„A háromszemélyű egy Istenben élő teljesség nagy kalandjának a visszhangja”

2014. 02. 04. 10:00 - Átlátszó Oktatás

Családellenes marxista összeesküvés, az emberi természet ellen küzdő genderfeministák és a családot tagadó baloldali ideológia. Frivaldszky János írta a Pázmány jogi karán használt jogelmélet tankönyvet, ebből szemezget Németh Ádám Géza, mai vendégszerzőnk. Akik „csak" élettársak, és nem házasodnak össze, azok vadházasságban élnek? A könyvben persze előjön a természetellenes homoszexuális kapcsolat, aminek házasságként való elismerése a házasságot magát semmisítené meg.

Őszintén megmondom, nagyon meglepődtem, amikor a kezembe került Frivaldszky János: A jogfilozófia alapvető kérdései és elemei (Budapest: Szent István Társulat, 2011) című könyve. Nem, ez nem lehet kötelező tananyag. Rosszabb pillanataiban megírta ezeket a furcsa tanulmányokat, de olyan egyetem nincs, ahol ez a kötelező oktatás része lehet. A Pázmány egy korrekt intézmény, biztos vagyok benne, hogy nem tűrik a homofóbiát, és a kirekesztés bármilyen formáját, és nem várják el a diáktól, hogy a vizsgán olyanokat mondjon hogy „a család kizárólag férfi és nő házasságán alapulhat". Elvégre a Pázmány, bár egyházi fenntartású intézmény, de mégsem medresze, vagy papnövelde és ők is csak belátják, hogy a jog jelenleg sokkal inkább kapcsolódik az állami akarathoz, mint az isteni akarathoz, akármit is jelentsen az.

Abban is naivan hittem, hogy a társadalomtudományok művelői, ha nem is valósítják azt meg, de legalábbis törekszenek a Max Weber-i értelemben vett értékmentességre, még akkor is, ha történetesen a Pázmányon oktatnak, illetve kutatnak.

A Frivaldszky-féle tankönyv mindezekre a prekoncepciókra csúnyán rácáfolni látszik. Röviden megfogalmazva vállalhatatlan állítások szerepelnek benne, amelyek mellőzik a tudományosságnak a látszatát is, és a jogelmélet oktatását politikai ideológiák diákokba plántálására használják fel, amely nagyon veszélyes irány. Véleményem szerint a jogelmélet oktatás, ha másra nem is, arra biztos, hogy jó, hogy a hallgató legalább elgondolkodik, hogy mennyire relatív minden dolog a világban, ha ilyen elképesztő mennyiségű elméleti munka született csupán arról, hogy mi is az a jog, és mire szolgál, és hogy is viszonyul a társadalomhoz. Ezzel az írással nem akarok választ adni igazából semmire, csupán annyit szeretnék elérni, hogy néhányan elolvassák a könyvből citált idézeteket, és legalább egy kicsit elgondolkodjanak, hogy egész biztosan jó tendencia-e, hogy nem elég az, hogy életünknek lassan minden területe át van politizálva, de még az egyetemi oktatást is ideológiák szolgálatába kívánjuk állítani. Illetve egy konkrét ideológia szolgálatába, a választási lehetőség felkínálása nélkül.

Az alábbiakban idézeteket közlök a könyvből, néhányat kommentálok, néhányat csak ismertetek:

a család az emberi önazonosság kialakulásának elsődleges intézményi kerete." (53. oldal)

A nyugati marxista gondolkodók éppen a családot látják a legveszedelmesebb intézménynek." (52. oldal)

A marxista-engelsiánus eszmék visszaköszönnek a kortárs genderfeminista törekvésekben, amelyek nem a normális működés mellett előforduló konfliktusokat kívánják feltárni, hanem a házasság és a család intézményét akarják problematizálni, és kritikailag dekonstruálni azáltal, hogy az azok alapját jelentő nemek között különbségeket, s az azokra épült szerepeket kívánják delegitimálni. A genderfeminizmus így hadat üzen az elnyomás legfőbb forrása ellen, a heteroszexuális kapcsolaton nyugvó házasság, és család ellen." (52. oldal)

A házasság és a család a posztmodern korban általánosan érezhető intézményelleneségnek esik áldozatul, amely beállítottságának jobbára baloldali ideológiai gyökerei vannak." (53. oldal)

Már a fent idézett részekből kiviláglik, hogy Frivaldszky tanár úr világa a barát-ellenség, jó-rossz dichotómia alapján oszlik fel. Ez a szemléletmód áthatja az egész könyvet, amely furcsa egy jogelmélet tankönyv esetében.

a már nem vadházasságnak, hanem bizonyos eufemizmussal „együttélésnek" nevezett kapcsolatban a partnerek nem akarják kinyilvánítani kötelékük tartósságának szándékát a nyilvános elköteleződő igennel, mivel nem akarják a házasságot." (56. oldal)

„…mégis a házasságon alapuló család státuszát utánzó jogi jelleget akarnak…" (56. oldal)

