Hoffmann Rózsa és a százezres béremelés

2013. 08. 22. 20:04 - GSzD

Úgy tűnik, a közoktatási államtitkár nem tudja, miről beszél.

Az EMMI által szervezett, Országos Szakmai Tanévnyitó című konferencián Hoffmann Rózsa és Balog Zoltán beszéltek a szeptemberben kezdődő tanév újdonságairól.

Hoffmann Rózsa azt állította, lesz olyan tanár, akinek a bruttó fizetése több mint százezer forinttal növekszik. Az Index azonban kiszúrta, hogy nem azonos „kategóriájú” tanárok fizetését hasonlította össze a kivetített táblázatának egyik sorában.

Jogos feltételezés lenne, hogy véletlen elírás: a dia szerint a 20 éves gyakorlattal rendelkező főiskolai és egyetemi  végzettségű pedagógusok fizetése eddig ugyanakkora volt, ami lehetetlen (a hiba pirossal van bekeretezve).

Azonban a közoktatási államtitkár erre az adatra hivatkozva többször is hangsúlyozta, hogy több mint 100 ezerrel nő minden 20 éve oktató, egyetemet végzett pedagógus bére. Ez már nem lehet elírás.

Az Index információi szerint a 20 éve oktató, egyetemi végzettségű pedagógusok (bruttó!) bére valójában 56 428, szakvizsgával rendelkezőknél 81 280 forinttal nőtt. Ehhez táblázatot is készítettek.

Nettóban mindez a 80 ezer bruttó növekedés esetében is kb. 40 ezer forintot jelent, így tehát a százezres adat mindenképpen téves.

Ezen felül a túlóradíjak elvétele, illetve a béren kívüli juttatások megvonása a pedagógusok jelentős részét érinti, és a túlóradíjak esetében ez kicsit több mint 10 ezer forintos megvonást jelent. Így a növekedés valódi mértéke azoknál a pedagógusoknál, akik korábban túlóradíjat, vagy cafeteriát, esetleg egyéb juttatásokat kaptak, máris legfeljebb 30-40 ezer forintra csökkent (nettóban). 

A minisztérium egyébként azóta beismerte, hogy Hoffmann Rózsa tévedett, de hozzátették, hogy az intézményvezetők (bruttó!) fizetése valóban több mint 100 ezer forinttal nő. Ezt avval indokolják, hogy az alap vezetői pótlék 20 ezerről 67 777 forintra nő, és ehhez hozzáadva az 50 ezres béremelést, kijön a százezer.

Hozzátették, hogy:

Hoffmann Rózsának rengeteg munkája volt abban, hogy elérje a jelenlegi bérnövekedést, és az, hogy ezt sikerült kiharcolnia, sikertörténet. Ezért tisztelet járna neki, nem pedig napi szinten történő állandó támadás.

(Gyetvai Viktor)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr965471713

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petraeus 2013.08.23. 07:59:49

Ha kepesek lettek volna hiba nelkul osszerakni egy tablazatot senki nem tamadna a Hoffmant (e-miatt). Ilyen hibaert jobb helyeken fejek hullanak...
Esetleg a TEK mar nyomoz szabotazs miatt:)

Watt25 · http://sablonvalasz.blogspot.hu 2013.08.23. 08:06:40

Tisztelet? A fidesz minden egyes döntéséről süt, hogy semmilyen szakmai háttér nincs mögöttük, 100%-ig politikai döntés mind. Ezzel is csak ezt erősítik. Egyszerűen nincsenek is tisztában a részletekkel.

bigmax 2013.08.23. 08:20:47

Az államtitkár PhD-val rendelkezik mint oly sokan ebben az országban....

soproni1 2013.08.23. 08:45:09

Azt nem lehet, hogy a pedagógusok egy részét elbocsájtják és csak fapados iskolákat üzemeltet az állam ? Igaz, akkor lehetne pénzt kérni a hittanért és senki sem járna oda. Ami (magyar) állami, az szar.

lavór 2013.08.23. 08:47:42

Tévedett, na. Mindenkivel megesik.

