Már 191 tanár bojkottálja a portfóliót

2014. 02. 26. 04:27 - Prinz Dániel

Elsőként az Átlátszó Oktatás számolt be a Hívatlanul csoporthoz kötődő kezdeményezésről, melynek keretében a közoktatásban dolgozó tanárok által elkészítendő portfólió bojkottjára hívnak fel. Nemrég vezették be az életpályamoddellt, és ezzel egy időben minden tanárt az úgynevezett Pedagógus I. kategóriába soroltak. Ez adott esetben fizetéscsökkenést is eredményezhetett, hiszen normál körülmények között a több évtizede tanító tanárok minimum a magasabb bérezéssel járó Pedagógus II. kategóriában lennének. De például a felhívást aláíró tanárok között több tankönyvszerző és tudományos fokozattal is rendelkező pedagógus is található, így ők valószínűleg a mestertanár kategóriába kerülnének, ha részt vennének a minősítési eljárásban. Az eredeti aláírókhoz a következő 191 tanár csatlakozott a Hívatlanul internetes oldalán hozzáférhető táblázat szerint:

Almás Piroska biológia-kémia szakos középiskolai tanár
Almási Attila magyar-angol szakos tanár
Antal Péter magyar-történelem szakos középiskolai tanár
Aszmann Erzsébet magyar- angol szakos középiskolai tanár
Balázsné Lengyel Katalin 30 éve pályán, orosz-történelem szakos, majd oktatási informatikus, aztán gyógypedagógus
Balla Tünde tanító, ped. szakvizsga, gyermektánc az isk. óvodában, fejlesztő ped., rekreáció sportoktató stb.
Bancsik Ágnes magyar-angol szakos tanár
Bányai Sándor tanító, szabadidő-szervező, kulturális menedzser, művelődési és felnőttképzési menedzser, élmény-, és kalandpedagógiai tréner, a Kalandok és Álmok Élménypedagógiai és Animációs Szakmai műhely vezetője, az ELTE – TÓK óraadó tanára
Barabás Rita gyógypedagógus Zalaegerszegről
Barna Éva 33 éve tanítok testnevelést egy zeneművészeti középiskolában.
Barta Károlyné
Báthory Mária tanító, dràmatanàr, tanügyigazgatàsi-szakèrtő, 26 éve a pályàn
Békés Anna tanár
Boda Emese angoltanár
BODA ILDIKÓ Magyar-történelem szakos bölcsész, pszichopedagógus és mentor
Budavári Katalin tanító, középiskolai tanár, 28 éve tanítok
Bulinszky Marianna olasz-spanyol, magyar szakos tanár, 28 éve a pályán
Bús Éva magyartanár, Bonis Bona-díj
Búsné Mikus Franciska Tanítóként 35 éve a pályán
Czéh Ágnes zeneiskolai szolfézs- és csellótanár, 19 éve a pályán
Csapiné Matos Ibolya 4 diplomás, szakvizsgázott középiskolai tanár, drámapedagógus
Cselényi Tünde Szigetszentmiklósi Batthyány Kázmér Gimnázium magyar-történelem szakos tanára
Cserháti Csilla általános iskolai és középiskolai tanár
Csonka Dorottya matematika fizika szakos tanár
Csorvásiné Ősi Judit francia-történelem szakos tanár
Csovcsics Erika magyar-angol szakos tanár, szociológia, multikulturális nevels tanára, közoktatási vezető, 28 éve tanár, 11 éve intézményvezető
Dancz Péter orosz-történelem szakos gimnáziumi tanár, vezetőtanár, szakvizsgázott pedagógus, 32 éve a pályán
Daróczi Judit tanító, Szentendre
Deákné dr. Antal Magdolna magyar-orosz-angol szakos középiskolai tanár, 34 éve a pályán
Deres János matematika-fizika-informatika szakos középiskolai tanár, 34 éve a pályán
Deresné Szép Márta biológia-földrajz szakos középiskolai tanár, 34 éve a pályán
Dezső Ágnes matektanár 30 éve
Dobák Zita tanár
Dobránné Mátrai Zsuzsanna tanító 27 éve
Dókáné Tóth Margit gyógypedagógus, 31 éve a pályán
Domokos Katalin 38. éve tanítok oroszt és franciát. 32 éve vagyok vezetőtanár. Van szakvizsgám. 2012-ben megkaptam az “Év orosz tanára” elismerést
dr. Foidl Laura magyar-történelem szakos középiskolai tanár
Dr. Hartung Ferencné Marika matematika - fizika szakos általános iskolai tanár, matematika - informatika szakos középiskolai tanár
Dr. Hartung Ferencné Marika
Dr. Sájter Laura magyar-német szakos középiskolai tanár, stíluskutató nyelvész, 26 éve a pályán
dr. Solti István tanár
Érdi-Krausz Zsuzsa 24 éve végzett testnevelő/gyógytestnevelő, saját szakmámon belül az összes továbbképzést elvégeztem, még 3 (sport)diplomát szereztem
Érsek Erzsébet Tatabánya Bárdos László Gimnázium Történelem, angol, filozófia szakos 56 éves tanár (+ népművelő és
szakértő a Tempus Alapítványnál)
Farkas Andrea tanító
Farkasné Horváth Márta 30 éve óvodapedagógus
Feje Ágnes magyar-történelem szakos középiskolai tanár
Fejes Anita tanár
Ferenczhalmi Melinda Szakvizsgázott középiskolai matematika tanár
Fischer Ernő magyar-történelem szakos tanár
Forgács Éva 32 éve tanító Scheiber-díjas magyartanár
Frankó Emília tanár
G.Teiszler Mária tanár
Geiszler Ágnes, Zalaegerszeg tanár
Gellért Jánosné spanyol-orosz szakos tanár
Gerstenbrein Judit történelem szakos tanár, 24 év munkaviszony
Ginterné Csorba Zsuzsanna angol nyelvszakos tanár, tanító, 30 éve a pályán
Goldman Júlia matematikus, matematika-fizika szakos tanár
Grófné Váradi Anna magyar-szlovák, történelem szakos tanár, gyógypedagógus, tehetséggondozó mentor, 36 év pedagógiai gyakorlat
Gyaraki Etelka matematika szakos nyugdíjas, részállásban tanító középiskolai tanár, munkahely: Mezőberényi Petőfi S Evang. Gimnázium
Gyeskó Ágnes filozófia - magyar szakos tanár, drámapedagógus, tananyagfejlesztő
Hadászi Ágnes középiskolai tanár, 24 éve
Hegedűs Rita
Heinrichné Nagy Éva 32 éve gimnáziumi testnevelő tanár
Héráné Tomasovszki Sylvia 55 éves angol-orosz szakos nyelvtanár, tolmács-fordító egyetemi végzettséggel 20 éves gyakorlattal
Hobotné Molnár Erika 27. éve a Toldy Ferenc Gimnázium biológia-földrajz szakos tanára - Pedagógus I.
Hortobágyiné Gál Izabella gyógypedagógus
Horváth Györgyi Általános iskolai tanító, több, mint 32 éves tapasztalat
Horváth Ibolya matematika-fizika szakos középiskolai tanár 2 diplomával 36 éve a pályán
Höcher Zsuzsanna 1981 óta angol-olasz-orosz szakos tanár, Óbudai Gimnázium Budapest
Iglódi Éva 35 éve zenetanár
Illésné Fábri Erzsébet 30 éve a pályán, gimnáziumi történelm- és énektanár
Inczeffy Szabolcs 24 éve tanítok, matematikát és fizikát
J. Tóth Judit szakvizsgázott angoltanár, drámatanár, vezetőtanár
Jeneyné Ihász Ilona magyar-orosz-gyógypedagógia szakos tanár
Juhász Edit zeneiskolai csellótanár
Juhász Erzsébet magyar-történelemszakos gimnáziumi tanár, szakvizsgázott pedagógus( szakértői és vizsgaelnöki diploma), 29 évnyi tanítással
Juhász Gábor biológia-földrajz szakos ált.isk. tanár
Juhász Orsolya magyar szakos középiskolai tanár
Káldosné Kiss Hajnalka matematika tanár - 35 éve
Karóczkai Istvánné 35 éve tanító
Károlyi Júlia pedagógus, szülő
Katanics Sándor Veszprém, matematika-fizika szakos középiskolai tanár 26 év szakmai gyakorlattal, pedagógus szakvizsgával, 10 éves intézményvezetői tapasztalattal
Kelemen Éva logopédus-gyógypedagógus, terapeuta
Kelemen Hajna 30 éve tanítok, magyar-történelem szakos középiskolai tanár végzettséggel, 2 nyelvvizsgával, tanterv- és tananyagkészítői, szerkesztői, kontrollfordítói gyakorlattal, sok módszertani továbbképzéssel
Kepecs Judit
Kéri Ildikó Földrajz-angol-olasz szakos középiskolai tanár, mentor, projektvezető tanár
Kis-Szabó Petra Magyar szakos tanár
Kiss Katalin PhD kemia-biologia szakos kozepiskolai tanar
Kiss Virág Tanító, kooperatív tanulási technikák tréner
Konfárné Nagy Klára Matematika fizika szakos, 34 éve tanár, 25 éve szakvezető, Feladatgyűjtemények társszerzője. Beke Manó Emlékdíj 2010, Graphisoft díj 2000, 2009
Kósáné Gyéresy Beáta gyógypedagógus
Kovács Ágnes magyar-francia szakos, vezetőtanár, ELTE, Trefort
Kovács Béláné tanító, 28 éve
Kovács Judit magyartanár, 25 éve tanítok, szakvizsgával/ mentor szakiránnyal rendelkezem, kollégiumi nevelőtanárként is dolgozom
Kovács Miklós 59 éves gimnáziumi tanár
Kovácsné Malatinszky Márta 1978-ban végzett kémia-fizika szakos középiskolai tanár, vezetőtanár
Kozma Géza 25 éve tanítok középiskolában történelem szakon. Ehhez van egy doktori fokozatom is
Kutassyné W. Melinda Harmincöt éve magyar, orosz és angol szakos középiskolai tanár
Labancz Judit történelem-könyvtár-magyar szakos tanár, 20 éve pedagógus
Lendvai Dorottya matematika-fizika szakos, 28 éves, doktori képzést folytató, gimnáziumi tanár
Léránt Erika angoltanár, ped1, 24 éve az állami oktatásban
Lesnyák Mária 33 éve a pályán, kiváló tanító címmel
Liska Erzsébet német-francia szakos középiskolai tanár
Lukácsiné Lehota Edit földrajz-német szakos tanár
Mányi Beatrix Háromdiplomás gyógypedagógus, szociálpedagógus
Matkovics Ágnes német szakos tanár
Mató Ildikó 57 éves magyar-történelem-dráma tanár
Menyhártné Sirkó Erika tanító-könyvtáros, 36 év munkaviszony
Miklósi László tanár
Miklósy Katalin nyelvtanár
Minár Ágnes 3 szakon tanítok (magyar, ügyvitel, vendéglátás)
Molnár Krisztina Rita magyar szakos tanár
Molnárné Tóth Erika 30 éve szakvizsgázott tanító, oktatásinformatikus
Monok Zoltán 23 éve tanár
Monostori Ágnes kitüntetéssel végzett, szakvizsgázott óvodapedagógus-közoktatási vezető. 12 éves szakmai tapasztalattal
Morvay Zsuzsa tanító, magyar-angol szakos tanár
Mrazik Katalin tanár, tankönyvíró
Murányi Eszter szolfézstanár
Murányi Yvett magyar-latin szakos tanár
Nádasdi Csilla Három diplomás, szakvizsgázott pedagógus, 30 tanítási évvel
Nagy Eleonóra magyar-történelem szakos ,mentálhigiéné másoddiplomával rendelkező középiskolai tanár,pályám 33. évében
Nagy Emília dr. tanár
Nagy Lászlóné 30 éve tanítok
Nagy Zoltánné orosz-német szakos középiskolai tanár, szakvizsgázott pedagógus, 32 éve a pályán
Nándoriné Palásti Judit 36,5 éve tanár
Négyesiné Várszegi Ildikó Magyar-orosz-német szakos tanár, 37 éves pedagógiai gyakorlattal.
Nemes Tibor 37 éve tanító, testnevelés, informatika speckoll.
Némethné Cséri Klára orosz-könyvtár-magyar szakos tanár, 20 éve a pályán
Nyíri András történelem, latin, olasz szakos tanár, közoktatási és esélyegyenlőségi szakértő
Opitzer Gáborné matematika-, informatika-, technikatanár
Opitzer Ildi
Ozorai Judit tanár
Ölvediné Megyei Gyöngyi matematika-ének-zene, pedagódia-nevelésszociológia tanár, 30 éve a pályán
Palócné Bársony Katalin tanár
Pámer Éva (szakvizsgás) kémia-fizika szakos tanár
Pap Gábor 34 éve magyar-spanyol-magyat mint idegen nyelv-hungarológia szakos középiskolai tanár
Papp László kémia, fizika, informatika, médiaismeret szakos középiskolai tanár
Paulusz József 48 éves, szakvizsgával rendelkező 4 diplomás tanár
Pelényi Rita angol-francia szakos középiskolai tanár
Pentz Anna Mária magyartanár (ELTE Trefort Ágoston Gyakorlóiskola)
Perjés Györgyi
Péter Kinga 2 diplomás, matematika-fizika-számítástechnika szakos általános iskolai tanár
Petrány Mihály tanár
Pintér Imréné 1981 óta matematika- és orosztanár, oktatásinformatikus
Pongrácz Erika matematika-fizika-német tanár
Puskás Melinda
Puskás Pál
Riba Döníz Gyógypedagógia, történelem, társadalomismeret, szociológia végzettségű középiskolai tanár
Ribárszki Anna matematika-fizika szakos általános iskolai tanár
Ritter Márta magyar -történelem szakos általános iskolai tanár
Rózsa Dalma Matematika-fizika szakos középiskolai tanár
Rubóczky Éva magyar-orosz szakos középiskolai tanár, német nyelvtanár
Runda Margit történelem-orosz-francia szakos tanár, vezetőtanár
Sárospataki Rita
Scheuer Zsuzsanna Batthyány Kázmér Gimnázium Szigetszentmiklós
Sebestyén Zsuzsa 39 éve ének-zene, magánének, szolfézs- szakos tanár
Simonffy Ágnes 37 éve középiskolai tanár
Simonffy Zsuzsanna 35 éve középiskolai tanár
Sonn Valéria matematika informatika tanár
Srp Gyula 20 éve faipari műszaki tanár szakképző és szakközépiskolában
Suha Csilla zongoratanár (szakvizsga és 27 év tanítás)
Szabó Zoltán 25 éve tanítok. Jelenleg nyolcévfolyamos gimnáziumban. Van egy főiskolai, négy egyetwmi diplomám. Közoktatási vezetőképző, pedagógus szakvizsgával spékelve.
Szabóné Juhász Klára magyar-történelem szakos, mérés-értékelés szakvizsgával rendelkező ált. isk. tanár
Szakálné Gulyás Katalin 28. éve pályán lévő középiskolai tanár
Szalóczy Éva 33 éve magyar nyelv és irodalom szakos középiskolai tanár - okleveles könyvtáros, szakvizsgázott, drámapedagógiai oklevél
Szántóné Nyircsák Eleonóra magyar-történelem szakos tanár, 37. éve tanítok középiskolában
Szász Kata történelem szakos tanár
Székely Judit (Berzsenyi Dániel Gimnázium, Budapest) Történelem - latin szakos középiskolai tanár (49 éves, 22,5 tanítási év)
Székely Júlia magyartanár, Berzsenyi Gimnázium, a magyar munkaközösség vezetője
Szerepi Nóra angol nyelv és irodalom, valamint magyar nyelv és irodalom szakos tanár
Szilágyi Zsuzsa 1983-TF testnevelő-gyógytestnevelő tanár, 2012 Eger Ped. értékelés és mérés tanára MA, 2013 Eger Mérés-értékelés szakvizsga, 2014 január 1-től PED. I
Szilvás Izabella négyszakos középiskolai tanár
Szombathné Nagy Andrea Majd’ 20 éve tanítok.
Tamási Zoltán gyógypedagógus
Tánczos Kinga Magyar nyelv és irodalom, mozgókép és médiaismeret, pedagógia szakos középiskolai tanár, szakvizsgás, 22 éve tanítok
Tantos Edit magyar német szakos középiskolai tanár, szakvizsgázott pedagógus (3 évvel a nyugdíj előtt)
Tarcsay Tamás 60 éves, 1979 óta jelenlegi munkahely, 30 év tanítási gyakorlat matematika tanár szakos hallgatóknak, több könyv és digitális tananyag szerzője, lektora, szerkesztője (szakmai kitüntetések: Beke Manó Emlékdíj, Ericsson díj, Graphisoft díj)
Terray Gyula
Tormáné Udvardi Ágnes magyar-történelem szakos gimnáziumi tanár, 34 éve a pályán
Tószegi Attila főiskolai végzettséggel rendelkező történelem szakos, valamint egyetemi végzettséggel rendelkező etika, ember- és társadalomismeret szakos 20 éve ugyanazon általános iskolában tanító tanár
Tóthné Jachimovits Magda okleveles villamosmérnök, mérnöktanár, közoktatási vezető (szakvizsga), humánmenedzsment szakértő, 22 éve szakmai tanár, 12 éve érettségi- és szakmai vizsgaelnök, szakértő
Tóthné Weinrauch Erika 30 éve tanító
Varga Andrásné könyvtárostanár
Varga Edit szakvizsgázott matematika-kémia szakos középiskolai tanár, angol nyelvtanár
Varga Zsuzsa Matematika-fizika szakos tanár
Varga Zsuzsa tanár
Varsányi Krisztina, Dr. történelem.német szakos középiskolai tanár, igazgatóhelyettes/ közoktatási vezető, szakvizsgázott pedagógus, tankönyvíró
Vatai Éva tanár
Vrazaláné Czövek Ilona tanító, gyógypedagógus
Weil Ádámné óvodapedagógus, 32 éve a pályán
Zsoldos Piroska 34 éve tanár

