Az olvasó ír: Két lyuk után jön a tesi, a kilencedik órában

2013. 09. 26. 10:00 - Átlátszó Oktatás

Két tesióra után is járna a felmentés, de csak egyet kapnak a gyerekek, az udvaron tesiznek, túl vannak terhelve. Még szerencse, hogy olvasónk kedvenc virágjáról kapta nevét az államtitkár asszony.

Az új oktatási rendnek köszönhetően az egyik Budapest környéki német nemzetiségi általános iskolában az egyik hatodik osztály órarendi érdekességei:

- egyik nap 9. órába tették be a testnevelést. 7ó8. óra lyukas, de hát úgyis 4. benntarthatjuk a gyereket az iskolában címszóval.
- mivel nincs elég tornaterem, az órarendben az egyik testnevelés hivatalosan is udvari, ami esőben lesz igazán érdekes
- azok akik valamelyik egyesületben versenyszerűen is sportolnak, hivatalosan 2 testnevelés óra alól kaphatnak a KLIKK szerint felmentést, de az iskola csak a 9. óra alóli felmentést adja meg.

Még szerencse, hogy a lányom szereti az új tesitanárát. Régebben egy másik iskolában az azóta szerencsére nyugdíjba ment tanító néni olyan rossz tesi órákat tartott neki, hogy a lányom utálta az iskolai testnevelést. Amúgy 4. éve heti 9x45perc, azaz 3x1,5 órát jár még edzésre is iskolán kívül, versenysportol, tehát nem azok közül való, akik miatt bevezették a minden napos testnevelést.

A másik lányom most kezdett egy hatosztályos gimnáziumban szintén Budapest környékén. Felháborítónak tartom, hogy kedvenc virágomról elnevezett államtitkár asszony nevével fémjelzett új oktatási rendnek köszönhetően a hetedikes lányomnak heti 4-szer van 7 órája és 1-szer 6 órája. Ő is heti 3x1,5 órát jár még iskolán kívül edzésre, versenysportol, de nem tudunk felmentést kérni, mert a tesi be van építve az órarendbe, nem utolsó óra, hogy el tudjon jönni róla. Lyukas órája meg hogy legyen egy hetedikesnek.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr685533865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

OkoskaTo:rp 2013.09.27. 00:27:09

Ó, de sajnálom, hogy egy órájuk az udvaron lesz! Én olyan budapesti iskolákról is hallottam, ahol az alsósok egyáltalán nem jutnak tornaterembe. Igen, az udvarra kimehetnek. Szakadó esőben meg maradnak a termükben, mert az igazgató a többi osztály nyugalmára, és a balesetveszélyre való tekintettel nem engedélyezi a folyosón megtartást.
Mint némely szülők megjegyzik, ezek az elméleti tornaórák.

Elég szánalmas, hogy olyan áll neki itt sírni, aki ennek az agyatlan rendszernek még a legszerencsésebb áldozatai közé tartozik. Körül lehet nézni mondjuk Borsodban is, ott milyenek az iskolák adottságai.

kvp 2013.09.27. 00:44:56

Anno nekem meg altalanosban volt 0. oraban torna, olyankor 7-re kellett menni. A masik tornaorat pedig az osztalyteremben tartottuk, a padokat osszetolva, mert a folyoso regi koburkolata nagyon csuszott. Onnantol, hogy minden osztalynak van sajat terme es sajat osztalyfonoke, gyakorlatilag minden osztalynak van sajat tornaterme es tornatanara is. Mondjuk osztalyteremben a helyhiany miatt futni nem igazan lehet, de a normal tornagyakorlatokat gond nelkul el lehet vegezni, akar 40 fos oszalyletszam mellett is. Csak az oltozes volt vicces, mert amig az osztaly egyik fele oltozott, addig a masik fele a folyoson allt. Aztan ora utan ugyanez vissza + a padok el majd visszapakolasa, bar az legalabb ugyancsak testmozgas.

ps: 9x45 perc != 3x1,5 ora

szbszig 2013.09.27. 01:03:40

Összefoglalom röviden: az is baj, ha a tesi az utolsó órában van, és az is, ha be van építve az órarendbe. Jól értem? :D

Flúgatlan 2013.09.27. 01:36:04

"Onnantol, hogy minden osztalynak van sajat terme es sajat osztalyfonoke, gyakorlatilag minden osztalynak van sajat tornaterme es tornatanara is. "

No! Ez azért így erős.

Te is írod a problémákat, ami mutatja, hogy ez nem normális. (Öltöző, kicsi hely...) És a balesetveszély a szűk hely és a bent levő padok miatt?

Az osztályfőnök, mint tornatanár? Ahhoz azért szakképesítés kellene. Pl. hogy tudja, mit bírnak a gyerekek, vagy tudjon elsősegélyt nyújtani egy elcsúszáskor, ficamkor, stb. Nem véletlen külön szak a tornatanári.

Így, hogy a körülmények nem adottak, nagy hülyeség ezt a mindennapi tornaórát erőltetni. Kár védeni ezt az idiótaságot.

(Én is jártam általános iskolában 0. órára tornára meg tornáztam a folyosón. Még a nagy demográfiai csökkenés előtt születtem. Meg lehet csinálni, de nem éri meg a nyereséget.)

kód 2013.09.27. 01:49:56

OkoskaTo:rp: te az a típus vagy, aki mindig tud mindennél még rosszabbra példát hozni. Aminek ugyan logikailag semmi köze nincs a poszt mondanivalójához, de nem baj, úgyis unatkoztál.
kvp: dettó, csak kulturáltan előadva.
szbszig: nem, nem sikerült jól összefoglalnod. Ami azért elég kínos, mert a blogger megadta az összefoglalást a legelső mondatában: a gyerekek "túl vannak terhelve".

Csore60 2013.09.27. 07:12:11

Észre kéne venni, hogy a gyerekek túlterhelése nem csak a testnevelés órák miatt van. 30 éve vagyok tanár ( lehet megkövezni). Mondhatjuk, van némi tapasztalatom. Tudható volt előre, mióta elkezdték a hecckampányt a tanárok munkaideje miatt, hogy ennek a gyerekek fogják meginni a levét. Én bármikor ledolgozom a heti 40 órát ( mint ahogy eddig is tettem), ezért nem a gyerekekkel kell kiszúrni. Nem tudom világosabban mondani, a heti 32-35 óra egy gyereknek kötött foglalkozásból túl sok. És ne jöjjön senki a saját sanyarú gyerekkorával, mert nem voltak ilyen eszelős óraszámok. Én tanítanám a gyerekeket több órában is, de nem viselik el. A napi 7-8 óra kötött foglalkozás kimeríti a gyerekbántalmazás fogalmát. Kérdezzenek meg néhány gyerekpszichológust, de akár gyakorló szülőket, akiknek a gyereke hulla fáradt már a hét közepén.

Gabiiiiii 2013.09.27. 07:14:03

@OkoskaTo:rp: attol,hogy az enyemnek rossz,meg masnak lehet ennel is rosszabb.Egy elmeny 3 osztalynak ruhaban bohockodni a folyoson,mert a tornaterembe nem jutnak be..Odafont mar megint valami atgondolatlan barmosagot talaltak ki,oylanok,akik meg az eletben nem lattak kozelrol se gyereket,se iskolat.Kamasz gyerekeknek kellene egyutt oltozniuk az oltozoben,neha 2-3 osztaly van bent fiuk-lanyok vegyesen,mert az egyik feloltozik,a masik levetkozik.Ha lattal mar kozelrol tornaoltozot,el tudod kepzelni,milyen,mikor 90 gyerek probal oltozni 20 nm-en.

Gabiiiiii 2013.09.27. 07:16:07

@Csore60: ebben eygetertunk,Mikor a 11 eves gyerekem szuloijen elkezdtek sorolni,mikor mennyi idot kell/kellene tanulassal toltenie,kozel heti 60 ora jott ki.Az en hivatalos munkaidom 40 ora

ppppalika 2013.09.27. 07:17:20

A hatosztályos kezdése 7. évfolyam. Ott nem azért van 5 testnevelés, mert Rózsika azt akarta. Ott az iskola saját jószántából. Tehát felmentést sem lehet kérni 2 tesi alól.

Az érintett évfolyamok: 1-2, 5-6, 9-10

Kis csúszópénzért bárki kap igazolást, hogy egyesületben sportol.

panzer78 2013.09.27. 07:27:43

Üdv Mindenkinek! A felháborodást megértem az iskolai dolgok miatt. A túlterhelést nem értem, mert nekem gimiben heti 3-szor volt 8 órám és 2-szer 7 órám. Nem voltam túlterhelve, mert az órák befejeztével jött a szakkör és az edzések. Monjuk a 7-8 lyukas után 9. órában tesi az érdekes. Az iskolák nincsenek felkészülve a megnövekedett testnevelés órára.

cönde 2013.09.27. 07:43:26

@panzer78: Az meg van, hogy nem gimiről beszélünk, hanem álltalános iskolásokról? Nem 17 évesekről, hanem 7 évesekről? Mert az egyetemen nekem is voltak 3 órás gyakorlataim , napi több is, de ez most lényegtelen itt. Nagyon sajnálom a kicsiket, és nagyon félek, ez a rendszer megint nagyon megbosszulja majd magát, és pár év múlva kapkodunk fűhöz fához, hogy mi lett a gyerekeinkkel.

