Erasmus slussz

2014. 03. 05. 08:58 - sörősz (törölt)

Címkék: hirek svájc erasmus

Valószínűleg kevesen gondoltak arra a svájci népszavazás eredményének kihirdetésekor, hogy a döntés hatással lesz a hazai egyetemisták életére is. Igaz az alpesi ország nem tagja az Európai Uniónak, de korábban megegyezett Brüsszellel a munkaerő és a diákok szabad áramlásának biztosításáról, cserébe a szabadkereskedelemért.

Ugyanakkor a megállapodásba beépítettek egy úgy nevezett „guillotine záradékot” is, aminek lényege, hogy ha egyetlen részt felmondanak, akkor automatikusan a többi is érvényét veszti. Ennek a záradéknak esett áldozatul elsők között a 80 milliárd eurós összköltségvetésű Erasmus Plus oktatási és a 14.7 milliárd eurós Horizon 2020 kutatási program. A diákcsere-program segítségével pedig csak 2011 és 2012 között 2,600 svájci diák tanulhatott külföldön, míg az ország 2,900 hallgatót fogadhatott.

erasmus_logo1781.jpg

A kapcsolatok megszakítását már az egyetemi hallgatók is érzékelték. Az elmúlt héten a Budapesti Corvinus Egyetemen politikatudományt hallgatói diákjai már megkapták a levelet, amiben sajnálattal közlik, hogy a 2014/15-ös tanévre benyújtott svájci jelentkezéseket még sem veszik figyelembe az elbírálás során.

Kedves Pályázók!

Most kaptuk a tájékoztatást, hogy az utóbbi hetek eseményeinek hatására (svájci népszavazás) Svájc nem vehet részt programországként az Erasmus+ programban, így hallgatókat sem küldhet, illetve fogadhat svájci felsőoktatási intézmény vagy cég. Ez a döntés sajnos a 2014/15-ös tanévet is érinti már, ezért ezt kénytelenek vagyunk figyelembe venni a helyek kiosztásakor is.

Megértésüket köszönjük.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr725842664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petraeus 2014.03.05. 23:30:43

A szamokhoz:
"Press conference on the adoption of Erasmus+ programme /Strasbourg
19 November 2013

The €14.7 billion budget agreed today is nearly 40% higher than current levels."

"European Commission

MEMO

Brussels, 3 December 2013

Horizon 2020 – the EU's new research and innovation programme
The MFF was negotiated on the basis of 2011 "constant" prices to make comparisons easier; on this basis, the budget agreed for Horizon 2020 was €70.2 billion."

pneumónia 2014.03.05. 23:56:56

Mi is az értelme az Erasmusnak? Ha kimész és valóban tanulni akarsz, ha nem akarsz égni, leszerepelni akkor széttanulod az agyad,itthon ki/lemaradsz enni aludni tanulni, 1-2 kirándulás + beírhatsz valami sosem hallott nyugati egyetem nevét a facebukra pont, kész.
Ha buli móka kacagás akkor 1 sort sem tanulsz, ha pasas vagy rádöbbensz h nálad csóróbb a világon nincs és minden kapu, bugyi csukva marad. Kivéve az alter dagadt csajok.
Ha csaj vagy akkor a legtöbb nyílásod be lesz járatva, amit majd titkolhatsz Apu meg anyu elöl,ja meg a pasid elöl aki itt maradt Magyarisztánban...

Ha szeretnél jó helyre menni a velejéig romlott korrupt HÖKösök elviszik előled, csak a szarok maradnak...
Értelme semmi, el is kellene törölni.

paraszthajszal 2014.03.06. 01:19:22

@pneumónia: Hogy mi értelme?

Nyelvgyakorlás éles helyzetben? Külföldi kultúra, ország megismerése? Itthon nem elérhető szaktárgyak, szakmai ismeretek?

Nem feltétlenül annyira felesleges, ha valaki netalán dolgozni is odakinnt szeretne majd.