 

A kezdeményezéshez támogatóként is lehet csatlakozni, ezt 77 ember tette meg, köztük egyetemi oktatók, kutatók, diákok, illetve ,,szülők":

Atina jelenleg nem közoktatásban tanár (évtizedek: főiskolától a gimnáziumig, ált. iskolától a múzeumpedagógiáig és magántanárságig)
Bognár Sándor támogató
Bokányi Péter PhD
dr. Bajomi Iván kutató
Dr. Mezei István nyugdíjas tanár
Dr. Pór Gábor Szülő, 22 éves felsőoktatási múlttal
dr.Dávid Károlyné tanító, integralt oktatás, drámapedagógus, nyolc unokás nagymama, nyugdíjas
Farkas Nóra két tanár szakos diplomával, jelenleg nem tanárként dolgozom
Fényi Gabriella Német-orosz-történelem szakos középiskolai tanár, 61 éves "korhatár előtti ellátott"
Fodor Gyöngyi szülő
Gaborjáké Kovács Judit védőnő, mentálhigiénés szakember, laktációs szaktanácsadó, 14 éve elméleti szakoktató szakképzőiskolában.
Gehér József matematika-fizika szakos tanár, (pályaelhagyó)
Gergényi Zsolt Edéné 28 évet dolgoztam gyógypedagógus, (pályaelhagyó)
Gyetvai Viktor középiskolás, a Szabad Oktatásért csoport tagja
Halász Éva magyar és történelem szakos tanár
Holicsné Gémes Boróka középiskolai szabadidő-szervezőből lett pedagógiai asszisztens, művelődésszervező, művelődési és felnőttképzési menedzser
Kádár Imre Támogatom mint egy gyakorló pedagógus férje és szociális munkás
Karnis Gabriella andragógus, szülő
Kész Zoltán pályaelhagyó tanár, sikeres angol nyelvkönyvek szerzője, középiskolában, egyetemen, valamint az Egyesült Államokban is volt tanár.
Keul Andrea pályaelhagyó óvónő, tanító, gyakorló iskolapszichológus, tréner
Klima László dr. egyetemi oktató
Knausz Imre pedagógiatanár
Kovács Ildikó matematika szakos nyugdíjas tanár, tananyagfejlesztő
Kovács Károly matematika szakos nyugdíjas vezetőtanár
Kovács Rita 2013 szept. óta pályaelhagyó
Kozma Annamária szakképző iskolában dolgozó oktatást segítő
Köllő Júlia könyvtárostanár
Kriston-Bordi Zsuzsanna 33 éve kezdtem tanítóként, néhány éve már tankönyvekkel, tankönyvírással foglalkozom
Kurucz Miklósné nyugalmazott matematika szakos tanár
Ludvig Jenő Pécsi Tanárképző Főiskola volt hallgatója
Lutár Katalin szülő, nagyszülő
Máté András egyetemi docens, nem tanár támogatóként
Mátics Éva nyugdíjas általános iskolai tanár
Medve Anna egyetemi docens, szakterületem: anyanyelvi nevelés. Oktatok az alapképzéstől a doktori
képzésig, konferencia-sorozatot működtetek. 12 évet dolgoztam a közoktatásban, voltam mentor és szaktanácsadó
Mérei Erzsébet szülő, nagyszülő
Mesterházi Mónika tanár, költő, műfordító
Mészáros Zsófi Volt lauderes tanító
Mezei Judit nyugdíjas tanár
Mokos Judit BSc-t biológia-magyar tanári szakirányon végeztem, elsőéves MSc hallgató, iskolai kereteken kívül a szociális szférában hat éve foglalkozom gyerekekkel
Molnár Éva szociológus, tanár
Mondok Zsuzsa pályaelhagyó tanár, szülő
Nagy Györgyi nyugdíjas középiskolai tanár
Nagy Imréné Nyugdíjas magyar szakos tanár
Nahalka István egyetemi oktató, tanári diplomával és közoktatási gyakorlattal rendelkező szakember
Némedi Annamária szolfézstanár
Nyíri András
Oktatási Vezetők Szakszervezete
Ondrejó József
Orzó Krisztina szülő (két iskoláskorú fiú édesanyja)
Pásztor Erzsébet ELTE TTK Biológiai Intézet
Pedagógusok Demokratikus Szakszervezete
Puskás Aurél jelenleg nem a szakmában dolgozó magyar-történelem szakos tanár
Pusztai Ilona pályaelhagyó magyar szakos tanár, könyvtáros
Rádai Péter angoltanár, volt egyetemi oktató
Rendeki Ágostonné matematika földrajz szakos középiskolai tanár VOLTAM 36 éven keresztül. Jelenleg korhatár előtti ellátásban részesülök
Ruskó György pedagógiai szakpszichológus, közoktatási vezető; volt pedagógiai szolgálati igazgatóhelyettes, iskolapszichológus, szülő, nagyszülő
Ruttkay Eszter Pszichológus, humánerőforrás-tanácsadó
Sághy Erna újságíró
Sándori Klára szülő, volt középiskolai matematika-fizika tanár
Sárdi Annamária gyógypedagógus tanár, mentálhigiénés szakember, mediátor, szülő, nagyszülő, volt nevelési tanácsadós munkatárs
Schwágerné Bősze Katalin Egervári Várszínház ügyvezető igazgató, végzettség: magyar-orosz szakos középiskolai tanár
Simonné Schöberl Erzsébet nyugdíjas magyar-angol szakos tanár
Spira Veronika dr. nyugalmazott gyakorlóiskolai vezetőtanár, phd
Szabóné Katona Eszter
Szarka András apa és pedagógus férje
Széchenyi Ágnes irodalomtörténész, tud. főmunkatárs (MTA) és főiskolai tanár (EKF)
Székács Eszter klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, a Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat IX. kerületi tagintézményének (lánykori nevén Ferencvárosi Nevelési Tanácsadó) pedagógus státuszban lévő munkatársa
Székely Mária könyvtáros
Szekszárdi Júlia
Szepesi Hajnal 50 évig tanítottam
Szőllősy-Sebestyén András renegát magyar-angol szakos gimnáziumi tanár, nyugalmazott egyetemi adjunktus
Tallós Andrea magyar - média - angol - orosz szakos gimnáziumi tanár, összehasonlító irodalomtörténet szakos előadó, tankönyvszerző, kommunikációs szakember
Tamássy Györgyi Nyugalmazott egyetemi oktató és matematika-fizika szakos középiskolai tanári és filozófia szakos előadói végzettséggel, SUMMA CUM LAUDE doktori fokozat, a köz- és felsőoktatásban eltöltött több évtizedes munka
Tőkés Szabolcsné Kiváló Pedagógus (1989) - nyugdíjas magyar-történelem szakos tanár
Vadkerti Ildikó terepkoordinátor
Valda Noémi Szülő, még nem diplomás, de abszolvált, 7 év tanítási
gyakorlattal rendelkező, a Montessori módszer
elkötelezett híve
Varga László Közel negyven évnyi közművelődési szakalkalmazott és óraadó tanári munka

 

Az Átlátszó Oktatás korábban több cikkben is foglalkozott a pedagógusok béremelésével, a közoktatás átalakításával, illetve az életpályamodellel.

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr415833179

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

randomuser1 2014.02.26. 09:50:58

Ez mélyen megalázó, szerintem is bojkottálnia kell minden jóérzésű embernek.
hogy jön egy munkaadó ahhoz, h ilyen dolgokat kérjen a munkavállalótól?
jó lenne, ha egy munkajogász átnézné, az szerintem személyiségi jogokat sért ha a munkaadó számonkéri az alkalmazottat mit ért el a szakmai pályafutása során.
egyátalán, van ilyen a világban bárhol is?

Szelesztia 2014.02.26. 09:58:00

Ez érdekes kérdéskör. Ugyanis ha tanár vagy és alkalmaz az állam, akkor biztos nem érdekel senkit, illetve eddig nem érdekelt. Viszont ha más területen dolgozol hasonló szellemi munkát, akkor nagyon is fontos, hogy mit értél el. Én látok fantáziát abban, hogy az állam felügyelje, ellenőrizze a tanárokat, ugyanis minden állampolgárnak érdeke, hogy ne elme roggyant, idióta, tehetségtelen, depressziós tanárok oktassák a jövő generációt. Azonban ehhez nem elég a szigorú ellenőrzés, a teljesítésre való buzdítás stb. Mint az egészségügybe ide is pár száz milliárdot kéne pumpálni, hogy aki tud oktatni, az legyen elégedett, aki nem az meg húzzon a picsába. Az biztos, hogy én nem engedném a gyermekem mindennap az ingyenes közoktatási intézményekbe, mert az egy dolog, hogy fogyatékosok lennének az osztálytársai, de hogy a tanárai az megdöbbentő.

bölcsbagoly 2014.02.26. 09:58:12

@Emmanuel Goldstein: hát igen, milyen jó is volt a z hogy eddig mindenki azt csinált amit akart, a fizetéseket bizonyithatatlan értékű papirok és kapcsolati tőke alapján fizették (egyeseknek államtitkári szinten) s most szegényeket rákényszeritik, hogy az eddigi teljesitményüket igazolják is! Szép kis pedagógus lehet,a ki nem tud egy szakmai önéletrajzot összeállitani, nem képes tucatnyi óravázlatot megírni.
Még jó hogy a 191 hős ellenében több mint 20.000-ren képesek rá!

randomuser1 2014.02.26. 10:04:57

@bölcsbagoly: nézd meg az aláírók listáját, amit elmondanak magukról, nem az a bajuk, h nincs mit beírni, hanem az elv, az embertelen...

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:06:23

@Emmanuel Goldstein: a szomszédos Romániában a pedagógusnak gyakorlati ideje után (2-3 év) véglegesitő vizsgára kell menni (amelyet megelőz egy több órás tanfelügyelői óralátogatás), szakmai , pedagógiai és metodikai tantárgyakból. Aki II. fokozatba akar kerülni annak újra vizsgáznia kell (benne az óralátogatás), az I. fokozathoz pedigi egyetemi oktatók által vezetett tematikus tudományos dolgozatot kell összeállitani és bizottság előtt megvédeni (+ óralátogatás a bizottság által). Ezektől a feltételektől gondolom a frász törné a 191 nagyszájut!

