,,Ide aztán mindenkinek lesz kedve hazajönni” - Egy tanár a diákolimpiai díjkiosztóról

2014. 01. 28. 15:54 - Prinz Dániel

Danka Miklós, a 2008-as Nemzetközi Informatikai Diákolimpián ezüstérmet nyert. Cambridge-ben diplomázott, Londonban dolgozik. A jelenlegi körülmények miatt nem akar Magyarországon élni, de felkészítő tanárként ott volt a diákolimpiai érmesek tegnapi parlamenti ünneplésén. Az ő élményei következnek.

Néhány éve én is ünnepeltem a Parlamentben diákként, most pedig mint felkészitő tanár voltam ott. Habár ez egy örömteli alkalom, a miniszterelnök ömlengése közepette nehéz volt nem arra gondolni, hogy két év múlva talán már nem lesz ennyi diákolimpikon, mert nem lesz, aki felkészítse őket. A tanárok megalázva, a tehetséges diákok több mint fele pedig külföldön: ide aztán mindenkinek lesz kedve hazajönni.

Ahova érdemes hazajönni

A miniszterelnök beszéde adta meg az alaphangot a ceremóniához. ,,Nem kampanybeszéd”, mondta, majd a foglalkoztatottság növekedéséről beszélt, ami teljesen releváns, hiszen ezek a gyerekek nyilván közmunkások lesznek. A beszéd központi temája a külföldi tanulás volt: menjenek csak a diákok világot látni, csak aztán jöjjenek haza. A saját oxfordi tanulmanyútját és hazatérését hozta példaként. A hazatérésre körülöttem a reakciók: ,,bár ne tetted volna”. Viktor úgy mondta, olyan hazáért küzd, ahova érdemes hazajönni. Az oktatáspolitika pedig sikeres. Valóban, ezért nem nyilatkozhatnak a tanárok.

,,Külföldi tanulmányai miatt a díjat felkészítő tanára veszi át.” Feltűnően sokszor hangzott el ez a mondat: saccra minden második tanulónál ez volt hallható, pedig nem csak vegzősök jutnak ki diákolimpiára. A 2013-as diákolimpikonok listáját megvizsgálva kiderül, hogy a végzősöknek a fele-kétharmada külföldön tanul, nekik is jó részük az angliai Cambridge-ben. Ez önmagában még érthető: ezek a külföldi egyetemek a világon is az elsők közé tartoznak, így a magyar egyetemeknek csak elvétve van esélyük felvenni velük a versenyt. Hogy közülük hány gondolja úgy, hogy Magyarországra valóban “érdemes hazajönni”, az már egy másik kérdés, de az eddigi tapasztalatok nem túl kecsegtetőek.

Nézzük a számokat!

A táblázatban azok a diákolimpikonok vannak, akiknek megtaláltuk a nevét. Kommentben szóljatok, ha valaki kimaradt. Nem mindenkiről tudjuk, hogy hol jár egyetemre, olyan is van aki még középiskolás. A 28 ember közül 18-ról tudjuk, hol kezdte meg felsőfokú tanulmányait. Ebből a 18 emberből 10 ment Angliába (7 Cambridge, 2 University College London, 1 Imperial College London), 8 pedig itthon maradt (7 ELTE, 1 Debreceni Egyetem).

Tárgy

Név

Eredmény

Külföld/belföld

Egyetem

Informatika

Weisz Gellért

ezüst

külföld

Cambridge

Informatika

Nagy Vendel

bronz



Informatika

Simig Dániel

dicséret

külföld

Imperial, London

Informatika

Leitereg András

dicséret

belföld

ELTE

Matematika

Janzer Olivér

ezüst

külföld

Cambridge

Matematika

Szabó Attila

ezüst

külföld

Cambridge

Matematika

Nagy Róbert

bronz

külföld

Cambridge

Matematika

Tardos Jakab

bronz

belföld ELTE

Matematika

Havasi Márton

bronz

külföld

Cambridge

Matematika

Fehér Zsombor

bronz



Fizika

Szabó Attila

arany

külföld

Cambridge

Fizika

Kovács Áron Dániel

arany

belföld

ELTE

Fizika

Juhász Péter

ezüst



Fizika

Jenei Márk

ezüst

külföld

UCL

Fizika

Papp Roland

ezüst

külföld

Cambridge

Kémia

Sályi Gergő

arany

belföld

ELTE

Kémia

Székely Eszter

arany

belföld

ELTE

Kémia

Bolgár Péter

ezüst

külföld

Cambridge

Kémia

Czipó Bence

ezüst



Földrajz

János Miklós

ezüst



Földrajz

Szuda Ágnes

ezüst



Filozófia

Palasik Róbert

arany

külföld

UCL

Csillagászat és asztrofizika

Bécsy Bence

ezüst

belföld

ELTE

Csillagászat és asztrofizika

Granát Roland

bronz



Csillagászat és asztrofizika

Kopári Ádám

bronz



Csillagászat és asztrofizika

Kunsági-Máté Sandor

dicséret

belföld

ELTE

Biológia

Országh Noémi

ezüst



Biológia

Hajnal Bence

ezüst



Biológia

Uzonyi Anna

ezüst



Biológia

Kolostyák Zsuzsanna

bronz

belföld

Debreceni Egyetem


Gyere ide. Most megrúglak, utána pedig csókolj kezet, jó?

A számomra legvisszataszítóbb rész az volt, amikor a felkészítő tanárok fogtak kezet a miniszterelnökkel. Hogy köszöntöd azt, és hogy nézel annak a szemébe, aki megalázott, megrugdosott, és aki megnehezíti a hivatásod? Voltak ott nyugdíjaskorú, tapasztalt felkészítőtanárok, akik külön időt és energiát fektettek ezekbe a tehetségekbe, és akiknek most évente kell könyörögniük, hogy a nyugdíjnál is kisebb összegért taníthassanak, ahelyett, hogy nekik könyörögnének. Voltak ott nyugdíjhoz közeli, 20-30 év tapasztalattal rendelkező tanárok, akiket most egy laza, megalázó mozdulattal a Pedag 1 kategóriába soroltak a pedagógus életpáyamodellben. Ők most nevetséges portfóliókkal bizonyíthatják a hátralévő két évben, hogy nem csak véletlenül neveltek diákolimpikonokat. Olyan tanároknak is kezet kellett fogniuk Viktorral es Zoltánnal, akiknek a 30%-os béremelés 20-80 ezer forintos csökkenést eredményezett, pont mert extra időt töltöttek ezekkel a diákokkal. Tanároknak, akik most már nem tudják tanulmányi útra vinni diákjaikat, mert 32 órát kell az iskola falai között tölteniük.

Ezeknek a kedves, lelkes tanároknak törik félbe a lelkesedését. Hogy mi a tanárok reakciója? Nehány, korábban inspirálóan lelkes tanárommal beszéltem: a válaszok számomra megdöbbentőek és lehangolóak voltak. Egy pár otthagyta a közoktatást; néhány még küzd és reménykedik; de a legtöbb egyszerűen megfáradt, és már csak azt szeretné, ha békén hagynák és taníthatna.