É2I 2013.09.27. 07:43:40

Anno -70-80s- évek nálunk is ugyan ilyen kaotikus volt a helyzet. Tornaterem 2km-re, sportpálya dettó. Egy órába nehezen fért bele az oda-vissza út meg a le-fel öltözködés. Az udvar meg ugye csak jó időben volt használható.
A tantermi átöltözések meg hetediktől vált érdekessé.
Bele se tudok gondolni milyen lehet ezt minden nap átélni olyan helyen ahol a feltételek nem adottak.

Vajon Hoffmann Rózsa tornázik-e minden nap 45 percet egy szűk folyosón?

É2I 2013.09.27. 07:51:47

@cönde: 7-18 évesekről beszélünk. Gondolom hallottál már a 12 osztályos gimnáziumról. Persze kamasz korban jobban bírják a gyerekek, ez tény.

cönde 2013.09.27. 07:56:38

@É2I: Igen természetesen hallottam, ám sokat nem tudok róluk, mert amikor én voltam középiskolás, nem léteztek ilyenek, így kissé maradian, de ma sem látom át mivel jobbak ezek, mint a 8 általános, meg a gimnázium. De ettől függetlenül, ezekre a általános-gimis -12 osztályosokra is vonatkozik ez a tesióra őrület, meg a 16 órás benmaradás? És a középiskolákra? Tényleg csak azért, hogy képbe legyek.

Mr. Bear 2013.09.27. 08:09:39

Az alapvető kérdés szerintem az, hogy a szülők besétálnak-e abba a csapdába, amit állítottak neki, vagy képesek felismerni azt, hogy a tanárok elleni hecckampány (vö. láblógató, egész nyáron csak henyél, stb.) azt a célt szolgálja, hogy könnyű célpontot kapjon a dühük a politikusok helyett.

Egy 6 éves gyereknek heti 25 kötött óra, még ha abból 5 testnevelés is, egy 10 éves gyereknek heti 30 kötött óra kimeríti a gyerekbántalmazás tényállását, egyetértek. Nem az a baj, hogy a folyosón öltöznek meg nincs tornaterem. Ezek piszlicsáré ügyek ahhoz képest, hogy nekem pl. háromnegyed egy és fél kettő között kellene történelemórát tartanom ötödik osztályban. Hogy egy 10 éves gyerekenek a nulladik órában van matekja.

A saját iskolámban azt látom, hogy a tanárok már annyira fáradtak és frusztráltak (én is), mint máskor májusban. Megalázó és gyomorforgató, ahogy percre pontosan alá kell írnom a jelenléti íven, ha kimegyek egy lyukas órában két kiflit venni. Miközben mindannyian heti 60 óra felett dolgozunk. A minap épp aláírtam a kilépést, és indultam haza, amikor megcsörrent a telefonom. Megálltam az iskola előtt, és ott beszélgettem egy jó fél órányit egy szülővel (mellesleg arról, hogy az osztályomba járó gyerek testvére haldoklik), de ez a fél órát Hoffmann Rózsa szerint én már nem munkával töltöttem, hiszen nincs nyoma a jelenléti íven. Mint ahogy az éjszakába bőven belenyúló füzetjavítások sem számítanak munkának. A felkészülés, a saját printerem, saját papírom, saját tonerem, saját telefonom stb. használata is nemhogy természetes, de enélkül nem is működne a rendszer.

Szóval a nagy kérdés az, hogy a gyerekek tönkretételét a szülők az én nyakamba fogják-e varrni (mert szemét módon 30 munkanapnyi szabadságom van egybefüggően nyaranta), vagy felismerik-e, hogy közös az ellenségünk. Arról már nem is álmodom, hogy esetleg együtt cselekszünk-e.

bpbp78 2013.09.27. 08:10:23

Amikor én voltam 7-8 éves én is a saját termünkben tornáztam heti többször. Nem volt jó. Kibírtam, de a saját gyermekemnek nem ezt szánnám. Miért van az a gondolkodás egy csomó emberben, hogy nekem is ez volt, a gyerek is kibírja. Miért nem akartok a saját gyerekeitek sokkal jobbat, mint ami nekünk jutott?!

A jövőre nézve sokat várok a saját csemetémtől és igyekszem terelgetni, de ennek nem az a módja, hogy minden percét lefoglalom. Ez egy pótcselekvés. Azt mutatja, hogy nem vagyunk képesek helyesen nevelni őket és így marad az a lehetőség, hogy úgy leterheljük őket, hogy idejük se legyen "rosszat" gondolni.

Aki azt hiszi, hogy ezzel meg van oldva a gyerekek helyes irányba terelése az rettentően nagyot téved!!!

Nzoltan 2013.09.27. 08:13:13

Általános 6-7-8-ban régen is voltak 6-7 órák.
Bár nálunk volt tornaterem, jó idõ esetén nem vettük igénybe.

JohnHenry 2013.09.27. 08:14:20

" azok akik valamelyik egyesületben versenyszerűen is sportolnak, hivatalosan 2 testnevelés óra alól kaphatnak a KLIKK szerint felmentést, de az iskola csak a 9. óra alóli felmentést adja meg."

és ezért is a h.rózsa a hibás, mert miért is?

pingvinke24 2013.09.27. 08:15:09

Az én lányom nyolcosztályos gimibe jár, 12 éves. Az első két évben minden nap nyolc órájuk van, ráadásul nagyon kemények az elvárások. Ez nem Rózsika miatt van, régóta ez a rendszer működik itt, eredményesen. Viszont nem minden gyereknek való, saját döntésünk volt ez a suli. Az általános viszont nem szabadon választott. A fiam harmadikos, 4-5 órájuk van naponta, ez szerintem normális. Az elsősök órarendje viszont megdöbbentő, napi 5-6 óra után matek szakkör, gyakorlás, fejlesztés elnevezésű óráik vannak, amin szintén mindenki részt vesz, egy-két nap pedig még tornaóra is van ezek után 3-tól 4 óráig. Szülőknem azt mondták hogy fél 5-re menjenek a gyerekekért. Sajnálom őket. Ja, és a régóta nem tanító eddigi napközis tanítók most matekot, olvasást is oktatnak, a tanárok sokszor kedvetlenek, ezt érzik a gyerkőcök és a szülők is.

bpbp78 2013.09.27. 08:19:19

@Mr. Bear: sajnos nem fogják felismerni egy csomóan!
A legtöbb tanítványod szülőjének vannak régről nagyon rossz tapasztalatai az iskolájával, tanárával. Ezt alapból is kivetítik a saját gyerekeik tanáraira. Ehhez jön még az a kaotikus rendszer ami most van és kész a tanár-szülő-gyerek háború.

Sajnos ez a rendszer sem arra törekszik, hogy a mostani generáció nagyobb rész pozitív élményeket szerezzen az iskolában és az tovább mehessen a következő generációra, hanem visszük az több 10 éves rossz szokásokat...

újra és újra kinevelődik egy tanárellenes generáció és ezt az eddigi kormányok erősítették is. (szerintem nem véletlenül)

Most kifejezetten arra megy ki a "játék", hogy lehetőleg nem képezzünk szabadon gondolkodni tudó, értelmes, önálló véleménnyel rendelkező gyermekeket, mert azokat nehezebb "megetetni". Azoknak nem felelne meg a "nagyvezííííír" mondása. Azok gondolkodnának és ezt nagyon nem szeretnék.

Elkeserítő, hogy hol tartunk az oktatás területén és hogy merre tartunk...

lavór 2013.09.27. 08:30:55

Nincsenek túlterhelve. Egyszerűen fel lesznek készítve a való életre. Ja, hogy az is túlterhelt? Ez van. Hamar rokik lesznek legalább, kell a gyógyszergyáraknak a bevétel, olcsó munkaerő a piacnak.

Trejo 2013.09.27. 08:31:21

1st world problems...

É2I 2013.09.27. 08:37:31

@cönde: Mivel nincs gyerekem pontosan nem tudom, de biztosra veszem.
Hogy mi értelme van a 8-12 osztályos gimnáziumoknak? Gondolom annyi, hogy a gyerek érettségiig ugyan oda jár, ugyan azok az osztálytársak. Ha nem akarják szakiskolába járatni, arra jó. De vannak már szakképzések is a gimi után 2-3 évesek, úgy lehet szakmája is, ha nem akar főiskolába járni. Igaz lesz 22-23 éves mire felszabadul. Én akkorra már 4 éve dolgoztam (benne egy év katonaság :). Szóval ezt valami féle probléma eltolásnak gondolom, értem ez alatt a munka nélküliséget.

A 8 osztályos gimnáziumokat az újból megnyithatott egyházi iskolák kezdték el. Ugye egy ötödikesnek még könnyebben adják el a hittant, mint egy gimisnek.
Mára meg már teljes tért nyert a hittan oktatás, Rózsácska ugye kötelezővé tette. Ja hogy lehet választani erkölcs tant -ami tele van bújtatott hittanos elemekkel-, még.
Illetve a legtöbb oktatási intézmény átkerült az egyház üzemeltetésébe. Óvodák, iskolák.
Csak azt tudnám ők miből finanszírozzák? Ja tudom is; állami támogatásból, azaz mindenki adójából.