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:07:27

@Emmanuel Goldstein: kit érdekel, hogy mit mondanak magukról! Ha van eredményük azt írják le és dokumentálják, s ne a kitudja hogy szerzett papirosokkal takarózzanak!

jobbdemokrata · www.jobbdemokrata.blog.hu 2014.02.26. 10:08:17

Azért ez a poszt így csúsztatás. Tessék felsorolni azt a 174.000 tanárt is, aki viszont nem bojkottálja a portfólió készítést :) (jó, ez részemről is csúsztatás, mert ezeknek csak egy része fog készíteni).

Nem értem amúgy mi a probléma ezzel a dologgal...Elindult egy új rendszer. Ha az állam mondta volna meg, hogy kit hova sorol, az lenne a baj. Most, hogy mindenki tehet azért, hogy a megfelelő osztályba sorolják, az a baj.

Az ember, ha angolt tanul, akkor a tanulmányi előmenetele szerint kerül egyre magasabb szintű csoportokba. Ha jön egy új tanuló, akkor vele szintfelmérőt íratnak, hogy megállapítsák hova kerüljön. Ezt egy tanárember érthetné meg a legjobban...

Persze én nem értek annyira ehhez, mert csak mérnöki és közgazdasági diplomám van. És sajnos nekem az egyetemek elvégzése után is meg kell felelnem mások által támasztott követelményeknek, elvárásoknak az adott ágazatban ahol dolgozom. Ezek szerint a tanároknak nem...

Abendsen 2014.02.26. 10:08:30

@Emmanuel Goldstein: Embertelen. Ma már kétszer sírtam szegények miatt. Azt hiszem ez a 191 ember méltó a thermopülai hősökhöz.

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 10:10:05

@bölcsbagoly:
" Szép kis pedagógus lehet,a ki nem tud egy szakmai önéletrajzot összeállitani, nem képes tucatnyi óravázlatot megírni.
Még jó hogy a 191 hős ellenében több mint 20.000-ren képesek rá! "

Namármost !
Tegyuk fel , hogy egy Allami cégnél kozépvezetoként dolgozol.
Eddig érted ?
Holnaptól visszasorolnak kezdo kisegítonek és egészen addig az is maradsz ( de csak fizetésben !), amíg nem írsz egy 200 oldalas részletes portfóliót a munkádról !
MOST JON A LÉNYEG :
Amennyiben ez tetszeni fog VALAKIKNEK !!!(senki se tudja ki és milyen szempontok szerint bírálja el !!!), akkor 1 év múlva megkapod a régi fizetésed !
Amennyiben nem fog tetszeni az ismeretlen bírálóknak, akkor ugyanazt a munkát sokkal kisebb bérért fogod elvégezni !!
Az elbírálás szempontjai ?
Lehet szakmai , világnézeti , politikai...ki tudja...SENKI !!

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:10:24

@Szelesztia: már egy OTKA, NKVA vagy más tipusú pályázathoz, ösztöndijhoz is egy kutatónak angol nyelvű pályázatot, CV-t kell kitöltenie és dokumentálnia! Miért nem képes erre egy pedagógus, ha eddig eredményesen tevékenykedett?

Sir Galahad 2014.02.26. 10:13:12

Lehet vitatni, hogy tökéletes-e az a rendszer, amit bevezettek (nyilván nem, biztosan fognak is rajta majd csiszolni), de az alapelvet, hogy igazolt teljesítmény álljon a magasabb bér mögött, helyeslem. Természetesen bárkinek joga van úgy dönteni, hogy nem ír portfóliót - akkor marad az alacsonyabb fokozatban, kevesebb bérért. Ennyi.

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:14:05

@dr kíváncsivagyok: abban sántit a meséd d, hogy mindenkit vissza sorolnak, beleértve a vezetőséget is fizetésileg! S onnan tiszta lappal indul újra a verseny, az eddigi eredmények alapján! nem mesékkel, nem ruhatáros diplomákkal, nem fiktiv papirokkal, hanem ténylegesen dokumentálható eredményekkel!N No ettől fázik az egész kontraszelektált banda, aki tiltakozik! Sok ezren hogy képesek és hajlandók ezt megtenni és miért esik le a gyürű egyesk kezéről emiatt?

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:17:37

@Sir Galahad: no igen, de a ped.I-ből a ped II.be való átmenés a pályán maradásnak is a feltétele. Ttürelmi idő után kirakják , ha nem sikerül átsoroltatnia magát! No ez a felháborodás fő oka! Mert nagyon sok az alkalmatlan a pályára és csak konjunkturális okokból kifolyólag kerültek a pályára és avanzsálhattak akár magasabb poziciókba is, tényleges teljesitmény nélkül!

Kim Jong Un 2014.02.26. 10:18:54

Szep lista. Mindet ki kell rugni azonnali hatallyal.

randomuser1 2014.02.26. 10:21:35

ok, eddig bírtam a trollkodást, valójában én is tanárképes bölcsésszakot végeztem meg tovább is toltam, csak otthagytam a fenébe az (magasabb szinteken még inkább tapasztalható) értékrend miatt, amit ez a 191 díszmadár képvisel.
szánalmas vergődés, nehogy kiderüljön, a demens alkoholista uccaseprő többet tett le az asztalra egynéhány kollegánál.
"a 2012-es év orosztanára"
hábazmeg, vagytok úgy öten az országban, csudaértékes elismerésnek tűnik:)

hubble7 2014.02.26. 10:23:57

Mind kirúgni, azonnal.

randomuser1 2014.02.26. 10:24:02

@dr kíváncsivagyok: multihoz ne gyere, mert évente ugráltatnak ezzel a portfoliózással :)
jó az az állami szektor, nem fizet különösen jól de legalább nem is várják el, h csinálj valamit...

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 10:24:09

@bölcsbagoly:
"Amennyiben ez tetszeni fog VALAKIKNEK !!!(senki se tudja ki és milyen szempontok szerint bírálja el !!!), akkor 1 év múlva megkapod a régi fizetésed !
Amennyiben nem fog tetszeni az ismeretlen bírálóknak, akkor ugyanazt a munkát sokkal kisebb bérért fogod elvégezni !!
Az elbírálás szempontjai ?
Lehet szakmai , világnézeti , politikai...ki tudja...SENKI !! "

Helyesbítek:

Igenis tudjuk kik fogják elbírálni :

A FIDESZ ÁLTAL KINEVEZETT MEGBÍZHATÓ KONZERVATÍV JOBBOLDALI EMBEREK !!!!
Szakmaiság ?
nem : politikai , világnézeti megbizhatóság !

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 10:25:28

@Emmanuel Goldstein:
Téged is is semmirekello tanárok neveltek ?!

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 10:28:14

@Abendsen: @Emmanuel Goldstein: @hubble7: @Kim Jong Un: @Sir Galahad:

Van valami báj abban , mikor a nácik osszejonnek...és az oktatásról ugatnak...

gabuscica 2014.02.26. 10:29:54

Annyi történt, hogy most velük csináltatják azt, amit ők a nyomorult nebulóikkal.

randomuser1 2014.02.26. 10:31:19

@dr kíváncsivagyok: volt olyan is.
ez a rendszer elvben pont arra jó, h a te gyerekedet ne alkalmatlan megélhetési pedákok boldogtalanítsák tizenéveken keresztül.

dr kíváncsivagyok 2014.02.26. 10:32:01

@Emmanuel Goldstein:
"ok, eddig bírtam a trollkodást, valójában én is tanárképes bölcsésszakot végeztem meg tovább is toltam, csak otthagytam a fenébe az "

Bolcsn dontottél , hogy nem mételyezed az ifjúság lelkét !
Eddig bírtad a trollkodást?...bírod te azt még tovább is....

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:33:06

@Kim Jong Un: nem kell kirúgni senkit, nekik kellene átgondolniuk azt, hogy mi ellen is tiltakoznak? Mert láthatóan csak zsigerből tiltakoznak a megmérettetés ellen, mert sokan méltóságukon alulinak tartják, hogy a mezei tanárokkal egy sorba vegyék őket és be kelljen számolniuk az eddigi eredményességükről! Sok évtizedes tanári majd oktatói/kutatói munkássággal a hátam mögöt bármikor szivesen állok elő az eredményeimmel ha ezt kérik tőlem! nekik miért jelent ezt nyűgöt, nehézséget?
Javarészük középiskolai tanárként mutatkozik be, csak hát erre szólt eleve az egyetemi végzettségük. Ez nem külön érdem. Az sem, hogy ki hány éve van a pályán, ahogy a különböző szaktanfolyamok elvégzése sem olyasmi, ami felmentést adna egy ilyen megmérettetés alól. tehát milyen alapon kellene velük kivételezni?

A meglepett törpe 2014.02.26. 10:34:00

@Prinz Dániel / atlatszooktatas.blog.hu:

Ha már a neveket felsoroljuk, igazán nem ártott volna egy link arra, hogy mit is írtak alá és miért:

hivatlanul.com/antiportfolio/#more-475

randomuser1 2014.02.26. 10:35:56

@dr kíváncsivagyok: van valami baj abban, mikor a hozzád hasonló, bináris oppozíció szorításában vergődő kilátástalan troll agresszívoskodik...

Abendsen 2014.02.26. 10:36:09

@dr kíváncsivagyok: Ó bassza meg, lebuktam megint. Pedig mióta nem viselem a karszalagomat az utcán azóta senki nem szúrt ki.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 10:36:18

Hány tanár van összesen?

30.000 liter bül veszi ki a zoxigént

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:37:23

@dr kíváncsivagyok: miért, jobb lenne ha az szdsz "kipróbált szakemberei" birálnának? Avagy Hiller Pifti meg Szabó Zolika emberkéi?
Akinek jó eredményei vannak annak miért kellene félnie egy elbirálástól?
A fizetési besorolást meg a törvénynek megfelelő időben kapja majd meg mindenki.

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:38:51

@Lucky Larry Silverstein: állitólag 120.000 körül s most azok jelentkezhetnek akiknek több van mint 14 év tényleges régiségük a pályán. tehát jó sokan .

MEDVE1978 2014.02.26. 10:42:25

Ez egy nagyon érdekes kérdés, amelynek számos csavarja van...

Az első alaptétel az lehet, hogy kell-e a pedagógusokat minősítő rendszer, kvázi visszacsatolás, visszaigazolás. Szerintem kell, mert ez is egy olyan szakma, ahol nyilvánvalóan vannak rosszabbul és jobban teljesítők és ahol a jobbakat ki kell emelni.

A második kérdés sokkal nehezebb: hogyan lehet ezt minél kevésbé korruptan és részrehajlóan végezni. Volt alkalmam rossz és jó tanárokkal is találkozni, tőlük tanulni gimiben, főiskolán és egyetemen is. Sajnos volt olyan egyetemi tanárom, aki "szaktekintély" hírében állt, de egy 70 éves, beképzelt vén marha volt, aki el sem olvasta a diplomamunkámat és olvasatlanul kezdte el azt minősítgetni, kritizálgatni a védésnél. Ennek semmi köze ahhoz, hogy 70 éves volt, voltak zseniális idős tanáraim is. Visszatérve a részrehajlásmentes rendszerre, szerintem ez a legnehezebb. A mostani rendszert úgy lehetne részrehajlásmentessé tenni, ha előre kiválasztanának pár száz, már nem a pályán tevékenykedő szakértőt és ők névtelenül (a szerző neve nélkül) kapnák meg a portfóliókat.

A harmadik kérdés is tényszerű: ez a minősítés hogyan fog megtörténni. A jelenlegi rendszerből adódóan lesz korrupció és részrehajlás is.

Adódnak még olyan dolgok is, hogy ez a portfólió összeállítás mennyire jellemzi a tanári munka egészét, jó módszer-e. Szerintem nem igazán, mert nyilván az lenne a jó módszer, ha kiválasztanának x embert, vele végignézetnék a tanár mondjuk 3 óráját videóról (amikor a tanár nem tudja, hogy felveszik) és ez alapján minősítenék. Aztán ezt bizonyos időközönként újra megtennék. Sajnos ilyesmire pénzügyi, adatvédelmi stb. okokból nincsen lehetőség, illetve itt is bejöhet személyes szempont az elbírálásnál (kis ország).

Végül: van-e értelme ennek a tiltakozásnak. Szerintem nincs, annak ellenére, hogy a tiltakozó embereket joggal sértheti, hogy egy ilyen kötelezettséget rájuk erőszakolnak. Ha Józsi bácsi 40 éve matekot tanít és az OKTV-s versenyeken diákjai mindig jól teljesítenek, környezetében és országosan mindenki elismeri, ő joggal érezheti úgy, hogy bizonyított. Csakhogy az egyedi jó példákra nem lehet rendszert építeni. Ha Józsi bácsit kiemeljük a standard eljárásból, az ugyanúgy a szubjektivitás, kivételezés kezdete, ami korrupcióhoz és nepotizmushoz vezet.

Összefoglalva: a módszer jó lehetne, akkor ha a portfóliók névtelenül mozognának benne és már nem aktív, a pályához jelentős kapcsolatokkal nem fűződő tanárokhoz kerülnének.

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:49:35

@MEDVE1978: logikailag jó amit javasolsz, de gyakorlatilag kivitelezhetetlen!
1. lehetne kóddal ellátni a portfóliókat, de annyira egyedi mindenki életpályája, hogy könnyen felismerhető név nélkül a beadója.
2. pont azért lett új létrehozva a tanfelügyeleti rendszer, hogy az ilyen elbirálásokat megejtse.
3. a portfólió mellett megtörténik az óralátogatás is, ténylegesen, bekamerázás nélkül. Az utóbbi kényes lenne, mert ha nincs benn idegen, minden tanár felszabadultan , de nem okvetlenül minden létező szabályt betartva tartja az óráját.

randomuser1 2014.02.26. 10:52:12

@MEDVE1978: ez a cikknél jóval alaposabban összeszedett gondolatnak tűnik, azt még talán hozzátenném, fontos, h a portfolió csak egy és nem a leglényegesebb tétele lenne.
általában aporfolió célja, h az érintett saját maga is elmondhassa szubjektív ítéletét a teljesítményéről amit más minősítők (ügyfelei, felettesei) esetleg figyelmen kívűl hagytak, vagy nem is ismernek, mintegy lehetőséget adva a minősítettnek h tevőlegesen is részt vegyen a folyamatban. ami elvileg jó, praktikusan meg, ahogy sikerül megcsinálni...