Bár explicite nem írja le, hogy természetellenes a homoszexuálisok szexuális kapcsolata, azonban mégsem marad bennünk sok kétség a szerző véleményét illetően, az ilyen mondatok után:

Manapság politikailag nem minősül „korrektnek" természetellenesnek tartani a homoszexuális párok együttélését, sőt, ez az emancipáció oda vezetett, hogy paradox módon magát a homoszexuális jellegét jelentéktelenítik el." (59. oldal)

A házasságszerű kapcsolatban élni kívánó homoszexuális személyek kapcsolatai a heteroszexuális személyek együttélésével szemben strukturálisan nem képesek a házasság utánzásárára" (59. oldal)

A heteroszexuális és a homoszexuálisok között az érzelmi szférán túl nincsen semmiféle azonosság elem, olyan egyenlőség, amit a jog intézményesíteni tudna." (59. oldal)

Ha viszont a jogalkotó egyenlő védelemben részesít természetük szerint nem egyenlő relációkat, akkor ezzel a természete szerint kiemelkedő védelmet érdemlő intézményt, azaz a házasságot veszélyezteti." (59. oldal)

Sajnálatos módon ezt a megállapítást nem indokolja meg a szerző, pedig erről roppant érdekes vitát lehetett volna folytatni.

A házasságszerű kapcsolatok megkreálása a homoszexuálisok számára csak azt jelentené, hogy a jogot azon szerepekre való eljutás elősegítésére próbálják meg felhasználni, amivé válni szeretnének, de nem tudnak." (59. oldal)

„Miért kellene a szexuális jellegű magánkapcsolatoknak, mikor a szexualitás magánjellegét manapság szigorúan védi mindenki, közüggyé válni, s jogi elismerést is kapnia (…), a barátság sem jogiasítható el magánjellegében, minthogy a jog számára nincs relevanciája." (59. oldal)

A baj nem abban van, hogy a homoszexuális párok házassága strukturálisan utánozza a házasságot, mint példáual a heteroszexuálisok élettársi együttélése, hanem, hogy misztifikálva teszi ezt, erős ideológiai támogatottsággal. Ezen utánzásnak azonban semmilyen valós alapja nincs a homoszexuális pároknál a különböző nemi jelleg hiánya miatt, így nem válik kapcsolatok kvázi-házasság szerűvé a mímelés révén. Márpedig a pozitív jog a dolgok valós természetét kell, hogy érvényre jutassa." (60. oldal)

A genderfeminizmus család-dekonstrukciós programja" címmela jogelmélet szempontjából egyébként kevéssé releváns mozgalomnak négy oldalt is szám a szerző. Még egyszer felhívom a figyelmet, hogy egy tankönyvről van szó! Megállapítja, hogy, mivel a genderfeminista mozgalom a család ellen küzd,

„…így tulajdonképpen az emberi természet ellen folytatja küzdelmét" (60. oldal)

A genderfeminizmus képviselői az ideális társadalmat olyannak képzelik a szerző szerint, amelyben

az emberiség (…) majd végre visszatérhet a természetesen perverz polimorf szexualitás állapotához, ami az ő szemükben meg fogja valósítani az igazi egyenlőséget" (60. oldal)

az emberi természettel –meggyőződésünk szerint– teljesen ellentétes nézeteket valló radikális poszt-marxista ideológia szerint a nemi különbségeket, és ezzel együtt a jelenlegi nemeket is fel kell tehát számolni, hogy mindenki a maga kedve és választása szerint alakíthassa ki saját nemi identitását és társadalmi szerepét." (60. oldal)

„…a genderfeministák szerint a marxizmus azzal, hogy a gazdasági tényezőkre és megoldásokra helyezte a hangsúlyt, igen helytelenül nem intézett közvetlen támadást a család ellen, márpedig ez az intézmény az osztályok létezésének igazi oka…" (62. oldal)

Frivaldszky végezetül idéz Angelo Scola, Férfi + nő című nagysikerű könyvéből:

A másik iránti szükség/vágyakozás, amelyet én férfiként vagy nőként megtapasztalok, nem hendikep, hiányosság jele, hanem inkább a háromszemélyű egy Istenben élő teljesség nagy kalandjának a visszhangja, hiszen az Ő hasonlatosságára vagyunk teremtve." (63. oldal)

A fenti idézetek alapján mindenki döntse el saját ízlése szerint, hogy beleférhet-e egy bár nem állami, de az államhoz a jog révén nagyon erősen kötődő intézmény oktatási programjába, hogy ilyen módon folytassák az oktatást. Szerintem ez nem jogi oktatás, hanem egy nézetet támogató propaganda, ami nem serkent vitára. Elvégre mégiscsak gondolkodó emberek vagyunk.

Megjegyzés: 2013-ban megjelent a könyv újabb kiadása, így hivatalosan már nem a 2011-es kiadás képezi az oktatás anyagát. Az új kiadású könyvet nem állt módomban megszerezni. Tudtommal a hallgatók jelentős része továbbra is a korábbi kiadás alapján készült jegyzetből készül a Jogelmélet 2 vizsgára. A megjelölt oldalszámoktól egy-két oldalnyi eltérés lehet.