Állítsuk meg a ......... 2013.09.27. 08:37:49

Nem kellene még ebben a korban játszania is annak a gyereknek?

Én is tudok olyan elsősről, akinek kilencedik órába rakták a tesit, ráadásul minden nap délután van a testnevelés.
Nekem a középiskolában sohasem volt 9 órám.
Tesi heti háromszor, és két nyelvet tanultunk.

Túrós (törölt) 2013.09.27. 08:42:09

Szegény kölyköket nem kéne ennyit b@asztatni, és amúgy nem ezzel lesznek felkészítve az életre. Én most 8 órában dolgozom de sztem az sokkal jobbban megterhelne ha most lennék gimis és naponta 40 tesi meg 70 más kötelező lóf@asz lenne nekem...
Ez a megterhelősdi egy elég furcsán értelmezett dolog. Aki beiktat magának meló vagy suli után még egy tonna más foglalkozást azt valóban megterheli magát.

kisvirag78 2013.09.27. 08:47:08

@panzer78: Azért a gimiben 3X8 óra nem ugyanaz, mint az augusztusban 6 évet betöltött gyereknek első osztályban 3X6 óra. Nálunk ugyanis ez van, és a gyerekek olyan mértékben fáradtak, hogy az utolsó órákon a tanárok szerint sem lehet érdemben tanítani. Nos, gimiben nem bánom a terhelést, de az ovi utáni átállásban ez valóban gyerekkínzás. Szinte minden este bőgéssel végződik, mert már mindenen sír a fáradtságtól, esti mesébe belealszik, sorolhatnám. A most 3.-os fiamnak két éve elsőben mindennap 4 órája volt, és úgy is elfáradt estére. Ennyi terhelés mellett semmi különóra nem fér be, így áldozatul esik pont a sport.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2013.09.27. 08:55:10

a lányom hetente kétszer délután öt órakor ér haza, pont amiatt, hogy van két lyukasóra és utána dupla tesióra. péntekre már nem tárgyalóképes állapotban van. persze teher alatt nő a pálma, de nem lehetne a sok marhaságot kiiktatni a tantervből és értelmes dolgokat tanítani nekik? hónapokat töltenek el elméleti matekkal, de egy rohatt bankszámlanyitást vagy egy szerződés fontosabb elemeit sose tanulják meg, csak majd a maguk kárán.

Pan Modry 2013.09.27. 08:56:37

Nem ertem minek tesiora naponta ha nincsenek meg hozza a feltetelek?

En diak koromban biztos nem lettem volna hajlando a folyoson bohockodni vagy az udvaron nem megfelelo idoben tesiora cimen.

É2I 2013.09.27. 08:57:43

@kisvirag78: Ez is mutatja mennyire dilettáns ez a Hoffmann. Annyi tapasztalata sincs, hogy súlyozni tudja a korral a terhelést.

tükörfúró 2013.09.27. 09:06:51

Minden tanár panaszkodik,.... és eddig jut. Pedig lennének módszerek a tiltakozásra, csak ugye a szokásos mese...

Hoffmannt meg kár felemlegetni, egy odatett madárijesztő-..Amit a főnök reggel kitalál, ma azt kell mondani, "leszólnak".

Ha eltávolítják, semmi nem változik, akkor balogzoló vagy egy másik viccmanó hirdeti ki az aktuális agyrémet, ami lehet még a mostaninál is sokkal rosszabb, csak ezt sosem hisszük el.

Egyébként meg ez a szép uj félázsiai munkatársadalom alapja, már gyerekkorban szakadj meg, törj meg, felnőttkorodra legyen megszokott a pirkadattól éjszakáig görnyedt háttal gürcölés, miközben örülsz, ha nem halsz éhen.

Girhes macska 2013.09.27. 09:13:52

@É2I: nyolcosztályos gimi: arra (is) jó, hogy egy tananyagot egyszer tanul meg, de alaposan. Nincs az az ismétlés, ami ált. isk. felső tagozat és 4 osztályos gimnázium tananyagában, vagyis hogy egyszerűbb módon megtanulod felsőben, szofisztikáltabban megtanulod a gimiben. Több idő jut elmélyülni témákban, tantárgyakban, több idő jut nyelv(ek)re stb.
A gimi utáni szakképzést pedig meg fogják szüntetni, ha jól tudom, 2016-ig lesz.

stoppos76 2013.09.27. 09:17:34

Én azt nem értem, hogyaz ilyen baromságokat, mint a 9. órában tesi, miért nem csak papíron tartják meg?

fogyókúra 2013.09.27. 09:17:51

4. osztályos gyerekemnek órarendileg napi kb 5 órája van. A délutáni tanítónő (már nem napközisnek hívják őket) kitalált még NAPI 2 óra kötelező elfoglaltságot nekik, kötelezően.
Főleg táncolást. Amikor a fiúk nem akartak cha-cha-chát tanulni, megfenyegette őket, hogy lerontja a magatartás jegyüket. Mellette 1 óra kötelező leckeírás van.

Ezen kívül vannak az iskolában a szakkörök, kötelező korrepetálások (9 fős angol csoportból 7-ek kötelező :-)), gyakorlatilag kötelező énekkar, és 4 után az edzések.
Kiszámoltam, a gyerekemnek reggel 8-tól du.4-ig egy ebédszünet kivételével minden nap 4-ig minden perce be van osztva. 4 után még heti 3xedzés, mert sportol. Most 10 éves. Egy hónapja jár iskolába, már fáradt minden nap...

SzLacika 2013.09.27. 09:19:12

Nagyon sok marhaság van manapság az oktatásban, szó se róla.

Viszont a mi sulink is bevezette amindennapi testnevelést, ezelőtt 25 éve amikor városunkban még sehol nem volt ilyen (egy kimondottan sportiskolát leszámítva). Egyszerre 2-3 osztály volt tornateremben, 2 udvaron - rossz idő esetén folyosón. Nem volt nagy iskola, mégis ki lehetett bírni.

@Pan Modry: Ja, egy 10 éves kölök valószínű van annyira öntudatos, hogy kijelenti, "nem vagyok hajlandó". A tanár meg nyilván tolerálja is ezt: "Persze, akkor üldögélj csak addig Pistike.."

tükörfúró 2013.09.27. 09:22:00

@Girhes macska: Ez azért iszonyú állatság, mert máshogyan tanul egy 6 éves és máshogyan egy 16éves. Ha az tatárjárást még 8évesen tanultad, azt 8 éves "szinten" tudod, a 48as forradalmat meg már gimis szinten?

A kisiskolásoknak alsóban a tanulással magával, és a legfontosabb alapokkal kell a maguk képességeihez mérten ismerkedni, ez a "párhuzamos tananyag" elképesztő állatság.

Olyan mintha az egyetemen már nem emlithetnének semmit a középiskolában tanultakbol, merthát azt már egyszer vettü. Csak éppen egy egyetemi tudományos megközelítés sokszor egészen más 21évesen átlátva, mint amit a gimistanárbá mondott valamiről 15 éves korban.

Ismétlés a tudás anyja népi bölcsesség minden esetben fennáll, az pedig a világ legnagyobb hülyesége, hogy "nincs idő nyelvet tanulni".

Egyébként csak egyetlen embert mutass nekem aki a magyar közoktatás iskolapadjában görnyedve, nyelvtanozós, magolós módszerrel elsajátított használható szinten egy nyelvet.

fogyókúra 2013.09.27. 09:22:32

JA, a napi 2 óra kötelező foglalkozást (leckeírás mellett) azért kellett bevezetni, mert nem jött ki az óraszám...
Nem számít, hogy mivel tölti ki a gyerek a délutánját és mennyire leterheli őket, csak az óraszám legyen meg...

fogyókúra 2013.09.27. 09:23:31

JA, a napi 2 óra kötelező foglalkozást (leckeírás mellett) azért kellett bevezetni, mert nem jött ki a pedagógusnak az óraszám...

Nem számít, hogy mivel tölti ki a gyerek a délutánját és mennyire leterheli őket, csak az óraszám legyen meg...