A Megasztár nyolcadik döntője

A Vastag-testvérek parlamenti haknijával semmi baj nincs, mindössze furcsán disszonáns hatást keltett, mint egy disznó frakkban. A levegőt feszült kínosság lengte be, és ahogy az a videón 1 perc körül látszik, a helyzettel a miniszterelnök sem tudott mit kezdeni. A Vidám Vasárnap jelleg végig megmaradt, és láthatóan az első sorban ülők nagyon féltek, hogy Vastag Csaba majd odatartja a mikrofont, és énekelni kell.

Nem életrevaló emberekről beszélünk

A pálmát egyértelműen Balog Zoltán beszéde vitte. A ceremóniát követő, a sajtó számára nem nyilvános fogadáson Balog Zoltán a beszédében 5 percen keresztül sorolt bántó csúfolódásokat, amit ezen és más gyerekek sokszor elviselnek, majd egy ravasz fordulattal hozzátette: ez persze mind nem igaz rátok. "Csámpás lábúak", "összeakad a lábuk a diszkóban", "szobatudósok", "sápadtak", “nem életrevaló emberek”, stb. Gratulálok, hogy még egy boldog, az elismerésről szóló ünnepségen is sikerül néhány gyerek rémálmait megidézni. A megértés mintapéldája.

Hozzátette, hogy megéri tanulni, hiszen elismerés jár érte. Ja, hogy lehet, hogy ezek a gyerekek nem politikusok, és esetleg más is hajtja őket?

A fogadáson Calvados nem volt.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (4,4/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr375786727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

alte trottel 2014.01.28. 18:10:55

A franc se érti...
A én rokonságomban is a 35 év alattiak kettő kivételével minimum egy határral nyugatabbra élnek. De azért hazajönnek. A nagy családi ünnepekre. Nyaralni már nem.

high up! 2014.01.28. 18:29:10

Mindig jót röhög az ember, amikor Orbenascu ÉRTELMISÉGIEK közé keveredik. Ahogy kióg azzal a suttyó alkesz képével meg parasztvezér fontoskodásával, az valami világszám.

Nem ez az ő terepe, hanem a falusi pálinka napok, a szalonna zabálás, meg a 6-od osztályú foci meccsek. Na ebbe illik ő bele, nem egy egyetem aulájába.

funfun 2014.01.28. 18:36:35

Kicsit off, de szívesen látnék olyan listát, hogy a FideSS és az álkeresztény KDNP prominenseinek, politikusainak családjaiból kik tanulnak, vagy élnek külföldön. Úgy tudom, vannak jó páran. Őket miért nem csábítják haza a nagy hazafiak? Jut eszembe, az a csávó is, aki a hazacsábítás főmuftija volt, és most Izraelben él...

Frady Endre · http://fradyendre.blogspot.com/ 2014.01.28. 18:47:52

PEDAGÓGUS

Tanár ír a fatáblára
Krétával. Mindkettő ára
S vérnyomása is nő. Bére
Csökken csak az évvégére.

Osztályharcol s fáj a háta:
Nagy a gerinckopás ráta.
Ritkán pihenhet meg teste,
Dolgozatot javít este.

Éhbér mellett jövőt épít,
Néha mereng, miért épp itt.
S vonzza bár a Temze partja,
Túró Rudi itthon tartja.

illusztrálva:
fradyendre.blogspot.hu/2011/04/pedagogus.html

lost hope 2014.01.28. 19:24:01

Minden tiszteletem ezeké a tanároké.

És őszintén remélem, hogy egyszer tényleg érdemes lesz hazamenni.

De nem nagyon hiszek benne.

Larry Silverstein 2014.01.28. 20:01:55

Ha ez a Magyarbálintmagyarhangja blog sírdogál akkor gondolom az oktatás jó irányba megy.

Larry Silverstein 2014.01.28. 20:04:13

@lost hope: Mocsokorbán jól megalázta a tanárokat a béremeléssel.

Tüntetnek is minden 2 hétben mint Magyarbálint idején....:))

ppppalika 2014.01.28. 20:21:04

@Larry Silverstein: Látom magadból indulsz ki. Ha meg vagy fizetve, minden rendben van. (Persze ez még nem az igazi fizetség.) Hát nem.

Larry Silverstein 2014.01.28. 20:25:42

@ppppalika: Ki a fasz beszél it jól megfizetésről? Minek mentél tanárnak? Ki fog jól megfizetni, a bérbefagyasztó Bajnai vagy kicsoda?

komplikato 2014.01.28. 20:26:49

"A fogadáson Calvados nem volt."
Epic. :D

deneskata 2014.01.28. 20:31:05

@Larry Silverstein: Te korlátolt és szűk látókörű vagy. Azt hiszed, a pénz minden. Ha van lové, van munkakedv.
Elég eccerű lélek vagy, komám.

komplikato 2014.01.28. 20:32:04

@Larry Silverstein: Két állításba ennyi hazugságot sűríteni ... na igen, gondolom azért a pénzért már valamit fel kell mutatni. Volt pár MTK módosítás ugyebár, aminek pont a sztrájkok ellehetetlenítése volt a cél, meg a szakszervezetek (már amelyik nincs kitömve pénzzel) ellehetetlenítése. A pedagógusok meg nem csak tüntetni nem tüntethetnek kirúgás, meg bérbesorolás Damoklész kardjával fejük fölött, hanem még egy k*rva véleményt sem mondhatnak az impotens KLIK vagy a tökéletlen Hoffmann Rózsa elvtársnő ténykedéseiről. Pedig lenne mit.

Larry Silverstein 2014.01.28. 20:43:55

@deneskata: Én kibaszbnálak a picsába, aztán kitalálhatnád mihez van munkakedved.

Larry Silverstein 2014.01.28. 20:45:41

@komplikato: Ja értem. Azért nem tüntetnek mert nem tüntethetnek.

Ezt a diktatúrát vazeg. Ehehehe

LOL

deneskata 2014.01.28. 20:49:16

@Larry Silverstein: :)
Örülök, hogy sikerült kihoznom belőled az igazi énedet! Köszi!:)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.28. 20:56:14

Ez valóban így van.

Az MSZP mivel padlóra fektette az országot, a Szlovákok elötti pozícióból 2010-re az egész EU-ban az utolsó helyre züllesztette, így sokan kimennek.

Teszem hozzá az okosabbak Lovász-ék idejében is kimentek és az nem ma volt.

Felicitasz · http://felicitasz.blog.hu 2014.01.28. 21:00:03

Ok - végigolvastam a cikket, és az utolsó "juj"-nál dőlt el, hogy kommentelek is; az utolsó mondat külön is kiemelendő és méltányolandó, de látom, komplikato már kiemelte s méltányolta. :)

high up! 2014.01.28. 21:53:12

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:

Aztán van fogalmad arról te egysejtü lény, hogy a ballibsik által okozott lemaradást a világtól Trollbánod még csak fokozta is? Magyaro mélyebben teljesít mint 4 éve.
És hol van még a vége!

