Döntsd a Marxot, ne siránkozz!

2014. 01. 19. 11:00 - Kálmán Mihály

Rétvári Bence, a KIM parlamenti államtitkára, neves polihisztor-professzor nyílt levelet írt a Budapesti Corvinus Egyetemnek, melyből kiderül, hogy:

1. Rétvári Bence totális szereptévesztésben van.

2. Rétvári Bence egy alsó tagozatos szintjén sem képes értelmezni azt, amit olvas, pedig a Hoffmanizált-Parraghizált közoktatásnak köszönhetően máris meredeken zuhannak a kis erőforrásokat nevelő rendszer hatékonyságát mérő mutatóink.

Tehát:

1. Rétvári Bencének a KIM államtitkáraként legfeljebb a KIM-NGM projektjeként kiemelt támogatásból, titkosított beszerzésekből épülgető Nemzeti Közszolgálati Egyetemhez lehet némi köze. Esetleg felvethetné, hogy Szakály Sándor, újonan kiválasztott udvari főtörténész alkalmas-e az NKE tudományos rektorhelyettesi posztjára tegnapi, általam is megénekelt holokauszttagadás-gyanús nézeteinek fényében. Azonban aligha tekinthető a normális jogállami működés részének, hogy egy ilyen, ukázzal felérő nyílt levelet írjon egy autonóm felsőoktatási intézménynek:

Bízom benne, hogy a Budapesti Corvinus Egyetem vezetése és polgárai is egy terhes és vállalhatatlan örökségnek tartják Karl Marx szobrát. Mindezek alapján kérem, hogy a rendszerváltás után 25 évvel tegyék meg a negyedszázada szükséges lépéseket a BCE főépületének aulájában található Marx szobor mielőbbi eltávolításának érdekében.

2. Marx Rétvári által boncolgatott antiszemitizmusa legalábbis véleményes, mindenesetre nem észrevételezni a marxista gazdaságelméletet Marx A zsidókérdéshez c. pamfletjében és egyéb műveiben, és Marx kijelentéseit pusztán zsidóellenességnek beállítani pedig minimum csúsztatás. Marx a zsidóságot a kapitalizmus szinonimájaként használta, ahogy tették a zsidóellenes nézeteket vallók előtte, és ahogy teszik azóta is. Marx óta annyiban változott a helyzet, hogy a kommunizmust is a zsidókkal azonosítják az antiszemiták, többek között azért, mert a zsidó származású Marxot – Rétvárihoz hasonlóan – azonosítják a leninizmus-sztálinizmussal, és egyéb kommunista gyökerű önkényuralmi rendszerekkel.

Ahol Rétvári Marx vélt feketeellenes rasszizmusát és rabszolgaságpárti álláspontját próbálja bizonygatni, ott valójában egy olyan szövegrészletet idéz, ahol Marx az anarchista filozófus, Pierre-Joseph Proudhon leegyszerűsítő dialektikájának kritikáját adja a rabszolgaság vs. szabadság példáján keresztül. Tehát a Rétvári által idézett szövegről Marx világosan jelzi, hogy az egy hipotetikusan Proudhon fejében lejátszódó gondolatmenet, nem pedig a saját véleménye. Egyébként Proudhon talán leghíresebb kijelentése, hogy "A tulajdon: lopás," de ugyanott írja azt is, hogy "Mi a rabszolgaság? (...) Gyilkosság."

Marx állítólagos szlávellenes nézeteit, melyek Rétvári szerint "a náci fajelmélet ideológusaihoz álltak közel" egy Friedrich Engels által jegyzett cikkből (Der magyarische Kampf - angol fordítás itt) próbálja meg levezetni az államtitkár, és az Engels-cikkből való az az idézet is, amelyet Rétvári tévesen a valóban Marx által írt Kényszerkivándorlás c. cikkből származóként tüntet fel. A nemzetek eltűnésének szükségességét és emberek közti egyenlőséget hirdető, a nacionalizmust és rasszimust a burzsoázia munkásosztályt félrevezető taktikájaként értelmező Marx természtesen nem nevezhető fajgyűlölőnek, és főképpen nem rokonítható a biológiai értelemben vett rasszizmus ideológusaival. Az aljas torzítás csupán arra szolgál, hogy Rétvári relativizálhassa ez utóbbiak ideológiáját és rémtetteit.


A Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem aulája Marx takart szobrával az MDF I. országos gyûlésének idején, 1989. március. 11-12.

Természetesen az államtitkár sunyisága és ostobasága a legkevésbé sem jelenti azt, hogy ne lehetne arról vitázni, helye van-e Marx szobrának a BCE aulájában, de Rétvári államtitkárnak ehhez a kérdéshez semmi köze. Ugyanakkor érdemes felidézni, hogy milyen kontextusban, milyen előzmények után íródott a Rétvári-levél.

Míg az átkosban hatalmi szóval neveztek el köztereket és intézményeket a rendszerhez köthető, vagy a rendszer által felhasznált személyekről és fogalmakról, a harmadfél évtizeddel a rendszerváltás után, Vona, Bayer és Bogár országában is hősies antikommunista gerjedelemmel izzó önjelölt onomasztikus (névtan-tudós) ifjúkeresztények válaszképpen szintén felülről méltóztatnak beleszólni, hogy kiről vagy miről ne lehessen elnevezni ezeket.

Az Ifjúsági Kereszténydemokrata Szövetség még 2011 elején kezdett  el kampányolni a szerintük a kommunista rendszerhez köthető utcanevek ellen, és alig két év alatt erőfeszítéseik meghozták represszív-bürokratikus gyümölcsüket, a 2013. január elsején hatályba lépett 2012. évi CLXVII. törvényt "egyes törvényeknek a XX. századi önkényuralmi rendszerekhez köthető elnevezések tilalmával összefüggő módosításáról." A törvény alapján az "önkényuralmi rendszerekhez köthető" fogalmak, személyek és szimbólumok nem szerepelhetnek intézmények, települések, cégek, sajtótermékek, vagy civil szervezetek elnevezésében.

A törvény kiegészítéseként az MTA kijelölt bizottsága 2013-ban, egyértelmű politikai nyomásra olyan állásfoglalást tett közzé (az eredeti dokumentum jelenleg nem elérhető), melyben szinte kizárólag a kommunizmushoz lazábban vagy szorosabban köthető személyeket és fogalmakat kategorizáltak aszerint, hogy szerepelhetnek-e elnevezésekben. Így például Marxot a "használható, de aggályos" kategóriába sorolta az MTA-bizottság, de Prohászka Ottokárral kapcsolatban nem foglalt állást mert, a Horthy-korszak fasisztoid, militáns antiszemita hitszónokának, az első világháború utáni első európai zsidótörvény, a szégyenletes numerus clausus egyik szellemi atyjának "neve nem hozható kapcsolatba XX. századi önkényuralmi rendszerek működtetésével." Prohászka egyébként Rétvári frakcióvezetője, Harrach Péter szerint nem volt antiszemita, Rétvári pedig Horthyt is megpróbálta kimosdatni a népirtásban való bűnrészességből. 

Rétvári levele tehát csupán egy újabb epizód ebben a hatalmi önkénytől, nácimosdatástól, kettős mércétől és rátarti ostobaságtól roskadozó  történetben.

Képek: magyarhirlap.hu, mek.oszk.hu


UPDATE: az IKSZ fokozza az antifasiszta éberséget. Megírom.
Itt az új poszt.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (3,9/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr695769325

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Európai Baloldal · http://amiidonk.hu 2014.01.19. 17:38:11

Az, hogy az antikommunizmusért felelős államtitkár a mérhetetlen ostobaságokat közöl, az egy dolog, ez a nagytőkések pártját kiszolgáló "elit" dolga. De, hogy a forrásokat is rosszul jelöli meg, ahonnan kiemel és rosszul interpretál idézeteket, az már tényleg nagy blama.