Kép innen.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (3,3/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr625796776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.04. 15:03:23

@Lord_Valdez:

Mi a tény egy filozófiai nézetben? Valaki fent eldöntötte, hogy x álláspont igax, y meg nem?

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:03:31

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Ha lenne egyetemi autonómia, akkor nem neveznének ki olyan idiótákat a vidéki egyetemeken rektornak, akit meg sem szavazott az egyetem szenátusa(sőt keményen elutasított).
Ha lenne egyetemi autonómia, akkor nem KÜLÖNÍTENÉK EL (az államtitkár nyilatkozatának ellenére) az oktatási, kutatási és betegellátási pénzeket)
HA LENNE EGYETEMI AUTONÓMIA, AKKOR KÓSA NEM CSORGATNÁ A NYÁLÁT A ORVOSTUDOMÁNYI EGYETEM PÉNZÉRE ÉS NEM AKARNÁ EGYSÍTENI AZT EGY KÖZKÓRHÁZZAL!

Azonban te Bulgáriában élsz, mégis beleszólsz mindenbe.
Egész életedből összesen nem töltöttél itt el 10 évet!

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.04. 15:04:54

@Lord_Valdez:

Ez nem így van. Persze lehet bűvészkedni a család és a házasság fogalmával, de értelme ennek nincs.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:05:02

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

"Ahomoszexualitás súlyosan rontja a homokos életminőségét. Pl. nem tud családot létrhozni."

semmilyen zsolt
vona
stb

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:05:04

@Lord_Valdez:

"Lehet mindenféle áltudományos marhaságot terjeszteni, joga van mindenkinek hozzá..."

Például elmondanám, hogy a homokosság levétele a mentális betegségek listájáról (APA) úgy történt meg, hogy sikeres lobbitevékenység (értsd megfélemlítés és agressziv homokoslobbizás) után SZIMPÁTISZAVAZÁSSAL döntöttek róla, miközben az ellenzőknek nem adtak teret a véleményük kifejtésére.

És onnantól fogva "TUDOMÁNYOS TÉNY" lett a homokosság normalitása.

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.04. 15:05:25

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Ez nem filozófiai nézet volt, hanem tényként történő kinyilatkoztatás.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:07:44

@pocaklakó minimanó: Meg a pártok és szakszervezetek is igazán eltarthatnának magukat a tagdíjból! Na, ki fogja kifizetni Kuncze Gábor, Fodor Gábor és Magyar Bálint egykori pártjának itt felejtett másfél milliárdos adósságát? Csak nem az adófizetők? (Borítékolom, hogy az LMP is adósságokat, tartozásokat hátra hagyva fog megszűnni, bár arányosan kevesebbel.)

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:07:46

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:

Dehogynem!
Válaszolj!
Hol van ott autonómia, ahol a miniszter jelöltje kerül rektori székbe!

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:08:02

@rooklin:

"A természetnek sokkal több törvénye van annál..."

Ja. Például, ha rákívánsz a fiútestvéredre és a vonzalom kölcsönös megbüntetnek érte. Pedig aztán olyannyira normális dolog ez is önkéntesen beleegyező felnőttek között. Kára belőle senkinek nem származik, utódod nem lesz, pedig örökbe is fogadhatnátok. Satöbbi.

Ki érti ezt?

Valami pozitivista szemléletű, szexuális alternatívákat védelmező ballib egyén jöjjön már magyarázni. :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.04. 15:08:51

@pocaklakó minimanó:
Igen, ismerem ezt a legendát.
Valójában azonban a betegségnek a kritériuma változott meg. Ma már nem az átlagostól való eltérést tartjuk betegségnek.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.02.04. 15:08:52

@Salemi boszorkány:

Ez a helyzet az állami intézményekben. Lehetne más megoldás is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.04. 15:10:42

@dipl-o-mata: Akkor hol van minőségi jogászképzés?
Egyébként a hallgatók összetétele is meghatározza a minőséget, nappali tagozaton az ELTE 403 ponttal, a Pázmány 260 ponttal vette fel az embereket. vagyis az egyiknél elég volt a nevetséges 65%-os érettségi eredmény, a másiknál a maximális érettséginél többet vártak el (emelt szint, nyelvvizsga, OKTV, stb.)

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:12:06

@Lord_Valdez:

"Hasonlóan ahogy a modern fizikában is vannak iskolák, de attól még az nem fizikaoktatás, hogy ha valaki a saját teóriáit tárgyalja úgy, mintha az lenne a Fizika."

Akkor ez visszafelé azt is jelenti, hogy ha valaki a teóriáit úgy tárgyalja, hogy abban pl. a homokoslobbi célkitűzéseinek ad prioritást, még nem biztos, hogy az ő nézete lesz a "jogelmélet."

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.04. 15:12:32

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Bármelyiket kiválaszthatod.