Pont erről szól a blog, ti PISA-károsultak.

ppppalika 2014.01.28. 22:10:27

@Larry Silverstein: :) Nem vágytam nagy fizetésre. Magam részéről a legfőbb elvárásom az volt, hogy ne lehetetlenítsék el a munkámat. Ezt a mostaniak megtették. Hiába emeltek a fizetésemen, a tanév végével lelépek. Ahhoz, hogy tovább asszisztáljak a történtekhez, nincs gyomrom.

ppppalika 2014.01.28. 22:13:46

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Lovász például nem ment ki tanulni. Pontosan kikre gondolsz?

deneskata 2014.01.28. 22:23:01

@ppppalika: Én is hasonlót határoztam el. Maradok, amíg nem kényszerítenek arra, hogy egy portfólióval bizonyítsam 20 év munkáját.

tiboru · http://blogrepublik.eu 2014.01.28. 22:35:14

"Hogy köszöntöd azt, és hogy nézel annak a szemébe, aki megalázott, megrugdosott, és aki megnehezíti a hivatásod?"

Ma volt a Belügyminisztérium évértékelő értekezlete. Az egyik résztvevőtől szinte ugyanezt hallottam.

SzabóIstván 2014.01.28. 22:41:02

"Maradok, amíg nem kényszerítenek arra, hogy egy portfólióval bizonyítsam 20 év munkáját."

Pedagógus 1-ben kötelező lesz a portfólió, ezzel kerülsz pedagógus 2-be. Ha nem csinálsz, akkor egyszerűen kirúgnak.

Mister Gumpy 2014.01.28. 23:45:24

@Larry Silverstein: Föltételezem, hogy nem beszéltél tanárral az elmúlt két évben, és újságot se olvastál, tehát tudatlan vagy, nem pedig aljas.

Azért nincsenek tüntetések, mert profi maffiózók intézik az ügyeket: sikerült megtörni a többséget, ígéretekkel, fenyegetésekkel, cinizmussal, idiotizmussal. Gerinctelen barmok irányítják az egyetemeket, a szakszervezetek halottak, törvényesen tüntetni kb lehetetlen az új munkatörvényeknek hála. Magyar Bálinték még meghallgatták a tüntetőket, vagy legalábbis élt ilyen a remény, és viszonylag joggal, ugyanis nem voltak tudásellenesek, csak bénák. De most már akkora baj van, annyira reménytelen a helyzet, hogy nem tüntet, hanem kivándorol a tevékeny értelmiség. Ja, és biztos vagy te ebben, hogy kéthetetente voltak tüntetések?

Flúgatlan 2014.01.28. 23:48:08

Hát, lehet pár dolgot kifogásolni, az biztos.

De legalább pozitív értelemben említik a tehetséggondozást, nem a Magyar Bálint féle hozzáállással egyenesen károsnak állítják be.

Az igenhülye libsik idején a tehetésggondozó szakköröket csak úgy támogatták, ha együtt történnek a felzárkóztatással. Magyar Bálint kifejezetten ellenezte a természettudományos tehetséggondozás támogatását.

Ez persze nem teszi semmissé azt a pedagógus-alázást, amit a mostani kormány végez, de épp a tehetséggondozás, a természettudományos versenyzők elismerése terén most jobb a helyzet, mint korábban volt.

Mister Gumpy 2014.01.28. 23:56:11

@Larry Silverstein: A link rád az előző kommentemről elveszett, de látom a többi válaszodon, hogy oly mindegy.

Reszelő Aladár 2014.01.29. 00:01:32

El lehet Orbánt zavarni!!!
El lehet menni az Összefogásra szavazni, és reménykedni, hogy a koalíciós tárgyaláson majd az kapja az oktatási tárcát, aki ingyen felsőoktatást ígért, és nem az aki már szeptembertől tandíjat szedne. Vagy inkább a tandíjas kellene?

Dagiiron 2014.01.29. 00:04:04

Kedves Danka Miklós!

Elolvastam a beszámolód, s a gondolataidat, s lenne egy-két megjegyzésem.

- A matek alapján te már 2010 előtt elmentél külföldre, szóval ne a mai miniszterelnököd csesztesd a lépésed miatt.

- egy ország oktatási helyzetéről semmit sem mond a diákolimpiai eredmény. Semmit sem ér az, hogy fenntartunk egy-két verseny istállót az elitképzésre a gazdag középosztálybeli gyerekeknek, miközben az átlagos gyerek analfabétán jönnek ki a suliból.
-Nem azért mennek el a legjobb tanulók, mert itt a csúnya Orbán, hanem azért mert

a, megtehetik az uniónak hála
b, sajnos a magyar diplomák kevésbé piacképesek, mint pl. a Cambridge.
c, kint jóval többet keresnek

Összegezve, talán mielőtt politikailag elfogult véleményt nyilvánítanál, előbb vegyél mély lélegzetet, s gondold át újra a dolgokat.

emhem 2014.01.29. 01:14:47

@Dagiiron:
hadd reagáljak egyet miklós nevében:
1. egy szóval sem mondta, hogy orbán miatt ment el, csak azt mondta, hogy miatta sem szeretne hazajönni.

2. ezt esetleg orbánnak magyarázd el: ő volt az, aki a diákolimpikonok sikeréből azt a következtetést vonta le, hogy a magyar oktatás kimagasló.
(azt mondjuk én személy szerint túlzásnak érzem, hogy "Semmit sem ér az, hogy fenntartunk egy-két verseny istállót az elitképzésre", mert a tudományos elitünk igenis jól jár vele. az viszont tény, hogy ettől még az átlagdiák képzése nem lesz kielégítő)

3. azt, hogy a diákok miért mennek el, leginkább ők(mi) tudják(juk). egyébként elég komplikált dolog, és valószínűleg kevesen mennek el _csak_ belpolitikai okok miatt. az viszont tény, hogy az évek óta tartó növekvő tendencia az elmúlt két évben soha nem látott sebességre kapcsolt, és ennek bizony van köze a hallgatói szerződés nevű tandíj bevezetéséhez, de nem kizárt, hogy egyéb politikai húzásokhoz is.
pl. mert jellemzően azok hajlamosabbak külföldre menni, akik úgy gondolják, hogy nyugat-európa a mi példaképünk. és ha látják, hogy magyarország inkább kelet-európa és a balkán felé halad, akkor könnyes búcsút véve, de az ország nélkül indulnak nyugatra.

Tandoori Artemisz 2014.01.29. 03:02:03

Jó llátom,hgoy itt egy-két arc úgy írja,hogy ő bizony felmond mintha már letett volna valamit? :D :D Hát kit érdekel ha felmondasz? Évente rengeteg ember jön ki a tanári képzésekből, és rengeteg munkakereső tanár van, bármikor találnak helyedre pályakezdőt, te meg menjél szépen mosogassál bristolban, aztán verjed magad mennyire europer vagy és a sok nyomorult meg itthon marad. Igaz az itthon maradi középeurópai vadember legalább napi háromszor tud kajázni veled ellentétben :D :D Ezeket a madarakat, azt mondja ő felmond lol :D :D Nem olvastam végig a cikket, a táblázatot megnéztem, így is el tudom,dönteni,hogy nincs értelme egy sértett vagdalkozást olvasni politikai alapon(ez a blog ettől szánalmas,hogy csak politikai alapon tudja megközelíteni a oktatást, szakmai alapon semmiképp soha).Mellesleg az,hogy a magyar fiatalok ilyen jól teljesítenek,és simán bejutnak bármelyik külföldi egyetemre, ez elég jó fényt vet az oktatásunkra, bár engem meg lep.

ppppalika 2014.01.29. 07:03:12

@Tandoori Artemisz: "Hát kit érdekel ha felmondasz?"