Köszönet a tudományos pontosságú elemzésért. Egyszerűen félelmetes, hogy ezek kiveszik Marx korleírását a szövegből, amikor is leírja, hogy a nők és a rabszolgák tárgyak, aztán úgy torzítják el, mintha ezzel Marx egyet is értett volna, holott csak elemzi az adott kor degenerált és embertelen viszonyait, pont azért, mert nem értett vele egyet.

És ne felejtsük el a lényeget: a 4,6 millió létminimum alatt élő szegényt és az 50.000 éhező gyermeket kitermelő elnyomók akarják eltávolítani az ellenük fellépő mozgalmak jelképeit.

EMU 2014.01.19. 20:22:42

rétvári is ugyanaz a suttyó, féltudású, kontraszelektált újfunkci, amivel tele van a fidesz rezsim. Annyi van belőlük, mint a szemét. Mégis miért kellene ennek a trógernek másról szólni, mint a gazdáinak és a szolgatársainak? Ez nem egy téma ismeretének a tükre, hanem a morális deficité, amivel ezek a sz@rjankók egytől egyig bírnak. Gerinctelenek és gátlástalanok.

bastian 2014.01.19. 20:27:23

Még szerencse, hogy a posztíró és köreinek a véleménye már a kutyát sem érdekli, csak még nem vették észre.

Csak tátognak mint a partra vetett hal, de ahogy azok is, ezek is előbb-utóbb megdöglenek...

Erő e-meló 2014.01.19. 20:47:20

"Marxot – Rétvárihoz hasonlóan – azonosítják a leninizmus-sztálinizmussal"

Micsoda véletlen, hiszen semmi közük nem lehet egymáshoz. Csak hobbiból nevezték magukat Lenin vezér bolsevikjai és a mozgalomban felizmosodott Sztálin marxistáknak

Netuddki. 2014.01.19. 20:48:48

"Rétvári Bence, a KIM parlamenti államtitkára, neves polihisztor-professzor"

Ne röhögtess! Hány éves lehet a csórikám? A doktoriját is biztos valami jogi egyetemen szerezte ahol automatikusan adják ha elvégezte...

balambher 2014.01.19. 20:52:55

Rétvári életében egy percet nem végzett rendes munkát. Elvégezte az egyetemet, utána bő egy évig volt fővárosi képviselő, onnét pedig egyenesen az államtitkári székbe vezetett az útja - 26, vagy hány évesen. És egy percig nem volt benne kétely, hogy ő a legalkalmasabb arra a posztra. Nyilván a hatalmas rutinja és szaktudása miatt.

balambher 2014.01.19. 20:53:26

@kovi1970: ezt nyilván vitriollal írta.

kvadrillio 2014.01.19. 21:04:00

Mazsihisz: Szakály mondjon le!

Index

2014. január 19., vasárnap 17:08 |
Címkék
mazsihisz, idegenrendészet, veritas intézet

Döbbenten és értetlenül állunk a kormány által alapított „Veritas” Intézet holokauszt-relativizálása előtt – írja közleményében a Mazsihisz vezetősége. A szervezet lemondásra szólítja fel Szakály Sándort, az intézet vezetőjét.

ATELE A TÖKÖM A MA ZSI HISZTISSEL !!!!!
ELÉG NEKÜN K A 4 MILLIÓ LÉTMIN ŰIMUM ALATT ÉLŐ, A TÖBBSZÁZEZER ÉHEZŐ GYEREK, A 2 MILLIÓ 5-6 ÉVE MUNKANÉLKÜLI VEGETÁLÓ, MÉG EZEK A ZSIDÓK IS A FEJÜN KRE AKARNAK ÜLNI ÉS MILLIÁRDOKAT KISAJTOLNI A MAGYAR KORMÁNYBÓL !
CSINÁLJÁK ITT A MŰBALHÉKAT FÉNYES NAPPAL MEG ÉJSZAKA IS, A HELYETT, HOGY MENNÉNEK HAZA IZHRAELBE, AHOL NYUGODTAN TUDNÁNAK MONDVACSINÁLT EZER ÉV ELŐTTI SÉRELMEIKRŐL DÜNNYÖGNI A ROKONAIKNAK !!!!!