Jhonnyq 2013.08.23. 09:11:19

@lavór: Nem érted ugye,hogy ők folyamatosan tévednek?
Nem érted ugye,hogy Hoffmann teljesen fogalmatlan?

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 09:13:20

@bigmax: A PhD-hez semmi extra tudás nem kell az egyetemi (nem főiskolai, nem BA/BSc) tudáson túl, csak idő és jó kapcsolat valamelyik tanszékkel. A képzést elvégezni gyerekjáték egy egyetemi diplomával, a tanítási gyakorlat és a publikációk tanszéken belül megoldhatóak még a gyengébb képességűek számára is, aki pedig beadja a disszertációját, azt nem igazán szokás megbuktatni a védésen, sőt, szerintem a summa cum laude a leggyakoribb minősítés...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 09:18:18

@Online Távmunkás: na persze, van ilyen is. meg van olyan is, hogy 5-6 evig kemenyen kell dolgozni es tanulni azokert a publikacioert, mert olyan a doktori iskola, hogy csak a legjobb x folyoiratbol fogad el cikket. tehat az altalanositasod egy baromsag.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 09:22:48

80ezer brutto novekmeny 50ezer netto novekmeny felett van, nem 40ezer.
nettober.com

karbalán 2013.08.23. 09:29:41

Mondjuk az mókás, hogy szeptembertől többet keres egy 20 éve pályán lévő, főiskolai diplomával rendelkező pedagógus, mint egy ugyanennyi ideje pályán lévő, PhD-vel rendelkező egyetemi adjunktus.

lavór 2013.08.23. 09:57:19

@Jhonnyq:

Biztos rosszak voltak a tanárai.

különvélemény 2013.08.23. 09:58:29

@karbalán:

Nem, a papírért fizetést kapni, az a mókás.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.23. 10:09:19

@soproni1: de lehet. sőt a legtöbb helyre pártközeli igazgatókat/helyetteseket ültetnek. a hiányzó tanerőt már nem az iskola veszi fel hanem a klik, (és ők nem interjúztatnak, mert nem értenek hozzá), tehát a leggyökerebb tanárokat is felveszik. ilyen vezetéssel, és munkaerőfelvétellel egy viszonylag jó minőségű iskolát, saccperkábé 3 év alatt szét lehet kúrni, és akkor nemcsak a tanárokat rúgják ki, hanem az iskolát zárják be.

Peetee 2013.08.23. 10:14:14

Hoffman Rózsika egy gombnyomásra működő pártkatona.

Nem az ő sikertörténete a béremelés, hanem a Nagyvezér 4éves tervében most jött el az az idő és most áll úgy a pártnépszerűségi közvélemény-kutatás, hogy bedobták ezt az intézkedést augusztus végén a köztudatba.
Simicska cégek ezen a héten nem nyertek tendert, máris lett rá pénz.
Ennyi történt, és nem több.
Rózsika drága meg azzal foglalkozzon ,hogy összeszedi a nokiásdobozokat és leadja a vezérének. Talán ez még megy neki...

M_R 2013.08.23. 10:34:39

A kormánynak - és nem csak Rózsikanéninek - nem erőssége a matematika ismerete...

M_R 2013.08.23. 10:37:04

..igaz hogy a nyelvtan, történelem és földrajz sem...

mardekar 2013.08.23. 10:52:19

Azt nem értem, hogy a tanárok miért adóznak a fizetésük után, ha úgyis az államtól kapják :D Felesleges tranzakció... ki a zsebből, vissza a zsebbe :D

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 10:52:54

@droid_: A legjobb X folyóirat mondjuk a Science Direct 2500 folyóirata, amiből talán egyet kell teljesíteni a szigorúbb helyeken, de a doktori iskolák többsége azt is elfogadja, ha a tanszéki kiadású folyóiratokban publikálsz...
Aki nem teljesen más pályára való, az általában 3, maximum 4 év alatt teljesíti a publikációs követelményeket, mert általában már a jelentkezéskor van értékelhető publikációja...

