Személyre szóló pályázatot írtak ki a Koreai Tanszéken?

2013. 12. 21. 04:31 - Prinz Dániel

Az ELTE BTK-n több tanszék vezetésére is pályázatot írtak ki. Egy helyi forrásunk szerint a Koreai Tanszéken úgy, hogy csak Csoma Mózes jelenlegi tanszékvezető nyerhessen. A kiírás olyan adminisztrációs gyakorlatot kér a jelentkezőkkel, amellyel kizárólag Csoma rendelkezik, és a pályázat szövege jelentősen eltér a többi tanszék pályázatától. Megkereséseinket az egyetem elutasította.

Itt olvashatóak a most megjelent tanszékvezetői pályázatok. A Történeti Intézet és a Filozófiai Intézet több tanszékére és más intézetek egy-egy tanszékére jelenet meg pályázat, köztük a Távol-keleti Intézet Koreai Tanszékére. Itt van néhány példa a pályázatok szövegére: 

Történeti Intézet Középkori és Kora Újkori Magyar Történeti Tanszék 

Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak. Irányítja, koordinálja a tanszéken folyó középkori magyar történeti és koraújkori magyar és Erdély történeti kutatásokat, tevékenyen közreműködik a tanszék nemzetközi kapcsolatainak működtetésében.

Ókortudományi Intézet Latin Tanszék 

Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; összehangolja az oktatási és kutatási feladatok elvégzését a klasszika-filológiai társtanszék, a Görög Tanszék vezetőjével, közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak.

Filozófiai Intézet Logika Tanszék

Az tanszékvezető feladata: javaslatot tesz a tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjára (előadás, szeminárium, gyakorlat, alternatív, fakultatív tárgyak körére és óraszámukra); javaslatot tesz az intézet igazgatójának az oktatási feladatot ellátó intézeti munkatársak személyére, illetve külső óraadók megbízására tekintettel az oktatói-kutatói követelményrendszer rendelkezéseire, az ellátandó óraszámra és a kapcsolódó oktatási feladatokra; közreműködik az oktatók, kutatók és nem oktató-kutató dolgozók minősítésében; meghatározza és ellenőrzi az egyes oktatók konkrét tanévi/félévi oktatási feladatait; javaslatot tesz, illetve közreműködik az intézet kutatási feladatainak meghatározásában és ellátásában; megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat, és ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat vagy az intézetigazgató ráruházott; megbízásának lejártakor beszámol az intézeti tanácsnak.

Ezekhez a példákhoz érdemes hasonlítani a Koreai Tanszék ugyanezen az oldalon megjelent kiírását:

A tanszékvezető elsőszámú feladata a Koreai Tanszék által gondozott tantárgykör oktatási programjának (előadás, szeminárium, gyakorlat) irányítása és folyamatos működtetése. A tanszékvezetőnek több éves gyakorlattal kell rendelkeznie a Koreai Tanszék kurzuskínálatának összeállításával, a koreai szakos BA és MA képzés akkreditációs anyagának kidolgozásával, valamint a tanszék egyéb adminisztratív ügyeinek intézésével kapcsolatban. A tanszékvezetőnek felsőfokú koreai nyelvvizsgával kell rendelkeznie, valamint több éves gyakorlat szükséges koreai nyelvi, koreai kulturális, és koreai történelmi kurzusok oktatásával kapcsolatban. A tanszékvezetőnek a felsőfokú koreai nyelvtudás birtokában kapcsolatot kell tartania a dél-koreai partnerszervezetekkel és egyetemekkel, továbbá koordinálnia kell a dél-koreai vendégoktatók (vendégprofesszor, lektor) tanévi/félévi oktatási tevékenységét. A tanszékvezető több éves gyakorlatával megszervezi a hallgatók tanulmányi munkájával összefüggő oktatási, vizsgáztatási és más, a tanulmányi osztályok hatáskörébe nem tartozó feladatokat. A tanszékvezető ezzel összefüggésben gyakorolja mindazokat a jogokat, amelyeket valamely szabályzat, vagy az intézetigazgató ráruházott.