Engem. Ültem magam is ott, ahol Miklós. Nem is egyszer, hanem - ha jól számolom - ötször. Tisztában vagyok vele, hogy ennek ellenére nem fogok hiányozni. Nekem annál jobban fog hiányozni a tanítás.

asdf.asdf 2014.01.29. 07:41:11

Azt hallottam, hogy Albionban is tanárhiány van, és meglehetősen megbecsülik a külföldiül jól beszélő fizikatanárokat. Valótlan lenne tán?

l_andras 2014.01.29. 08:38:02

@Tandoori Artemisz: De mivel itthon a legegyszerűbb diplomát pont a tanárképzőkőn lehet szerezni, ezért az a rengeteg friss tanerő jó része inkompetens és egy szemernyi hivatástudat sincs bennük. Bégető nyájnak elmennek, de olyan tanítók akikre a gyerekek felnéznek és tanulni szeretnének nem lesznek. És ez nagy baj.

andras314 2014.01.29. 08:38:04

Tegnap ezt írtam be Orbán Viktor honlapjára:
"Ezt az alkalmat is a saját tevékenység hazug dícséretére, a diákok agymosásásra felhasználni - no ettől azért tartózkodtak a vezetők a szocializmusban, midőn jómagam résztvettem egy ilyen fogadáson, mint diákolimpikon."

andras314 2014.01.29. 08:39:49

@andras314: Nem honlapjára, hanem facebook oldalára

emhem 2014.01.29. 08:53:12

@Tandoori Artemisz:
ezt megint csak orbánnal kell megbeszélni: ő beszél állandóan arról, hogy vissza kell csábítani a kivándorolt diákokat.

andras314 2014.01.29. 09:44:41

Hogy lehet ilyen hajmeresztő dolgot leírni, hogy "nem fogtok hiányozni". De igenis, máris hiányoznak. Hiányoznak nekem, mint egytemi oktatónak, aki azt látom, hogy negyedévre a legtehetségesebbjei az évfolyamnak már nem itthon folytatják tanulmányaikat.
Vajon mitől lett az USA olyan kiemelkedő ország mind a tudományban, mind a gazdaságban? Hát éppen az évszázados agyelszívás következtében.
Igen, ma még jól teljesítenek a legjobb középiskolai diákok. De miután a legjobb tanárokat megalázzák, kényszer- nyugdíjazzák - eltelik néhány év és már nem lesznek olyan fényesek a magyar eredmények, mert nem lesz, aki kinevelje a tehetségeket.

Tandoori Artemisz 2014.01.29. 10:44:26

@l_andras: Na ezt aláírom, sajnos a tanárképzés szánalom(nem csak a hallgatók miatt hanem maguk az oktatók is nevetségesek néhol,de főleg idejét múltak), és minden nyomorult megkaphatja a diplomáját,hogy aztán frusztrációit a diákokon vezethesse le. De semmi nem garantálja, hogy az itt felmondással "fenyegetőzők" nem ebbe a kategóriába tartoznak.

Tandoori Artemisz 2014.01.29. 10:55:04

@andras314:Miután megveregette a saját vállát, milyen frappánsan beszólt Vityának tönkre téve ezzel bizonyára az egész hetét, és ezt még beposztolta pár helyre, azután elmondom: Nekem nem csak a tanárok nem fognak hiányozni de senki aki albionban vagy a skandinávnak csúfolt arab államokban látja a jövőt(itt kicsit túloztam persze nem igaz ez mindenkire,de azt látom sokszor a tuskók mennek ki és két hónap után posztolják,hgoy miénk világ és hűűű de kurva más itt mennyivel jobb, aztán még fél év és szépen suttyonba kullog haza a parasztja a megtakarított 300 ezer forintjával.
Tisztelettel kérdezném,hol tanít a CEU-n ?
És,hogy ne csak személyeskedjek,meg provokáljak, elárulom,hogy miért tartanak ott az ami egyetemek ahol,a vajon mitől kérdésre az a válasz mert egy nagyobb usa beli egyetem kb magyarország teljes oktatásra szánt pénzét költi magára egy félévben. Pont nincs tovább PÉNZ!!!!

andras314 2014.01.29. 11:19:42

@Tandoori Artemisz: Lehet, hogy azt a kevés pénzt, ami van nem a stadionokra kellene költeni? Azokra 100 milliárd fölötti összeget tett a "Vitya", miközben a felsőoktatásból kivont 40 milliárdot, aztán visszatett 10-et.

Persze, Amerika sokkal gazdagabb nálunk. De hogy lett az? Ebben bizony fontos összetevő volt a bevándorló agyak tömege.
Akiket én ismerek , akik elhagyták az országot, azok elvesztése súlyos veszteség az országnak.

l_andras 2014.01.29. 11:42:00

@Tandoori Artemisz: A hozzászólásiakból az jön le nekem, hogy tanítani szeretnek a körülmények dacára. Tehát a hivatástudatuk megvan, szerintem egy tanárnál ez a legfontosabb, mert akkor akar és képes fejlődni, már ha hagyják. Értelmezni tudod a szöveget vagy csak olvasol?

nyersy 2014.01.29. 11:44:41

@andras314: ez a stadionos retek balfasz szöveg, már a könyökömön jön ki, hogy valaki nem képes megérteni, hogy
1. focitornák
2. koncertek
3. BL és EL meccsek
4. egyéb események, amihez nagyobb befogadású tér szükséges.
A felcsúti stadion szerintem is viszonylag fölösleges, de a többire nem lehet szólni semmit (és a környező országokban is ez a trend folyik).
Nem hogy örülnétek, hogy fejlődik az infrastruktúra.
A másik meg, hogy nemhhiszem, hogy a pár milliárd annyira hiányozna, jóval inkább az a "pár" ezer milliárd, amit a 02-10 közötti 27%os államadósság-növekedés hozott.

andras314 2014.01.29. 12:00:16

@nyersy:
Nyilván óriási az esélyünk arra, hogy BL és EL meccsek lejátszásra kerüljön sor stadionjainkban, annyira bravúrosan szerepelnek fociástáink mindenütt.
A jelenleg meglévő stadionok kapacitása pedig nem elegendő ugye, a potenciális nézők tömegei maradnak kívül, mert nincs már hely a lelátókon.
Biztos, hogy a stadionok építése az infrastruktúra fejlesztés legjobb mődja?
Az államadósság pedig most magasabb, mint 2010-ben volt, a 3000 millárd forintnyi magánnyugdíjpénztár einstandolása után is. És még nem figyelembe véve az oroszoktól felveendő újabb 3000 milliárdot.
2008 körül, ha jól tudom, volt egy világválság. Akkor bizony sok országban nagyon megnövekedett az adósságállomány.
Orbán Viktor maga elismerte, hogy Bajnai jól kezelte a válságot. Persze ezt külföldön tette. Itthon mindenki a Fidesz kommunikáció azt ismételgeti, amit maga is.

nyersy 2014.01.29. 12:15:41

@andras314: döntőket anélkül is rendezhetünk, hogy magyar csapat részt vegyen rajtuk. ez pedig bevétel nekünk.

andras314 2014.01.29. 12:23:07

Persze, a mások által játszott döntöket szinte biztosan nálunk fogják játszani. Oly nagy számban, hogy bőven visszajön a százmilliárd.

törzsmókus 2014.01.29. 12:32:07

@andras314: írd be a google-be, hogy „államadósság”, és nézd meg a grafikont, amit kidob. ja, az eurostat is biztos felült a Fidesz-propagandának.