@pocaklakó minimanó:
Röhögni fogsz, de egy ideje már nem büntetik...

alessandri 2014.02.04. 15:12:38

@pocaklakó minimanó:
Hmmmm, nagyon beindult a fantáziád.....
Rajtad van már anyuka rózsaszín szaténpongyolája, állsz a tükör előtt és....tetszik amit látsz....

aciduzzu 2014.02.04. 15:13:24

@Online Távmunkás: "Az ELTÉ-n kívül hol van minőségi jogászképzés Magyarországon?"

az elte-n nincsen

a miskolci egyetemen van

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:14:46

A rendszerváltás előtt volt divat a homoszexualitást elmebetegségnek minősíteni.
Mi köze ennek Marxhoz?

Egyébként akkor ha nem csorgatom a nyálam erre a khmm, izé kinézetű Frivaldszkyra, akkor már genderfeminista vagyok?
Szándékosan nem neveztem férfinak!

Spacecake 2014.02.04. 15:16:13

kezd felrecsuszni a beszelgetes...

a tema nem az egyetemi autonomia meg a jogaszkepzes,hanem a buzipropaganda!!!:-)

ehhez tartsatok magatokat!!!:-)

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:17:35

@Szelid sunmalac:

"Tehat ha en mondjuk kilenc eve egyutt elek egy novel, es nevelunk egy gyereket a legjobb tudasunk szerint, mindenfele segitseg vagy tamogatas nelkul, sot, akar egy masikat is tervezunk, az nem csalad..."

Mivel feljebb írták, hogy "a jog jelenleg sokkal inkább kapcsolódik az állami akarathoz" (topicgazda), ezért el kell fogadnod, hogy ha ez az akarat a tiédre azt mondja, hogy nem minősül annak, akkor nem az.

Mert hol is van az leírva, hogy amennyiben sünmalac a saját kapcsolatát családnak nevezi, akkor a jog köteles ehhez alkalmazkodni?

Nevezheti családnak a kapcsolatát az az orosz féri is, akinek sikerült feleségül vennie a saját nagyanyját (masscops.com/threads/man-married-grandmother.39587/) és be kell látnod, hogy az ő kapcsolata - bár számunkra kissé furcsa - legalább megérdemli annyira a család elnevezést, mint a tiéd, ha abból indulunk ki, hogy a pontos definíció mindig az egyéné.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:18:56

@Spacecake:
Miért fáj az a szentfazekaknak, ha valakinek más a nemi identitása?
Szüljenek ők gyermeket.
Szüljön Frivaldszky!
Hajrá!

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:20:10

@Lord_Valdez:

"Akkor pedig azt kell leírni, hogy a xxx iskola szerint, míg az yyy iskola úgy véli. Nem pedig úgy tenni, hogy van az xxx iskola, aminek igaza van és vannak az Ellenségek, akik bántani akarják."

Ez addig követendő, ameddig a homokoslobbi nézeteivel ellentétes nézetekről van szó.

Amennyiben ezt kérnék a homokoslobbi nézeteit illetően is, akkor mindjárt jön az "erről nincs mit vitázni" típusú "érvrengeteg."

Szúnyog 2014.02.04. 15:20:44

@Salemi boszorkány: az fáj, amikor ránk akarják kényszeríteni a beteges dogmákat.

Fül~orr~régész 2014.02.04. 15:21:09

Pedig nem szabadna bántani a homoszexuálisokat. Így is eléggé kiszúrt velük a természet, mert genetikailag nem tartja érdemesnek őket a szaporodásra...

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:21:21

@Salemi boszorkány:

"Miért fáj az a szentfazekaknak, ha valakinek más a nemi identitása?"

Miért büntetik, ha megprütykölöd az időskorú, ellentétes nemű rokonodat, amennyiben a vonzalom köztetek kölcsönös?

Szelid sunmalac 2014.02.04. 15:22:06

@pocaklakó minimanó: Vegulis...meggyoztel. De tudod mit? Meginkabb szarok az allamra, meg arra, hogy mit szeretne, meg mit propagal. Ha az allamnak nincs koze az elethez, akkor az eletemnek miert kene koze legyen az allamhoz?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:24:40

@Narancskommunista:

"Valóban nem létezik világnézetileg semleges oktatás, de azért vannak határok, amiket tiszteletben kellene tartani, mert ha átlépik, akkor az a színvonal rovására megy..."

Ja, csak ha ott kívánnák meghúzni a határokat, ahol te szeretnéd, akkor az frankó, míg mások határait te nem kedveled.

Meg aztán felmerül a kérdés: Miért pont ott húzzuk meg?

Meg a másik: Ki(k) dönti(k) el, hogy hol húzzuk meg? És miért ő(k) jogosult(ak) az eldöntésre?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:25:45

@Szelid sunmalac:

Mindjárt gondoltam, hogy a saját nézetedet teljes mellszélességgel támogatod, de nem tudsz mit kezdeni a szexuális alternatívák sokszínűségének szabályozásával.