Vagyis jól látható, hogy a Koreai Tanszék a többi tanszékkel szemben elvárásként fogalmazza meg, hogy a pályázó rendelkezzen gyakorlattal a tanszék vezetésében, sőt az ELTE-n zajló koreai képzés akkreditációjával kapcsolatban is. Ezeknek a kívánalmaknak nehezen tehet eleget más, mint a tanszék jelenlegi megbízott vezetője, Csoma Mózes (forrásunk megbízott tanszékvezetőként beszélt Csomáról, a tanszék honlapján tanszékvezetőként, az intézet honlapján tanszékvezető-helyettesként szerepel). Valószínűleg egyébként sem lenne túl nagy a verseny, hiszen a tanszék vezetésére csak a BTK docensei és egyetemi tanárai pályázhatnak, és feltételezve, hogy elvárás a koreai nyelv ismerete, csak a tanszék másik docense, Mecsi Beatrix jöhetne szóba. Csomán és Mecsin kívül csak Hamar Imrét találtuk mint koreai nyelvtudással talán rendelkezőt. Az intézet honlapján egyszerre szerepel a Koreai Tanszék, a Kínai Tanszék és a Távol-keleti Tanszék vezetőjeként, a Koreai Tanszék honlapján azonban sem oktatóként, sem vezetőként nincsen felsorolva. A verseny akkor lehetne nagyobb, ha nem lenne elvárás a koreai nyelvtudás. Ebben az esetben a Távol-keleti Intézet más oktatói is pályázhatnának esetleg. 

Az üggyel kapcsolatban hiába kerestük a Koreai Tanszéket, a Távol-keleti Intézet vezetését, a Bölcsészettudományi Kar vezetését és az egyetem vezetését is. A következő kérdéseket küldtük el:

  • A Koreai Tanszék pályázata miért tér el jelentősen a többi tanszék pályázatától, különös tekintettel a következő kitételre: ,,A tanszékvezetőnek több éves gyakorlattal kell rendelkeznie a Koreai Tanszék kurzuskínálatának összeállításával, a koreai szakos BA és MA képzés akkreditációs anyagának kidolgozásával, valamint a tanszék egyéb adminisztratív ügyeinek intézésével kapcsolatban. A tanszékvezetőnek felsőfokú koreai nyelvvizsgával kell rendelkeznie, valamint több éves gyakorlat szükséges koreai nyelvi, koreai kulturális, és koreai történelmi kurzusok oktatásával kapcsolatban.", melyhez hasonlót nem találtunk a többi tanszék kiírásában?
  • Milyen szempontok szerint fogják majd elbírálni a pályázatokat?
  • Dr. Csoma Mózesen kívül ki pályázhat még?

Összesen két helyről kaptunk választ. Fábri György közkapcsolati és kommunikációs rektorhelyettes a kari vezetéshez irányított minket. A BTK-ról egyedül Dr. Orlovszky Géza, a pályázati és tudományszervezési ügyek dékánhelyettese válaszolt. Ő a következőket írta:

A tanszékvezető pályázatokat az egyes területek sajátosságainak és igényeinek megfelelően írtuk ki. Az egyes tanszékeken esetlegesen eltérő feltételeket az adott tanszék által gondozott képzések sajátosságai igazolják. A pályázatokat az egyetemi és kari SzMSz szabályai szerint fogjuk elbírálni. A pályázatokon bárki indulhat, aki megfelel a kiírás követelményeinek.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (3,5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr635702992

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Larry Silverstein 2013.12.21. 13:20:24

Gondolom qrvanagy a tolongás a koreai tanszék vezetésére amikor piaci kofaként naponta keresenk annyit mint egy adjunktus havonta.

Pedig értelmiségi vótam.