Mekkora a doktori iskolákba a túljelentkezés? Akik felveszik a krediteket és bemennek vizsgázni, azok közül mennyien buknak el a disszertáció előtt?
Én még sehonnan sem hallottam a doktori képzésen tanulóktól, hogy az egyetemi képzésnél nehezebb lenne, beleértve a BME, BCE, DE, ELTE, SZTE doktori iskoláit. Csak idő kérdése a publikációk megírására, ami akkor megy nehezen, ha valaki nem kap ismerősön keresztül egyetemi állást, hanem más munkahely mellett csinálja.

Manapság vannak olyan doktori iskolák, ahova 50-60 fős évfolyamokat vesznek fel...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 11:22:40

@Online Távmunkás:

csak egy pelda veszprembol, mert ezt konnyen megtalaltam:

"A doktori fokozat megszerzésének minimális publikációs követelménye legalább két, a szakterület elismert nemzetközi referált idegennyelvű folyóiratában megjelent cikk. Kivételesen indokolt esetben a DIT minősített többséggel dönthet úgy, hogy az egyik cikk helyett rangos nemzetközi idegennyelvű referált konferencia kiadványában megjelenő teljes hosszúságú közleményt is elfogad. A cikkek meglétét vagy különlenyomat, vagy az elfogadást tanúsító levél és a beküldött kézirat másolata igazolja."

mik.uni-pannon.hu/tehetseggondozas/doktori-iskolak/informatikai-tudomanyok-doktori-iskola/itdi-doktori-iskola-mukodese/96-itdi-a-di-mukodesi-szabalyzata

tehat egy nem eleg, "tanszeki hirhozo" nem eleg. az aktualis listat nem keresem ki.

az altalanositasod nem igaz, 3 ev az alap kepzesi ido, az osszes kovetelmeny teljesitese altalaban 4-5-6 ev.

persze en is lattam olyat, hogy a segghulye hallgatotarsam kapott egy frissen erkezett profot, akivel egyutt hamar teljesultek a publikacios kovetemenyek, es 3 evnyi nulla teljesitmeny utan hirtelen osszejott 1 ev alatt minden. de nem azert, mert olyan laza a kovetelmeny, hanem mert a prof szerkeszto volt ezekben a folyoiratokban. meg olyat is lattam, ami sokkal jellemzobb volt a kornyezetemben, hogy 5-6 ev folyamatos tanulas, tanitas es projektmunka utan sikerult osszehozni.

a tantargyak szerintem sem nehezebbek, csak nagyobb mennyisegu ismeretet kell elsajatitani szajbaragas nelkul. de akit felvesznek doktorira, azok altalaban nem azok, akik a mesterkepzesben huszadjara csinalnak meg mindent.

a tanitasi gyakorlat dolgot nem is ertem, doktori iskolaban nem pedagogust kepeznek, tanitasi gyakorlatuk a tanarkepzosoknek van.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.23. 11:27:40

Arról miért nem írtok, hogy kb. 50%-al emelik a pedagógusok kötelezően előírt munkaidejét?? A mostaniról heti 32 órára.

A béremelés az óraszámemelést fedi le. Az meg talán evidens, hogy több munkáért több bért is kap az ember.

OftF 2013.08.23. 11:39:08

Eddig sem volt kérdéses, hogy nem felel meg a posztjára, ne tessék csudálkozni.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 11:42:28

@Online Távmunkás: megneztem ezt a science direct-et, allattenyesztestol a borgyogyaszaton at az informaciobiztonsagig minden van benne, tehat ha ez lenne a merce, az egyszeri hallgato a maga szukebb tudomanyteruleten akkor is csak kb 10-bol valaszthatna. ezek eleg messze vannak a tanszeki kiadvanyoktol.

