LMBTQ emberek az oktatásban 2. - Petya, az egyetemista

2013. 07. 04. 12:00 - Prinz Dániel

Címkék: felsőoktatás pride

Június 30. és júlis 7. között zajlik a Budapest Pride 2013 rendezvénysorozat. Az Átlátszó Oktatás ezen a héten több posztban is foglalkozik az LMBTQ emberek (tanárok, diákok, hallgatók) helyzetével a magyar oktatásban. Másodikként, Petya mesél arról milyen melegként egy magyar egyetemen.

Tovább is van!

Az előző részek tartalmából

1. Az espell, a Prezi és a Google nyitottakvagyunk.hu címmel kezdeményezét indítottak a nyitottság fontosságának reklámozásáért. Az Átlátszó Oktatás is csatlakozott. 

2. A múlt héten az Egyesült Államok két LMBTQ ügyben is 5-4 arányban döntött: alkotmányellesnek találta jogkorlátozozó DOMA-t és be sem fogadta a szintén melegházasság-ellenes Prop 8-at. Az amerikai kormányzat üdvözölte döntést.

3. Tegnap Krasznahorkai Emma, középiskolás aktivista, Pride szervező írását olvashattátok arról, hogy milyen leszbikusként egy magyar gimiben.

Naszóval. Petya vagyok, nappali tagozatos hallgató az ELTÉ-n. 

Meleg vagyok. 18 éves koromban mertem csak bevallani magamnak. Előtte küszködtem ezzel. Mostanra 3 éve élek monogám párkapcsolatban egy tőlem pár évvel fiatalabb sráccal. Bár a barátaim 90%-a előtt nyíltan vállalom a melegségem, az egyetemen a kezdetektől fogva mégis óvatos vagyok. A hangulat miatt. 
Kicsit szégyellem, hogy nem mondom el mindenkinek...
mert szerintem ez lenne vagány, és eredményes stratégia. Hiszen onnantól kezdve aki ezért utál, automatikusan seggfejnek nyilvánítja magát. De mivel rólam általában nem veszik észre, ezért könnyebb megoldás, ha hallgatok. És csak azok egy részével osztom meg a "titkom", akik eléggé közel kerülnek hozzám ahhoz, hogy az egyetemen kívül is összejárjunk. 
 
Mielőtt idejöttem tanulni, egy meleg társkereső oldalon láttam valakit, akinek a profiljából kiederült, hogy a (későbbi) szakomra jár az ELTÉ-n.  Viszont csak egy arc nélküli kép volt fent róla. Amióta ide járok, hiába gondolkozom azon, ki lehet az. Azóta sem derült ki számomra, hogy kicsoda.  
Az egyik tanár a szakomon szerintem szintén meleg,
de családja van, és biztos vagyok benne, hogy fél a saját érzéseitől.  Egy leszbikus évfolyamtársam mesélte, hogy hallotta őt társaságban buzizni.  Ez intő jel, ezért aztán mindenkinek csak annyit mondok, hogy évek óta van barátnőm. A lényeg úgyis az, hogy foglalt vagyok, és nem az, hogy fiú, vagy lány-e az illető... 
 
Egyik szakdolgozatom témája összefüggött volna a homoszexualitással, de nem mertem ezt bevállalni, a tanáraim miatt. Féltem, hogy nem segítenének tovább emiatt, és féltem, hogy nem objektíven értékelnék a munkám. 

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr475385495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Közösségek

süti beállítások módosítása