JohnHenry 2013.09.27. 09:27:54

@fogyókúra: a fiúk hülyék, csacsacsával sokkal jobban lehet csajozni, mint azzal a rángatózással, amit betépve produlkálnak manapság a klubokban.

cönde 2013.09.27. 09:39:10

lehet ez már kicsit eltér a tárgytól, de ez az oktatási politika csak egy kicsi szegmense az egész dilettáns kormányzásnak (mégha a gyerekeink miatt talán a legfájóbb is) de mégis azt látom, olvasom, újabb kétharmadra készül a Fidesz. Ennyi népréteg akinek így vagy úgy betesznek, és a többségnek így is jó? A rengeteg bólogató jánosnak nincs gyereke, nincs vállalkozása? Nincs egzisztenciája? Érthetetlen, érthetetlen.. Az én gyerekeim még nagyon kicsik, és más kormányzati balfaszságok is csekély mértékben érintettek, de mégis dúl bennem a méreg..

kekegsm 2013.09.27. 09:40:14

mi esőben és hóban is kint tesiztünk anno, rövidgyatya és póló, és semmi bajunk nem lett, nem vagyunk olyan táposok mint a mai gyerekek

Girhes macska 2013.09.27. 09:41:08

@tükörfúró: a 8 osztályos gimi 5-12. évfolyamot jelent. Nálunk konkrétan: 5-6. évfolyamon nem volt történelem, hanem "városismeret", "könyvtár". Járták Budapestet, tanulták a történelmét a maguk szintjén. Jártak könyvtárakba, megtanultak könyvtárat használni, forrást kutatni, szintén a maguk szintjén. 7-től volt "történelem" elnevezésű tantárgyuk. Rendszerben tanultak, összefüggéseket az események között, események hatásait egymásra. Úgy magyarázta el nekem az I. vh-hoz vezető szövetségek rendszerét, hogy csak pislogtam!
Tanultak nyelveket heti 4-6 órában. Fizika-kémia 8-9-től volt, lehetett erre specializálódni. 11-12. évfolyamban fakultáltak, vagyis a további terveiknek megfelelően a szükséges tárgyakat magasabb óraszámban tanulták.
Szívesen bemutatom neked a fiamat :) 16 évesen németből, 17 évesen angolból tett középfokú nyelvvizsgát és mindkét nyelvet azóta is használja, igaz, hogy a németet kevesebbet. Csak a nyelvvizsga-előkészítő időszakban egy-egy hónapig volt külön tanára, ami szükséges volt, mert az iskolában későbbre ütemezték a nyelvvizsgát.
Ja, abban az iskolában tilos volt nulladik órát iktatni az órarendbe.

fogyókúra 2013.09.27. 09:50:26

@JohnHenry: 10 évesen????
Iszonyú szégyenlősek, a cha-cha-cha pedig kifejezetten egy csípőrázós tánc. Nyilván ezzel még inkább zavarba hozták őket. :-(

xtlight 2013.09.27. 09:50:33

A 86-92 között voltam általános iskolás. Nem voltak rendszer szintű problémák, amik társadalmi elégedetlenséget szültek egyik napról a másikra. Nem voltak hirtelen jött ötletek, nem voltak év közbeni változások, sőt egyáltalán nem voltak változások. A szüleim sem emlékeznek ilyen felháborodást kiváltó lépésekre a gyerekkoromból.

Mi is túl voltunk terhelve, nehéz volt a táska, sok volt az óra. Elsőben 4x4 órám volt, és egyszer 5. Másodikban volt egy 3 órás nap a kéthetes órarendben, és több 5 órás nap. Később egyre több lett az 5 órás nap, de még 8. osztályban is volt egy pénteki nap 4 tanórával. Az angol ezután volt, a napközi idejében, heti 2x1 órában. 6. osztályig napközis voltam. Ebéd után játszottunk, 15 órakor kezdődött a tanulószoba, és aki kész volt a leckével, hazament előbb.

Középiskolában is csak 5-7 közötti óráink voltak, néha 0. órában úszással, de csak 30 perc, hogy utána legyen időnk öltözni, reggelizni, és villamossal bemenni a suliba. Aki versenyszerűen sportolt, az sem kért felmentést, mert jó volt a tornaóra.

Utálom Angliát, mocskos az időjárás, ostobák az emberek, de valószínűleg ott fognak iskolába járni a fiaim, mert onnan kapok állásajánlatokat a legtöbbször. Sajnálom, mert szeretem a magyar nyelvet, és ők nem fogják úgy megtanulni, ahogy nekem megadatott. Nincs sok rokonunk, semmi sem fog hiányozni.

maxval, a gondolkodni igyekvő birca · http://maxval.co.nr 2013.09.27. 10:02:37

Eleve a legszarabb tárgy a torna. Be kellene tiltani.

Girhes macska 2013.09.27. 10:10:38

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: +1.
Nincs annál pocsékabb, amikor kötélmászásból vagy bakugrásból (miarák az a doboz?) kell "felelni" és nem tudod. A kézenállást próbáltam "megtanulni" harmadikban a kertben, bokatöréssel végeztem.

JohnHenry 2013.09.27. 10:15:06

@Girhes macska: 5-6-ban könyvtárismeret??? mi már 3.-ban mentünk suli után délután a barátaimmal a fszek gyerekkönyvtárába o_O mi lesz a következő? a gyerek 8.-ban fogja megtanulni a szorzótáblát???

fizetekmegegysort 2013.09.27. 10:16:59

Azt hiszem, ki kell találnom mi lesz a gyerekekkel. A legnagyobb 2 év mulva sulis, ilyen rendszerbe NEM VAGYOK HAJLANDÓ járatni a gyereket. Az alternatív sulikban megugrott az érdeklődés, megugrik addigra az ára is - gondolom. Ha meg nem fojtja őket Rózsika, mert jajj, a Waldorfban mag a Montessoriban még gondolkodni tanítanak... Nem lesz más megoldás, mint világgá menni....:(

JohnHenry 2013.09.27. 10:18:32

@fogyókúra: 10 évest zavarba hozni??? ne röhögtess, ha valamit nem tudsz a szexről, kérdezd meg a gyerekeidet :D

gyenge viccet félretéve, nyilván nem csacsacsát kell nyomni, de némi tánc- és illemtanórával mindenki jól járna. nekünk 5.-ben csárdást tanítottak, valami normális társastánc jobb lett volna, még csacsacsa is :)

JohnHenry 2013.09.27. 10:22:26

@xtlight: na ja, csak egy rendszerváltás volt közben :) nálunk a tanárok 88-ban nem tudták, hogy ha a diákok a sarló-kalapácsos címert lecserélik a kossuth-címerre, akkor most leszídjanak vagy megdicsérjenek minket :)

volt ott elég változás, csak mivel veled éppen történt és kicsi voltál, nem úgy érzékelted, mint most felnőtt fejjel.

JohnHenry 2013.09.27. 10:24:43

@Girhes macska: hogy a fenében lehet kézenállást bokatöréssel végezni???

fizetekmegegysort 2013.09.27. 10:25:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő birca: vagy ha nem is betiltani, de egészsèges életmódra, a mozgás örömére tanítani őket. Nyilván nem élvezik, ha a folyosón kell négyütemezni, de halkan ám mert a szomszéd teremben meg matekdogát írnak! Arról ne is beszéljünk, milyen roppant egészséges a betonon/ kövön ugrálni, de nyilván nem gond, az ízületi problémákat nem lehet elég korán kezdeni! Az meg, hogy egy készségtárgyat osztályoznak, a világ baromsága (ének és rajz tárgyakra is vonatkozik).

xtlight 2013.09.27. 10:30:57

@JohnHenry: Ismételni tudom csak magam. Az élményeim jó része rendszerváltás utáni. Általános 84-92, középiskola 92-96. A szüleim sem emlékeznek felháborodást kiváltó lépésekre, de még olyasmire sem, amire különösebben fel kellett volna kapni a fejüket. Általános elégedetlenség volt, mint mindennel szemben, de ámokfutásba nem kezdett se a kormányzat, se a tanári kar. A rendszerváltás után sem.

Egy gazdaságis tanárom egyszer panaszkodott az osztálynak, hogy nincs másik szaktanár, ezért 32 órát kell vállalnia. Egyébként nem bánta, jól jött neki a túlórapénz. Családja nem lévén az idejébe is belefért.

randomuser1 2013.09.27. 10:41:36

Milyen virág az a hofma'am?

Girhes macska 2013.09.27. 10:49:50

@JohnHenry: a kis vuk kikölcsönzése azért nem teljesen ugyanaz, mint a könyvtárelmélet, katalogizálási elvek és rendszerek, forráskutatás meg egyebek.
Hogy lehet kézenállásból bokatörés? Átfordultam és nem híd lett belőle, hanem alámgyűrődött a lábam. Képzelőerőből egyes, leülhetsz.

Devernyák Czirmos 2013.09.27. 10:57:08

Nagyon kóser látvány ahogy feszes melegitőben lötyögő cicikkel , "húúde meg B--nálak kisanyám" kbeszólások között futnak 14-16 éves kiscsajok a parkban, mögöttük meg álló fütyivel a fiu osztálytársak.

É2I 2013.09.27. 11:32:24

off
@JohnHenry: Nálunk tánc tanítás nem volt. De volt városi szinten 7-8-nak.
Ketten mentünk összvissz a suliból (mintegy 45-ből)fiúk. Nem bántam meg, így legalább megismerhettem a másik két iskola lányait, mert ugyebár már érdeklődtünk erősen.
Kezdtem a kezdővel megtetszett, így a haladóra is mentem a következő évben, ekkor fel is kértek, hogy járjak a kezdőre is, mert kevés a fiú. Mentem, elvégre ez még nagyobb spektrum :D
Mondjuk amit ott tanultam nem sok hasznát vettem, veszem, de a kapcsolati tőke ugyebár. :) Sok haver irigykedett, amikor olyan jó csajokhoz is bátran odamentem, akiket ők akkor láttak először.:D
A legnagyobbat a "DISCO séta" elnevezésű táncon nevettem magamban, mert egy modern táncnak kinevezett borzadály volt, amit max a disco korszak elején táncoltak '70-ben, de ott se sokáig.
Na nem offolok tovább.
on

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.27. 11:54:39

"mivel nincs elég tornaterem, az órarendben az egyik testnevelés hivatalosan is udvari, ami esőben lesz igazán érdekes"

mondjuk ez, hogy kinn vannak, ha nem esik akkor jobb, mint a tornaterem.