Pan Modry 2014.02.26. 10:54:43

megertem a tiltakozokat, habar en magat az otletet elvbol nem ellenzem, de az oktatasugyminiszterium mar sokszor bizonyitotta totalis inkompetenciajat, es ebben az ugyben sem latszik, hogy az ertekelok autentikusak lesznek majd. valoszinu akik majd az egeszet ertekelik a fidesz legnagyobb seggnyaloi lesznek, es majd kihozzak jonak azokat a portfoliokat amiket fidesz seggnyalo tanarokhoz tartoznak, pont olyan lesz mint a trafikkoncessziok ertekelese.

Ja, es ha az allam annyira baszogatja a tanarokat a portfoliok miatt,en speciel szivesen megneznem a Paks2 beruhazas reszleteit amit titkositottak.

Behajtó70 2014.02.26. 10:56:30

Reggel volt a TV2-ben az egyik szakszervezetis nő, és megkérdezték tőle, hogy mi a baj a portfolió írással.

Érdekes volt a válasz: hát izé, ez jó volna, de nem így, meg nem úgy, az a baj, hogy minek, meg különben is.

Rendkívül meggyőző volt. Arról győzött meg rendkívül, hogy így a választások előtt bele kell kötni valami marhaságba, teljesen értelmetlenül, cél nélkül, csak úgy ellenfeszülni.

bölcsbagoly 2014.02.26. 10:57:13

@Emmanuel Goldstein: igen, erről is szó van! Akinek van mivel dicsekednie, az tehesse meg, hiszen az eredményeit nem biztos, hogy mindenki ismeri/elismeri, még a közvetlen felettesei vagy kollégái közül sem.

Rézvirág 2014.02.26. 10:59:02

Elszomorít ez. Azért, mert egykori -NAGYON JÓ!!!- tanáraim is köztük vannak :-(
És ez pusztán politika. Mert -ha akarnának- a kisujjukból ráznának ki olyan portfóliót, hogy csak na. De nem akarnak. Úgy látszik. És őszintén szólva, nem értem, hogy miért.
Ők tudhatnák a legjobban, hogy a diploma még nem minden, az évek nem minden. Tudhatnák, igazán tudhatnák, hogy kik dolgoznak körülöttük, tudhatnák, hogy bár ők óráról órára készülnek, versenyekre készítenek fel, kreatívak, élvezet ülni az óráikon, és bár a gyerekek imádják őket, és rajtuk keresztül a tárgyaikat, amikor a kasszához fáradnak, ugyanaz várja őket, mint azt a -x db pöcsétes diplomával rendelkező, 30 éve pályán lévő- pedagógust, aki bemegy az órára, és a kis kockás füzetéből felírja a táblára az anyagot. 30 éve ugyanazt, és ABC választásos teszteket írat dogának, de még azt is csak egy hónap múlva javítja ki.
Ez jól van így?!
Igen, szívás, hogy ideiglenesen vissza kell állni a rajtvonalra, de nem megéri? Nem megéri odatenni a gazdag portfóliót a kockás füzet mellé? Miért kell előre rosszat feltételezni a bírálókról? Őszinte szomorúsággal mondom, hogy pont azok tartanak politikai elbírálástól, akik politikai okokból (+ egyéni sértettségből)bojkottálják, hogy végre elinduljon valami...
(Azt hiszem a következő osztálytalálkozón majd mesélek az egykori -máig nagyon szeretett és tisztelt- osztályfőnökömnek arról, hogy mit ér önmagában egy mérnöki diploma, meg 20+ év a pályán, ha az ember nem gyártja folyamatosan a papírokat, és ha nem gyűjti folyamatosan a kreditpontokat, hogy a (sok pénzért!)megszerzett jogosultságai megmaradjanak.)

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:00:02

@bölcsbagoly: Csak az itt a bökkenő, kedves bagolykám, hogy a tanárok teljesítménye enélkül is elég jól mérhető. Ugyanis emberekkel dolgoznak, még ha a magadfajta a gyermekre pusztán potenciális alattvalóként tekint, akkor is. A tanárok teljesítménye remekül mérhető a diákjaik felkészültségében, szeretetében, lelkesedésében, nyitottságában, s a szülők véleményében. Pl nálunk 2 elsős tanítónéni indult a helyi suliban tavaly. A 70-ből 68 diákot az"a" pedagógushoz, 2t "b" hez irattak volna. B osztálya sorsolással jött össze. Persze ha "b" Fidesz- kkomformabb portfoliot rak össze, MERT Ő AZT MONDJA MAGÁRÓL AMIT, akkor ő lesz jobb tanár?!
Mondd, ha nagyon beteg lennél, melyik dokit választanád: akit javasolnak az ismerősök tapasztalat alapján +jó a híre, vagy aki saját magáról csillivillibb portfoliot rakott össze?! Na, így van ez a tanerőknél is.

Rézvirág 2014.02.26. 11:00:59

Sok pénz alatt a vizsgadíjat értem :-D

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:01:06

@Pan Modry: na persze, mert az szdsz, mszp, sokkal objektivebben végezné el az elbirálást!
A trafikkoncesszióknál sem sikerült egyetlen esetet is bizonyitani, amikor valaki minden feltételt teljesitett és mégse kapta volna meg! De a duma ment ezerrel a kivételezésekről. Ahogy a földpályázatoknál is.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:02:02

@Rézvirág: te is tudod, hogy nem a portfolió fog dönteni... Na ezért nem akarják megírni.

xva4000 2014.02.26. 11:03:58

No nézd csak. Papp-nál még kérdezzenek rá az osztály pénzen felüli "tetőtér" pénzre is, gondolom az nem szűnt meg azóta. Valamint hadd kívánjak szeretettel teljes szívvel még sok-sok év Fidesz kormányzást neki és kollégáinak.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 11:04:44

@Pan Modry: @Emmanuel Goldstein: @bölcsbagoly:

Emberek között nincs objektív értékelés, csak szubjektív. Ezt nem is szabad elvárni.

A diákok sem feltétlenül a legnagyobb szakmai tudású tanárra figyelnek oda, és nem is a könyvmoly faszok a hasznosak, hanem akik eladják magukat.

Közoktatás mondjuk sose volt és sose lesz jó hiszen csicskaképző ezért van. Csicskák képeznek csicskákat, a gyerekeknek kötelező ott lenni és azt csinálni amit nem akarnak. Jól felkészít az alkalmazotti élethosszig tató csicskulásra ez a célja.

Okos ember meg beadja a gyereket inasnak egy megbízható és a sikerben érdekelt mesterhez/inas-mester tetszőlegesen behelyettesíthető divatosabb kifejezéssel pl. mentor/.

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:05:23

@fizetekmegegysort: mindaz amit írtál szubjektivum! Mmanapság a tanulók, d akéár a szülők is nem okvetlenül a szigorú, következetes, jól tanitó pedagógust kedvelik, hanem a bratyizós, keveset követelő, kellemes modorút.
A fideszes megjegyzésed árulkodó, hiszen eleve előitéletes az egész rendszerrel szemben. Csak azért mert fideszes, ergo csak rossz lehet. no ezzel a felfogással nincs mit kezdeni. sorry...

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:07:04

@fizetekmegegysort: igazad van, nemcsak a portfolió, hanem a tantestület véleményezése és az óralátogatások eredménye is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 11:11:17

Az aláírók kérik vissza a 3 évenkénti 1%-os fizetésemelést és a minimálbér közeléből induló tanítói fizetéseket?

Nem értem, hogy mi olyan nagy dolog egy szakmai önéletrajz, néhány óravázlat és az esetleges publikációk összeállításában? Egy hétvége megcsinálni, miközben hónapok óta megy a balhé...

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:12:46

@Rézvirág: gratula, teljes mértékben igazad van! ezért nem ijedtem meg soha az ilyen kihivásoktól, mert nem szabad kishitünek lenni és nem szabad álszerénykedni, mert abból csak a szerénytelenek , magamutogatók profitálnak!
DE szerintem, az egész aláirásosdi mögött kampányszagú politizálás rejtőzik. A 191 aláiró és támogatóik, azért berzenkedik, mert nem a kedvenceik vannak kormányon.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:13:14

@bölcsbagoly: milyen kár, hogy a szigorú, számokérős rendszerek annyira elavultak már, hogy egyetlen sikeres oktatási rendszerben sem használják ezeket a módszereket. A gyerektől nem követelni kell, hanem a tudásvágyára építve segíteni a tanulásban. Nem padba ültetni és számonkérni, hanem életkorának megfelő módon és eszközökkel segíteni abban, hogy a legtöbbet hozhassa ki magából, fejleszthesse azon kompetenciáit, amelyekre az életben/munkában szüksége lesz. Ezt eddig sem tudta az oktatásunk, a Fidesz csak a szakadékba lökte az amúgy is afelé tartó szekeret. kétségtelen, hogy sokat ártott.

Szelesztia 2014.02.26. 11:13:53

@fizetekmegegysort:

"A tanárok teljesítménye remekül mérhető a diákjaik felkészültségében, szeretetében, lelkesedésében, nyitottságában, s a szülők véleményében."

Pont, hogy nem. A diák felkészültsége az sokszor szülői, magántanári segítségből adódik, illetve egyéni képességből.

DFK 2014.02.26. 11:19:29

Ezek a tiltakozók a versenyszférában éhenhalnának. Ott ugyanis rendszeresen kell ám hasonló dolgokat csinálni.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 11:21:23

@bölcsbagoly: A jól tanító nem zárja ki a kellemes modorút és nem jelent automatikusan szigorút. Láttam már olyat, hogy szigorlaton vagy záróvizsgán az előző évben tanult tantárgyból a szigorú tanár hallgatói sorra buktak, míg a lazább tanár hallgatói jó eredményt értek. A szigor önmagában semmit sem ér, az fontosabb, hogy a diákokat tanulásra motiválja. Ha csak játékosan tanulnak, akkor csak az a módszer megy.

Egyébként a trafikmutyit szerinted hogy lehetne bizonyítani a megsemmisített pályázatok mellett?

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:21:42

@fizetekmegegysort: no igen, ez a liberális oktatásszemlélet alapvető hibája, hogy a gyereket, a kamaszt apróbb termetű felnőttnek tekinti! Ugyansi a gyakorlatban pont az hiányzik belőlük, amit ideális állapotban felvázoltál: a bölcsesség. csak hát , mint tudjuk ez csak apránként jön meg! Ergo, a tanulóknál nem is lehet rá épiteni.
A szigoruság meg felétek pejorativ fogalom,a mit a fenyítéssel tévesztettek össze, pedig csak rendszeretetről van szó! Akár a munkahelyen, akár a családban, a társadalomban nem lehet meglenni rend nélkül, az alapvető szabályok tiszteletbe tartása nélkül. No persze, akiknél csak a jogok számitanak/léteznek, ott hallani sem akarnak a kötelességekről, pedig hát a jogok csak a kötelességek teljesitése után járnak!

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:25:11

@Online Távmunkás: persze, hogy nem zárja ki, ahogy a szigoruság sem az alkalmatlanságot! De nem feltételei egymásnak. A munkahelyi főnök is jó ha kellemes modorú, de elsősorban a jó szervezőképességet várjuk el tőle, a jó vezetést, nemde?
Amúgy, öntudatos diák/hallgató jól tudja, hogy magának tanul s nem a a tanárnak, vagy az indexnek!

érdeklődő7 2014.02.26. 11:26:12

@bölcsbagoly: Ha nem lenne védett állat, páran már lepuffantották volna!
Édesanyám letett nem egy-két dolgot az asztalra, és tudja, még fizetésemelést is kapott(új rendszer). De több,mint 25 éve dolgozik, és nem olyan egyszerű összebogarászni azt a rengeteg elért eredményt,amit a gyerekei szereztek. Ráadásul az iskola sem kezdi el neki összeszedni az elért eredményeket. Ha el kell készíteni ezt a portfóliót,elkészíti, de heti x óra mellett, készüljön az órára, külön szakkör, farsangi gála, matekverseny szervezése,tehetséggondozó, akkreditáltja az iskoláját(kiválóan akkr.), még legyen ideje portfóliót írni. Ezt nem érti meg az átlag ember,és nyilván gondol arra,hogy a pénz miatt dühösek az emberek.

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:29:01

@érdeklődő7: no igen, de egyszer meg kell tennie, még ha nem is könnyű! Igen, egyszer életében erre is legyen ideje, gondolom nem téged kell még pelenkáznia is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 11:29:22

@fizetekmegegysort: A diákok alapján történő mérés szerint a borsodi falu tanára mindig gyengébb a budapesti elitiskola tanáránál, ugye?

Rézvirág 2014.02.26. 11:29:28

@fizetekmegegysort: És tessék mondani, most nem ugyanazt a fizetést kapják?
Jól van ez így?
Jól van az úgy, hogy az épp aktuális hangulat alapján legyen megítélve egy pedagógus? Szülő vagyok én is, most elsős a második kisfiam, két éve is megéltem egy beíratást és most is, mindkétszer más volt a hangulat. Amikor az első kisfiamnak kerestünk iskolát, a többség a szigorúbb, versenycentrikus tanítókat kereste. Az akkori "sztár tanító néni" , akiért egymást taposták a szülők, két év múlva jelentősen vesztett a keresettségéből. Pedig ő ugyanolyan maradt. Csak a szülők összetétele volt más két év múlva, a mostani szülők többsége inkább az anyáskodó tyúkanyó típust kereste. És két év múlva megint más lesz. Van aki tovább is tartja magát, van aki még annál is tovább, és persze, ez biztosan jelent is valamit, de a szakmai teljesítményét ne ezen mérjük már le. Itt a városunkban volt 20 éve egy "sztár építész", mindenki vele terveztetett ... anyósomék is... hát állatorvosi lóként lehetne tanítani az egyetemen ezeket a házakat...
Szerintem igenis szükség van rá, hogy a pedagógusok szakmai munkáját is figyeljék, kell erre egy _szakmai_ szervezet, ami itt van fidesz kormány alatt is, meg itt lesz majd más kormány alatt is, politikától függetlenül. Kell, hogy kialakuljon egy jól működő átlátható rendszer (ez rögtön nem fog menni, de hiszem, hogy kialakulhat), ami előrejutást biztosít a pedagógusoknak, és engem, a szülőt is segít eligazodni, hogy ki is tanítja a gyerekemet, már azon kívül, hogy az oviban a Micike testvére is a Gizi nénihez jár, és az anyukájuk szerint miiiiilyen tündéééééri tanítónéni, hogy szeretik a gyerekek!
Ha lenne egy nem kor, hanem teljesítmény alapú előrejutási rendszer, talán több tehetséges fiatal is választaná a pályát, és az unokáimat (talán felsőben már a legkisebb gyerekemet is) már olyan tanári kar tanítaná, ahol a kreatív, elhivatott pedagógusok vannak többségben, nem a "máshovánemvettekfel" diplomások.