Mondjuk, nem meglepő. :)

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:26:20

@pocaklakó minimanó:
Mondjuk azét mert itt két felnőtt kapcsolatáról beszélünk, akik megállapodnak.
Nem pedofíliáról, nem erőszakról van szó!
Én úgy gondolom, hogy mindenki azt csinál a négy fal között, amit akar, feltéve, ha az nem törvénysértő.
Márpedig a homoszexualitást nem bünteti a törvény.

Tudom, hogy @maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: pedofíl oldalakon szokott szörfölni és erején felül védi az egyházi bácsik ilyetén jellegű tevékenységét.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:28:00

@pocaklakó minimanó:
off
Egyébként ugyanez megy az egyház részéről abortusz ügyben.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:28:06

@Szelid sunmalac:

"De ne a tobbi formacio karara! Magyaran ne iteljek el, vagy "fokozzak le" a tobbit. A szeretet es a csalad nem forma vagy papirfuggo."

Biztos vagyok benne, hogy teljes mellszélességgel kiállnál az incesztus mellett is, hiszen bizonyára tudod, hogy számos európai országban ez teljesen elfogadott dolog. Sőt a svédeknél házasodhatnak is.

Ha ilyen megengedő vagy, akkor elfogadhatatlannak tartom, ha őket nem támogatnád, és ha ennyire mentes vagy a kettős mércétől, akkor elfogadhatatlan, hogy csak a sajátod mellett állsz ki.

Tiéd a terep! :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:28:47

@Szúnyog: Ezzel a homoszexuális propaganda erőszakos terjesztésére, vagy a bigott ateista térítésre célzol?

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:30:26

@pocaklakó minimanó:
És egyébként azt sem írtam, hogy miben más a másvalakinek a nemi identitása.

Ugyebár sok szexuális visszaélésről hallani egyházi körökből.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:30:37

@Salemi boszorkány:

"Egyébként ugyanez megy az egyház részéről abortusz ügyben."

Egyébként ugyanez meg a "felvilágosultak" részéről abortuszügyben.

Tuti tudományosak meg miegymás. :)

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2014.02.04. 15:31:44

@pocaklakó minimanó:
Ez csak üldözési mánia. Van egy embercsoport, aki mindig azt hiszi, hogy őt elnyomják...

Ha azt írná le, hogy és a mainstream felfogással ellentétben a katolikus tanítások szerint...
Az teljesen korrekt lenne.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:34:08

@pocaklakó minimanó:
Annyira tudományosak, hogy agyhalott nőket próbálnak meg gazdatestként életben tartani, hogy sérült utódokat emeljenek ki a testükből.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:36:09

@Salemi boszorkány: Hány rabbit, pedagógust, neoprotestáns lelkészt, orvost meg nem?

Szelid sunmalac 2014.02.04. 15:36:46

@pocaklakó minimanó: Nono! Azt is megirtam, hogy termeszetesen a klasszikus csalad a legjobb valasztas. Viszont nem itelem el, aki nem olyanban el. Felolem nyugodtan elhetnek melegek egyutt, vadhazassagban, nyitott kapcsolatban stb. Mi kozom hozza?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:37:47

@Salemi boszorkány:

"Ugyebár sok szexuális visszaélésről hallani egyházi körökből."

Úgy bizony. És általában azt is tudni, hogy egyrészt a számok úgy keletkeznek, hogy mindig hozzáadódnak az előzőekhez máshonnan. Meg azt is tudni lehet, hogy a visszaélések csakis egy helyütt koncentrálódnak, más helyek visszaélései nem érik el az érzékenyek ingerküszöbét. És végül azt is tudni lehet, hogy visszaélés és visszaélés között hatalmas különbségek vannak, mert illik tudni, hogy egy egyházi visszaélés sokkal rettegettebb dolog egy köznapi visszaélésnél, hiszen amíg a perverz plébános/tiszteletes/rabbi bácsi fenékcsípése húsz év múlva is alvási zavarokat okoz az elszenvedőnél, addig egy haladó szellemiségű filmrendező tini-megerőszakolása már múló élmény az érintettnek.

Satöbbi.

Szúnyog 2014.02.04. 15:38:44

@Kitalátor (másként) gondolkodó: is-is, illetve minden olyan "divatos", "korszerű", "felvilágosult" dogmára, melyet kötelezően kell mantrázni, s aki nem teszi, az megkapja a pecsétet a "szabadság harcosaitól".

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:38:55

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
"Hány rabbit, pedagógust, neoprotestáns lelkészt, orvost meg nem?"
Miért jó lenne rajtuk kísérletezni?

Ezekre mint férfiakra gondoltál ugyebár?:)))

Spacecake 2014.02.04. 15:39:59

na ez a tema megint kifujt...

mint mindig:-)

nice try!!:-)

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:40:02

@Szelid sunmalac:

"Mi kozom hozza?"

Mi közöd Átlag Pityu és Átlag Béla, testvérek szerelemi kapcsolatához?

És mivel magyarázod, hogy a legtöbb helyen ennek az ártatlan viszonynak a meglétéért (nem hivatalosításáért, meglétéért) büntetik őket?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:40:50

@Szelid sunmalac:

"Viszont nem itelem el, aki nem olyanban el."