(gyk. nem mindegy h szinte stagnál, vagy száguldva nő)

a stadionokból meg rögtön lélegeztetőgépeket is vehetnének.

törzsmókus 2014.01.29. 12:34:48

az idős, ám nagytudású tanárok kényszernyugdíjazása, és egyéb megalázó intézkedések és mondatok miatt persze szégyellje magát, akinek kell.

LazyJoe 2014.01.29. 12:39:06

Szerintem ez egy nagyon jó kezdeményezés az állam részéről, mivel havonta 20-40 ezer forinttal támogatja a diákokat, illetve a felkészítő tanárok is kapnak egyszeri 120-150 ezer forintot! Ezzel is elismerik, hogy nem csak a diákok és az ő sikereik fontosak, hanem azt is, hogy a tanárok is mennyire jó munkát végeznek! És azért az összeg sem elhanyagolható.

czegledyroli 2014.01.29. 12:50:24

A korábbi átláthatatlan gyakorlattal szemben most már pontosan lehet tudni, hogy ki milyen jogalappal vesz fel pénzeket, így megszűnt összevisszaság!

CloudBoy 2014.01.29. 13:09:55

@Flúgatlan: Én is örülök, hogy a természettudományok terén ennyi tehetség van az országban! nagyon jó, hogy elismerik őket is!

A Magyar Bálint érában a kifizetések is kaotikusak és zűrzavarosak voltak. Most ennek vége! Végre megtudhatjuk, hogy a tehetséggondozásért járó pénzek hova is kerülnek (jó helyre)!

andras314 2014.01.29. 13:12:57

@törzsmókus: Igaz, valóban, most az utolsó évben, ami szerepel, csökkent 2,3 %-ot. Úgyhogy most ugyanannyi, mint 2009-ben volt. A 3000 milliárdnyi nyugdíjpénztár az hány százaléka a teljes gdp-nek?
De ez az egész államadósság csak igen lazán kapcsolódik az eredeti blogbejegyzéshez. Hogy ti. jó-e, hogy a diákok elmennek, a tanárokat pedig megalázzák és/vagy nyugdíjazzák.
Személyesen ismerek olyan középiskolai tanárnőt, aki több tucatnyi, versenyeken nagyon eredményes diákot tanított, és bőgött - saját elmondása szerint , amikor a könyörgő levelet meg kellett írnia, hogy tovább taníthasson (mert 63 éves). Rendben van ez?

AleBarca 2014.01.29. 13:19:32

Azt valamiért kifelejtette a kedves felkészítő tanár, hogy anyagilag is támogatja, honorálja az állam a diákok és a tanárok munkáját és eredményét, szóval erős csúsztatásnak érzem, hogy azt sugallja, hogy itt mindenki a szabadidejét áldozza fel és itthonról nem is kap cserébe semmit.

andras314 2014.01.29. 14:17:06

@AleBarca: Ez megint borzasztó. Én nem tudom kapnak-e pénzt a felkészítő tanárok, s ha igen mennyit. De ez egy nagyon ocsmány megjegyzés volt. Aki azt hiszi, hogy a felkészítő tanárok a pénzért adják át a bennük lobogó tárgyszeretetet a fiataloknak, az egy szánalmas alak.

AleBarca 2014.01.29. 14:29:16

@andras314: Örülök, hogy nem sikerült értelmezni, amit írtam... Én úgy tudom, hogy ha eredményesek, akkor a diákok és a tanárok is kapnak egy bizonyos összeget. Olyat pedig nem írtam, hogy pénzért akarják átadni a tudásukat, vagy a tárgyszeretetüket, csak annyi közöltem, hogy akik eredményt érnek el, azoknak a munkáját és az ország hírnevének öregbítését honorálja az állam. Ebben pedig semmi szánalmas, vagy ocsmány nincsen. Főleg, hogy végre átlátható a dolog, mert sokáig nem volt az sajnos.

andras314 2014.01.29. 14:43:24

@törzsmókus: A lélegeztető gépekhez:Nem tudom, hogy ez vicc akart-e lenni,de az teljesen igaz, hogy az egészségügyből mégsokkal többet vontak ki, mint a felsőoktatásból.

CloudBoy 2014.01.29. 15:10:31

@andras314: Kedves András! Önnek semmi nem jó? Semmi nem tetszik?

A stadionokat nézve, gondolkodjon kicsit távlatokban. Mivel több funkciósak lesznek (a labdarúgó-mérkőzések mellett egyéb sport eseményeket, koncerteket, programokat rendezhetnek)így több helyről is lehetne belőlük bevétele az államnak.

Ha kicsit feljebb görget, a kommentek között megtalálja a választ arra a kérdésre, hogy kapnak-e jutalmat a tanárok! Igen! Az összeg is ott szerepel! Tehát ha a szabadidejét is áldozza fel a tanár egy tehetséges diákjáért, aki sikert is ér el (mint ezt a fentebb említett példák is mutatják), akkor azért ő is jutalomban részesül!

A "bevándorló agyak tömegé"-nek elvesztése pedig kicsit túlzó, mivel rengeteg szakember dolgozik még ma is az országban (a legtöbben névtelenül)!

tsabus UAE 2014.01.29. 16:01:24

@CloudBoy: Tehát, hosszú távon, a stadionokból több bevétel lesz, mint a felső-, és középfokú oktatásból kikerülő emberekből. Ezért fektetünk stadionokba és vonunk el pénzt (többek között) az oktatástól.
Bravó !

A jutalom pedig egyszeri. Ön szerint ez kompenzálja az addig befektetett időt/energiát 150000 Ft. Remélem, ön az életében elért legnagyobb eredményeiért is majd maximum ennyit kap...

Valószínű célcsoport lévén, öntől kell megkérdezzem: Fájdalmas volt a lobotómia ?

CloudBoy 2014.01.29. 16:10:03

@tsabus:
Én a stadionokra költött pénz megtérülésére írtam a választ! Hogy kicsit megnyugtassam Andrást!

Köszönöm, hogy ilyen nagylelkű, de nem vagyok rászorulva az Ön személyeskedő megjegyzésére!

Képzelje el, hogy sok tanárnak az a pénz is pénz! Ha a tanár szívből és lelkesedésből csinálja a tehetségképzést, akkor pedig tényleg jutalom ez az összeg a számára! Az idő pedig relatív!

ppppalika 2014.01.29. 20:09:43

@AleBarca: "Azt valamiért kifelejtette a kedves felkészítő tanár, hogy anyagilag is támogatja, honorálja az állam a diákok és a tanárok munkáját és eredményét"

Tévedsz. Honorálás - szerintem azt jelentené, hogy tényleg fizeti közben a költségeket, a munkát. Nem. Utólag jutalmazza. A középiskolai tanárok közül azt is, aki egy szalmaszálat nem tett keresztbe, azt is, aki akár évi 100 óra munkát fektet bele.