Szociknak vége 2013.08.23. 11:47:39

Újabb szög a zellenék koporsójába. Dalol a lélek.

Szociknak vége 2013.08.23. 11:51:31

@republikánus: Nyilván nem. Ha minden pedagógus mostantól 50%-kal többet dolgozik, akkor 50%-kal több óra, több gyerek lett hirtelen? Vagy az 1/3ukat kirúgják?

Egyik sem.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.23. 12:06:49

@MetroGoldwinMayer: Min. heti 32 órát kell eltölteniük ezentúl az intézményben. Ez jelentős munkaidőnövelés, amire kapnak nagyobb bért.

2013.08.23. 12:08:53

@MetroGoldwinMayer:

"Nyilván nem. Ha minden pedagógus mostantól 50%-kal többet dolgozik, akkor 50%-kal több óra, több gyerek lett hirtelen? Vagy az 1/3ukat kirúgják?

Egyik sem.
"

Vagy egyszerűen fogalmad sincs, hogy miről van szó.
Egy kis segítség. Az, hogy 50%-kal többet dolgozik, rajtad kívül nem állítja itt senki!

Szociknak vége 2013.08.23. 12:12:33

@republikánus: Na előbb nem ezt hazudtad.

Csak halkan mondjad nehogy más szakmabeli meghallja hogy már heti 32 órát kell nem dolgozniuk, hanem eltölteniük a munkahelyükön..:)

2013.08.23. 12:18:12

@MetroGoldwinMayer:

" Na előbb nem ezt hazudtad. "

Vagy te nem tudsz olvasni.
Persze ő is rosszul fogalmazott, de még az sem jelentette azt az ostobaságot, amit Te levezettél belőle.

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.23. 12:20:01

@MetroGoldwinMayer: Hülye vagy. Mit gondolsz, a plusz órákat semmittevéssel fogják eltölteni az intézményekben?

Tényekkel ne vitatkozz. Áll a bál a kötelező óraszámemelés miatt. Szóval mielőtt kormányod béremelési jóságán örvendezel, nem ártana kicsit körültekintőbben tájékozódni.

2013.08.23. 12:24:12

drogos kurva képzelődik a kamerák előtt

bigmax 2013.08.23. 12:25:13

@Online Távmunkás: köszi a felvilágosítást de ismerem magam is pont ezért írtam azt előzőleg.Annyi "okos" van ebben az országban.....papíron.:D

Szociknak vége 2013.08.23. 12:38:21

@republikánus: Áll a bál a lótojt. Ahogy a földpályázatoknál sem volt egy tüntetés sem, most sincs. Nem úgy mint az elmútnyócban.

A maszop egy újabb réteget bukott, megérdemelten.

Már megint óraszámemelésről hazudozol. Szóval 50%-kal több órájuk lesz a diákoknak, mint tavaly? Vagy a tanárok 1/3át kirúgják? Melyik?

Lesz még Magyar Köztársaság 2013.08.23. 12:46:00

@MetroGoldwinMayer: Bocs, nem tudtam, hogy egy nyavalyás fidesz troll vagy. Én kérek elnézést, hogy a legelső reagásásodra válaszoltam.

Szociknak vége 2013.08.23. 12:52:16

@republikánus: Kicsit belekeveredtél, ugye? Kínos.

2013.08.23. 12:52:22

@MetroGoldwinMayer:

Ha van heti 20 KÖTELEZŐ órád és 10 TÚLÓRÁD, akkor ha kapsz 50% béremelést, de a kötelező órád meg 30 lesz cserébe akkor gyakorlatilag ugyanannyit fogsz keresni, mintha nem történt volna semmi.