Lehet, hogy nálad az egêsz világ a szex körül forog, de ez talán azért mégsem általános - megerőszakolni akkor se fog senki, ha csaj vagy, ha valaki hagyja magát "bejáratni", miközben van pasija, az az ő saját döntése. Persze lehet, hogy kint talál jobbat, de akkor meg nincs mit titkolni/szégyelni…

2014.03.06. 04:01:05

A svájciaknak van eszük

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.03.06. 04:08:25

@pneumónia: ez így nagyon igaz

anno egyetemen a csaj évfolyamtársaim, akik kiszabadultak nyugati egyetemekre Erasmus program keretében, mint igyekeztek ott pasit fogni
Ausztriában, Németországban, Hollandiában, Spanyolországban, Olaszországban, Franciaországban pasiztak be és a legtöbb ma már ott él. Általában közgázos, nemzetközi kapcsolatok szakos picsákról van szó, kint találnak valami kis munkát, nem nagy dolog, nem nagy pénz, de a helyi férj majd termeli a GDP-t.

Tehát az Erasmus célja és értelme kimondva-kimondatlanul annyi, mint egy Ukrainian, Russian, Thai vagy akármilyen dating site célja és értelme. A K-Európai nők beférkőznek a jóléti társadalmakba. Ez azért nem lebecsülendő.
Emellett buli, piálás, pici nyelvtanulás, ami azért többi, mint a semmi.

Igen, a magyar férfiak csórók, ezért senki nem fog rájuk nézni külföldön. Ez ilyen... Legalábbis Nyugat-Európában.

@paraszthajszal: én már jó régen külföldön élek, de sosem értettem, hogy a kultúra az mitől is lenne más Nyugat-Európában, mint mondjuk Magyarországon. Mert a nyelv az más, ezt nem tagadom, de a kultúra totál nem más. Ez amolyan kamu szöveg. Different culture... lófaszt mama. Igen, India egy eldugott picsányi falvacskájában lehet, hogy más a kultúra, mint Budapesten, de azért Amszterdam, London, Berlin... az egy kultúrkör Magyarországgal.

az otthon nem elérhető szaktárgyak... ja, az ismerősi körömben a legtöbb, aki kiment az közgázos, nemzetközi lófaszos egyetemista volt, náluk semmilyen Magyarországon elérhetetlen dolgot nem hozott az Erasmus

ismerjük be, hogy ez egy bulitúra
és kész

a spanyolok fejlesztették ezt tökélyre, ők mindenben benne vannak, mindenütt ott vannak, sose csinálnak semmit, de mind elő tudja adni nagy mellénnyel, hogy milyen fontos a szakmai fejlődése szempontjából, hogy ő külföldön bulizhat, akarom mondani kutathat
mindezt folyamatban lévő BSc képzésben
micsoda kutatás lehet az...

lényegében erről szól: buli, pasizás, kúrás, ivászat más népekkel, kis kamu kurzusok, nyelvgyakorlás, meg a jövő munkanélküli fiataljainak a lecsillapítás, hogy mégiscsak kaptak ők valamit az EU-tól, tehát nem olyan rossz az
a spanyoloknál láttam én ezt, hogy inkább még egy év Erasmus-szal akárhol, csak ne kelljen munkanélkülinek lenni otthon

az Erasmus jó, csak nem kellene belelátni olyat, ami nincs benne: simán csak egy jó buli közpénzen

jogalany 2014.03.06. 04:38:06

És ilyen egyre több lesz.
Svájcban patkányoknak nevezik és érthetően megszavazták az irtást.

paraszthajszal 2014.03.06. 07:24:09

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: nézd, azt én se tagadnám le, hogy az európai országok kultúrája sokkal jobban hasonlít egymásra, mint bármelyik harmadik világbeli országra, de hogy ugyanaz lenne, az túlzás.