Rézvirág 2014.02.26. 11:31:02

@fizetekmegegysort: Nem, nem tudom. És ők honnan tudják?!?!?! Ez egyszerűen _politikai_alapú_ előítélet!

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:36:36

@Rézvirág: csak azutolsó kibekezdésre reagéálnék! Igen az új életpályamodellben benne van a fiatal számár a is az előrejutás lehetősége! ( év után kerülhet a ped.II-be, majd párév múlva a mestertanáriba vagy ha doktorál és publikál akár a kutató tanáriba is.
Most az okozza aporblémát, hogy mindenkit kénytelenek voltak a startvonalra állitani és mint egy nemzetközi maratoni versenyen, nehéz előrejutni a tömegben, idő kell hozzá.Pár év múlva mindez lezajlik és rendes kerékvágásba kerülnek a dolgok. Egy fiatal kezdő pedagógus amúgy is csak kb. 8-10 év után érzi azt, hogy na végre beérett, de akkor is a nyugdijig tanulhat, fejlődhet tovább is.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:36:38

@bölcsbagoly: az tekinti apró felnőttnek a gyereket, aki napi 5 órára padba ültet egy hat évest. Aki szerint rendre kell nevelni. Aki azt hiszi, hogy a gyerek akkor lesz kiegyensúlyozott felnőtt, ha minél előbb alkalmazkodik a felnőtt társadalom szabályaihoz. Ezzel szemben a tapasztalat azt igazolja, hogy nem a fegyelmezett, jó tanuló gyerekekből lesznek a vezetők vagy a sikeres felnőttek, hanem azokból, akit hagytak gyereknek lenni. Az alapvető szabályokat pedig a gyerek nem a suliban tanulja, hanem otthon. Meglepő módon ebben pl a szülők VISELKEDÉSE a mérvadó. A jogokat és kötelességeket is otthonról hozzák a gyerekek. Ahol pl anya a házi cseléd, és ez a minta, ott nem azért nem akar a kisfiú a suliban rendet rakni maga után mert rossz, vagy mert szófogadatlan, hanem mert azt làtta otthon, hogy anya rakja a rendet utána, apa meg "elfáradt a munkàban", így sörrel a kezében nyomkodja a távirányítót. (Nyilván direkt sarkítok). A"rosszaságot"/"jóságot" a gyerekek otthoni mintákból hozzák elsősorban. A suli feladata pedig alapvetően az oktatás volna, nem az "állam által elfogadott rend" delegálása a gyerekek felé. Legalábbis a modern demokráciákban így szokás...;(

érdeklődő7 2014.02.26. 11:36:47

@bölcsbagoly: Igen, el kell készíteni,hogy elismerjék az ember munkáját,jól látja. A gyermeknevelés pedig az élet végéig szól,nem amíg egyetemre kerül...na dehát majd meglátja! Illetve fűt-fát tegezni illetlenség(már csak azért írom,mert elvileg bölcsnek tarja magát)

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:37:33

@bölcsbagoly: bocsi kimaradt: 8 év után kerülhet a Ped.II-be).

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:39:19

@érdeklődő7: nemcsak bölcs, hanem vénségesen vén is vagyok hozzá (51 év a pályán)-:)) Visszategezni viszont szabad.

Lovag Mihály 2014.02.26. 11:39:25

@fizetekmegegysort: 2014.02.26. 11:13:14

gyerek meg a tudásvágy? nemsok gyermeket ismersz, a jelentős többséget nem érdekli a hülyeségen kívül semmi.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:41:39

@Rézvirág: oké. Mondj EGYETLEN olyan állami közhivatalt, ahol az elmúlt években SZAKMAI alapon alkalmaztak embereket! Szerinted a tanfelügyelők vajon mennyire lesznek függetlenek, ha pl rendre neveznek ki kádereket igazgatóknak a sulikban, akkor is, ha a másik (nemkáder) jelöltet mind a tanári kollektíva, mind a szülők jobban támogatják? Ugye hallottunk/láttunk nem egy ilyen esetet (volt olyan ahol még a mási pályázat adatait is benne hagyták a nagy kopipésztelés közben)?

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:44:48

@Lovag Mihály: a saját 3 gyerekem plusz összes barátaik/óvodástársaik elég lesz?
Az más kérdés, hogy a jelenlegi sulirendszer sikeresen varázsol egyetlen év alatt tanulni utáló zombit az amúgy érdeklődő, tanulni AKARÓ hat évesekből. Nyilván mert olyan klassz a módszertan... Apropó, vajon az alternatív sulis gyerekek miért SZERETIK a tanulást?

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:45:04

@fizetekmegegysort: nem vitatkozom liberális meglátásokról, mert azokat maga az élet céfolta6ja és ezeknek köszönhető amai fiatalság teljes félrenevelése, az iskálbeni anarchizmus, fegyelmezhetetlenség is. tanulni/tanitani ugyanis csak úgy lehet, ha a résztvevők azzal foglakoznak ami a téáma és nem mással! A tanuklás ugyanis munka s ahogy a munkahelyen sem lehet felelőtlenül hülyéskedni, rendetlenkedni, mert az eredmény látja a kárát, miért lenne ez másként az iskolában? Az integrált oktatás követelése miatt számos osztályban pár semmiféleképpen sem fegyelmezhető nebuló miatt a teljes tanitási tevékenység akadozik s ennek a tanulni akarók látják a kárát. Hála az általad propagált szemlélet elterjedésének.

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 11:47:15

@fizetekmegegysort: 'Mondj EGYETLEN olyan állami közhivatalt, ahol az elmúlt években SZAKMAI alapon alkalmaztak embereket!'

mondj egy olyat ahol nem, persze bizonyítékokkal

'Szerinted a tanfelügyelők vajon mennyire lesznek függetlenek'

ki mondta hogy annak kell lenniük? attól föggnek akitől fizetést kapnak

stim 2014.02.26. 11:47:19

Én úgy gondolom, hogy semmi baj nincs a portfólióval. Egy pozícióba nem lehet belepihenni. A világ változik, a naprakész tudásanyag is változik. Tessék követni! Én is közel 20 éve vagyok a pályámon a versenyszférában és természetes dolognak tartom a portfólió készítést. Az ember átnézi hol jár, hol tart, mit tud. Egy tanárnak ne kelljen megmagyarázni, hogy a tudás fontos. A világ változik.

A másik. Nem csak olyan emberek mennek pedagógusnak, tanárnak akik anak valók. Sokan vannak akik jobb híján választják ezt a szakmátés az elégedetlenségüket, frusztráltságukat a gyerekeken töltik ki. Ami sokat ront a gyerek eredményein és ezzel elvághatja a továbbtanulási lehetőségeit. A családban nálunk is van olyan gyerek akinek az egyik tanára egy állat és a testi fenyítéstől kezdve a szóbeli alázásik mindent elkövet, hogy szar, komplexusos egóját a gyerekeken legeltesse. Az illető gyerek egy tantárgyból kiemelkedő. Versenyeken indult és nyert. Most romlik az átlaga abból amiben a legjobb. Hogy fog így továbbtanulni? Milyen eredményeket visz tovább?Egy tanárnak igenis mérjék fel a képességeit mert a legfontosabbat bízzuk rájuk.

És igenis fizessék meg őket mert a legfontosabbat bízzuk rájuk. És irreális dolog egyfelől éppen adni valamit másfelől naprakész tudást és kiemelkedő emberi minőséget várni tőlük.

Ahol pénz van ott verseny is van. Tessék megfizetni a szakmát és kihullik a sleppje. A naprakész tudás megszerzéséhez időre és pénzre van szükség.

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:47:24

@fizetekmegegysort: na látod itt a probléma! nem tanulni kell akarni, hanem tudni! s ez magával hozza a tanulásvágyat is! S ennek legfőbb akadálya, hogy a tudni/tanulni nem akarókat nem lehet rendreutasitani, kordában tartani!

Rézvirág 2014.02.26. 11:47:31

@bölcsbagoly: Igen, ez sajnos tiszta politika :-(
Meg egy csipet sértettség is talán. Ami valahol érthető. A mérnök férjem is, emlékszem, úgy csapta földhöz a széket, hogy csak reccsent, azt kiabálva, hogy "kit kell még meg...szak, hogy hagyjanak dolgozni?!" mikor kiderült, hogy vizsgát kell tegyen abból is, amit már 10 éve csinál :D De könyörgök, ilyen az élet...ez más szakmáknál is így van. A diploma nem elég. Az az alap. Ott a startvonal. Onnan kezdi az ember gyűjteni az ilyen-olyan jogosultságokat, szakmai tapasztalatokat. Dokumentáltan. Különben megnézheti magát. És ott sem mindig olyanok dokumentálnak, akik szakmailag magasabb szinten állnak ;-)

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:50:43

@Online Távmunkás: nem. Nyilván nem lehet általánosan mérni a teljesítményt, de az önmagukhoz képest mért teljesítmény változás beszédes lehet. Ezért is szar ez a minősítő rendszer: a borsodi faluban nyilván másmilyen tanár kell, mint a Rózsadombon. Itt viszont portfolio/portfolio egykutya.

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:51:51

@stim: no ezn a kivánságod az életpálya model alapja! Egy mestertanár vagy egy kutató tanár keresete a bértáblázat szerint eléri a felsőoktatásban dolgozó oktatókéét! S mivel a fizetés mindig a minimálbérhez kötött, automatikusan szinte évtől évre emelkedik mindeki számára 8ahogy ez megtörtén az idén január elsejétől is, az őszi béremelésen kivül!). Ezekután tényleg pofátlanság a munka nem megfizetéséről regélni, most meg a teljesitményhez kötés ellen agitálni!

Lovag Mihály 2014.02.26. 11:52:18

@fizetekmegegysort: 2014.02.26. 11:44:48

nem. azért nem, mert nyilván a te gyermekeid és a barátaid gyermekei egy szeletét képviselik a tortának. valószínű azért vagytok barátok mert hasonlóan gondolkodtok, hasonló életkörülmények között éltek, hasonló értékrendet vallotok. a többséget ezek a dolgok érdeklik: való világ műsor, mobiltelefon, cipő-ruha, pokémon, celebek. nem ítéletet mondok, hanem azt, h egy ideális társadalomban (ilyen nincs) működhet az ötleted, de nálunk szerintem nem. az alternatív sulis gyerekek meg azért szeretik azt a fajta oktatást, mert nem kell teljesíteniük és nem tűnnek hülyének a többiekhez képest. nem egy waldorfost ismerek, aki szuperül elvégezte a waldorfot, majd mikor kikerült az életbe kurva szépen tudott rajzolni, csak éppen az élethez ez nem követelmény.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:56:14

@bölcsbagoly: nem. A legfőbb akadálya, hogy a tudni/tanulni nem akaróknál NINCS LEHETŐSÉG arra, hogy felkutassuk, megértsük az okokat, korrigáljuk amit lehet, mert ez pénzbe kerülne, de a forrásokat kivonjuk. Helyette rendre utasítjuk őket, erőszakkal, mertaszontamúgyleszjó alapon. Ezzel szivatjuk azokat, akik kiesnek az oktatásból, és azokat is akik bent maradnak. Lehet, látszólag jót teszünk, hisz nincs zavaró tényező. Aztán 25 év múlva majd a mi gyerekeink adója emelkedik, hogy valahogy eltartsa ezt az analfabéta, antiszociális réteget. Mert nem megoldást keresünk.

bölcsbagoly 2014.02.26. 11:57:32

@fizetekmegegysort: s honnan a francból veszed, hogy a borsodi falusi iskolában a portfolió iránt támasztott igény akkora mint a budai elit gimnáziumban tanitóké?
Amúgy, a lenézett falusi iskoklában egyrészt nehezebb a tanitás objektiv/szubjektiv okokból kifolyólag, másrészt egy hivatástudatos, felkészült tanár ott is kiválóeredményeket érhet el extra körülmények nélkül is! Ugyanis ebben a szakmában tényleg igaz, hogy az embere teszi...

fizetekmegegysort 2014.02.26. 11:58:47

@Lovag Mihály: én meg nem egy waldorfost ismerek, aki szuperül érvényesült az életben.
Akárhogyis van, Európa legsikeresebb oktatási rendszere jobban hajaz az alterokra (waldorf, montessori), mint a Hoffmann-i poroszos baromságra.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 11:58:53

@fizetekmegegysort: A portfolio pont alkalmas a különbségek bemutatására. Lehet videót vagy fényképet csatolni hozzá az órákról, azt tuti megnézik, ha mást nem. Ott már látszik, hogy 35 borsodi purdét vagy 20 Louis Vuitton-ból öltöztetett gyereket tanít...

Rézvirág 2014.02.26. 11:59:29

@fizetekmegegysort: Ezt nem lehet kizárni a rendszerből. Ez egyszerűen benne van. Itt a mi városunkban a kormányváltásor ki volt mindenki akadva, hogy minden intézmény élén lecserélték a vezetőket jobboldalira. Én egy darabig hallgattam, hallgattam, aztán megkérdeztem, hogy ezek szerint eddig _egy_intézmény_élén_sem_ volt jobboldali vezető? Hm?
Igen, amikor vezetőségi posztról van szó, az épp aktuálisan hatalmon lévő oldal odasakkozza az embereit. Ez így volt, van és lesz is. Jól vagy rosszul van ez így, az mindegy.
De itt most nem vezető pozíciókról van szó, hanem szakmai előmenetelről. Az más kérdés.
És igen, azt tudom, hogy pl. az ovink vezetőjét egyértelműen politikai okok miatt váltották le, és abban is biztos vagyok, hogy hatalomváltás esetén újra a másik oldal ültetné oda a maga emberét. De azt el nem tudom képzelni, hogy mint _pedagógust_ ne ismerjék el. Komolyan mondom.