Ismételten: Miért a TE NÉZETED kell, hogy számítson?

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:42:03

@pocaklakó minimanó:
Nem kell félremagyarázni.

A pedofília büntetendő cselekmény akár pap csinálta, akár a szomszéd "bácsi".Csak az egyháziak úgy 2000 évig rendesen megúszták valahogy.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:42:24

@Salemi boszorkány:

"...hogy sérült utódokat..."

Érdekes, hogy nemrég arról folyt a vita, hogy mekkora jogfosztás éri a sérülteket.

Most akkor te egyfajta pro-eugenika lobbista vagy?

Mert ugyebár a sérüléseket másutt is meg lehet állapítani.

Szúnyog 2014.02.04. 15:45:30

@pocaklakó minimanó: "
Érdekes, hogy nemrég arról folyt a vita, hogy mekkora jogfosztás éri a sérülteket."

Bizony. Kedvenc TASZ-os szerzőm rendre követeli a választójogot az értelmi fogyatékosoknak.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:46:05

@pocaklakó minimanó:
Nem tartom etikusnak, ha életben tartanak egy agyhalott nőt, mert sérült magzatot hord a szíve alatt.

Te talán felnevelnéd a család helyett?
Oxigénhiányos, végtaghiányos magzat? Na?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:46:17

@pocaklakó minimanó: Óriási ám a fejlődés: Belgiumban már a posztnatális abortuszra is lehetőség van, azaz a "gyermek-eutanáziára".
Újra feltalálták Taigetoszt.
Ha elég pénzed van, semmi gond, ha nem jól sikerül (vagy feleslegessé válik) egy gyerek: veszel egy orvost (ott is vannak korrupt, pénzért bármire hajlandó orvosok, nemcsak itt), kiállíttatsz egy diagnózist, hogy 'a büdös kölyök' (mert pl. az előző kanitól van) nemcsak rossz, neveletlen és buta, de reménytelenül beteg is, tehát ki lehet nyíratni orvosi úton. Az "életre méltatlan életek" megsemmisítésének vágyát semmi nem fogja kiűzni a nyugat-európai gondolkodásból.

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:47:36

@pocaklakó minimanó:
Ja, hogy fingod sincs róla mi az a szülés?
Férfi vagy és eleve elrendelt, hogy belepofázz, a nők dolgába?

Állítsuk meg a ......... 2014.02.04. 15:48:42

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Ja, hogy fingod sincs róla mi az a szülés?
Férfi vagy és eleve elrendelt, hogy belepofázz, a nők dolgába?

Tóth Csaba Tibor 2014.02.04. 15:48:59

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ja, hát persze. a nyugati kultúra egy bizonyos ponton mindig visszajut az eugenikához...

Narancskommunista (törölt) 2014.02.04. 15:49:39

@pocaklakó minimanó:
Én nem határoztam meg, hogy hol húzzuk meg a határt, de az biztos, hogy amit itt idéztek, annak köze nincsen a joghoz, ez egyszerű propaganda, így még határesetnek sem nevezném. Nyilván, ha egyetértesz vele, akkor nehezebb megítélned, ezért képzelj oda valami szélsőliberális ömlengést, és akkor talán megérted mi a baj.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:51:15

@Salemi boszorkány: Az engelsi gyökerű genderista forradalom kiteljesedése óta egyre gyakrabban hallani a régen csak kiskamasz korunk vágyaiban feltűnő pedofil nőkről, főleg angoltanárnőkről. Mondjuk rabbinőről én még speciel nem hallottam, de olyanról sem, hogy a hiányuk miatt demonstrálnának...

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:52:21

@Salemi boszorkány:

"A pedofília büntetendő cselekmény..."

Sokan nem osztják a TE NÉZETEDET erről. Őket hogy kívánod meggyőzni?

Meg aztán miféle saját önkényre alapozod a dolgot?

Mert ha elkezdek kérdezősködni... :)

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:53:05

@Salemi boszorkány: A szülés és a gyilkosság (magzat- vagy gyerekgyilkosság) között nagyobb a különbség, mint a tűz és a víz között.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:53:54

@Salemi boszorkány:

"Nem tartom etikusnak, ha életben tartanak egy agyhalott nőt, mert sérült magzatot hord a szíve alatt."

Bizony, bizony. Sérült magzat és sérült magzat óriási különbségek vannak. Állítólag.

Az egyiket ki lehet kukázni, a másik jogait meg ezerrel kell védeni. Állítólag.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:55:10

@Narancskommunista:

"...annak köze nincsen a joghoz, ez egyszerű propaganda..."

Ez ugyanúgy elmondható a homokoslobbiról is, csak mivel te szimpatizálsz velük, adottnak veszed, hogy ők nem propagandát nyomnak.

Pedig dehogynem.