Nyilván nem nagy dolgokra gondolok különbségként, csak mondjuk olyanokra, hogy pl. eltér az adócsalással, kirívóan közösségellenes magatartással kapcsolatos attitűd mondjuk a svájcitól, némettől. Ott is vannak feketézők, adócsalók bőven, csak míg mondjuk Magyarországon ez teljesen általános - ahány szerelővel, számtech. kisvállalkozóval volt dolgom, mindegyik azt mondta, hogy számlát a munkadíjról (pl. gép összeszerelés, fűtésszerelés) sajnos csak a rendes árnál 27%-kal drágábban tud adni; addig arrafelé van olyan kkv is, ami fizeti az adót. (Persze, biztos közel sem mind. )Vagy hogy néznek rád, ha összeszemeteled az utcát? Milyen a munkakultúra, általános hozzáállás a munkaadók és munkavállalók részéről? Jó a feketén zsebbe is? Milyenek az étkezési szokások, helyi tradíciók stb. Belátom, hogy ezek persze nem nagy dolgok, de az hogy minden teljesen ugyanolyan, lenne, bárhova is megy az ember, azért túlzás.

Ami meg a buli, ivás, kúrás témakört illeti, sokaknak - főleg büfé- és ruhatár-szakokon a hazai egyetemista lét is főleg erről szól, a gólyatábortól egészen, az egyetemi napokig, és négy-öt év alatt végzik el a bsc-t a YOLO-filozófia jegyében. Aztán ha az illető a kommunikáció v. szabadbölcsész szakos diplomájával munkanélküli vagy londoni mosogató lesz, az meg rajta kívül senkit nem fog érdekelni.

Persze én a szaktárgyakat, szakmai fejlődést illetően jóval inkább az MSc-, PhD-képzésekre gondoltam, ami belátom, hogy az összes egyetemista közül csak egy kisebbséget érint, de engem pl. pont igen.

Void Bunkoid 2014.03.06. 07:44:16

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: @paraszthajszal:

mindkettőtöknek igaza van.

Az Erasmust (sőt, annak a másik, komolyabbnak tűnő szándékosan "menedzserképző" változatát, az Aiesecet) is tényleg ilyen féléves nyaralótúrának tartom, mert szinte az ÖSSZES erasmusos ismerősöm tényleg csak hőbörögni ment ki.

Valamint, a nyelvgyakorlás NEM áll meg. Multinacionális, angol nyelvet használó cégnek dolgozok, eddig akárhány erasmusos ismerőst ajánlottam, mindegyik elvérzett a háeren a gyenge angolja miatt.

Pedig ők voltak londonban meg edinburghben "egyetemisták", én meg még a büdös életben nem jártam natív angol nyelvterületen.

Csak éppen az a baj, hogy az erasmusosokat általában egy helyre szokták elszállásolni, és mivel szerte a világból jönnek, ezért k*rvára nem fogsz semmiféle nyelvet tanulni (pl Hamburgba menve sem németet), mert ANGOLUL fogsz beszélgetni a hótszarul és kilométeres akcentussal beszélő indiaival meg némettel meg lengyellel meg spanyollal.

Aminek általában az a vége, mint az összes ilyen multikulti környezetben angolul "megtanult" embernek. Nagyszerűen és igazi gettó néger stílusban tudják mondani hogy fákdiszsit, de egy összetetteb mondatot (pl egy még csak NEM is annyira nagyon gazdasági szaknyelv, de mondjuk egy bérleti szerződés záradéka) már marhára nem tudnak értelmezni.

Void Bunkoid 2014.03.06. 08:06:20

ja, a kedvencem az ilyen keleteurópai szláv/spanyol lingóban az "and it is that" kifejezés használata valami elmagyarázásának a lezárására, mindig jó nagyokat szoktam röhögni. Ilyet egy angol NEM MOND. Az azt mondja arra, hogy "that's all".