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:02:35

@fizetekmegegysort: ugyan, ugyan, egsezrüen pár feltételet kell hozzá teljsiteni:
1. a gyerek eleve azzal a véágygal jöjjön az iskolába hogy profitálni akar belőle, tudni akar és ezt a vágyát i ki is elégithesse.
2. ehhez egy megfelelően jó tanár és a tanuláshoz biztositott rend és fegyelem szükséges csak!
Saját tapasztalatból tudom/mondom, hogy a legkisebb , legszegényesebben eleresztett iskolában is lehet kiváló munkát végezni, ha van kivel és ban hozzámegfelelő környezet (rend). Ma már az internet világában meg pláne, hogy lehetséges ez! Ahogy a legmodernebb iskolában is csapnivaló lehet a tanitás, ha nem alkalmas a tanár és nincsenek meg a tanóra lebonyolitásához a feltételek az osztályban!

Lovag Mihály 2014.02.26. 12:05:54

@fizetekmegegysort: 2014.02.26. 11:58:47

akkor mások a tapasztalataink, ezért más a véleményünk is. nézd, nem tudom, h melyik európa legsikeresebb oktatási rendszere, de biztos vagyok benne, h nem a szlovák, román, albán (tippre a finnt mondanám). azt viszont tudom, h más társadalmi viszonyok uralkodnak abban az országban és más nálunk. magyarországi viszonyok között az alternatív oktatás jelenléte és, h választható jó és szükséges, de ezt egyedivé és általánossá tenni óriási hiba lenne. nézd meg mennyire ketté van szakadva az ország (nem pártszimpátia szinten hanem anyagilag, társadalmilag), más egy soproni és más egy kazincbarcelónai diák.

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:06:15

@Rézvirág: a Fehér Házban elnökváltáskor az egész személyzetet kicserélik! S ott ezt természetesnek tekintik!
Csak az itteni "demokraták" tartják úgy, hogy nekik joguk van leváltani, de az ő embereik elmozdithatalanok.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 12:07:26

@bölcsbagoly: Az a gond, hogy a jó értelemben vett öntudatos diák/hallgató elég ritka, maxium minden tizedik ilyen. Ellenben ott a többség, akiknek az öntudat azt jelenti, hogy neki vannak jogai és a tanár nem kötelezheti semmire...

Lovag Mihály 2014.02.26. 12:09:23

@Lovag Mihály: 2014.02.26. 12:05:54

még annyi, h sajnos ennek a nemzetnek át kell esnie egy nagy nevelésen, h a kádári jólét és semmittevés emlékének és vágyának csíráját is elfelejtsék. ha majd eljut odáig a magyarok többsége, h a saját boldogulásukért cserébe nem ide-oda szavazgatnak hanem tanulnak és dolgoznak akkor lehet a bármiféle alternatív módszerekről érdemi vitát folytatni.

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:11:50

@fizetekmegegysort: a poroszos "baromnságon" nevelkedtek fel a Nobel-díjasaink is! s még sok-sok millió sikeres ember! Az alternativ oktatást eleve azok számára találták ki, akik nem képesek beilleszkedni a többségi oktatás követelményrendszerébe, de sikeresek lehetnek egy sajátos rendszerben. Ez pont olyan mint a glutén, laktóz vagy cukorszegény diéta. egy egészséges embernek felesleges, sőt akár káros is lehet, mig egy ilyen genetikai ártalomban szenvedőnek létszükséglet! Nem kellene általánositani!

Jimbo75 2014.02.26. 12:11:57

Én csak azt nem értem, hogy a tanárok elvileg a közalkalmazotti bértábla szerint kapnak bért, nem? Nem emlékszem rá, hogy azt változtatták volna, mert például ismerőseim körében senkinek nem emelkedett a bére....

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:12:20

@fizetekmegegysort: Melyik európa legjobb oktatási rendszere?

Ők Angliából az iskolák miatt költöztek Magyarországra

index.hu/bloghu/hataratkelo/2014/02/25/milyennek_latom_angolkent_magyarorszagot

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:14:18

@Online Távmunkás: no de ki nevelte beléjük, ki tanitotta ki rá őket? nem a liberális szemlélet apostolai? nem maguktól hülyültek el, mások a hibásak miatta, sajnos.

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:15:27

@Jimbo75: nézz utána az életpálya modell szerinti bérezésnek. pár kattintás....

fizetekmegegysort 2014.02.26. 12:21:13

@Lucky Larry Silverstein: hehe, tehát tök rendben van, hogy a nemfüggetlen, aktuális hatalom füttye szerint táncoló tanfelügyelő véleménye döntsön, egy adott esetben 25 éve pályán lévő, egyébként kiváló - de mondjuk liberális elveket valló, neadjisten hatalomellensége pártszimpatizáns/tag - pedagógus fizetéséről? Rendben Virág elvtárs, nincs több kérdésem! ;)

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:24:21

@fizetekmegegysort: s mégis miből derül ki egy tanár politikai elkötelezettsége, ideológiai beállitottsága? A portfóliójából? Tudtommal az iskolákban tilos politizálni, nemde? DE az aláírók pont ezt teszik!

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:25:58

@fizetekmegegysort: no igen, jó tucatnyi écves fejlesztés következtében jöttek az eredméynek, de ti már egy év alatt/után is kongatjátok a harangokat! Türelem rózsát (HR) terem!-:))

fizetekmegegysort 2014.02.26. 12:31:04

@bölcsbagoly: leülhetsz egyes! Az alternatív oktatás rendszerint filozófiákon alapul. Pl a steineri antropozófián a waldorf. NEM a deviánsoknak találták ki.
A poroszos oktatáson lehet, hogy régen felnőttek Nobel díjasok. Csak az a bökkenő, hogy mostanság az információs társadalom korát éljük. Mind a poroszos rendszer, mind a frontális oktatás, mind a lexikális tudás követelése és előtérbe helyezése ELAVULT. A mi gyerekeinknek már baromira nem ez lesz a fontos. A tesóm nyolc évese a rohadó nyugaton az iskolai tableten készíti el a bemutató előadását(!), nálunk meg informatika és nyelvoktatás helyett bevezetik az erkölcstant... Vágod a különbséget? Szerinted ki lesz a piacképesebb munkaerő 20 év múlva, a tesóm gyereke vagy Kiss Józsika, akinek fejébe verték, hogy a házasság az bizony egy szép dolog?

fizetekmegegysort 2014.02.26. 12:31:50

@bölcsbagoly: kubatov...mond ez a név valamit?!

bigmax 2014.02.26. 12:32:20

@bölcsbagoly: te is pártoktól függyetlen "értelmiségi" vagy.LOL
Gondolom sok "nagy embert" köszönhetünk a munkásságodnak.LOL

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 12:33:20

@bölcsbagoly: A Fehér Ház személyzete az elnöki kabinetet, politikai tanácsadókat és hasonló bizalmi embereket is tartalmazza, őket cserélik le automatikusan. Viszont keress rá Bill Hamiltonra, ő 55 évig szolgált a Fehér Házban, tavaly ment nyugdíjba.

Angliában a kormányváltásoknál még az államtitkárok cseréje se természetes.

bigmax 2014.02.26. 12:38:44

@fizetekmegegysort: hülye kérdés !Természetesen Kiss Józsika hisz magyar és mi vagyunk az eu-s gazdaság motorja!LOL
Vonyítanak az amcsik,kínaiak mióta az idióta a pofájukba vágta az igazságot.:D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 12:39:03

@bölcsbagoly: A Nobel-díjasaink közül elég sokan megtapasztalták a külföldi oktatást is...
Egyébként a magyar oktatási rendszernek egy jó pontja mindenképpen van: amikor a tehetséges diák elitiskolába jár, akkor ki tudja hozni az eredményeket.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 12:39:10

@bölcsbagoly: meg forráskivonás helyett pénz tettek bele, meg modern tárgyakat oktatnak, feljebb vitték a tankötelezettség határát, kis csoportos osztályokban, egyedi módszerekkel dolgoznak (nem 2 féle tk mindenkinek), autonómiát kaptak a tanárok, az alaptanterv is baromi rövid, vázlatos, a tanár önállóan válasz módszertant, könyvet, segédeszközt, a tanár CSAK tanít, az admint az osztályasszisztens végzi, stb...
Rózsi néne is ugyanezt teszi ugye?! Jaaaa, nem, várjámá, pont az ellentétét! Azért ne nagyon lepődj meg ha a végeredmény is más lesz!

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:41:31

@fizetekmegegysort: ugyan, a filozófia nem tudomány! még ha sokan annak is szeretnél látni! Amúgy a devianciákat felkaroló ideológiákat is deviánsok hozzák létre, ilyen volt maga Steiner is!
A pedagógiában nem é létezik az a fogalom, hogy elavult! ma is Comenius alapelvei szerint működik. De ezek az alapok is sok ezer év óta léteznek! (egyszerűtől a komplex felé, ismerttől az ismeretlen felé, stb).
Mindig vannak olyan meg nem értett zsenik,a kik azt képzelik, hogy megváltják a világot, ha a jól működő rendszert leváltják egy mással! nem okvetlenül jobban működővel, hanem egy mással! S mivel egy bolond százat csinál, mindig akadnak követőik is....
Csak hát ez nem viszi előre a társadalmat, a fejlődést, csak zsákutcákba tereli. Azt kell elfogadni, ami nemcsak más, hanem jobb is mint a régi! Az alternativ oktatási rendszerek miben jobbak? A magadfajta fafejüek számára is leírtam érzékletesen a diétás példámban, hogy miről van szó! Próbáld meg felfogni, értelmezni!

A meglepett törpe 2014.02.26. 12:42:06

@bölcsbagoly: "Mert láthatóan csak zsigerből tiltakoznak a megmérettetés ellen..."

"Tudtommal az iskolákban tilos politizálni, nemde? DE az aláírók pont ezt teszik!"

ezek szerint el sem olvastad mi ellen tiltakoznak...

Mellesleg épp a Fidesz viszi a politikát az iskolákba például az általuk valósnak vélt történelem tanításával, vagy köztudottan fidesz közeli -akár többször a tanárok/szülők által leszavazott- emberek erőszakos igazgatói székbe ültetésével, stb

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 12:45:30

@fizetekmegegysort: Persze hogy rendben van.

A liberális kiváló pedagógus megél a piacon mint a zseniális Alföldi. Aki az államnak dolgozik az államnak bokázik.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 12:46:44

@fizetekmegegysort: Vajon miért van az, hogy sok az olyan gyerek a Waldorf-iskolákban, aki nem tudná teljesíteni a hagyományos iskolák követelményeit, mert mondjuk enyhén autista?

Abban egyetértek, hogy a frontális oktatás elavult, de a lexikális tudást kiegészíteni kell a készségek fejlesztésével, nem lecserélni, hiszen az iskolának alapműveltséget is kell adnia.
Az már gyerekkoromban feltűnt, hogy gyakorlatilag az országosan gyűlölt matematika volt az egyetlen tárgy, ahol a gondolkodást valamennyire oktatták (logika), meg valamennyire történelemből az események közötti összefüggéseket, de az erősen tanárfüggő volt. Szerencsére irodalomból is olyan tanárom volt, aki elfogadta, ha egy tankönyvben nem szereplő metaforát vettem észre a versben.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.26. 12:51:02

@Lucky Larry Silverstein: @fizetekmegegysort: A finn oktatás nem a tehetségeket emeli ki, hanem a gyengébbeket hozza szintre és az átlagos gyerekek is kicsit jobbak lesznek.
Egyébként a finneknek 3 Nobel-díjasa volt 2008-ig, amikor az egyik politikusok Nobel-békedíjat kapott.

bigmax 2014.02.26. 12:54:16

@Lucky Larry Silverstein: műveletlen vagy,és erről ki tehet?A finnek biztos nem.:)

Lovag Mihály 2014.02.26. 12:54:38

@fizetekmegegysort: 2014.02.26. 12:39:10

az nem forráskivonás, ha nem képeznek évente 5000 könyvtárost meg andragógust. azt pl tudod, h míg nálunk boldog boldogtalan elmehet tanárnak, addig a finneknél 10-ből 1-et vesznek fel, csak a legjobbat? képzeld mi hiszti lenne itt, ha bevezetnék azt a rendszert, ami ott van. a sok megélhetési diplomás csak úgy nyökögne. ott annyit vesznek fel egy fősulira / egyetemre, amennyire a társadalomnak szüksége van. amennyit el is tud tartani. nem úgy, mint nálunk, h a gyerekek nagyrésze nyer újabb 5-6 évet gyerekkort, utána meg, mivel semmi hasznosat nem csinált addig csak hömbölög, mert nem tud mit kezdeni az életével.

bölcsbagoly 2014.02.26. 12:56:12

@fizetekmegegysort:
1. az oktatásban a pénz csak egy lehetőség, nem alapkövetelmény! egy jó tanár a parkban is jobb órát tart, mint egy alkalmatlan egy hipermodern laborban/előadóban!
2. mi az hogy modern tárgyak? a tantárgyak 4 csoportra oszthatóak: humán, természettudományos, művészeti és alkalmazott tudományágak szerint. A cél
mindig egyrészt az általános műveltség kialakitása, másrészt a felnőtt életre
való nevelés kell legyen. Ennek
megfelelően iskolatipusonként változnak
a prioritások és a 4 halmaz súlya.
3. mire jó ha valakit akarata ellenére felnőtt koráig iskolában tartanak akár 6-8 évvel fiatalabbak közt? A mai rendszer sem tiltja senkinek, hogy akár 20 évesen is iskolás legyen, de ne a 6-ban , hanem a 12-ben érje ezt meg!
4. miért jó az, ha nem orszéágosan van meghatéározva, hogy atéársdadalom mit vár el az x osztályt végzőtől, hanem azt egyes tanárok szubjektiv megitélésére bizzuk? Így azután sikeresen nevelhettek szakbarbárokat vagy félművelteket! Ez lenne az üdvözitő?
5. mitől jobb az epoca- rendszer, s a többi alternativ furcsaság, mint az ami évszázadokon át jól bevált a többségnek?
6. a puding próbája a megevése! nos két évtized hazai tapasztaalt alapján milyen kimagasló sikereket tud felmutatni a waldorf vagy montessori, stb. rendszer ami a sikeres embereket kinevelését illeti?

bigmax 2014.02.26. 13:01:08

@bölcsbagoly: te nem lehetsz matek tanár ha kihagytad.Utálod ugye?LOL

béla a görög (törölt) 2014.02.26. 13:01:53

@Emmanuel Goldstein: és a többi fideszes.