Rézvirág 2013.09.27. 12:34:23

Olvasom itt a kommenteket a tornateremről, meg az udvarról... és szeretném én is elsírni sanyarú gyermekkori emlékeimet. Képzeljétek, én tornatermet először 5. osztályban láttam. (75-ös vagyok, sokan voltunk, akkoriban 5 párhuzamos osztály futott évfolyamonként)Az iskola tornatermét mi alsósok csak farsangkor láttuk. Az osztályban öltöztünk, az udvaron tornáztunk, hideg és/vagy eső esetén pedig a folyosón. Mindig. 4 éven keresztül. Bizony, még tigrisbukfenc is volt, a szekrények, meg a dobbantó (vagy hogy hívják ezeket) ott voltak a folyosó végi szertárba bespájzolva. És nem, nem zavartuk a tanítást, nem emlékszem, hogy valaha feltűnt volna, hogy a folyosón másnak tesi órája van. Iskolában a tornaóra nem arra van, hogy olimpiai bajnokokat neveljen, hanem arra, hogy átmozgasson egy kicsit,ezt pedig a folyosón, vagy az aulában is meg lehet tenni. (a fiaim iskolájában az aulában kórus próbák és néptánc órák vannak tanítási időben, szóval ne gyertek azzal, hogy ez hangos...)Értem én, hogy változnak az igények, de azért ne tartsunk már ott, hogy ha nincs egy általános iskolában biztosítva a frissen csempézett zuhanyzóval ellátott, minden osztály után kitakarított öltöző + osztatlan tornaterem, akkor az már jajszegénygyerekek kategória...

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 13:01:52

A heti 5 tornaora netto baromsag., tok mindegy hogy van-e tornaterem vagy nincs.
Az oktatasi rendszer kis elnyomottakat gyart a gyerekekbol, akikre olyanokat eroltetnek ra a felnottek amire nincs szukseguk vagy egyenesen art nekik.
Az oktatsi "reform" a fel nem ismert vagy felreismert problemakra adott inadekvalt, eroszakparti valasz, egy generaciot tesznek vele tonkre. Nyugdijas korotokban olyanoknak kell(ene) majd eltartani benneteket akik a felre-oktatasuk miatt oriasi hatranyban lesznek a munkaeropiacon, ami oktatas miatt az egesz orszag nem lesz versenykepes, szegenyseg es kiszolgaltatottsag fog varni mindenkire... ha hagyjatok.

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 13:06:40

@Devernyák Czirmos: Vagy a reggeli csucsforgalomban pofogo autok mellett...
Azert mert valaki gyerekkoraban ellogta a tanitast es inkabb minden nap focizott 1 orat, miert is kell a mi gyerekeinknek is kotelezoen ezt csinalni???

endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2013.09.27. 13:07:39

és újra és újra és újra be kell raknom ezt a videót, Szentgyörgyi Albert, 1930:

www.youtube.com/watch?v=pTtOEUwjjEs

polly graph 2013.09.27. 13:16:51

Túl vannak terhelve, egyetértek. Az én lányom most kezdett két tannyelvű gimiben. Példának okául csütörtökönként 7 órája van, utána egy kis pihi 3-ig, akkor kezdődik a másfél órás aerobic (a heti 5 tesiből ugyanis ez a két óra délután van). Ebédelni sem nagyon tudnak aerobic előtt, mert többen rosszul lettek, akik a kiadós ugra-bugra előtt kapkodva megebédeltek. Öt után ér haza. Szülőin a napi 2-3 órás otthoni tanulást javasolták. Szerencsére neki nem kell ennyi idő, de így is elég neccesen jön ki a "8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás".

Meg ott az 50 óra "kötelező önkéntes" munka. Erről kimerítő fórum volt a szülői előtt, úgyhogy a tényleges, lényeges dolgok megbeszélésére a szülőin nem, vagy csak kapkodva kerülhetett sor.

Nem panaszkodom, megoldjuk valahogy. Mindenesetre kíváncsian várom, mi fog ebből kisülni.

Foxtrotty 2013.09.27. 13:22:39

Ne zaklassuk a gyereket testmozgással!

Kötelező narkó foglalkozást mindenkinek!

Aki sprangli készítő szakkörbe jár, az felmentést kaphat heti 1 foglalkozás alól!

Ha elvonóból szerez igazolást a szülő, akkor írják be a gyereknek automatikusan hogy megfelelt!

Toxikológiai osztályra való felvétel esetén automatikusan jár neki az érettségi!

Le az elvonással!

Mentesítsünk minden gyereket a narkómentességtől!

Rézvirág 2013.09.27. 13:30:06

@fizetekmegegysort: Az egyik fiam harmadikos, a másik elsős. Mindkettő nagyon szereti az iskoláját. A kicsi tantárgyai: matek, nyik (nyelvtan, irodalom, kommunikáció, a magyarnak felel meg), környezetismeret, erkölcstan, tesi, báb, néptánc, kvk (ez kb. a rajz), ének, barkácsolás. Naponta egy órájuk délután van megtartva, mert van egy olyan tapasztalat, hogy dél körül már tök fáradtak a gyerekek, délután 2 körül viszont megint van egy fogékony időszakuk. Házi feladat első 2 osztályban nincs, táskát is csak hétvégére küldik haza.
A harmadikosnak kb. ugyanezek a tárgyai, csak náluk ugye nincs erkölcstan, a környezet helyett természetismeret van, + van még színjátszás óra is. Nekik már délelőtt lemegy az összes órájuk, délután napköziben van egy órájuk megírni az írásbeli házit,(meg is írják) aztán szabadidő van az udvaron, ahonnan alig tudom őket hazarángatni.
A kicsikre nagyon kedvesen figyelnek, az egész évnyitó ünnepség tulajdonképpen arról szól, hogy jaj de jó, hogy jöttetek hozzánk, kis elsősök, a műsort is ők adják, mindenféle oviból hozott versekkel. Év elején van fiókaavatás, ahol befogadja őket az iskola, és az első két évben ebédnél a felsősök megterítenek nekik az ebédlőben, hogy ne kelljen a nehéz tálcákat cipeljék.
Osztályon belül és tantárgyanként(!)folyamatosan változó (!)csoportok vannak, attól függően, hogy kinek milyen gyorsan/jól megy az adott tárgy. Így a lassabbak sem maradnak le, és a gyorsabbak sem unatkoznak.
Rengeteget kirándulnak, túráznak, színi előadásokra járnak...és eddigi tapasztalataim alapján különös hangsúlyt fektetnek rá, hogy örüljenek egymás sikerének. A fiaim imádják, én nagyon meg vagyok elégedve.
Nekünk ez a Zsolnai módszer nagyon bevált, és idén sem láttam változást azon kívül, hogy van heti +2 óra rohangálás, meg +1 óra jó hangulatú beszélgetés az iskola egyik kedvenc tanár bácsijával arról, hogy a buszon illik átadni a helyünket, a szemetet meg bedobni a kukába.
Az egyik tanítónéni szokott heti két napon panaszkodni délután 4-kor, hogy ő már milyen fáradt, én meg udvariasan végighallgatom, és azt tippelgetem, hogy vajon a látástól mikulásig dolgozó férjem hazaér-e ma vajon fél 9-re, vagy megint úgy alszanak el a gyerekek, hogy nem találkoztak.
Na szóval csak azt szerettem volna elmondani, hogy ne pánikolj, (persze, ha jól esik, akkor csak tessék) szerintem tele van az ország jobbnál jobb iskolákkal, és a mi, állami tulajdonú általános iskolánk is gond nélkül folytathatta a Zsolnai programot. Nem eszik azt a kását olyan forrón...

polly graph 2013.09.27. 13:37:55

Szerintem nem arról van szó, hogy a kritizálók a gyerekek megmozgatása ellen vannak, hanem arról, hogy átgondoltabban kellene ezt megvalósítani.

Párhuzamot vonva pl. a nyelvoktatással. Sok szülő abban a hitben él, hogy a heti öt órában tanult idegen nyelvvel azért eljut a csemetéje valameddig. Aztán jön egy külföldi nyaralás, vagy le kellene fordítani három mondatot angolra, esetleg nyelvvizsga kell és kiderül, hogy szinte semmi értelme, haszna nem volt az egésznek, mert a gyerek meg se tud mukkani. (ezt Szentgyörgyi is említi az endike által linkelt beszédben). A heti öt nyelvóra nem garantálja a használható nyelvtudást. Mennyiség és minőség.

Ugyanúgy, a heti öt tesióra sem garantálja, hogy edzett, egészséges, tetterős ifjak hagyják el az iskolákat. Teljességgel elrettentő sok helyen, ami testnevelés címszó alatt megy. Mennyiség és minőség.

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2013.09.27. 13:44:35

@Kakimaki0123456789: miért nincs szükség a napi tesire ill miért árt a gyereknek?

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 14:20:40

@doggfather: Eloszor is en nem mondtam hogy pont a tesi art. Ugyanis az egesz iskola ugy ahogy van artalmas, es ezt nem csak en es rengeteg mas szulo mondja hanem neves szakemberek is:

fn.hir24.hu/itthon/2007/08/31/iskola_megbetegiti_gyerekeket

antalvali.com/hirek/hiba-nem-az-gyermekeben-van.html

nem utolso sorban olyan fideszes politikusok sem alltak a "reform" melle mint Pokorny.