Loyola 2014.01.19. 21:10:41

Az elején még röhögtem ezen a faék egyszerűségű antiszemita-mosdatáson. Volt benne irónia, hogy Soros pénzéből irkálnak ilyeneket. Aztán második olvasatra már inkább szomorú az egész. Szégyelljétek magatokat Átlátszó Oktatás Blog. Alja emberek vagytok.

EMU 2014.01.19. 21:11:29

@kvadrillio: Elárulnád, hogyan jön ez ide, náci?

burnout syndrome (törölt) 2014.01.19. 21:15:06

Képzeljük el, ha Hitler szobra állna ott az Aulában ...

csíkosfejű cserregő nádiposzáta 2014.01.19. 21:18:00

@Loyola: szia Bence, névvel miért nincs ekkora pofád?

ajvéból jelentik 2014.01.19. 21:22:13

Milyen pitiáner, izzadtságszagú maszlaggal kell ezeknek a KDNP-s nímandoknak fölhívni magokra a figyelmet. Pedig ettől még maradnak akik voltak: a Fidesz pörgekalapját díszítő nackós árvalányhaj. Naponta közröhejjé válni se lehet könnyű kenyérkereset. Nebich.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.19. 21:25:52

mosdatjátok ezt a mocsok marxot, fújj. undorító.
százmilliók halálát okozta az okoskodása és gyűlöletkeltése.
lemállott a szakértői máz rólatok, kivillan a vörös lélek.

Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2014.01.19. 21:26:53

Az egyetlen dolog, amit én ebből az egész történetből nem értek, hogy miért áll még mindig egy Marx-szobor a közgáz aulájában? Nem kellett volna már réges-rég elvinni a szoborparkba? Nem hiszem, hogy a mai közgazdászok tanulnának Marxot vagy akárcsak találkoznának vele, ha igen akkor is maximum elrettentő példaként.

dosagy18 2014.01.19. 21:32:19

Áh, ha a zsidókat a tőkések szinonímájaként használta, az mindjárt más, az teljesen elfogadható.
Nem értem, mire jó ez a mosdatás.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.19. 21:35:18

Antimarxista vagyok, de az igaztalan vádaktól megvédek mindenkit. Márpedig ez az antiszemitizmus vád egyszerűen butaság.

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.19. 21:35:49

@Munkáspárt 2006: a blama az, hogy ti itt basszátok a levegőt és nem lettetetek elhajtva a komcsi haverjaitokhoz é.kóreába. miért nem emigráltok és nyaljátok a kommunista spanjaitok seggét fényesre? jah mert itt a diktatúrában jobb posztolgatni mi?

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.19. 21:42:25

Viszont abszurd az állítani, hogy Lenin rendszere nem volt marxista. De igen, az volt. Lenin és Sztálin hithű marxisták voltak, Marx álmát valósították meg.

Vombatus Ursinus 2014.01.19. 22:03:13

@EMU: Sehogy csak zsidózott egyet a szöveggenerátora. Szard le, többet nem érdemel.

Rodolfo63 2014.01.19. 22:05:47

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:
marx egy közgazdász, a gazdasági válság hatására sokak újra átnézik az elméleteit, próbálják újraértelmezni, hátha van benne használható dolog a jelen számára is

attól, hogy őrá hivatkoztak a halálát követően a kommunisták, még nem lesz részese

kvadrillio 2014.01.19. 22:08:16

...ÉS ILYEN ÁLLAMTITKÁROKBÓL VAN TÖBB MINT 75 A MAGYAR PARLAMENTBEN ????????
KÖZPÉNZEN FIZETVE ?????!!!!!