OkoskaTo:rp 2013.12.21. 13:22:21

Egy régi klasszikus:

"Pályázhat bárki, aki eleget tesz a következő feltételeknek:
- Családi neve K-val kezdődik, és elemennek végződik.
- Keresztneve: Péter
- Anyja neve: Kiss Rozália
- Született 1955. június 26-án,
- és nem beszél egyetlen idegen nyelvet sem.
Mindazok, akik eleget tesznek a fenti feltételeknek, jelentkezzenek a vállalat személyzeti osztályán, Kelemenné Kiss Rozáliánál."

hbandi 2013.12.21. 14:02:19

Jaj, de átlátszó csacsiság! De hát az ifjú titániumoknak is tanulni kell valahol. Gondoltam, azért az ifjú Prinz úr képét kiteszem ide a megjegyzésbe, hogy érezze, milyen is az, de a honlapja sajnos nem üzemel.

Na, Kedves Prinz, vajon, miért kell felsőfokú nyelvtudás egy nyelvi szakon? És a filozófiai intézetben miért nem? A magam részéről én ez utóbbi helyen is megkövetelném.

Az pedig tudja, kedves Prinz, hogy miért kell az adminisztrációban való jártasságot megkövetelni? Mert a leépítésekkor kirúgták a titkárnőket, a professzorok meg maradtak. Így most a professzorok adminisztrálnak. Nemcsak a koreai tanszéken, hanem mindenhol. Ám ahogy az ütősnek szánt bejegyzéseit olvasgattam, ez utóbbit tulajdonképpen tudja is.

De ha maga is tudja, akkor miért kell lerántani a leplet a semmiről! Na, de Prinz, most komolyan a koreai tanszék... Ugye csak viccelt?

Horváth András
egyetemi tanár

Larry Silverstein 2013.12.21. 14:08:00

@hbandi: Buktassa meg ezt a nyikhajt tanárbácsi!

OkoskaTo:rp 2013.12.21. 14:08:48

@hbandi: Kedves professzor úr! Bizonyára azt is tudja, hogy egy rendes egyetemen egy rendes tanszék 2-nél több, fokozattal rendelkező oktatóból áll. Ha a legapróbb részterületnek is külön tanszéket alapítanak (pozíció, és tanszékvezetői plusz fizetés?), akkor ne tessék csodálkozni, hogy külön adminisztrációt nem kapnak mellé. Részemről már egy összesített "keleti nyelvek" tanszék is határeset a BTK teljes palettájához képest. Vagy nemsokára lesz "észak-koreai tanszék" és "dél-koreai tanszék" is?

Larry Silverstein 2013.12.21. 14:13:56

@OkoskaTo:rp: Én a doktorátus után rögtön üzletelni kezdtem tök drága partvisokkal. És most nézz rám!

Azért kezdtem hogy ne kelljen ilyen faszokkal foglalkoznom akik ezt müvelik, aztán posztot írnak róla, aztán hozzászólnak...hanem megvegyem őket kilóra minden nap.

Legyen ez örök tanulság.

SchA · http://katpol.blog.hu 2013.12.21. 14:36:37

Volt szerencsém Csoma Mózeshez, és azt kell hogy mondjam, Korea témájában nála felkészültebb, alkalmasabb embert nem lehet találni az egész országban.

ELTEs fizetésért meg nem fognak idejönni külföldi szakemberek tanszéket vezetni.

Azzal az érdekes gondolattal, hogy egy feladat betöltéséhez szükséges nyelvtudás inkább ne is legyen feltétel, és akkor majd nagyobb lesz a verseny, előbb meg kellene keresni pár multit, a reakcióikat meg ki lehetne posztolni a Átlátszó Oktatáson, hagy röhögjenek az olvasók is.

UNara 2013.12.21. 14:44:27

"A verseny akkor lehetne nagyobb, ha nem lenne elvárás a koreai nyelvtudás."