Dagiiron 2014.01.29. 23:37:10

@tsabus: Az opera előadásokból sem lesz pénz, a színházi előadásokból sem,sőt a magyar filmekből sem lesz pénz, se rövid távon, se semmilyenen távon, ráadásul lakosságunk csak kis százalékát érdeklik, mégis költünk rájuk.. Pedig simán eltarthatnák magukat a piacról.. Röhejes, amikor a sportot szembe állítják az oktatással, egészségüggyel, kultúrával, miközben egy egészséges társadalomnak mindegyikre kell költenie. Az ilyen logika alapján meg kellene vonni a színházak állami támogatását, s átcsoportosítani a közoktatásra, simán bezárhatnánk a filozófiai intézetet, mert minek költünk arra pénzt, adjuk inkább azt a csipőprotézis műtétekre..

Dagiiron 2014.01.29. 23:55:37

@emhem: egy-két szóban válaszolnék:

1,Egy-két belvárosi bölcsész gyerek kivételével a többieket max. olyan szinten érdekli a politika, hogy kell-e tandíjat fizetni, vagy sem. Így az, aki azzal magyarázza a diákok kinti egyetemekre való jelentkezését, hogy itt milyen a belpolitikai helyzet, az nem ismeri a való világot.

2, Tandíj: Azok, akik a tandíjszerű hallgatói szerződés miatt kimennek mondjuk Angliába tanulni, mikor ott nagyságrendileg nagyobbak a tandíjak, hát igen érdekes matematikai képességekre utalna.. A jobb képességűek azért mennek ki Cambridge-be, mert a verseny eredményeik alapján a 9000 fontos tandíj nagy részét ösztöndíjból ki tudja fizetni, de még így is többe van nekik az ottani tanulás költsége, mint az itteni, de az a diploma a piacon sokkal többet ér majd fizetésben.

3, A pénz miatt maradnak kint, s nem a Vitya miatt. Kint sokkal többet keresnek, mint kis hazánkban, ez ilyen egyszerű..

törzsmókus 2014.01.30. 02:46:52

@andras314: írtam is, hogy nincs rendben.

törzsmókus 2014.01.30. 02:48:18

@andras314: a lélegeztetőgép a demagógia mértékegysége (volt régebben, lehet h már kiment a divatból). _bármi_ helyett lehetne lélegeztetőgépet venni, ez egy ellenzéki dzsolidzsóker.

andras314 2014.01.30. 10:09:10

@CloudBoy: No éppen ezek a tehetségek mennek ki legnagyobb számban. (Pontos értesüléseim vannak a Fazekas gimnázium végzőseinek továbbtanulásáról.) Lehet, hogy egy tehetséges nép vagyunk (voltunk), de ha ez sokáig fog folytatódni,akkor világos, hogy egyre kevésbé leszünk azok.

AleBarca 2014.01.30. 10:15:53

@ppppalika: Szerintem úgy van rendben, ha utólag jutalmazzák őket ilyen formában. És nem azért, mert aki esetleg nem ér el kiemelkedő eredményt, annak a munkája nem érdemli meg, de sajnos csak így lehet kivédeni, hogy egyesek kihasználják ezt a lehetőséget. Lehet, hogy szerinted nem a honorálás volt a megfelelő szó ide, de attól még tartom amit írtam, hogy akik megfelelő eredményt érnek el azok anyagilag is jól járnak vele. És ami fontos, hogy végre átlátható a dolog!

CloudBoy 2014.01.30. 10:18:16

@andras314: Kedves András!

A Fazekas egy tipikus versenyistálló! Nem csoda, hogy sok tehetség kerül ki közülük! De ezzel semmi újat nem mondott!
(Mondjuk azt nem hinném, hogy az ott tanulók szüleinek egy része nem engedhetné meg magának, hogy gyermekét külföldön oktassa tovább...)

andras314 2014.01.30. 10:19:31

@törzsmókus: Biztos, hogy demagógia Orbán rendszerét ámokfutásnak tartani.
Ne jöjjön azzal, hogy a Gyurcsány ...
Gyurcsány nem tudott kormányozni, mert ellenzékből is Orbán dirigált. Gyurcsány szinte egyetlen intézkedését sem tudta átverni még a saját pártján sem , és pláne a parlamenten.
A demokráciának az a módszeres leépítése, amit Orbán művel százszor nagyobb bűn az én szememben, mint Gyurcsány ügyetlenkedése. De ebben valószínüleg nem fogunk megegyezni.
Abban is biztos vagyok, hogy Orbán kezéhez sokkal több pénz ragadt, mint Gyurcsányéhoz (Grippen, Paks, trafik, föld, Közgép, bányák, szőlők.) Nehéz teljes listát adni.

andras314 2014.01.30. 10:43:25

@CloudBoy: @andras314: Az első mondat után kérdőjel áll: Biztos demagógia Orbán rendsz

andras314 2014.01.30. 10:48:11

@CloudBoy: Persze, az nem újság, hogy a fazekas a legjobb gimnázium. De az szomorú, hogy épp az ott tanulók hagyják el legnagyobb arányban az országot. Aki már az egyetemet is ott kezdi, az már aligha jön haza. Épp a leendő Lovászainkat veszítjük el ezzel.

andras314 2014.01.30. 11:03:02

@Dagiiron: Nagyon ijesztő az a kultúraellenesség, amit itt képvisel.De mondja, ha az opera stb eltarhatná magát a piacról, akkor a foci miért nem?Egyébként a kultúrát nem lehet pusztán az anyagiak oldaláról nézni (miben különbözünk az állatoktól, ha nincs kultúra?), de hosszú távon igenis meg is térül a színház, az opera stb. Egy értelmes, kulturált nemzet jobban prosperál. ("A legfőbb érték, a kiművelt emberfő." - mondá a legnagyobb magyar.)
Azzal teljesen egyetértek, hogy ha egy nemzet sportol, akkor egészségesebb és eredményesebb lesz. De ha egy 50 ezres stadionban 5 ezren nézik, amint 22 ember rohangál, ettől nem biztos, hogy sokkal egészségesebb lesz a nemzet.

CloudBoy 2014.01.30. 11:06:29

@andras314:

Kedves András! Szerintem Ön a demagóg!

Ön hol volt akkor, amikor a mostani "összefogás" "hírhedt" karakterei országvezetés címszóval a romlásba sodorták az országot???

Most meg a tanárokat, bányászokat próbálják meg felheccelni, feltüzelni - de ez náluk csak üres beszéd és olcsó kampányfogás...