Moin Moin 2014.01.19. 22:29:01

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа: @Erő e-meló:

Marxot egy világ választotta el Lenintől és Sztálintól. Ui. Marx azt írta, hogy a kapitalizmust majd ott követi először a szocializmus/kommunizmus, ahol a kapitalizmus a legfejlettebb, így ott fogja a leghamarabb meghaladni a kapitalista kereteket a technológia. (Nagyon leegyszerűsítettem Marx megfogalmazását.) Lenin viszont - miután már kvázi-forradalmi helyzet uralkodott Oroszországban 1971 elején - már azt állította, hogy ott bukik meg legelőször a tőkés rend, ahol az a leggyengébb, és ez aktuálisan éppen az I. vh.-ban kivérzett Oroszország lett volna. Sztálin pedig ezt az (egyébként téves, a kényszer szülte) lenini elképzelést torzította még tovább, az ún. élesedő osztályharc elméletével.

Arról nem is beszélve, hogy Marx a mélyen polgári mentalitású Németországban és Angliában elmélkedett a történelem, a társadalom, a gazdaság és az emberi haladás nagy kérdéseiről – Lenin és Sztálin pedig a mélyen bizáncias Orosz Birodalomban. A szovjet szocializmus éppen azért lett olyan (erőszakos, intoleráns), amilyen, mert ezt a bizáncias mentalitást és államhatalmi hagyományt vitte tovább (tulajdonképpen jórészt öntudatlanul is). Azt, amelyet ma is élni és virágozni látunk Putyin Oroszországában. Ha volt súlyos tévedése, hiányossága a marxi elméletnek, akkor éppen az eltérő kultúrköröknek és az azokra jellemző társadalmi stratégiáknak (és ezek viselkedéstani aspektusainak) „számításból való kihagyása” volt. (Persze az ezekkel kapcsolatos tudás a XIX. sz. második felében még egyszerűen nem is létezett.)

Moin Moin 2014.01.19. 22:30:13

@Moin Moin:Természetesen nem 1971, hanem 1917 elejéről volt szó Lenin esetében.:-)

kvadrillio 2014.01.19. 22:38:36

Új helyre kerülhet a Corvinus Egyetem központi, Fővám téri épületének aulájában található Marx-szobor – értesült a hvg.hu. A felsőoktatási intézmény rektora, Rostoványi Zsolt elismerte, hogy ez felvetődött, mivel az egyetemnek "új corvinusos identitást", s ezzel együtt új jelképet keresnek. A rektor később visszavonta a hvg.hu-nak adott nyilatkozatát.

Több mint egy hónappal ezelőtt érdeklődtünk a Budapesti Corvinus Egyetemen arról, hogy igaz-e az az információnk, miszerint felmerült az intézmény vezetői körében a Fővám téri központi épület aulájában található Marx-szobor áthelyezése. Február 29-én a Corvinus első embere a hvg.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy mivel a korábbi Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem, majd Budapesti Közgazdaságtudományi Egyetem 2004 óta Budapesti Corvinus Egyetemként működik a kertészeti egyetemmel összevonva, úgy érzik, a változásnak az intézmény jelképében is ideje lenne megnyilvánulnia.

Rostoványi Zsolt megjegyezte azt is, hogy a "budai és a pesti campus összetartozását, valamint a kari identitások mellett a corvinusost erősítő jelkép" megtalálása szerepelt rektori programjában is. Ennek alapján úgy gondolta, az egyetem neve alapján a humanizmusnak, a reneszánsz korszaknak és a reneszánsz embernek megfelelően egy Mátyás király-szobor vagy a Corvinák lennének a legalkalmasabbak szimbólumnak."""

nU, ETTŐL AZ UNDORÍTISZTŐL INDULT EZ A MARX-FÓBIA AZ ÚTJÁRA......ROSTOVÁNYI LÉNY....KEZDETTŐL FOGVA UNDORT VÁLTOTT KI BELŐLEM, AKÁR CSAK RÉTVÁRI..,..HASONSZŐRŰEK.....

a zember csak hosszan belenéz a szemükbe...és feljön a fekete lelkük.....(EZT HÍVJÁK ELSŐ BE....NYOMÁSNAK !!! :)....)

kvadrillio 2014.01.19. 22:39:32

@kvadrillio: ROSTOVÁNYIN MEGHÖKKENTEM, HOGY A CORVINUS REKTORA LEHETETT.