Ennél a mondatnál tényleg ledobtam a láncot. Miért is ne lehetne jelölt egy szorgos takarítónő, vagy egy felkészült hentes is, szemben azzal, aki erre tett fel az életét?
Miért lenne ez kivétel, amikor a polihisztor politikusok is képesítés nélkül sikerrel (muhahaaa!) irányítanak egy szakterületet.
Szerintem indítok gyorsan egy blogot, mert hülyeséget én is tudok írni.

hbandi 2013.12.21. 15:39:20

@Larry Silverstein: Nem kell megbuktatni, pofára esett anélkül is. :-)

salát gergely 2013.12.21. 16:51:08

Mint a helyzet ismerője, hadd tegyek néhány megjegyzést:
- Jól értem, hogy a szerző azt kifogásolja, hogy egy nyelvi tanszék vezetőjének ismernie kell az adott nyelvet? Nem az lenne a furcsa, ha ez nem lenne elvárás vele szemben?
- A koreai tanszék az ELTE BTK legfiatalabb tanszéke, alig néhány éve alakult, s most először írnak ki pályázatot a vezetésére (eddig ideiglenes vezetője volt). Más tanszékeknél évtizedes-évszázados hagyomány, szokásjog is szabályozza a tanszékvezetővel szembeni elvárásokat, így a pályázatoknál jellemzően egy egyenszöveget adnak meg, mert úgyis mindenki tudja, hogy mi a dörgés. Egy skandinavistának nyilván eszébe se jutna, hogy a portugál tanszék élére pályázzon, még ha ezt nem is tiltja a pályázat. Egy új tanszéknél viszont teljesen ésszerű, hogy a kari vezetés megszab bizonyos minőségi feltételeket - itt meg az lenne a furcsa, ha ezt nem tenné.
- Nem túl életszerű, hogy a szerző szabadidejében az ELTE BTK most kiírt több tucat tanszékvezetői pályázatát böngészné, eltéréseket keresve a szövegükben. Gondolom, az történt, hogy valamely kollega, aki nem tud koreaiul, megsértődött ezen a feltételen, és a névtelen feljelentgetés ősi eszközéhez folyamodott. Ezt megteheti, de hogy az Átlátszó Oktatás miért száll bele ilyenekbe, az érthetetlen.
Sg (ELTE BTK Kínai Tanszék)

freesleep 2013.12.21. 17:01:39

ez tényleg túl személyre szabott, de a többi egyetemi állást is 1-1 adott személyre írják ki

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2013.12.21. 17:17:26

@salát gergely: @SchA: @hbandi:

Orulok, hogy ennyi funkcionalis analfabeta olvasonk van. A cikk arrol szol, hogy a koreai tanszeken jelentosen mas a palyazati kiiras, mint a tobbi tanszeken. Nem a felsofoku nyelvvizsga megkovetelese benne a mas, hanem a tanszek adminisztraciojaban szerzett tapasztalat megkovetelese. Ilyen tapasztalata csak Csomanak van, igy senki mas nem palyazhat valoszinuleg.

A nyelvtudas ott jott a kepbe, hogy nem egeszen ertettem, hogy mivel amugy is biztosnak latszik Csoma kinevezese (mert csak neki van meg a megfelelo nyelvtudasa, illetve, ha a tobbi tanszek palyazatahoz hasonlo palyazatot irtak volna ki, akkor is csak o es egy kollegaja palyazhatnanak), miert kell mas szoveggel kiirni naluk a palyazatot.

Egyebkent Csoma felkeszultseget senki nem vonta ketsegbe.

A szerzo pedig nem bongeszi szabadidejeben az ELTE BTK palyazatait, hanem egy egyetemi forrasunk hivta fel az ugyre a figyelmunket, ezutan neztunk utana.

hbandi 2013.12.21. 17:36:24

Ifjú Kolléga!

Nem szabad megsértődni azért, mert butaságot írt, és erre felhívtuk a figyelmét. Sokszor lesz ez még így az életében.
Mert abban azért megegyezhetünk, hogy ha egyetlen személy alkalmas egy posztra nyelvi okokból, ámde más okokból is csak ő alkalmas, és ő kerül egy posztra, akkor tulajdonképpen ez a cikk nem is szól semmiről. Hát nem.
Írjon inkább arról, hogy miért kell adminisztrációhoz értenie egy tanszékvezetőnek? Csak az a baj, hogy az a cikk egy péntek esti bulin a teljes KO előtt nem fog összejönni. Többet kell dolgozni, kevesebbet megsértődni.