2013.08.23. 12:54:24

@MetroGoldwinMayer:

"Kicsit belekeveredtél, ugye? Kínos. "

Fura, hogy valaki nem ért valamihez.
Ketten jelzik, hogy nem ért hozzá.
Ő maga is tudja.

De mégis ragaszkodik a saját hülyeségéhez....:)))

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 12:56:49

@droid_: Az informatika az egyik legszigorúbb az országban...

Itt a BCE, ahol csak idegen nyelven kell írni, mindegy, hogy kari kiadványban vagy máshol: portal.uni-corvinus.hu/index.php?id=12569

Az ELTE TÁTK-on 50 kreditet adnak arra, hogy konzultálsz a témavezetőddel, 20 kreditet a témavázlatért, 30 kreditet, ha megvéded a témavázlatot... 10 kreditet adnak arra, ha egy ismerősnél valamelyik kurzuson vendégelőadóként tartasz egy előadást...
tatk.elte.hu/doktori-iskola/szabalyzatok/54-kreditszabzat

A 3 év képzési időt a legtöbb egyetemen 2 év alatt be lehet fejezni.

Nem érted a tanítási gyakorlatot? Ha azt mondom, hjogy oktatói munka, akkor sem dereng? Ez hagyományosan a doktori képzés része, de sok helyen ki lehet váltani publikációs tevékenységgel.
Például Veszprémben az informatikusoknak is van ilyen, max. 45 kreditet lehet rá kapni a 180-ból:
mik.uni-pannon.hu/tehetseggondozas/doktori-iskolak/informatikai-tudomanyok-doktori-iskola/itdi-doktori-iskola-mukodese/98-itdi-kreditszabalyzat

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 13:05:42

@droid_: A prof a szerkesztő témában mutass olyan kart, ahol nincs legalább két olyan folyóirat, aminek a szerkesztőségében ott ül valamelyik prof. Vajon miért ott kezdenek el a fiatalok publikálni, ahol a témavezetőjük vagy a tanszékvezető?
Aki tehetséges, azt arról lehet megismerni, hogy olyan külföldön kiadott folyóiratban is publikál, amihez semmi köze a témavezetőjének. Ez nagyjából 1-2% és többnyire nem maradnak Magyarországon :(

Mensikov 2013.08.23. 13:13:26

Ki jár jól ?

- az egyszakosok ( nincs két szakért 7 % )
- a pályakezdők
- akiknek eddig nem volt túlórájuk
- nem volt közoktatásvezető végzettségük
- nem volt kafeteriájuk

Rosszul járnak, van alig van növekedés:

- azok, akik eddig 2-3 szakot tanítottak,mert kaptak plusz 7 vagy 10 %-ot.
- volt túlórájuk
- van közoktatásveteői végzettségük ( most mindenki tanár I. kategóriába kerül )
volt kafeteriájuk. ( szeptembertől nem lesz )

Közlöm, hogy én az utóbbiba tartozom, mert a kafeterián kívül minden egyéb volt. Korábban volt kafeteria is, de az önkormányzat elvonta mondván szegények, de a városházi dolgozóknak megmaradt.
Szóval mint a mesében kaptam is béremelést meg nem is...

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 13:22:38

@Online Távmunkás: a tanitasi gyakorlat az, ahol a tanitast begyakoroljak. az oktatasi tevekenysegben valo reszvetel nem tanitasi gyakorlat. veszpremben a weboldal szerint nem eloiras, hanem kulon megallapodas mellett lehetseges, az erte adhato pontok maximalva vannak, az osszesen elerendo pontszam toredekeben. te nem ezt olvastad ott?

az allitasaid tovabbra is durva altalanositasok. ezeket nem elegendo egy kiragadott peldaval alatamasztani. ellenben az altalanositas cafolatara elegendo. ezert nem en fogok tovabbi peldakat keresgelni, hanem te.

Bretschneider detektív 2013.08.23. 13:53:29

Ötszámjegyű béremelés, ez volt ma a hírekben a kulcsszó.