5perc 2014.01.30. 14:00:45

Nyilván nem az ún. "kormányzás" miatt mennek el a jobb képességű diákok. Meg hát a tanároknak is csudavilág termett mára:

irodalmijelen.hu/2014-jan-25-1051/katedrarol-koporsoba-vagy-az-utcara

Szerencsére rövid időn belül 8 helyen lehet tömegkoncertet, EB-t és EL-t tartani Magyarországon, hisz általános probléma, hogy a külföldi sztárok tolonganak minden este a magyar fizető képes kereslet miatt. Ugyanis az uniós átlag felé közelítő bér helyett lecsökkent rezsiből az igazmagyar Pink koncertre és haladás meccsre megy, ami bevételt és munkahelyet teremt.

andras314 2014.01.30. 14:43:04

@CloudBoy: Fentebb válaszoltam erre.
Nem tudom megítélni mit kellett volna máshogy csinálniuk azoknak, akik "romlásba vitték az országot". (Mivel??)
Mint mondám
Gyurcsány gyakorlatilag egyetlen intézkedését sem tudta végigvinni. Annyi mindent felsoroltam Orbán fentebb, (a magánnyugdíjak körüli hazudozást, majd lenyúlást nem mondtam) de nézze, miket mondott maga OV:
"a egy kormány regnálása idején 300 FT fölé megy az Euró, akkor a miniszterelnöknek le kell mondania."
Aztán "Oroszországból jó nekünk soha sem származott". (Fejből idézem, nem szó szerint.)
Egyetlen magyar politikus javsolta európai fórümon, hogy szüntessék be Mo. anyagi támogatását. Bizonyos Orbán Viktor. (Persze a Gyurcsány kormány idején.)De látom, ha a további tucatnyi bűnlajstromát felsorolom regnáló. leendő királyunknak, akkor is csak annyit fog mondani, hogy demagóg vagyok.
Nagyon örülnék, ha magának lenne végül igaza és nem nekem. Erre nem látok esélyt.

CloudBoy 2014.01.30. 15:04:02

@andras314:

Még szerencse, mert akkor még rosszabb helyzetben lenne az ország.
Most meg már leendő királyságról beszél? Meg regnáló királyról? Kezd egy kicsit nevetségessé válni...

dagiiron 2014.01.30. 16:32:41

@andras314: Én vagyok kultúra ellenes? Pont azt írtam, hogy az államnak a sportra, s a kultúrára is költenie kell. Pont az a vicces, hogy olyan emberek pampognak a sportra költött pénzek ellen, akik viszont elvárják, hogy a magyar állam dotálja a színházjegyüket. Olyan emberek kiabálnak a stadionok ellen, akik pénzt követelnek az alternatív színházaiknak stb. stb. Ha a focit szeretnék, akkor pont az ellenkezőjét ordíbálnák. Egyszerűen arról van szó, hogy az állami javakonveszekednek, s képtelenek belátni, hogy a sport, s ezen legfőképen a labdarúgás igen komoly szerepet tölt be egy társadalomban. A magyar csapat részvétele egy foci VB-n ezerszer nagyobb mértékben mozgatná meg a magyar társadalmat, mint semmi más. Egy színházi eseménynek nincs olyan közösségépítő ereje, mint amikor a félország a tv előtt ül, s a magyar válogatottnak szurkol. Tudom, hogy ez a magas értelmiség számáéra semmit sem ér, de ők nem mérvadók, annyira el van szakadva a társadalomtól.

dagiiron 2014.01.30. 16:53:42

@andras314: Ne haragudjon, de a Fazekasba zömében a felső középosztály gyermekei járnak, akik már az első osztályban tudták, hogy külföldön tanulnak tovább, ezért fizették a szülők az amerikai nyelvsulikat, a különórákat. A Fazekas tanulóinak nagy részének családjának anyagi helyzete össze sem hasonlítható a többi magyar gimis lehetőségeivel.

andras314 2014.01.31. 23:01:47

@dagiiron: Nem tudom, hogy így van-e (hogy a Fazekasba csak a felső középosztály gyerekei járnak). Ha igy van az nem jó, És akkor tulajdonképpen mi a baj a Magyar Bálint féle felzárkóztatással.
Általában az az elv, hogy ne a család gazdasági helyzete határozza meg a gyerek továbbtanulási lehetőségét, az egy baloldali elv. Pl. ezt segítené ha progresszív adózás lenne. Ha személyre szabott oktatás folyhatna az iskolákban. Ha nem a stadionokat tartaná elsődleges fontosságúnak a kormány hanem a köz- és felsőoktatást, a színházakat igenis dotálnák, hogy megengedhesse magának egy alsóbb társadalmi osztályba tartozó is a kulturálódást, művelődést.
Ismeretes, hogy Finnország igen gyors fejlődésének nem a stadionok, hanem az oktatás volt a kulcsa.

Dagiiron 2014.01.31. 23:08:59

@andras314: Mi köze van az SZJA rendszernek az oktatáshoz? De egyébként miért is jó az, ha az SZJA fizetők 10%-a fizeti az SZJA 90%-át? Azért jó, mert elkergeti a magasan képzett nyelveket beszélő embereket. Ezen felül segíti a fekete gazdaság fellendítését, mert természetesen aki csak tudja, az kivonja magát egészen/részlegesen az SZJA fizetés alól. Pontosan a drasztikus SZJA adóztatásnak köszönhetjük, hogy az elmúlt 20 évben ilyen szépen kifejlődött a zsebre fizetés kultúrája.

Dagiiron 2014.01.31. 23:14:12

@andras314: Magyar felzárkóztatási koncepciója kb, annyit jelentett, hogy az átlagos iskolákban lehúzták a gyengébbek szintjére a többieket, de az elit sulikat ez nem érintette, ott akkor is az elit gyermekei voltak,s így sima útjuk volt az egyetemre. Múltkor hallgattam a Fazekas igazgatónőjét a Klubrádióban, ahol elismerte egy kérdésre, hogy oda egy hátrányos helyzetű gyerek nem nagyon tud bekerülni, mert egy ilyen suliba való bekerüléshez megfelelő családi háttár kell.

andras314 2014.01.31. 23:36:06

@Dagiiron: Igaza van, a magas adókulcsoknak van fekete gazdaság erősítő szerepük. (Nehéz eltalálni, hogy mi az optimális.) De hogy van összefüggés az SZJA és az oktatás között azt az Ön két utóbbi hozzászólása is bizonyítja.
Az egykulcsos adó növeli a társadalmi különbségeket, így az alsóbb társadalmi osztályokba tartozó családok gyermekeinek az elit iskolákba való bekerülési esélyeit csökkenti.

andras314 2014.02.01. 08:18:29

@CloudBoy: OV hatalmát már ma sem korlátozza szinte semmi. Még van néhány bíró, aki nem a neki megfelelő döntést hozza, de az előrehozott nyugdíjazásukkal próbált ezen segíteni a mi Viktorunk. Az Alkotmánybíróság feltöltve néhány saját emberrel, de még mindig renitenskednek olykor, szembe mennek az Ő akaratával. De azért már a legfőbb bíró már egyősfidesezes felesége. A főügyész egykori fideszes képviselő. Akárcsak az Állami Számvevőszék elnöke. A Médiatanács kizárólag fideszközeli emberekből áll. A házelnük, mint ősfideszes természetesen (?) kizárólag ellenzéki képviselőket büntet. A köztársasági elnok, mint ősfideszes eljátssza, hogy ő visszaküldi a törvényeket, aztán zokszó nélkül aláírja. Hogy hogy nem , éppen a Viktor által megnevezett ídőpontra írja ki a választásokat.