Csak a saját propaganda az sosem propaganda. Állítólag.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:55:34

@TCsT: Az USA minden államában hatályon kívül helyezték már a szellemi fogyatékos (vagy legalábbis gyenge IQ-tesztet produkáló) visszaeső bűnelkövetők kasztrálását előíró jogszabályokat?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:58:01

@Salemi boszorkány:

"Mondjuk azét mert itt két felnőtt kapcsolatáról beszélünk, akik megállapodnak."

Én is arról beszéltem. Pont arról. Csak nem olvasol, hanem írsz.

Szóval miért büntetik? Hiszen semmiféle kárral nem jár és a pozitivista jogszemlélet szerint csupán az erkölcsre (ld. normák) való hivatkozással nem lehetne büntetni. Mégis teszik.

Bár nem mindenütt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 15:59:37

@pocaklakó minimanó: Arról nem is beszélve, hogy pl. Debrecenben tkp. nem az agyhalott édesanyát tartották életben, hanem a szerveit bomlás és degenerálódás nélküli állapotban... Arról sem zengedezik a szecskavágó, hogy az agyhalott édesanya szerveivel hány ember életét mentették vagy javították meg.

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 15:59:54

@Lord_Valdez:

"Az teljesen korrekt lenne."

Korrektséget várhatnánk el a homokoslobbitól is, de nem kapunk. Helyette folytonos indoktrinációs törekvéseket meg igen. Akkor meg?

pocaklakó minimanó 2014.02.04. 16:01:32

@Lord_Valdez:

"Igen, ismerem ezt a legendát."

Legenda lenne?

Occam beretvája 2014.02.04. 16:33:24

@Szúnyog: Ahogy én elnéztem egy pár taszkalapot, a dolog már megtörtént.:-)

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2014.02.04. 16:34:33

Megnyugtat, hogy vannak még akik így gondolkoznak.

Magam nem értem, hogy miért van az hogy férfiak és nők élnek együtt kvázi családként, mert minek az a papír, ellenben homoszexuálisok (nem is tudom hogy ez még pc-e vagy már másként hívatják magukat)házasságot akarnak kötni.

A család az életben maradásra van kitalálva. az állatvilágban sem ismeretlen.
Csak a család, az ad erőt, az ad támaszt.

Én csak tudom, nekem ugyan is nincsen. Még egy unalmas nagynéni, vagy egy agyamra menő unoka testvér is jól jönne néha.

Lesz még Magyar Köztársaság 2014.02.04. 16:41:46

Vicc:

Két jogász találkozik:

-Szervusz! - hazudja az egyik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.04. 16:44:06

@aciduzzu: Ha olyan jó Miskolc, akkor miért nem mennek oda a tehetséges diákok?
A felvi.hu adatai szerint 0 olyan diák jelentkezett oda, aki OKTV helyezett vagy aki emelt szintű magyar érettségin legalább jó minősítést ért el...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.04. 17:19:05

@Republic Forever!: Találós kérdés:
Jogászokkal teli busz imbolyog a szekadék szélén. Mi az?

Hannibal ante portas 2014.02.04. 18:01:44

Avittas gondolkodás ez itt, még a legmerészebb is. Hannibal tényleg itt van: a németek berlinben azért vonultak föl, ja persze olyan németek, akik nem emberi lényekkel (azért még nem marslakók), azaz kutyákkal és miegyebekkel képzelik el a közös életüket, beleértve természetesen a szexualitást is, hiszen anélkül nem élet az élet. www.old.szentkoronaradio.com/kulfold/2013_02_01_szep-uj-vilag-allatokkal-szexelok-tuntettek-jogaikert-berlinben

Szúnyog 2014.02.04. 18:20:08

@Hannibal ante portas: kíméletlenül kéne torkon ragadni azt a csapatot, amelyik most már évszázadok óta dolgozik az európai civilizáció szétverésén.

Hannibal ante portas 2014.02.04. 18:24:52

@Szúnyog: Minden esetre jó hatásfokkal csinálják. Európa elpusztítja saját immun rendszerét, mondták ezt az iszlám képviselői. Jól látják.

Okkoskka 2014.02.04. 18:52:51

@Hannibal ante portas: és? buta emberek butaságokat csinálnak; nem ugyanaz az itt tárgyalt téma és az állatokkal szexelés; a homoszexualitás különben se arról szól hogy egymással szexelnek melegek. hanem hogy egymáshoz vonzódnak, egymásban keresik a társat.

EgyetemistaPartyzán (törölt) 2014.02.04. 19:11:04

Nem hiszem, hogy az ideológia terjesztése a tankönyvben olyan veszélyes lenne.
A diákok többsége a vizsga előtti este bemagolja ezt a sok rizsát, aztán kettessel átmennek, és egy hét múlva úgyis elfelejtik.