Remélem, úgy csinálják, mint az egészségügyben, ahol a feleségem pofájába üvöltik a részegek, miközben az életüket próbálja megmenteni, hogy a kurva anyádat, nekem mikor emelik fela béremet! Miközben a feleségemé sem emelkedett, mármint nettó. Kicsit több éjszakát kell vállalni és meglesz a régi szint.

Ha jól veszem észre, egy újabb tömegoszlatásnak vagyunk tanúi.

Bretschneider detektív 2013.08.23. 14:01:12

@MetroGoldwinMayer: Szerintem téged farkasok neveltek, így fogalmad sincs, miből áll egy pedagógus munkája. Azt még Hoffman Rózsa sem rejtette (ezúttal, a bejelentéskor) véka alá, hogy több lesz a munka. Csak hát, az a híradásokban elsikkad, az ilyen egysejtűeknek, mint te is vagy, meg lefoglalja azt a fél bitet, ami van. Aztán majd jön a következő parancs a másik fél bittel.(A fél bitet direkt mondom, jelezném előre egy esetleges riposzt tartalékjául...)

Bretschneider detektív 2013.08.23. 14:05:28

@MetroGoldwinMayer: Nem, az a kínos, hogy szóbaállt veled. Most miért nem zsidózol? Szoktál, ha kell, ha nem. Más a direktíva?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.23. 14:05:50

@republikánus: a normális pedagógus eddig is dolgozott heti 32 órát.

mert megcsinálta a 22 kötelező óráját, az oké. de valamikor össze kell állítani a dogát, azt ki kell javítani, meg kell szervezni a március 15-ei ünnepséget, osztálykirándulást, össze kell állítani az órán vetítendő prezentációt, le kell fénymásolni 123 példányban a plusz anyagot ami a könyvben nincs benne...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 14:07:53

@droid_: Elérendő pontszám töredéke? Oktatási tevékenységből a kreditek 25%-át lehet összeszedni az általad hozott példában, míg publikációval kicsit kevesebb mint 20%-át.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 14:12:51

@MetroGoldwinMayer: A pedagógusoknak több órája lesz, az órák között is az iskola épületében kell tartózkodniuk és fizetés nélkül kell túlórázniuk.

Annyira áll most is a bál, mint az elmúltnyócévben, amikor eggyel fel merték emelni a kötelező óraszámot.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.23. 14:14:39

@Mensikov: az egyszakosok abszolút nem járnak jól az új rendszerben.

tegyük fel egy isiben kel 56 matekóra. 2 teljesen egyszakos matektanár ezt nem tudja összehozni, 3 meg sok rá.
így ha embert kell felvenni akkor nyilván nem egyszakost fognak keresni hanem 2-3 szakosokat, mert velük lehet játszani hogy akkor tanítasz 12 matekot, meg 10 fizikát. de ha egy év múlva úgy jön ki akkor 22 matekot, és 0 fizikát.

az egyszakos tanároknak ott lehet keresnivalójuk, amilyen órákat nagyobb óraszámban kell tanítani, és sok osztály van. kisebb iskoláknál nem nagyon fogják őket alkalmazni.

és mint írtam feljebb a tanárfelvétel, az álláshírdetés kiírása már a klik feladata, az iskolának nincs beleszólása, hogy milyen szakos tanárt, és melyiket vegyék fel. ismerek olyan sulit, ahol minden óra le volt osztva júli elejére, stimmelt mindenki óraszáma, nem volt túlóra sem, de augusztasban kiírt a klik 3 kétszakos tanári állást...

Bretschneider detektív 2013.08.23. 14:17:11

@Hurrá Torpedó: Igen, és ezentúl most ezt majd megpróbálja a munkahelyén megcsinálni, ha nem hülye. Mert ott kell lennie.

Azt nem fogja fel senki, hogy nem iskolarendőrséget kell állítani, hanem nem kéne még jobban összeuszítani a szülőket, a gyerekeket és a tanárokat. Mert a normálisak kisebbségben vannak minden területen.