Márpedig coki az államnak (munkáltatónak)!!!
Ezeket az embereket felvették mert megvolt a képesítésük meg a gyakorlatuk.
Az hogy utána ők a maguk idejében és költségén (2.-ad 3.-ad képzések régőta önköltségesek) ki mit csinált ahhoz semmi köze az államnak, munkáltatónak!
Arra megy ki, hogy ingyen dolgoztassanak pluszba a megszerzett képességeid szerint. Coki! Lehet fizetni. Csak magénszférában természetes, hogy mindennek ára van. Majd megszokják az állami szférában is.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:05:01

@A meglepett törpe: na ja, hogy olyan történelmet akarnak tanitani, ami megfelel a valóságnak s olyan irókat újra felszinre hozni, akiket a komcsi rendszer betiltott? sajnálom, de vegyltek lészre, hogy lejárt az időtök, amikor ti döntöttétek el, hogy mit lehet történelemből, irodalomból, stb.az iskolában tanitani!
Anno, még egyetemista koromban biológusként is micsurinizmust tanultunk, politikai nyomásra, de ugyebár kiderült hogy nem az az
üdvözitő?
No s, próbáljátok meg elfogadni, hogy enm az antifák felfogása alapján kell tárgyalni sem Trianont, sem a Tanácsköztársaságot, sem a Horthy korszakot, sem a "felszabaditást", nem ellenforradalom 56 s nem rendszerváltás az ami 89-ben történt!
Nem Illés Béla s a többi komcsi író képezik XX. sz. -i irodalmunk gyöngyszemeit, hanem vannak méltánytalanul elhanyagolt más íróink is, akikről tudnia kellene a tanulóknak.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:07:10

@bigmax: miért, mióta nem természettudomány a matek? Amúgy , mindig szerettem, igaz nem vagyok matektanár.

HunMag 2014.02.26. 13:15:20

Azért vicces, hogy állandóan sírtok a pedagógus elbocsátások miatt, most meg önként hajtják a fejüket a kés alá...

ráadásul mivel az elbocsátásuk így abszolút jogszerű lesz, mehetnek akár Brüsszelbe is, esélyük sincs...

gondoltak erre a tanerők ???

bigmax 2014.02.26. 13:15:48

@bölcsbagoly: szomorú ha egy biológus nem tudja ,hogy a matematika nem természettudomány.Rossz iskolákba jártál és rosszak voltak a tanaráid is ha ezt nem verték a fejedbe.LOL
Még nem késő visszakérned a pénzed !:D

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:19:38

@bigmax: te látom bölcsebb vayg egy bagolynál is! de biza természettudoméány, mivel az alapjai onnan táplálkoznak (ld. az ókori egyiptomiak, babiloniaiak, sumérok, majd görögök és rómaiak matematikáját, csillagászatát!), a számitásokat alkalmazott tudományként csinálták s nem öncélúan! Másrészt, a matematika eredményeit ma is a természettudoméányok hasznositják s így a matematikusok elsősorban természettudósokkal, informatikusokkal, mérnökökkel vannak kapcsolatban s nem filozófusokkal!

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:19:51

@Lucky Larry Silverstein: akkor egyszerűsítsünk: ottani társadalmi berendezkedést és életszínvonalat tartanál jobbnak vagy itteni. Segítek: mikor a tesóm magyarázta mi az az adócsaló a finnek egyszerűen nem értették....;) biztis azé, mer ott is kiemelten taníccsák az erkölcstant, ugye?! :)

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:21:06

@Lovag Mihály: tudom. És azt pl tudod, hogy ott a pedagógus az egyik legtekintélyesebb és legjobban fizetett szakma?!

MEDVE1978 2014.02.26. 13:21:19

@bölcsbagoly:
1. A tanárok egy részénél beazonosítható lenne, de mondjuk ha egy budapesti magyartanárt bírálna el egy miskolci, szombathelyi és szegedi, akkor nem valószínű, hogy nagy mértékű lenne a szubjektív tényező. Egy specializált természettudományt tanító tanárnál vagy mérnöktanárnál már jóval beazonosíthatóbb, valóban.
3. Ebben nem nagyon értünk egyet. Ha idealistán állok hozzá, akkor elvileg a tanárnak felszabadultan is be kellene tartania a szabályokat :) Amit én írtam (hogy három óráját nézzék meg videóról, úgy, hogy a tanár nem tud róla) az pénz hiányában kivitelezhetetlen (talán egy nagyon gazdag országban lenne lehetséges), de talán objektívebb lenne.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:21:21

@bigmax: te sajnálatosan nem tudsz különbséget tenni az elvont (absztrakt) és az alkalmazott természettudományok közt!

Lovag Mihály 2014.02.26. 13:25:34

@fizetekmegegysort: 2014.02.26. 13:21:06

így van, viszont mások az anyagi lehetőségek. remélem a reformok efelé haladnak nálunk is

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:26:59

@Online Távmunkás: mert a magyar oktatás egyáltalán nem kezeli az SNI-s gyerekeket megfelelően, így a szülők viszik -jobb híján- a waldorfba. Normális országokban ezek a gyerekek valódi integrált oktatásban vesznek részt. A tesóm fia pl SNI-snek számít, mert nem finn anyanyelvű. Automatikusan 12 fős osztályba került 3 pedagógussal. Álami suli. Nálunk ilyen nincs. Integráció címén bevágjás az SNI-s gyerekeket is a 28 fős osztályba 1 tanárral egyfora tantervvel... ?!
Igen, valóban a legkiemelkedőbb a finn rendszer a felzárkóztatásban. De nem igaz, higy nem gondoz tehetséget. A fentebb említett kid matek és zenezseni. Matekból 1 évvel előrébb tart, zenére a suli küldte.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:27:36

@MEDVE1978:
1. igen, ha egy távolabbi megyei bizottság értékelné ki a portfoliókat, kizárhatóbb lehetne a szubjektivitás.
2. mivel rengeteg órát tartottam már (évtizedeken át)9, szintén rengetegszer látogattak meg (előre bejelentve vagy sem), s mivel jómagam is nagyon sok órán asszisztáltam már különböző minőségben, tudom, hogy mi a különbség a spontán óratartás és a "hivatalos2 közt! Az utóbbin az ember nem ad fel "magas labdákat" a néző számára, olyanokat sem,a melyek amúgy hasznosak lehetnek az óra menetét illetően, de már felfogás kérdése lehet a megitélésük. Úgy is elég szubjektivizmus rejtőzik egy-egy tanóra megitélésénél, felesleges újabbakat bevinni.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:28:31

@Lovag Mihály: nem nem mások. Mikor elkezdték a reformot, sokkal szegényebbek voltak mint mi. Csak oktatásra költöttek. Ez döntés kérdése.

bigmax 2014.02.26. 13:31:18

@bölcsbagoly: Lol
Hogyne, ha valaki nem a te butaságod fújja az mind hülye.
Jobb ha hallgatsz ,mert egyre jobban elmerülsz a butaság mocsarába.
Ha lesz időd és van matematikus vagy fizikus ismerősöd kérdezd meg tőlük ,hogy mi is a matematika.Na de előtte ülj le nehogy elvágódj.LoL

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:32:56

@fizetekmegegysort: ahogy nyugaton sehol sem értik - pláne a marxisták, maoisták, s efélék - hogy mi az amit mi átéltünk 45 éveb át! Ők csak azt a 3-5 évnyi náci megszállást emlegetik ma is 70-75 év után amit ők éltek át (no meg mi is), már ha volt náluk olyan egyáltalán!
Úgy hogy ne hasonlitsd az almát a körtéhez!

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:35:17

@bigmax: ne ugrálj okoska, mert le találsz esni a felhők közül! de felőlem tarthatod a matekot 5-ik keréknek is, ettől még nem lesz besorolható sem a humántudományok sem a müvészetek közé.
Ahogy látom, már a fizika sem természettudomány felétek.....

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:36:49

@fizetekmegegysort: nálunk szegényebbek nem lehettek, ugyanis nem volt pártállamuk s nem épitették a kommunizmust.

A meglepett törpe 2014.02.26. 13:37:24

@bölcsbagoly:
"de vegyltek lészre, hogy lejárt az időtök, amikor ti döntöttétek el, hogy mit lehet történelemből, irodalomból, stb.az iskolában tanitani! "

Ti? Sosem voltam olyan helyzetben h dönthessek ilyenekről, ha meg arra célzol h szoci lennék (vagy mostanában népszerű liberálbolsevik) nagy tévedésben vagy. De szerintem személyeskedés nélkül is lehet vitázni.

Nem állítom h az elmúlt években történelemoktatása tökéletes, de az sem megoldás, hogy olyan törtenelmet akarnak tanítani ami kizárólag az ő politikai szempontjaik szerint íródott.

Tehát, én el tudom fogadni h nem "antifák" felfogása alapján kell tárgyalni nemcsak az általad említett eseményeket, de az sem megoldás ha kizárólag a Fidesz által mostanában propagált nézőpontból nézzük.

Nekem szerencsém volt általános és középiskolában is olyan történelemtanáraim voltak akik a könyvektől eltérően többféle álláspontot is kifejtettek és nem évszámokat akartak bemagoltatni.

Irodalomra inkább nem térnék ki. Tömören: sokkal jobb lenne ha az olvasást szerettetnék meg a diákokkal >> szabadon választható feldolgozható művek a diák választása szerint adott témában.

Történelemre visszatérve: kedves Rózsánk szerint fontosabb, hogy a fiatalság tudja mi a "hazaárulás", mint hogy olyan tudásra tegyen szert ami valójában hasznos.

bigmax 2014.02.26. 13:38:51

@bölcsbagoly: nálad mindenképp ,mert én tudom ,hogy mi a matematika.:D

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:42:13

@fizetekmegegysort: "A tesóm fia pl SNI-snek számít, mert nem finn anyanyelvű."
na ez alapból egy abszurd besorolási rendszer. A más anyanyelv nem fogyatékosság, maximum hátrányos helyzet,a, mit évek alatt korrigálni lehet. De ha olyan jól állnak, akkor a fene tudja miért jajgatnak annyira a pár ezernyi tőlünk és szomszédainktól bevándorló, itt HHH gyerekek miatt! Lássuk, mire jutnak velük!

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:43:48

@bigmax: persze, ki más tudhatná! A magad féle félistenek tudománya, nemde? nem vagytok ti egy kicsit beképzeltek?

bigmax 2014.02.26. 13:45:14

@bölcsbagoly: látom nem bírod elviselni ha szembesítenek a tudatlanságoddal.Ez komoly jellemhiba ,amire még gyúrnod kellene.:D
Megsúgom neked :nálad biztos jobban tudom ,hogy mi a fizika.:D

bigmax 2014.02.26. 13:47:58

@bölcsbagoly: beképzeltek?Innen fentről nem úgy tűnik!LOL

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:48:35

@bölcsbagoly: eddig azt hittem értelmes emberek vitatkoznak. De ezek után beszélgess magaddal.

fizetekmegegysort 2014.02.26. 13:52:34

@bölcsbagoly: és bazdmeg te nagyon okos! Itthon hogyan korrigálják?! Sehogy. Kb leszarják, a gyerekkel meg majd lesz valami, a szülő majd különórára járatja. Ott meg ovitól kezdve saját nyelvtanár foglalkozik vele. Ott MINDEN gyerek számít. Itt hadd hulljon a férgese! Szemléletbeli alapkülönbségek.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:52:51

@A meglepett törpe: mivel hazánkat sorozatosan elárulták egyesek, nem árt azt is tudni, hogy mit tekintünk annak!
nem lehet a történelem és irodalom tanárok kénye kedvére bizni, hogy mit tanitsanak! A hetvenes évekig ezért a tanár nemcsak az állásával, de akár börtönbe kerüléssel is fizethetett!
Tudtommal ilyen veszély nem fenyegeti a mostaniakat, de bizonyos civil szerveződések szószolói köntöse alól nagyon is kilátszik a lóláb, amikor Krausz/Karsai féle történelemszemlélet mellett állnak ki, vagy amikor elfogadhatatlannak tartja a magyar tanárok egyesülete, hogy Herzceg, Tormay, Wass, Nyirő Somogyváry és társaik iskolai tananyaggá válhassanak, szent tolerancia nevében persze.

bölcsbagoly 2014.02.26. 13:55:47

@fizetekmegegysort: nem, 1. anyagiakbeli különbség 2. ott nem arra tanitották a szülőket és gyerekeket hogy csak jogaik vannak. 3. ott nem lehet elcigizni/elinni a gyerek után kapott pótlékot, segélyt!
ha nálunk ezek ellen valaki próbál tenni valamit, az országot és fél Európát tele üvöltik a falvédők!

Lucky Larry Silverstein 2014.02.26. 13:55:56

@fizetekmegegysort: Most mi van? Lehet szavazni áprilisban hogy itt Finnország legyen?

Nem kösz én a meleget szeretem.

bigmax 2014.02.26. 13:58:05

@Lucky Larry Silverstein: kit érdekel a szexuális orientációd?Itt az oktatás a téma!

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:03:02

@fizetekmegegysort: mikor fogjátok már fel,. hogy a hazai helyzetnek két oka van:
1. a tanári kar feltöltődése a szakmára/pályára alkalmatlanokkal;
2. a szülők és a gyerekek rossz szocializűálódása az oktatás/tanulás/tudás tekintetéáben. A tudás nem érték, a tanulás nem cél, a tanárok nem megbecsülendő, tisztelni való tagjai a társadalomnak, ezért sokak szerint nem is érdemelnek védelmet az agressziv, szocializálatlan szülőkkel, s gyerekeikkel szemben. Az elmozdulás mindig a kisebb ellenállás irányában történt évtizedek óta. Most azért a nagy felháborodás egyesek részéről, mert a nehezebb felénél próbálnak hozzáállni! S ez sokak érdekeit sérti.