Globetrotter2014 2014.03.06. 08:15:19

@pneumónia: a tipikus ostoba és irígy magyar példaképe. Minek hajtani, kenjük inkább másra. @Az evolúció megfordítója...
vissza a fára!: ez marhaság. elég egzotikusak a magyarok ahhoz hogy jól szerepeljünk. Mégis mi a fenéért keressenek maguknak kint magyar ürgét kint? Nem azért mennek ki, akinek van egy kis esze az ott kinyílik a világra. Nyilván buli is de te mégis nem bulizták egyetem alatt? Erasmussal kicsit emeli a tétet az ember (és ezt bele kell kalkulálni a büdzsébe)

Az Erasmus egyetlen veszély valóban a reintegráció, sok évfolyamtárasamon láttam hogy nem, tudta ugyanolyan módon elfogadni az egyetem xarságait mint korábban. Kint az egyetemek versenyeznek, odafigyelnek hogy a kuruzusoknak legyen értelmük, a tanároknak renoméjuk és tudásuk. Ez nem mindig adatik meg egy magyar diáknak.

@Void Bunkoid: nem tudom milyen emberek dolgoznak a cégednél, de nálunk sok-sok éve eleve alapkövetelmény volt az angol és a fogadó ország nyelve is. Egy szlálás, ezt úgy hívják kolesz :) Nyilván ezek után rejtad múlik hogy melyik nyelvet hajtod, de ha nem ismered a nyelvet akkor nem fogsz tudni viszgázni.

v-olga 2014.03.06. 08:20:27

Igaza van azoknak, akik szerint hülyeség az egész Erasmus. Mindenki maradjon csak itthon a jó kis posványban. Még a végén találkozik gondolkodó emberekkel, akik nem tudják, hogy a magyar nép különleges, akik nem hallottak piros pöttyökről meg a Siriusról és képesek kritikával szemlélni egyes cselekedeteinket.

Vagy netán az ilyen felesleges találkozások során felébredhet a kétely a szegény megtévedt magyar értelmiségi jelölt fejében, hogy tán mégsem olyan egyszerű a világ, és rájön, hogy szerepünk a világban pont, annyi amennyit érdemeink alapján el tudunk érni, és ez manapság szinte nulla.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 08:42:58

Én sosem voltam erasmusos, de elég sok ismerősöm igen. Leggyakrabban azok mennek, akik amúgy is csúsznak, és adott félévben kevés tárgyat tudnának felvenni a ráépülések miatt. Ők teszik ki a 90%-ot. Ha hazai nappali képzésről mennek, akkor a többieknek is feltétlenül csúszást jelent, mert hiába van kreditrendszer, nem fognak tudni pont olyan tárgyakat elfogadtatni, amit itthon el is fogadnak az aktuális félév tárgyának, jellemzően a legtöbbet választhatónak tudják elfogadtatni, ez nem csak az eltérő tantervek miatt van, hanem azért is, mert általában minden országban alapjaiban más a tanrend, pl. brit egyetemeken heti 10-15 óra van és sokkal kevesebb tárgy félévenként, míg nálunk büfé szakokat leszámítva ugye 30 a jellemző. Mikor hazajönnek akkor elvileg pótolhatják adott félév elején vagy a következő végén, de nyilván ilyen módon szintén csak a büfé szakosoknak tud összejönni, hiszen normális szakon kemény félévközi követelmények is vannak itthon, és még ha kapnak is lehetőséget a pótlására, akkor is olyanok lesznek a követelmények, amit nem fognak tudni teljesíteni.

Két embert ismertem, akik csúszás nélkül tudták megoldani, egyikük levelező mesterképzésről ment, a másik meg eleve nem magyar mesterképzésen tanult, tehát külföldről ment külföldre, és az anyaegyeteme is lazább volt, mint a hazai átlag.

Ezzel együtt én nem tartom ördögtől valónak, egyáltalán nem hátrány, ha megismer egy külföldi várost, külföldi egyetemet, és közben gyakorolja a nyelvtudását, csak fontos számolni rá legalább +1 félévet jó esetben, rossz esetben a ráépülések miatt és a keresztfélév hiánya miatt +1 évet.

Narancskommunista (törölt) 2014.03.06. 08:44:51

"elvileg pótolhatják adott félév elején vagy a következő végén"

Természetesen adott félév végén vagy következő elején, csak elírtam.

JohnHenry 2014.03.06. 09:11:36

@ZF2: te beszélni kicsi magyar?