Lehet amúgy fizetésemelést adni csendben is, csak úgy szólok. Volt egy hülye miniszterelnök, nemistudommákivótdenemorbán, az nem kürtölte tele a médiát, elég volt, ha az észrevette, akit érintett.

Bretschneider detektív 2013.08.23. 14:19:00

@Hurrá Torpedó: Bár a mondandóddal egyetértek, remélem nem vagy tanár. Eszt a hejesirst!

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.08.23. 14:33:48

@Bretschneider detektív: nem vagyok, de bakker egy kell-kel elgépelést találtam. meg a szokásos hogy alapból minden kisbetű. legalábbis abban amit linkeltél.

de mivel nem doktori disszertációt írok általában a kommentboxba, ezért aztán nagyívben le szoktam tojni hogy marad benne elütés, vesszőhiba, akármi. sokszor tartalmi hülyeség is marad, mert elkezdek egy mondatot, és atgondolom hogy mást kellene, de az elkezdett egy részét nem törlöm ki véletlenül :) a szövegszerkesztésre nem egy 4×6 centis ablakot találtak ki, na.

a lényeg menjen át, a többi részletkérdés.

hokispók 2013.08.23. 14:33:48

„Úgy tűnik, a közoktatási államtitkár nem tudja, miről beszél.”

Nem az első eset. Valószínűleg nem is az utolsó.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 14:45:41

@Online Távmunkás: szoval a 180-bol _maximum_ 45 pont az 25%, a _minimum_ 52 meg kevesebb mint 20%. ezt azert szamold ujra. es tedd hozza, hogy a fokozatszerzeshez az 50 pontos publikaciobol kell ketto, fuggetlenul a minimum 52-tol.

Bretschneider detektív 2013.08.23. 14:49:56

@Hurrá Torpedó: Én kérek elnézést. Csak a téma mián vagyok érzékeny, amúgy nem vagyok nyelvtannáci. A lényeg meg átjött, mint írtam is.

Mensikov 2013.08.23. 15:40:09

@Hurrá Torpedó: Igaz. De ezt mindenki önállóan osztotta be. Most az iskolában vagy köteles. Én jobban szerettem itthon készülni , javítani...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2013.08.23. 15:40:15

@droid_: Az 52 pont az nem kredit, hanem tanulmányi pont, olvasd át még egyszer. Szóval a publikáció 35 kredit, az oktatás max 45 kredit.

Mensikov 2013.08.23. 15:48:22

@Hurrá Torpedó:
De bizony jól jár. Ha 22 matekot tart és 0 fizikát, akkor csak az egyik tárgyából készül és ha szerencsés még párhuzamos osztálya is van.
Ha 12 matekot és 10 fizákát - példád alapján - akkor készülhet mindegyikre és a korábbi rendszerben erre kapott 7 %-ot, mert két tárgyat tanított.
Vagyis az új rendszer nem veszi figyelembe, hogy egy vagy két szakot tartasz.

droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2013.08.23. 15:54:04

@Online Távmunkás: a kredit az a tanulmanyi pont, ezt az "informaciot" az elso mondatban leirjak, ha valaki esetleg nem hallotta volna meg a kredit szot.
a 35 pont a feleves beszamolokra adando pont osszesen a 6 felev alatt, alatta olvashatod a felevenkenti reszletezeset. a publikacios tevekenysegre adhato pontok szamitasat pedig az alatt olvashatod, minimum megszerzendo 52 pont (a kepzes sikeres teljesitesehez, de ez nem eleg a fokozatszerzeshez).

eleg vicces, hogy velemenyt alkotsz es kozolsz a hazai doktori kepzesek szinvonalarol altalaban, de egy kb 10 mondatos szoveget magyarazgatni kell, mert nem erted.

Közösségek

süti beállítások módosítása