De ha a heti 5 tesiorat kerdezed: a tesiora egy rendszeres, minden nap mas idoponthban torteno, egesz osztaly szamara azonos jellegu es intenzitasu mozgas. Ez igy nem illeszkedik se az egyes gyerekek aktualis kondiciojahoz (pl faradtsag), se a kepessegeihez (ki miben ugyes), se a mozgasigenyukhoz (a tesiora anyaga nem ugyanaz mint a gyerek termeszetes, jatekos mozgasai). Tulajdonkeppen csak a gyerekekhez nem illeszkedik.
A targyi, szemelyi feltetelek hianya es az hogy a tesi oktatas tanterve nem heti 5 orara lett kitalalva csak hab a tortan.
Arra hivatkozni hogy a gyerekek nem mozognak eleget, koverek, betegek stb. es ezert kell tesi az szimpla butasag. A mi iskolankban hat nem is tudom hogy van-e tenyleg tulsulyos gyerek. A gyerekek maguktol is rengeteget mozognak, ha hagyjak oket, ha van lehetoseguk. Akinek van gyereke - vagy latott mar egyet - az ezt pontosan tudja.
Ezeket azok mondjak akik nem akarjak orvosolni a valodi gondot csak szeretnek magukat vagy masokat meggyozni (es lehetoleg kozben bunbakot is talalni - a lusta gyerekek kepeben) hogy tesznek valamit. Kozben a kozetkeztetes mennyire egeszseges? A varosi levego mennyire az? Az a gyerek akinek nincs szabadideje mennyire az?
Es akkor nem beszeltunk arrol hogy tesi _heleytt_ mennyi mar ertelmes vagy hasznos dolgot lehetne tanitani, kezdve a nyelvekkel, folytatva hogy inkabb egy szukebb alaptanterv mellett a gyerek azt tanulhassa ami erdekli, ne kotelezoen azt, ami nem.

xtlight 2013.09.27. 14:20:49

Én nem vagyok a napi tornaóra ellen, de lennének ennél még kedvezőbb megoldások is. Pl. nem cipeltetni nehéz táskát a gyerekekkel, nem ültetni őket a padban fél napokon keresztül. Ha nem rontjuk el a tartásukat, nem fojtjuk el a mozgásigényüket, letornázzák maguktól is a napi adagot.

Lehet akár öt-hat tanóra is egy nap, de menjenek ki közben az udvarra szaladgálni, levegőzni, ne csak 10 percre, hanem fél-egy órákra.

Ne legyen otthoni feladat. Ha négyig tart az iskola, tartson négyig, de négy után legyen a gyereké a nap, és a családé a gyerek. Így sokkal valószínűbb, hogy este is mozogni fog, nem pedig az íróasztalnál tespedni. Férjen bele napi 8 órába az iskolarendszerű tanulás, minden sallangjával együtt.

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 14:24:09

@Rézvirág: Szoval mert neked rossz volt, indokolja azt hogy a gyerekeidnek meg rosszabb legyen? Mert neked 1 vagy talan 2 tornaorad volt, nekik 5 van, a leglehetetlenebb idopontokban.
Az tevedes hogy az ora celja az atmozgatas: a tesioranak nincs celja. A sport irant nem kelti fel az erdeklodest, at nem mozgat mert magadtol is atmozognal ha hagynak. Leginkabb a koverek vagy ugyetlenek megszegyeniteset tudnam celnak megnevezni. Mondom ezt ugy hogy aktivan sportoltam, nem 1 evig.

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 14:32:23

@polly graph: Egyetertek. Sokkal hasznosabb lenne ha az iskolaban tenylegesen lehetne sportolni. Nem ugy ertem hogy csak es kizaroalg focizni vagy kosarazni hanem tobb sportagat is ki lehetne probalni, egyeni es csapatsportokat is, a sportpalyak es egyeb sportolasi lehetosegek hozzaferhetoek lennenek es nem olyan ritkak lennenek mint a feher hollo.

Kakimaki0123456789 2013.09.27. 14:37:17

@Rézvirág: Az oktatas masik nagy baja hogy iskllarol iskolara nagyon valtozo a szinvonala. Vannak nagyon jo es nagyon rossz iskolak, a tied szerencsere jo; de pld az ellen hogy a rossz iskolakat felhozzak valahogy arra senki sem figyel igy az ott tanulo gyerekek kesobb menthetetlenul leszakadnak a tarsaiktol, ujrageneraljak a kepzetlen munkanelkuliek mar ma is tul nagy tomeget...

kolibri3 2013.09.27. 14:49:13

A sport egy nagyon jó dolog. De a 21. században vagyunk. Ne abból induljunk ki, hogy mi idősebbek mit éltünk túl, mert már ez maga az jelzi, hogy nekünk sem tetszett az akkori dolog.
Minden szülő a gyerekének jobbat akar. Ennek a sportolási lehetőségnek a bevezetése pedig visszalépést és nem előrelépést mutat, hiszen nem adottak a feltételek, és sajnos nem úgy néz ki, hogy adottak lesznek.
Miért menjen haza a gyerek és menjen vissza 9. órára tesizni, illetve maradjon benn 2 lyukas órát is az iskolában és vegyen részt 9. órában tesi órán? Ez alatt az idő alatt esetleg elmehet edzeni egy maga választotta sportágban, amit szeret, és nem kell kényszerből egy iskolai tesi órán lennie.
A másik dolog pedig az, hogy miért is jó, ha embertelenül leterheljük a gyerekeket. Eddig csak az volt, hogy az eddigi évek során a tananyag mennyisége nőtt, most már az iskolai órák száma is, ami a gyerekeknek kötött foglalkozás formájában komoly pszichés megterhelést jelent. Így jó úton járunk, hogy elvegyük a kedvüket a tanulástól. Vagy netán ez a cél? Tud valaki erről valami tanulmányt, hogy a különböző életkorokban mennyire lehet napi/heti kötött iskolai foglalkozásokkal megterhelni a gyerekeket, hogy az ne menjen a tanulás rovására?
Belénk azt sulykolják, hogy a mi gyerekeink tudása mennyivel minőségibb és több a tőlünk nyugatra lévő gyerekekétől. Én meg azt látom, hogy a tőlünk nyugatabbra lévő gyerekek nem baj, ha összekeverik Budapestet Bukaresttel, de sokkal boldogabbak, és boldogabb felnőttek is lesznek. Amerikában még a liftkezelő is büszkén professional-nek mondja magát.
Most azok a szülők, akiket nem érint még ez a dolog, vagy nem is fog, könnyen beszélnek.
De én jobbat szeretnék a gyerekeimnek, és nagyon megértem Csore60-at és Mr Bear-t is, a tényleg lelkiismeretes pedagógusokat, mert azért ilyenek is vannak jó számban, és az is felháborító, hogy nem az a cél, hogy országosan javítsuk inkább az iskolák adottságait, mint azt OkoskaTo:rp írja.
Én úgy tudom,Lengyelországban a szülők, de lehet, hogy a pedagógusokkal karöltve 1 millió aláírást gyűjtöttek, és lemondatták az oktatási minisztert.
Nekem eddig a kommentekből az jött le, hogy ami már eddig sem volt valami fényes, azt sikerült még jobban elrontani. Ezenkívül az sem tetszik, hogy az államtitkár asszony laikusnak meri nevezni a szülőket. Az állam most már azt is megtiltja, hogy felelős legyek a gyerekemért, és jobb oktatási feltételeket akarjak nekik, mint nekem anno voltak? Felmérések bizonyítják, ez egy lisszaboni konferencián is elhangzott, hogy ott sokkal jobb a gyerekek teljesítménye az oktatásban, ahol a szülőket is sikerül mind jobban bevonni.

kolibri3 2013.09.27. 14:59:11

Bocs Rézvirág, de nem hallottál még arról, hogy hivatalosan lakóhely szerint körzetesítve vannak az iskolák? Sok szülő, hogy "jobb" állami iskolába írathassa a gyerekét, papíron lakcímet vált, de vannak, ahol már azt is ellenőrzik, hogy életvitelszerűen ott lakik-e a gyerek.
Nagyon örülök, hogy sikerült jó iskolát találnotok. Ilyen iskolát, és pedagógusokat kívánok akkor az egész országba.

Rézvirág 2013.09.27. 19:20:13

@Kakimaki0123456789: Nem értetted a lényeget: Nekem ez NEM volt rossz. Pont arról beszélek, hogy semmi szörnyűség nem történik azokkal, akik -oh, mi borzalom!-tornaterem nélkül kénytelenek tornázni.
És nem. Sok gyerek nem mozog, ha nem kötelező. Úgyhogy igenis van célja. Aki meg szeret mozogni, annak meg semmi baja a tesi órával.

Rézvirág 2013.09.27. 19:26:43

@Kakimaki0123456789: A mostani változás pont erre figyel. Pont arra, hogy ellenőrzik, hogy a tanárok normálisan tanítanak-e vagy csak melegedni járnak a tanulók mellé. Az meg, hogy 4-ig ott kell lenni a suliban...na azt sem az én gyerekeim miatt találták ki, hidd el, hogy itthon is kész lenne a házi. Sok gyerek van azonban, aki így fog legalább beleszagolni a háziba. Látom a fiamék osztályát is, ott is vannak, akiknek sokat jelent, hogy ott egy tanárnő délután, aki addig nem hagyja békén, míg legalább el nem kezdi, míg legalább valamennyit ott el nem készít. Hidd el, hogy ezek a srácok otthon ki se nyitnák a könyvet...azzal a kicsivel is előrébb vannak.