Kommentátor- 2014.03.06. 09:47:46

@paraszthajszal:
"ha valaki hagyja magát "bejáratni", miközben van pasija, az az ő saját döntése."

Ehehehe... ezt az erkölcsileg relativista feminista szöveget, pf!
www.ferfihang.hu/2013/01/16/ribancok/

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.03.06. 11:19:07

Úgy látom, a legtöbb kommentelő eléggé elfogult az Erasmus kapcsán, érdekes módon hasonló érvek jönnek elő, mint a felsőoktatási tandíjnál.
Szerintem az Erasmus egy lehetőség és a hallgatóktól függ, hogyan használják ki. Lehet nyelvet tanulni, megtapasztalni a modernebb oktatási módszereket alkalmazó felsőoktatást (sokkal kisebb a frontális oktatás aránya), kipróbálni a külföldi munkát a tanulás mellett (az Erasmus gyakran a kollégiumra sem elég), lehet bulizni és csajozni/pasizni.

Csak néhány példa ismerősi körből, hogy mit lehet Erasmus alatt csinálni:
- kiment Spanyolországba, az órákra alig járt be, egy vizsgája lett meg a teszten tippelve, spanyolul annyit tanult meg, hogy "Adiós!"
- kiment Dániába angol nyelvű képzésre, a középfokú angolját felsőfokra fejlesztette, sok érdekes tárgyat elvégzett, ahol szerinte több gyakorlati tudást kapott, mint itthon 5 év alatt és megtanult alapfokon dánul
- kiment Dániába, tanulás mellett takarítóként dolgozott és bulizott, átlagos félévként idézi fel, semmi extra, ma egy multinál dolgozik félmilliós fizetésért
- kiment Németországba, egy cégnél diákmunkásként annyira bevált, hogy később visszament szakmai gyakorlatra, majd diplomázás után a magyarországi gyárban lett középvezető
- kiment Angliába a barátnőjével együtt, buliztak és a Mekiben dolgoztak, annyi pénzt tettek félre, ami elég volt a következő évre itthon
- kiment Angliába, bébiszitter volt a tanulás mellett, megismerkedett egy pasival és csak a főiskolát befejezni jött haza, kint tolmácsként dolgozik
- kiment Hollandiába, 1 hónap után hazajött, mert az alapfokú angoljával nem boldogult
- kiment Svájcba, bébiszitter volt a tanulás mellett, félbehagyta a sulit, már két gyereke van és egy utazási irodát vezet
- kiment Lettországba, sok érdekes dolgot tanult, azóta is siránkozik, hogy itt miért nincs itthon olyan szak
- idejött Magyarországra, az eléggé nőies szakon fél év alatt legalább 20 évfolyamtársával járt, persze magyarul egy szót se tanult meg
- idejött Magyarországra, kicsit tanult, sokat bulizott, majd az apja benyomta egy multi magyar leányvállalatához menedzsernek

Facehugger 2014.03.06. 12:44:38

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
@pneumónia:
Lehet, hogy nektek az jönne ki belőle, amit leírtok? Vagy kurvára zavar, hogy sosem volt elég vér a pucátokban kipróbálni egy Erasmust?

Egyébként a más kultúra megismerése nem azt jelenti, hogy csodálkozol, hogy jé, vannak fekák is, okostojás, hanem azt, ahogy élik az életüket, ahogy köszönnek vagy nem köszönnek egymásnak, ahogy sorban állnak, vagy ahogy túrják az orrukat. A külföldi lét, akár átmeneti, akár tartós, épp abban különbözik a turistáskodástól, és épp azért érdekes, mer velük lehetsz akkor is, amikor a turisták hazamennek, és láthatod, hogy viselkednek valójában. Szerintem gyere haza, elesleges érdekes helyen lenned. Bocs.

tanarbazis 2015.09.26. 14:55:29

Sziasztok!

A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu

Keress tanárt vagy jelentkezz Te is tanárnak! Kérünk oszd meg, mert másnak is szüksége lehet rá!

Like: www.facebook.com/tanarbazis

Közösségek

süti beállítások módosítása