András

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2013.12.21. 17:56:51

@hbandi: Senki nem sertodott meg. De sajnos onok nem magyaraztak el az alapkerdest: miert kulonbozik a koreai tanszek palyazati kiirasa mas nyelvi tanszekek palyazati kiirasatol. A latin, orosz, portgual stb. tanszekeken nem palyazati kovetelmeny, hogy ,, A tanszékvezetőnek több éves gyakorlattal kell rendelkeznie az XY Tanszék kurzuskínálatának összeállításával, a koreai szakos BA és MA képzés akkreditációs anyagának kidolgozásával, valamint a tanszék egyéb adminisztratív ügyeinek intézésével kapcsolatban." Igy a tobbi tanszeken tobb palyazo is lehet.

xGéza 2013.12.21. 18:00:16

azt hogy gondolja a szerző, hogy ha koreai nyelvtudás nélkül lehetne pályázni, akkor több potenciális jelentkező lehetne. Koreai tanszék vezetője nyelvtudás nélkül?

Amit igazából nem értek, az az, hogy miért kell ilyen apróka tanszékeket létrehozni (2 főállású oktató, 1 lektor, 3 óraadó). Más egyetemen min. 15 főállású oktatónál kezdődik egy tanszék.

hbandi 2013.12.21. 18:05:50

Dániel!
Amíg ezt az alapkérdést nem érti, addig nem kellett volna egy keménykedőnek szánt írást közzétennie. Mondja, tényleg úgy írogat felsőoktatásról, hogy ezt nem érti? Az első kommentemben leírtam a választ.
Ha Ön erre leanalfabétázza az olvasóit, akkor szerintem Ön megsértődött, mert egy semmiről sem szóló minősíthetetlenül gyenge írásról leírtuk, hogy mennyit ér.
Tegye már meg, hogy így karácsony előtt saját magáról is kitesz ide egy képet, csakhogy lássuk, ki ez a tehetségtelen "keményfiú".

András

freesleep 2013.12.21. 18:15:01

@Prinz Dániel: a válasz erre az lehetne, hogy azért, mert egy tanszékvezetéshez szükséges elmeéllel rendelkező embertől nem várható el, hogy az adminisztrációba csak úgy sittysutty betanuljon. de valójában inkább a kiírók találékonyságának a hiányáról van szó, mert testreszabhatták volna a jelölt releváns tudományos tevékenységével is, ahogy az szokásos, csak az kicsit strapásabb, mert valamennyire relevánsakat és másoknak egyszerre meg nem levőt kell gyűjteni