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:06:04

@bigmax: le merném fogadni, hogy hasonló az önértékelésed a kémia, biológia, geológia és földrajz tekintetében is! Kis gömböc, mi lesz veled?

A meglepett törpe 2014.02.26. 14:08:25

@bölcsbagoly: "nem lehet a történelem és irodalom tanárok kénye kedvére bizni"

Igaz, de a történelmet sem kellene újraírni a szakértők és történészek nélkül pusztán politikai alapon...

"mivel hazánkat sorozatosan elárulták egyesek, nem árt azt is tudni, hogy mit tekintünk annak!" - Szintén igaz, de hogy ez legyen a legfontosabb, azt igencsak kétlem.

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:09:08

@bigmax: nem kellene megkérdezned az egyetemeket (pl. az ELT-t is), hogy mi a fenének, minek alapján osztották be a matematika szakot a TTK-ba?

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:10:15

@A meglepett törpe: nem lett semmi újraírva, csak éppen a helyére lett téve! még ha Krausz és Karsai elvtársaknak és szekértolóiknak ez nem is tetszik!

bigmax 2014.02.26. 14:10:22

@bölcsbagoly: a tudás nem érték?Azt tudjuk, hogy nem az mióta orbán gazdád ,tűzzel-vassal irtja azokat akik csak egy kicsit is okosabbak nála.Az előttük lévőket se lopná el senki az eszükért de ekkora kontraszelekciót ők se műveltek mint ami itt van 4 éve.Az aki ezt az orbáni idiótizmust dicséri vagy csak megalkuszik vele az ne merészeljen tudásról vagy értelemről papolni.

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:11:07

@A meglepett törpe: na ja, de egy hazaárulót miért kellene etalonnak tartani?

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:13:05

@bigmax: na megjelent egy balliba, aki szerint a matek nem természettudomány, a demokrácia csak balféken terem, s minden rossz amit a jobboldal s pláne OV és kormánya akar! No persze, megint a tolerancia és mások véleményszabadságának tiszteletben tartása mellett, nemde?

bigmax 2014.02.26. 14:14:41

@bölcsbagoly: nem bírod elviselni ,hogy buta vagy ,ugye?Én se ,hogy az vagy!

bigmax 2014.02.26. 14:17:33

@bölcsbagoly: mi van bérféreg megint tipizálsz az egy bites agyaddal?Hülye vagy mindenhez de ugatsz ,mert ezért fizetnek.
Még rondíts ide néhányat,hogy megkapd a pénzed.

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:18:01

@bigmax: ami nincs azon mit kellene elviselni? Milyen matamatikai képlet alapján határozod meg mások butasági fokát?

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:20:03

@bigmax: megvárom mig gutaütést kapsz.élvezni fogom, bár állatszerető vagyok, szakmámból kifolyólag is!-:)
A blog témájához lenne valami érdemi hozzáfűznivalód, vagy csak fröcsögni akarsz továbbra is?

A meglepett törpe 2014.02.26. 14:21:59

@bölcsbagoly: miért dönt a politika a történészek helyett? láttunk vitát Krausz és Karsai "elvtársak" és valamilyen nem elvtárs történészek között? Bebizonyította valaki, hogy nincs igazuk, netántán hazudtak? Csak azért mert OV szentesítette a dolgot, el kellene hinnem?

"egy hazaárulót miért kellene etalonnak tartani?"

netes kommenteket olvasgatva ez nekem is sokszor eszembe jut

bigmax 2014.02.26. 14:25:27

@bölcsbagoly: a felcsúti kultúra belőled árad.LOL
Gondolod ,hogy a fajtád bármilyen érzést ki tud váltani belőlem?LOL
Szánalmas vagy a fajtáddal együtt.
Te mint biológus?3 perc alatt bebizonyítom ,hogy szart se értesz a biológiából.......majom!:D

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:28:30

@bigmax: jó. én meg ajánlok neked egy fogadást, 1-x millióban (forint, de lehet euró is), ha rá mersz állni! Bár úriember biztosra nem fogad, de az ilyen szemét alakokkal mint te, nincs mit úriembereskedni. Nos, benne vagy?

bigmax 2014.02.26. 14:31:55

@bölcsbagoly: benne vagyok de kikötésem ,hogy a pénzed nem lehet lopott pénz!!!!
csak olyan amit tiszteséges munkával kerestél.ja olyan nincs neked.......

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:31:58

@A meglepett törpe: nem OV miatt kellene elhinned, hanem a források tanúsága miatt! Azon források miatt, amelyeket az elmúlt rezsim nem engedett kutatni, illetve az eredményeket nyilvánossá tenni, de amikről nagyon sok történész tudott. Krausz és Karsai, meg társaik ragaszkodnak a régi állitásokhoz, lelkük rajta (már ha van).

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:33:03

@bigmax: nos mekkora legyen az összeg, s mi az elérhetőséged?

bigmax 2014.02.26. 14:35:14

@bölcsbagoly: csak személyesen,szemtől-szembe ahogy a férfiak szokták!
10 millió euro az már méltányos összeg ,hogy 3 percig foglalkozzak a fajtáddal.

bigmax 2014.02.26. 14:38:42

@bölcsbagoly: de mivel én tényleg rendes ember vagyok ezért ajánlom ,hogy készülj a következő diszciplínáiból:
komplett klasszikus fizika és kvantummechanika.
szólj ha kész vagy és kezdhetjük.a pénzről bizonyítanod kell ,hogy nem lopott!

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:38:43

@bigmax: OK, legyen nálad holnap délben 14 órakor az ELTE Lágymányos campussán, a Biológia-Földrajz-Földtan szakok tömbjének Info-parkbeli bejáratánál! Miről ismerlek fel ( a tele táskán kivül)?

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:40:13

@bigmax: nem én fizetek, a te pénzed meg lopott is, érdekelje az a rendőrséget vagy a NAV-ot, engem nem! Miért kellene én nálad bármiből is készüljek?

A meglepett törpe 2014.02.26. 14:40:32

@bölcsbagoly: elérhető-e a neten?

Azzal, azért remélem egyetértesz, hogy történelmi tényekben a történész szakmának kellene konszenzusra jutnia, és nem az aktuális politikai érdekek mentén dönteni. Így előbb utóbb azt is el lehetne fogadtatni hogy a magyarok a Szíriuszról jöttek, Jézus magyar volt és egyebek...

bigmax 2014.02.26. 14:42:50

@bölcsbagoly: majom ez kinek a címe?
a pénzt te hozod!én bizonyítom hogy hülye vagy és te fizetsz érte.erről szólt a fogadás.mi van beszartál majom?

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:47:27

@A meglepett törpe: bocsi, de a víz meg a tűt z se oshasem fog konszenzusra jutni! Én mint evolucionista sem fogok soha konszenzusra jutni egy kreacionistával!
Krausz és Karsai bandája majd 70 éve dominálja ahazai történelemtudományt, akit lehetett fgélreállitottak, elnyomtak, megsemmisitetek. Most új szelek járnak, őket nem állitják félre, mindketten tanárok az ELTE-n, de engedjen már meg a világ, hogy ne csak az ő véleményük lehessen a felszinen! csak hát a hagyományosan intoleráns típusba tartoznak. Osztályharcos alapon.

bölcsbagoly 2014.02.26. 14:49:31

@bigmax: én? adtam egy találkahelyet, megírod, hogy miről ismerlek fel, én bizonyitom, hogy félévszázada biológus vagyok, te meg fizetsz mint a katonatiszt! csak legyen mivel.....

bigmax 2014.02.26. 14:59:31

@bölcsbagoly: ideje orvoshoz fordulnod ,mert az IQ-d eltünt.Kit érdekel ,hogy mióta vagy biológus?kérdeztem én?
Szánalmas vagy ,nem egy hülye hallgatód vagyok akinek játszhatod az eszed.
Megadtam ,hogy milyen tárgykörökből készülj ,mert szükséged lesz a bizonyításhoz ,hogy érted a biológiát.
nálad kicsit műveltebb és értelmesebb biológus ,Szentgyörgyi Albert is megmondta már vagy 60 éve ,hogy a biológia csak a fizikából érthető meg.Na ezt fogjuk megnézni ,hogy te hol vagy Szentgyörgyihez képest.ez kerül neked 10 milliódba.megéri nem?

A meglepett törpe 2014.02.26. 15:12:01

@bölcsbagoly: ez még nem bizonyítja, hogy nincs igazuk.

bölcsbagoly 2014.02.26. 15:14:55

@bigmax: mi van betojtál, hogy jön a csizma az asztalra (Szentgyörgyi, fizika,stb)?
A fogadás tárgya, hogy biológus vagyok vagy sem! capisci? S nem az, hogy mi a véleményem a kvantumfizikáról s más eféle finomságokról.
Látom hiába várom holnap a táska pénzt, úgyhogy húzz el a francba, nagyszájú, pofátlan alakja.

bölcsbagoly 2014.02.26. 15:15:49

@A meglepett törpe: de semmi sem bizonyitja, hogy igazuk van! Minden állitásukat megcáfolták már.

bigmax 2014.02.26. 15:28:32

@bölcsbagoly: te állítottad ,hogy biológus vagy és értesz ezlért a biológiához.Elmondtam ,hogy egy valódi biológus honnan közelíti meg a biológiát.Ja ,hogy nem ismered Szentgyörgyi ezen intelmét?Nos az téged minősít mint biológust.
A fogadásban mindkét fél hozza a pénzt.Fogadni se tudsz?
Bár értem miért lettél "biológus"!LOL
Na igen,aki hülye a fizikához és még a kémia is túl bonyolult neki az megy biológiát tanulni......
Kérdezed meg a fizikusokat erről az alapigazságról,lehet elárulják ha leitatod valamelyiket .
Bár szerintem felesleges lenne rád a 3 perc is hisz már elárultad ,hogy fogalmad nincs a biológia alapvető természetéről és működéséről.
már világos miért orbán a gazdád.:D

bölcsbagoly 2014.02.26. 15:40:33

@bigmax: ehhez is hülye vagy, mint a többihez! A biológiának számtalan ága, tudományterülete van és nem mind fizika/matekfüggő, sőt!
Amúgy, foglalkoztam vele és oktattam biomechanikát is, ergo van némi közöm a fizikádhoz is.
Ismerd be, hogy elvesztetted a fogadást, jössz nekem a tizmillió euróval, s legjobb ha befogod a szád szégyenedben. De mint a legtöbb balliba minél inkább szorul a kapcád, annál nagyobb a pofád!

bigmax 2014.02.26. 15:50:33

@bölcsbagoly: te tényleg nem érted a szakmád de szerencsés vagy,mert az adófizetők még fizetnek is neked ezért ,hogy hülye vagy hozzá!LOL
Van az ELTE-n színvonal.......gratula hozzá!LOL
Leszel te még rektor az ELTE-n ...amilyen sebesen nyalsz!:D
Szánalmas vagy,ilyen öregen is szolga vagy még......
Biológus......egy eltékozolt élet.LOL

bölcsbagoly 2014.02.26. 16:12:42

@bigmax: miért lennék szolga? azt csinálhattam egész életemben amit szerettem! S ebben a korban is folytathatom! A magadfajták meg semmit sem tudnak kezdeni magukkal s az infantilizmusból átmennek szépen szenilitásba! Rajtad már kiütköztek a jelei.

bigmax 2014.02.26. 16:25:36

@bölcsbagoly: na tessék még vicces is akarsz lenni tata!LOL
Ismerem a fajtád.....a kádári rendszerben jó kommunista voltál és most is hű vagy a párthoz.Most nálatok vannak a volt jó kommunisták a ballibbe meg a rossz kommunisták!
Okádnom kell tőled ahogy élsz.
A munkásságod célja az volt ,hogy soha semmilyen hasznára ne legyél ennek a társadalomnak.Sikerült,ezt megcsináltad .Neked is csak egy angol nyelvű cikked van mint egyes akadémikusoknak?Egy kezeden össze tudod számolni ,hogy a világban hányan olvasták a cikked?LOL
Na ,látod így kell viccelni...ezt ingyen tanítottam meg neked!:D

bölcsbagoly 2014.02.26. 16:29:56

@bigmax: no ez lehetne újabb fogadás tárgya is akár, csak hát hazug emberrel nem szabad fogadni, nem is teszem! Előbb az előzőt rendezd le.
Nagyon meglepődnél öcsi, ha tudnád, hogy kivel is pofátlankodsz....de ismerem a fajtádat és semmin sem lepődöm már meg!

bigmax 2014.02.26. 16:54:22

@bölcsbagoly: nem folytatom ,mert még a végén miattam purcan ki itt és cipleheti haza a tanársegédje.LOL
Tata,nem vagyok büszke rád........a stílusod közönséges,szakmailag igénytelen vagy.Remélem a családod ezeket nem tudja és ők rendes emberek lettek.
Egyél egy narancsot.....vagy add oda egy nélkülöző gyereknek.

bölcsbagoly 2014.02.26. 17:07:52

@bigmax: már nem akarsz fogadni, szájhős?

bigmax 2014.02.26. 17:16:35

@bölcsbagoly: már nem ,mert biztosra a fajtám nem fogad.Nekünk elveink vannak:nem lopunk,nem hazudunk és nem látunk ellenséget egy magyarban sem.Persze tudjuk ,hogy vannak hülye magyarok akikkel nem közösködünk semmiben,még akkor se ha attól jobb és könnyebb lenne az életünk.Lehet ,hogy a fajtám sose fog hatalmat kapni és sose lesz milliárdos de nekünk ezek nem is fontosak.Ezeket meghagyjuk a hülyéknek akik értéktelenek.

bölcsbagoly 2014.02.26. 17:35:44

@bigmax: hát igen, a krampusz fajta már csak ilyen.... nagyképű, arrogáns és pofátlan. részvétem.

Sir Galahad 2014.02.26. 20:30:26

@dr kíváncsivagyok: Tényleg kíváncsi vagyok, miből gondolod, hogy náci vagyok.

Közösségek

süti beállítások módosítása