OV olymértékben építette le és építi le tovább az egyeduralmát korlátozó ellensúlyokat, ami már nem is az angol királynő formális uralkodásán tesz túl, de erősen közelít Putyin látszatdemokráciájához. Sajnos ez egyáltalán nem nevetséges. És ezt az egyre nagyobb hatalmát olyan, nyílvánvalóan neki és nem az országnak kedvező ügyekre fordítja, mint Paks, Grippen, Közgép, föld, trafik, Kaja Ibrahim stb.

andras314 2014.02.02. 12:17:38

@CloudBoy: "Még szerencse, mert akkor még rosszabb helyzetben lenne az ország."- mondja arra, hogy GyF nem tudta egyetlen kezdeményezését sem végigvinni. No de ha ezt elismeri, akkor mennyiben tette ő tönkre az országot? Mondhatja, hogy épp azzal tette tönkre az országot, hogy nem csinált semmit. No de akkor nem inkább az az ellenzéki vezető a bűnös, aki megbénította a kormányzat működését?

LINOLEA 2014.02.02. 15:28:12

@Larry Silverstein: hogy beszélsz, te kis szemét?

andras314 2014.02.03. 09:44:58

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:
1. Az elműlt két évben Mo. 13 hellyel csűszott lejjebb a versenyképességi ranglistán. A befektetési ráta Mo-n a legalacsonyabb a régióban. Aminek alapján a további lecsúszás előre látható.
2. Orbán maga ismerte el, hogy Bajnai jól menedzselte a válság idején az országot. Na persze ezt külföldön mondta, itthon ennek mindig az ellenkezőjét mondja.
3. Lovászék idejében az okosabbak valóban kimentek - de csak az egyetem után. Kint dolgoztak kutatóként, egyetemi oktatóként valamennyi ideig, de aztán a többség hazajött. Viszont aki kint kezdi egyetemi tanulmányait, az már aligha jön majd haza.

Skidrow 2014.02.04. 10:12:15

Ugyan még csak ovisok az ikerfiaim,de engem pl. érdekel hogy mennyire felkészült,empatikus,a" gyermekek nyelvén értő" pedagógus fogja nevelni Őket.
Elmennek a pedagógusok,elmennek az egészségügyi dolgozók...,ebből az országból elmegy mindeki...csodás a jövőkép!

törzsmókus 2014.02.04. 13:38:47

@andras314: valóban, ahogy már más is említette, kezd nevetségessé válni az „érvelése”. az ellenzéket hibáztatni a kormány tetteiért, vagy épp tehetetlenségéért...
de kérem, ne vigyük el ezt a vitát általános és parttalan orbánozásba meg gyurcsányozásba. avval épp eléggé tele van az internet. :(

törzsmókus 2014.02.04. 13:43:39

@andras314: úgy látom, nem követte az adóváltozásokat: a gyermekeket nevelő családokban ma is progresszív adózás van – a magas adókedvezmény miatt jóformán csak a gazdagok fizetnek SZJA-t.

ennek egy eléggé abszurd következménye: meg nem nevezendő bp-i katolikus iskola – elsősorban a hátrányos helyzetű tanulókat segítő – alapítványa korábban jól működött az 1%-felajánlásokból; ez a bevételi forrás most ugyanannyi felajánló mellett radikálisan lecsökkent.

andras314 2014.02.05. 15:03:13

@törzsmókus: "A 2010 és 2013 között végrehajtott adóreform összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette az állam bevételeit - állapította meg tanulmányában Tóth G. Csaba, a Debreceni Egyetem PhD-hallgatója és Virovácz Péter, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tudományos munkatársa. Az elemzés szerint a 444 milliárd forintos összeg 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó jövedelmét növeli. Bár a három vagy több gyermeket nevelők 63 százaléka az adóreform nyertesének számít, az alsó hat jövedelemi tizedhez tartozó sokgyerekes adózók adókötelezettsége nem csökkent érdemben. Összességében tehát a jövedelem és a gyerekszám közül elsősorban az előbbi befolyásolta, hogy az adóreform következtében miként változott a magánszemélyek adókötelezettsége. Utóbbi kapcsán a szerzők megállapították, hogy a gyermekneveléshez kötött tehercsökkentés arányaiban az ötödét sem éri el a jövedelemfüggő adókiengedéseknek."

andras314 2014.02.05. 15:06:54

@törzsmókus: Nem jól emlékszem, hogy az ellenzék vezetője kezdeményezett népszavazást a 300 ft-os vizitdíj (és talán a tandíj?) eltörléséről? Ami után a kormány nem tudta tervezett egészségügyi reformját végrehajtani. Nevetséges kijelentés lenne, hogy az ellenzéki vezér bénította meg a kormányzást?

andras314 2014.02.05. 15:08:06

A 2010 és 2013 között végrehajtott adóreform összességében évi 444 milliárd forinttal csökkentette az állam bevételeit - állapította meg tanulmányában Tóth G. Csaba, a Debreceni Egyetem PhD-hallgatója és Virovácz Péter, a Századvég Gazdaságkutató Zrt. tudományos munkatársa. Az elemzés szerint a 444 milliárd forintos összeg 74 százaléka a két legmagasabb jövedelmi tizedhez tartozó gyermektelen állampolgárok nettó jövedelmét növeli. Bár a három vagy több gyermeket nevelők 63 százaléka az adóreform nyertesének számít, az alsó hat jövedelemi tizedhez tartozó sokgyerekes adózók adókötelezettsége nem csökkent érdemben. Összességében tehát a jövedelem és a gyerekszám közül elsősorban az előbbi befolyásolta, hogy az adóreform következtében miként változott a magánszemélyek adókötelezettsége. Utóbbi kapcsán a szerzők megállapították, hogy a gyermekneveléshez kötött tehercsökkentés arányaiban az ötödét sem éri el a jövedelemfüggő adókiengedéseknek.

andras314 2014.02.05. 16:46:01

@törzsmókus: Az Államadósság Kezelő Központ jelentése szerint Magyarország soha nem tartozott még annyi forinttal, mint idén januárban. Az adósság értéke 22,84 ezer milliárd forint volt, és az ÁKK szerint idén várhatóan a GDP 77,9 százalékát teszi majd ki.

andras314 2014.02.05. 23:19:20

@andras314: Előbb itt az Államadósság Kezelő Központ tegnapi jelentését idéztem. Egy nappal korábban Orbán Viktor a Parlamentben ezt mondta: "Igenis csökkent az államadősság."
három eset lehetséges:
1) Az ÁKK hazudik.
2) Orbán hazudik.
3) Valamelyikük téved.
Ki mire tippel?

törzsmókus 2014.02.10. 08:16:54

@andras314: további lehetőségek:
4) Orbán GDP-arányosan, az ÁKK pedig forintban számolt
5) Orbán euróban, az ÁKK pedig forintban számolt
...(?)

egyébként most már kiszállnék a meddőnek tűnő vitából, bocs.

tanarbazis 2015.09.16. 15:15:46

Sziasztok!

A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu

Keress tanárt vagy jelentkezz Te is tanárnak! Kérünk oszd meg, mert másnak is szüksége lehet rá!

Like: www.facebook.com/tanarbazis

Közösségek

süti beállítások módosítása