Brendel Mátyás · http://ateistaklub.blog.hu/ 2014.01.19. 23:10:43

na most leellenőrzitem a dolgokat, majdnem mindenben igazad van.

"The classes and the races, too weak to master the new conditions of life, must give way."

ez bizony a Kényszeremigrációból van, és Marx írta. Persze nem népirtásra gondolt.

www.marxists.org/archive/marx/works/1853/03/04.htm

J.László 2014.01.19. 23:48:38

Meglepett, hogy az a Marx szobor még ott van a Közgázon. Mondjuk azt tudjuk, hogy a Corvinus az egyik legsötétebb bolsi tűzfészek, de akkor is.

Merker Iván 2014.01.20. 00:15:52

@J.László: Azt vágod, hogy a Corvinus hallgatói főleg fideszesek egy felmérés szerint?

Kálmán Mihály 2014.01.20. 00:30:09

@Brendel Mátyás:

Félig igazad, van, az idézet második fele viszont az Engels-cikkből van:

"Marx Kényszerkivándorlásról címet viselő 1853-as tanulmányával is hozzájárult a fajelmélet, és a nácizmus embertelen tételeinek megalapozásához: „Azoknak az osztályoknak és fajoknak, amelyek túl gyöngék (…), pusztulniuk kell.” (…)„A következő világháború nemcsak a reakciós osztályokat és dinasztiákat, hanem egész reakciós népeket fog eltüntetni a föld színéről. És ez is haladás.”"

= "The next world war will result in the disappearance from the face of the earth not only of reactionary classes and dynasties, but also of entire reactionary peoples. And that, too, is a step forward."

www.marxists.org/archive/marx/works/1849/01/13.htm

Szúnyog 2014.01.20. 01:33:41

Döbbenet, hogy Marx szobra még ott van. A többi belvárosi ballibsi taknyolás. Remélem, eltűntök áprilisban, s talán belefáradtok a naponként hányásba.

horrorpornó bábszínház 2014.01.20. 01:41:30

Mondjuk a holokauszttagadásnak illene beleférnie a szólásszabadságba.
Az a zsidómaffia bűne, hogy büntetnek érte.

(Amúgy semmi bajom a zsidókkal, a holokauszt körüli túlkapásaik meg Izrael állam működése kivételével.)

@bastian:
Ahogy látom, téged meg a magyar nyelv és a helyesírás nem nagyon érdekel. Ez valami jobbos betegség?

@burnout syndrome:
Inkább ne képzeljük el.
Már az is elég szar, hogy Horthyé állhat bárhol.

@Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!:
Nem áll. Ül.
Mellesleg közgazdásznak egészen kiváló volt, angol közgazdász barátom szerint a közgazdasági elméleteit nyugaton tanítják is.

@maxval, a gondolkodni igyekvő bircа:
Hát nem egészen. Marx álmában nem nagyon volt önkényuralom meg személyi kultusz meg népirtás. Talán olvass utána.
Mellesleg már az alapoknál nem sok köze van egymáshoz Marx, illetve Lenin és pláne Sztálin nézteinek.

@Brendel Mátyás:
Marx angolul írt? A kutyafáját!

@Merker Iván:
Persze, hogy tudja. Nem véletlenül emlegette a bolsikat. A fideszesek azok.

vrana 2014.01.20. 02:36:01

Az tényleg egy csoda, hogy Marx szobra még ott van az egyetemen. Marx alapján még meg lehet érteni a mai társadalmat.
A mai "tudomány" alapján meg nem. Ugyan kinek, melyik egyetemnek vagy politikai erőnek érdeke az, netán a nagytőke szakszervezeti szervének (EU), hogy valaki is értse azt, ami VAN.
Szerencsére már szinte senki se érti. A tanügyi cél elérve.

belgabela 2014.01.20. 03:44:23

Marx egy jó zsidógyűlölő volt. Ez nyilvánvaló, mert a bolsik szellemi vezérüknek tartják. Engels még a szlávokat is alsóbbrendűnek tartotta, ő meg ettől még rendes ember volt, ugyancsak a bolsik szerint.:))

belgabela 2014.01.20. 03:54:33

@horrorpornó bábszínház:"Persze, hogy tudja. Nem véletlenül emlegette a bolsikat. A fideszesek azok."