Szúnyog 2014.02.04. 19:25:55

@EgyetemistaPartyzán: gondolom magadat tartod a jövő értelmiségijének.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.04. 21:41:57

@aciduzzu: http://www.felvi.hu/felveteli/ponthatarok_rangsorok/rangsor/!RangsorUj/index.php/rangsor_publikus/index/szak

Gyingizik 2014.02.05. 08:08:11

@Lord_Valdez: Nem úgy tűnik, hogy a mi kis hazánkban is így lenne!

pocaklakó minimanó 2014.02.05. 09:40:20

@Hannibal ante portas:

off
Én is adtam rá itt linket korábban, de csak az lett belőle, hogy a pampogó nick hirtelen kussba tette a billentyűzetét. Úgyhogy ne várj túl sokat: csak ír, nem olvas. :)
on

pocaklakó minimanó 2014.02.05. 09:41:52

@Okkoskka:

"...hanem hogy egymáshoz vonzódnak, egymásban keresik a társat."

Pityi Palkó is vonzódhat nővéréhez, Pityi Paulinához, mégsem támogatod a kapcsolatukat, mert elmaradott és bigott vagy. Bezzeg pár európai országban már... Tessék haladni a korral! :)

FoersteAndreTredjeMann 2014.02.05. 10:56:59

@Salemi boszorkány:

Kár lemenni arra szintre, hogy "Aki a buzikat (x) nem szereti az látens buzi/pedofil (y)"

Hiszen ezen logika mentén:
A buzikatnem szereteő látenseket (y) nem szerető meg nyilvánvalóan buzi...

És így tovább...
Nem vezet sehová

FoersteAndreTredjeMann 2014.02.05. 11:01:16

@pocaklakó minimanó:

poliamory: Valójában nagyon ritka jelenség.
Persze mostanában divat lett a nyilvánvaló következmények és a felelősség elhárítása miatt ezt lépten-nyomon használni a valóság helyett.
Olyan tudományosan és elegánsan hangzik :)

FoersteAndreTredjeMann 2014.02.05. 11:20:17

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Nő nem lehet rabbi
A vallási szertartás során a férfiak a földszinten a nők pedig lefátyolozva a karzaton.
A nők meg sem érinthetik a Tórát!
Ami azért érdekes az adott vallási ágazatban, mert ezt ott nem a Törvény "csak" a Hagyomány tiltja - már amennyire az tudható külsősők számára.
stb.

Csak ezekől ugyanannyira nem polkorrekt értekezni, mint a pedofil rabbikról :))

Minden vallásban/valláserkölcsben - az ateista vallásban is - vannak a többi ágazat számára furcsa dolgok.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.05. 11:32:22

@FoersteAndreTredjeMann: Csak azért utaltam erre a kérdésre, mert a vonatkozó népcsoport hangos hulladéka szokott óriási légi-, akarom mondani média-támogatást nyújtani az apostoli egyházakat papnőkkel bomlasztani kívánó genderista hordáknak...
(Egyébként szerintem sok közöm (közünk) nincs a zsidó vallásgyakorlás szabályaihoz, eredjenek bár azok a közös szent könyveinkből, vagy akár a "zsidó újszövetség" néven is ismert Talmudból. Ahogy nekik és az az egyéb, pl. ateista vallásúaknak sincs köze az apostoli egyházak liturgikus és egyházfegyelmi szabályaihoz.)

pocaklakó minimanó 2014.02.05. 17:35:38

@FoersteAndreTredjeMann:

"Nő nem lehet rabbi." Hogyne lehetne. Magyarországon is van női rabbi. Hagyományosan a harediknél és a náluk lájtosabb ortodoxoknál nincs (bár az ortodoxoknál ez változóban van), míg a konzervatív, reform és rekonstrukcionista irányultságúaknál meg van, igaz nem túlságosan régóta.

Az első női rabbivá avatásnak amúgy jövő télen lesz a 80. évfordulója.

FoersteAndreTredjeMann 2014.02.05. 20:47:46

@pocaklakó minimanó:

Önfényező/kármentő felvezetés:
Magyarországon a zsidóság többsége a neológ irányzathoz tartozik, amelynek rabbijait Izrael nem ismeri el.

Tény:
Nem értek hozzá.

Tanulság:
Jobb lett volna hallgatnom.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.06. 12:49:27

@pocaklakó minimanó: Igazán leírhatnád azt is, hogy az izraelita néven ismert vallási csoportnak hány, szektája, akarom mondani irányzata van, miről nevezetesek és melyik miből vált ki, mi a különbség közöttük! (T.i. engem zavar, ha valamiről nincsenek információim.)

pocaklakó minimanó 2014.02.10. 09:32:13

@Kitalátor (másként) gondolkodó:

Akkor ajánlom a könyvtárakat. Bár minden betű megbízhatatlan.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2014.02.10. 09:55:10

@pocaklakó minimanó: A "ZS" betűről a helyedben nem mernék ilyet állítani (hiába hiányzott Dr. Adamis Anna írógépéről)...

KGX 2018.08.25. 22:36:19

A Pázmány Jogi Karral is az a baj, hogy tele van liberális oktatókkal és hallgatókkal. Így sikerült. Miért kell csodálkozni, ha legalább néhány oktatónak van nyomokban katolikus identitása? Akinek nem tetszik, menjen az ELTE-re, ott még kevesebb nem liberális oktató van (főleg jogelméleten).

Közösségek

süti beállítások módosítása