Rézvirág 2013.09.27. 19:38:53

@kolibri3: Nézd, én egy kisvárosban élek, az ország észak-keleti részén. Ez az iskola, amit leírtam, nem a favorit a városban. Sok szülő nem akarja ide íratni a gyerekét, mert hogy mi az, hogy nem látom első két évben napról napra a gyerek füzetét, mi az, hogy nincs házi, mi az, hogy báb, meg néptánc, mire jó az? A másik iskolában informatika van és idegen nyelv, és egy rakat házi minden nap, teher alatt nő a pálma, nemde? Szóval itt van ez a szerintem zseniálisan tök jó iskola, meg van a másik, ami tipikusan olyan teljesítményorientált versenyistálló, agyonterhelt gyerekekkel, amire mindenki panaszkodik netszerte... a nagybetűs életben meg melyikért törik kezük-lábuk, melyikért jelentkezik be az egész család a nagyi címére? Hát ez utóbbiért. SZóval aki olyan iskolát szeretne, mint amilyet leírtam, az nyugodjon meg. Az ilyenben mindig van hely ;-)

fizetekmegegysort 2013.09.27. 21:16:06

@Rézvirág: Nagyon örülök, hogy jó sulija van a gyerekeidnek. Leírom, nálunk milyen a körzetes iskola, csak hogy értsd. Két elsős tanító néni van, az bemutató órák után a felvételre kerülő gyerekek közül A tanító nénihez akart menni 95%, B tanító nénihez 5 %. B tanító néni osztályát így sorsolással válogatták össze. B tanító néni az első héten (!) közölte az egyik elsős kisfiúval, hogy maradjon a fenekén, különben kiteszi a folyosóra. Mivel a gyerek - érthető okokból, mivel 6 éves - nem maradt a fenekén, az óra nagy részét kint töltötte a folyosón, egyedül. "A" tanító néni osztályában "csak" annyi történik, hogy már a második héten születnek a "tőled ennél többet várok" típusú beírások a gyerekek üzenőjébe. Pluszbónusz ez az a suli, ahol az igazgató - oppardon, egy pártkatona Fideszes - közölte, hogy nem veszik jó néven a szülőktől, ha a gyereket kikérik, és nem tartják bent négy óráig a suliban, így a szülők nagy része nem is meri kivenni a gyereket, mert fél, hogy diribácsi bosszújának áldozata lesz.
No, nekünk ilyen a körzetes sulink, és bár Budapesten élek, a kerületben nem nagyon tudok olyan sulit, ahova tudnám vinni jó szívvel a gyereket. Ahova viszont vinném, ott sokszoros túljelentkezés van. Sok szülő gondolkozik másképp az oktatásról,egyre többen vannak, akik olvasnak szakirodalmat és tudják, hogy a gyereknek a legrosszabb, amit a mai oktatási rendszer követel. Plusz mivel elég sok az SNI-s gyerek, akikre ez a remek új rendszer magasról tesz, sok szülő kényszerül arra, hogy ezekbe az alternatív módszerekkel dolgozó sulikba adja a gyerekét. Itt Budapesten ezek a sulik egytől-egyig zsúfoltak, sokszoros a túljelentkezés.
És hogy miért gondolom, hogy igenis forrón eszik azt a bizonyos kását? Mert választási évben történnek azok a dolgok amik törénnek. Tehát akkor, amikor tétje van... Azt gondolom, majd ha nem lesz, akkor jön a feketeleves. A tanfelügyelői rendszertől nem várom a minőség javulását, sokkal inkább azt gondolom, arra lesz jó, hogy sakkban tartsák az egyébként is megzsarolt tanárokat, és végképp elvegyék a kedvüket a nagy és nemzeti NAT-tól való eltérésre. Mellesleg milyen rendszer az, amelyik nem bízik a saját maga által "kinevelt" tanárokban?!
Nem pánikolok, mindössze szomorú vagyok, hogy ez van. Leginkább azért, mert ami az oktatásban most történik, az gyökeres ellentéte mindannak, ami a legsikeresebb európai oktatási rendszerek sajátja, és mindez a gyerekeink bőrére megy.

szintetikus 2013.09.28. 13:45:08

@Rézvirág: köszönjük, hogy megosztottad velünk a sanyarú sorsod
ha könyvet írsz belőle, talán megfilmesítik... :D

Rézvirág 2013.09.28. 22:24:03

@fizetekmegegysort: És ez a B tanítónéni a múlt tanévben még maga volt a nagybetűs pedagógus? A gaz fideszes diri tette ilyenné a nagy központi irányelvek alapján? Ugyanmár. Azt mondod, hogy a főváros egyik kerületében nincs olyan iskola, ahová nyugodt szívvel adnád a gyereket. Nos veled ellentétben én azt remélem, hogy ezen a téren igenis hozHAT változást a tanfelügyelet.
Ezt a délután négyig mizériát nehezen értem, én már 2 évvel ezelőtt is olyan iskolába írattam a gyereket, ahol du. 3-kor volt vége a utolsó tanórájának, és a napközit is remek dolognak tartottam már akkor is és tartom ma is. Nálunk mondjuk első nap kiosztottak egy csomó kikérő nyomtatványt, és csak annyit mondott a (mellesleg folyosói pletykák szerint fideszes)diri, hogy ezt kéri kitölteni, ha ki akarjuk kérni a gyereket. Ellenben engem, mint szülőt igenis megnyugvással tölt el, hogy idéntől ott áll egy portás a kapuban, és minden 4 előtt kifelé igyekvő gyerektől megkérdezi, hogy hova-hova?
Amúgy egyre inkább úgy érzem, hogy bizonyos iskolák direkt vagy hallgatólagosan, de egyszerűen rákenik az új rendszerre a hülyeségeiket. Pl. a másik iskolából egy szülő panaszkodott, hogy micsoda hülyeség elsőben az informatika, hogy ez a hülye Rózsa mit ki nem talál még... a mi iskolánkban ilyen nincs, szóval valszeg nem fölülről jött a parancs. Ugyanígy írod az SNI-s gyerekeket...hát nem tudom, a fiamnak van egy autista osztálytársa, de vele kapcsolatban az ég világon semmi nem változott.
Szóval azt hiszem, hogy ha egy kerületben nincs egy jó állami általános iskola sem, akkor vagy a Te igényeid nagyok, vagy ott kellene valakinek nagyon az asztalra csapni.

fizetekmegegysort 2013.09.28. 23:40:54

@Rézvirág: Pont azért tudod ilyen jól elfogadni ezeket a remek központosító változtatásokat, mert épp úgy gondolkozol mint a Halatom maga: a saját nézőpontodon kívül más nincs, az az egy viszont maradétkalanul tökéletes mindenkinek, tehát minden úgy kell hogy legyen. Te már évekkel ezelőtt is délutáni iskolába adtad a gyereket, nekem ezzel mi a bajom- írod. Pl az,hogy háromgyerekes főállású anyaként, a kisfiam 6 évesen baromira nem kellene, hogy másik harminc között töltse az idejét délután, és az sem hogy a szar menzakaját egye, mert az Állam úgy gondolja, hogy nála jobb helye van mint nálam. Nem kell, hogy hulla fáradtan térjen haza négykor, és még álljunk neki átnézni, hogy akkor minden rendben van -e a házival, ha egyáltalán volt lehetősége a suliban megírni, mert nem egy szülőtől hallottam, hogy nem tud a gyerek bent tanulni/leckét írni, mert nem olyanok a körülmények. Tudtommal tankötelezettség van ebben az országban, tehát ha délután nincs tanórája, milyen alapon tartják bent a suliban? Ha bent tartják, miért nem kérnek tőlem, mint szülőtől hozzájárulást ahhoz a tevékenységhez, amit ott végeznek? Ha ez a tevékenység nem tanóra (tehát nem része a tankötelezettségnek) akkor nekem miért is kell elkérnem a gyereket, ha mondjuk sportolni akarom vinni vagy egyszerűen csak nem akarom, hogy bent maradjon? Miért NEKEM kell megindokolni, hogy hova viszem, miért nem az ISKOLA indokolja meg, hogy mit akar a gyerekemtől a tanórák után?
A másik: magad is leírod, hogy nem normál iskolába jár a gyereked, de tudni véled, hogy az állami iskolákból mindenhol van jó. Mégis mitől? A rendszerváltás óta nem volt olyan társaság, akinek sikerült volna gatyába rázni és európai szintűvé tenni az oktatásunkat. Erre most még kivonják a forrásokat, megszüntetik a fejlesztést (pl. az SNIs gyerekeknek már nem jár a suliban fejlesztés) rátesznek egy zsúfolt és teljesíthetetlen NAT-ot (nem én mondom, hogy teljesíthetetlen, hanem a pedagógusok), egy felesleges központosítást, ami ellehetetleníti az iskola, mint gazdasági egység működését (lásd: két hónapig nézegetjük télvíz idején a kitört ablakot, mert majd központilag hagyják jóvá, hogy meg lehet-e csináltatni), egy felháborító és gusztustalan kötelező nemzeti pedagógusi kari belépést (ahol úgy KELL belépni a pedagógusoknak, hogy maga a szervezet még nem állt fel, tehát nincs alapszabálya, tehát nem tudják mit írnak alá), plusz egy tanfelügyeleti rendszert. Ez utóbbitól tényleg őszintén kíváncsi lennék, hogy miért vársz javulást? Mi fog javulni attól, ha X tanfelügyelő beül mondjuk B tanító néni órájára (akiről írtam, és aki természetesen hosszú évek óta rossz tanár), és B tanítónéni ezen az egy órán hozza majd a bűbáj - kedves -okos formáját, felszólítja a legjobb tanulót felelni...stb. Máig emlékszem, amikor középsuliban tanfelügyelőt kaptunk orosz órára, és persze tök hülyék voltunk oroszból. Meg volt beszélve, hogy a jobb kézzel jelentkezők tudják, a ballal jelentkenzők nem, és érdekes módon az az osztálytársam felelt, aki 5 évig élt Moszkvában. Szeritned a tanfelügyelő mit szólt? Elájult, hogy milyen szuper itt az orosz oktatás... mi meg TÖK HÜLYÉK voltunk. Ennek a rendszernek a visszahozása mégis hogy javít majd az oktatás minőségén?
Nem nagyok az igényeim, mindössze annyit várnék, hogy kétezertizenháromban mondjuk az európai normák felé közelítsük az iskolarendszert, és a "reform" ne azt jelentse, hogy visszamegyünk az ötvenes évekbe. Azt várnám, hogy amikor minden szakember (tanártól pszichológusig) nyomja a vészcsengőt, hogy ez nem lesz így jó, akkor a Hatalom kapja fel a fejét, és csinálja jól. Azt várnám, hogy a szülők ne nézzék tétlen birka módjára, ahogy tönkreteszik a gyerekeiket, hanem tájékozódjanak a jogaikról, és emeljék fel a szavukat az ellen ami történik. Azt várnám, hogy a forrásokat ne kivonják, hanem beletegyék az oktatásba. Azt várnám, hogy az iskolába csak és kizárólag SZAKMAI alapon kinevezett emberek lehessenek vezetők. És végül, de nem utóló sorban, mindenhogyan azt várnám, hogy az iskolákban a legfontosabb szempont az legyen, hogy mi a legjobb a gyerekeknek. Ja, bocs, igazad van, túl nagyok az igényeim!