És természetesen a magyar bolsevikok jogutódjai, mind rendes demokraták. Nevetségessé teszitek ezzel magatokat, de már megszoktuk,. Ráadásul semmire nem mentetek vele, ezt meg ti szoktátok meg, de képtelenek vagytok leszállni a döglött lóról, képtelenek vagytok váltani, mert már öregek vagytok és ragaszkodtok a jónak vélt ötleteitekhez, hiszen már kevés van. Az, hogy éppen nektek rossz, hogy ezt mondogatjátok, és ezt nem értitek, azt meg megszoktuk, az eddigi szellemi teljesítményetek miatt.

Gratulálok, neked is "elvtárs"!

agyamputáltak 2014.01.20. 05:52:21

@belgabela: márpedig a fidesznél "bolsevikebb" képződmény jelenleg nincs Magyarországon. ezen az nem változtat, hogy az mszp és galerije egy rakás fos.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.20. 06:55:20

@Moin Moin:

Megismétled a kései nyugati kommunistáj hamis érveit. NEM IGAZ!

Eleve nem igaz, hogy Marx ezt mondta volna így. Marx csupán annyit mondott, hogy a kommunizmus a legfejlettebb államokban fog először megvalósulni. Erre azáltal jutott, hogy abból indult ki, hogy a kapitalizmusban az osztályellentétek folyamatosan növekednek, s végül a legfejlettebb országokban elérik a tűrhetetlen szintet, mely miatt a munkásosztály már csak láncait vesztheti, így kitör a forradalom.

A gond az, hogy Marx ezen axiómája tévesnek bizonyult: az ellentétek nem növekedtek, hanem csökkentek, s a munkásság egyre jobban kezdett élni a fejlett kapitalista országokban. Emiatt a munkásság egyre nagyobb része a kapitalizmus reformjában és nem eltörlésében lett érdekelt. A forradalmi helyzet egyre csökkent.

Lenin már ismerte ezeket a fejleményeket és végülis igazolta, hogy fentiek miatt a fejletlenebb országokban van nagyobb esély a kommunizmusra. Igaza is lett. Tény, hogy a kommunizmus mint lehetőség az agrárországokban jóval népszerűbb, mint a fejlett ipari államokban. Ma is ez van. Az ipari államokban a munkásság túlnyomóan a mérsékelt baloldalt választotta a szélsőbal helyett, mert a szakszervezeti harcra és engedményekre alapozó politika sokkal több eredeménnyel kecsegtetett.

Mackósajt 2014.01.20. 06:58:54

@Kálmán Mihály:

"The classes and the races, too weak to master the new conditions of life, must give way."

„Azoknak az osztályoknak és fajoknak, amelyek túl gyöngék (…), pusztulniuk kell.”

Ez hivatalos fordítás vagy a KDNP-s hülyegyerek fordítása? A magyar mondat teljesen mást jelent, mint az angol...
Különösen az "azoknak" beszúrása viszi rosszindulatúan félre a jelentést.

maxval, a gondolkodni igyekvő bircа · http://maxval.co.nr 2014.01.20. 07:01:12

@horrorpornó bábszínház:

Ha arra gondolsz, hogy Marx sehol sem írta, hogy ki kell irtani embereket, akkor igazad van. De nem is erről van szó. Hanem arról, hogy az elmélete a korlátlan erőszakot igazolta, jogosnak tartotta.

Ami pedig a demokráciát illeti, ezt Marx határozottan ellenezte és a diktatúra mellett állt ki.

Mi a különbség Marx, Lenin és Sztálin között. Az alapokban SEMMI. A többiben meg nagyon kevés.

A rossz megvalósítás kritikája abszurd. Lenin a lényegen nem változtatott, Lenin utódai pedig szinte semmit. Tehát a megvalósítás jó volt. A baj magával az eszmével van. Minden más szánalmas magyarázkodás.