hbandi 2013.12.21. 19:32:10

Látom, a kommentelésnek igazából vége. Így a végén köszönjük meg együtt Mucsi Beatrixnek, a cikk értelmi szerzőjének, hogy sikerült egy kis vihart kavarnia egy pohár vízben. Egyre kevésbé lep meg, hogy szakmailag alkalmatlan emberek dühös sértődésből nemcsak az ellen képesek fordulni, aki szerintük elorozott valamit, hanem belerúgnak a saját intézményükbe is. Pedig, Beatrix, Ön is innen kapja a fizetését. Ha lejáratja az ELTE-nek azt a kis zugát, ahol Ön van, akkor az egész intézményt járatja le. Azt az intézményt, aminek a csapatában Ön is játszik. Ez nem tisztességes. Érdemesebb a vitákat offline, egymás közt elintézni, semmint belerondítani abba a levesbe, amiből Ön is eszik.
De ha már szóba került az Ön személye. Mit nem ért azon, hogy Ön nem publikál annyit, mint Csoma úr? Nem írt annyi könyvet, nem beszéli olyan jól a nyelvet, nem ért az adminisztrációhoz. Nincsenek olyan jó vállalati kapcsolatai, és a nemzetközi kapcsolatok terén is Ön áll vesztésre. Vitán felül áll, hogy az ELTE és a hallgatók érdeke az, hogy Csoma úr legyen a tanszékvezető, mert ő képes magasabb szakmaiságot biztosítani. Ez a tény!
Miért fáj az Önnek, továbbá, hogy Dr. Csoma Mózes tanszékvezető lesz azon a szakon, ami az ő félévtizedes lobbija nélkül nem jött volna létre?
Az oktatóknak emberi nagyságot is kellene mutatni. Hogy látja Ön, mennyire tisztességes dolog az, hogy Dr. Csoma Mózes megépíti ezt a tanszéket, Ön pedig megpróbálja őt kifúrni, és beleülni a készbe? Ráadásul mindezt gyenge teljesítménnyel.
Majd amikor mindez nem sikerül, akkor erre az ármánykodásra felhasznál egy Dánielt, akit belezavar egy csomó papírba, amiből azóta sem lát ki. Ez Ön szerint tisztességes eljárás? Nem azon kéne elgondolkozzon, hogy már most olyan szakmai munkát tegyen le, hogy legközelebb legyen esélye pályázni?
Sok sikert kívánok Dr. Csoma Mózesnek, és azoknak, akik öregbítik ennek az egyetemnek a hírnevét, és emelik a színvonalát! Mert legfontosabbak a hallgatók, és nekik csak ez számít.

Horváth András

salát gergely 2013.12.21. 19:51:25

@Prinz Dániel: Ne személyeskedjünk.

Egy nemrég létrehozott, frissen akkreditált és még sok szempontból képlékeny (pl. mesterszakot végzettekkel vagy doktori programmal még nem rendelkező) tanszéknél nem elhanyagolható szempont, hogy aki vezeti, az átlássa az egészet. Ez persze máshol is elvárás, csak máshol a már kialakult egyértelmű viszonyok miatt ezt feleslegesnek tartották a pályázatba is beleírni. Koreai szak vagy tanszék korábban Magyarországon nem volt, külföldön koreanisztikát végzett magyar szakember egyelőre nincs, így az a természetes szűrő, hogy egy szakon az adott szakon végzettek tanítsanak, a koreai esetében nem működik, gondolom, ezért tér el két-három mondattal ez a pályázat a többitől. Egyébként az akkreditációs folyamat nem egyszemélyes dolog, gyakorlatilag minden tanszéken mindenki részt vesz benne így vagy úgy. Sőt intézeti szinten is van együttműködés, segítjük egymás munkáját a létesítési és indítási kérelmek összeállításában, így az intézeten belül mindenkinek van adminisztrációs tapasztalata mindegyik szakkal kapcsolatban. A több hónapos kollektív munkával kialakított a kérelmeket nem is egyes személyek vagy tanszékek, intézetek nyújtják be a MAB-hoz, hanem a Kar. Ha valaki kivonja magát a munkából - tényleg nem tudom, ez esetben történt-e ilyen, szerintem nem -, akkor az meg mondjuk ne akarjon tanszékvezető lenni.

A lényeg az, hogy Dániel itt jóhiszemű eszköze lett egy sértettségből fakadó kellemetlenkedő akciónak. Mindenkivel megeshet ilyen, de szerintem vigyázzanak, hogy az Átlátszó Oktatás több legyen munkahelyi feljelentgető-blognál.

Még valami, a koreai tanszék létét kifogásolóknak: ez a tanszék az egyetlen az ELTE BTK-n, amely gyakorlatilag külső pénzből (koreai cégek támogatásából) működik, jelentős bevételt termelve. Az önálló tanszékek létének egyébként nincs költsége (leszámítva talán a pár ezer forintos tanszékvezetői pótlékot, de lehet, hogy már azt is megszüntették), viszont az oktatásszervezésnek nélkülözhetetlen keretét adják. Nyilván a kedves kommentelőnek a kínai, koreai és japán nyelv és kultúra tök ugyanaz, de azért egyetemi szinten némileg más a nívó.

Közösségek

süti beállítások módosítása