Rézvirág 2013.09.29. 00:42:14

Orbánfóbiát nem gyógyítok.
Ami a többit illeti: Én még egy olyan városban, kerületben sem éltem, ahol ne lett volna legalább egy jó általános iskola. Ami persze nem jelenti azt, hogy nincs ilyen az országban, pláne lemaradottabb vidékek falvaiban.
Viszont attól tartok, hogy pont Te vagy az, aki leszarja, hogy mi van mással. Hogy tömegével élnek ebben az országban gyerekek, akiknek nagyon is sokat jelent, hogy délután 4-ig ott ülnek, és legalább beleszagolnak a háziba. Te vagy az, aki el sem bírja képzelni, hogy egy iskolában értelmes programot szervezzenek a gyerekeknek, aki el sem tudja képzelni, hogy normális, hozzáértő pedagógusok kezébe kerül a gyerek, aki el sem tudja képzelni, hogy a tanfelügyelet ne a gyerekkorában megszokott, hanem normális módon működjön. Már előre látod a szörnyű jövőt. Rém szerencsétlen egy kerületben laksz, ha csak egy módot is találsz rá, javaslom, csomagolj, és költözz el. Nem kell rögtön külföldre szaladni (bár az jobban hangzik, meg mindenféle "üzenete" is van), egy kerülettel arrébb lesz jó iskola, hidd el.
Nekem egyre inkább meggyőződésem, hogy az eddig jól működő iskolák továbbra is remekül működnek, az eddig rosszul működők meg mostantól szépen ráfogják a rendszerre, oszt meg is van magyarázva a bizonyítvány. Nincs kétségem, hogy az is meg lesz magyarázva pártszimpátiai alapon, hogy B tanárnőt miért minősíti majd le a tanfelügyelet (ez esetben ő lesz a rendszer szerencsétlen áldozata), ha meg megdicséri, akkor meg ő lesz a gaz fideszdroid, és senkiben sem fog felmerülni, hogy vajon nem a tanfelügyeletnek van-e igaza. Itt nálunk az egyik iskolában egy éve pl. megfordult a trend: az addig sztártanítónéni, akihez mindenki íratta a gyerekét, na az lett a feketeseggű. (gyermeke eredményeit feldolgozni képtelen szülőket sejtek a háttérben;-))

Rézvirág 2013.09.29. 00:45:05

(aki kérdezett mailben, annak most válaszoltam. bocsánat, hogy csak most, de ritkán nézem ezt a fókot!)

fizetekmegegysort 2013.09.29. 07:22:51

@Rézvirág: semmiféle Orbánfóbiám nincs. Ha figyelmesen olvasol, láthatod, hogy véleményem szerint mindegyik eddigi Hatalmaskodó elcseszte a rendszert. Más gyerekét sem szarom le, pusztán nem látom be, miért jó az, ha minden kötelező? Miért nem az a gyerek kap bennmaradási lehetőséget, akinek szüksége van rá? Aztán majd a szülők döntenek... Miért az enyémnek kötelező az, amire nincs szüksége? Ráadásul Te is, én is, és a rendszer kitalálói is tisztában vannak vele, hogy akinek a leginkább kellene a bentmaradás, azok ugyanúgy nem fogják ezt sem betartani mint a többi szabályt. Ne gyere nekem az ország elmaradottabb részeivel, meg a szegény gyerekekkel, mert erre nem az állami oktatási kontroll a megoldás, hanem a munkalehetőség, a gazdasági növekedés. A felzárkóztatásnak sem az a módja, hogy másik 25-tel közösen négyig bent tartom a hátrányos helyzetű gyereket, hanem az integrált KISCSOPORTOS oktatás. Nyilván a minden gyereket egy kalap alá vevő, hat éveseket hosszú tömött sorokban, 30 fős osztályba beterelő törvény szerinted ezt segíti, szerintem nem. Nézz utána a finn példának, és látni fogod miről beszélek.
Igen, igazad van, biztos minden kerületben van jó suli, nálunk is, épp egy db. Milyen kár, hogy az iskola utcájában lakó barátnőm gyereke elsőre nem jutott be az átjelentkező és tesó miatt helyet kapó, meg a sulialapítványba vastagon perkálók gyerekei miatt. Pedig körzetes. Anyuka augusztus végéig futotta a maga köreit, míg nagy kegyesen nem a kerület másik végén lévő tagiskolába, hanem az utcában lévőbe került a fia. Én nem törődök mással, ugye? De szerinted az lenne a megoldás, hogy kinézem a kerület legjobb suliját, átjelentkezem oda, azaz CSALOK azért, hogy az én kölyköm kerüljön be, ne az, akinek az a sulija? Tényleg, hogy ez nem jutott eszembe! Mekkora hülye vagyok, hogy azt hittem, hogy azt is lehetne ehelyett csinàlni, hogy minden állami sulit a szuper jó suli irányába terelünk? Hogy pénzt teszünk még bele, hogy a tanárképzést változtatjuk, hogy a gyerekek életkorához igazítjuk az oktatást, hogy egyre több embernek tesszük elérhetővé a minél hosszabb tanulást, hogy integrált kis csoportban foglalkozunk az elesettebbekkel, hogy lehetővé tesszük a szülők és a suli minél szorosabb együttműködését, hogy esetleg nem csak papíron hozunk törvényeket, hanem foglalkozunk a megvalósítás lehetőségeivel is... És még hosszan sorolhatnám.
Orbánfóbiám van, mondod, mert kritizálom azt az ámokfutást, amit tanárok, szülők, híres szakemberek is kritizálnak (pl Vekerdy). Számon kéred rajtam, hogy miért nem tudom elképzelni, hogy ez a rendszer jól fog működni? Hát elmondom: azért mert ez az iskolarendszer már egyszer elbukott. Azért bukott el, mert sem az európai színvonalat nem hozta, sem az egyén kibontakozását nem segítette. De visszakérdezek: látva az igazgazói kinevezések rendszerét, a mindent elöntő pártszakembereket, a tanárok megregulázását, el sem tudod képzelni, hogy ez a rendszer nem fog jól működni? Másképp: ha Kádár idején nem volt jó, és nem működött most, -amikor a világ már az akkori sokszorosát követeli kreativitásban, rugalmasságban, modern ismeretekben - mitől lenne jó, mitől működne? Mit csinálnak másképp a maiak?

fizetekmegegysort 2013.09.29. 08:09:18

Ja és még egy a tanfelügyeletről. Ha te évek, évtizedek óta végzed a munkádat (valahogy, de a munkáltatód nem rúgott ki), és odaküldenek valakit, aki mondjuk egy órahosszát figyel téged, de semmi mást nem tud rólad, előmeneteledről. Na, ő majd eldönti, jó munkaerő vagy-e, dönt az előmeneteledről, fizetésedről. Nem a főnököd, hanem a tök idegen. Gondolom elfogadnád a döntését, kicsit se háborognál! Hisz a Minyisztérijum küldte, ott meg csak hozzáértők vannak...:)

Közösségek

süti beállítások módosítása