Lenin nem rontott el semmit, ő is tudta, hogy a demokrácia és a kommunizmus egymással összegyeztethetetlen fogalmak, ezért a demokráciát sosem támogatta. Miután a demokratikus választásokon Lenin alulmaradt, egyszerűen megszűntette a parlamentet. Majd lassan az összes nem-kommunista párt be lett tiltva. A párton belüli vita pedig 1921-ben lett betiltva Lenin javaslatára. Azaz a rendszer lényege jóval Sztálin hatalma előtt kiépült. A koncetrációs táborok pedig már 1918-ban megjelentek, a terrort mint módszer is már 1917-ben kitalálta Lenin. Valójában Sztálin csak a 20-as évek végétől volt megkérdőjelezhetetlen vezér, addig csupán egy volt a kb. tíztagú kollektív diktátori testületből. Szinte semmiben sem változtatott Sztálin a rendszer lényegét illetően. S mindezt nem Lenin találta ki, a kommunizmus eleve egy diktatúra, már Marx is annak definiálta. A gyakorlat pedig csupán követte ezt.

Tévedés tehát akár Sztálinnal, akár Leninnel magyarázni a kommunista diktatúrát. Marx akarta annak, mert tudta: másképp nem is lehetne.

Kálmán Mihály 2014.01.20. 07:11:50

@Mackósajt: igen, ez is tényleg súlyosan tendenciózus félrefordítás. Nincs előttem a Marx-Engels összes, de megkockáztatom hogy Rétvári (vagy az ügyeletes IKSZ-es hülyegyerek) előtt sem volt ott, és inkább saját fordítás lesz ez.

Hannibal ante portas 2014.01.20. 07:13:32

Sok beszédnek sok az alja. Néhány kérdésre azonban mégsem kaptam választ ebből a "kíváló" opuszból:
1. Miért Rétvári Bence mocskolásával foglalkozik?
2.Hogy kerül ide Prohászka?
2.Mi köze van ennek a Veritas intézethez?
4. Valóban, mit keres Marx egész alakos szobra a Corvinus Egyetem aulájában?

citrix 2014.01.20. 07:24:20

1:A kdnp marginális jellegű törpepárt,az országházban Rétvári portás se lehetne a fidesz gyámkodása nélkül.2:Ha eltávolítják Marx szobrát,valószínűleg azért lesz mert kell a díszhely Orbán dicsőséget sugárzó aranyozott szobrának mely előtt minden elhaladó köteles lesz hajbókolni és tiszteletét kifejezni.

csivava ellen dobócsillag nuncsaku 2014.01.20. 08:00:39

@Hannibal ante portas: Mert Marx Károly közgazdasági egyetem volt előtte.

DFK 2014.01.20. 08:15:25

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: És ha A. Hitler Egyetm lett volna a 40-es években, akkor ügye nyugodtan A. Hitler szobor is lehetne az aulájában? Vagy nem? Szerintem nem, és a Marx szobor is helytelen. Mert egy gyilkos rendszer jelképe. Bár, tudjuk a belvárosi értelmiség szerint a marxizmus-leninizmus áldozatati kevésbé áldozatok, mint mások.

DFK 2014.01.20. 08:19:31

@citrix: Tudod a nagyapám kissé kevesebbet és nem kissé rosszabb életet élhetett a marxista-leninisták miatt.Szóval elmész te a pics@ba.

politikailagnemkorrekt 2014.01.20. 08:22:06

Mennyire vicces is az, amikor az Átlátszóakármicsoda próbálja az antiszemitizmust "jó" és "rossz" antiszemitizmusra felosztani... Amúgy meg: már miért kéne Marx Károlynak szobra legyen a Közgázon? Vajon a mai közgazdaságtani main stream melyik állítása vezethető le a "Tőkéből"? Az általános pauperizáció netán, mondjuk a fejlett kapitalista országokban? Vagy épp a Marx tanaira nagymértékben támaszkodó épülő totalitariánus népirtás teszi indokolttá a szobrot? Jaj-jaj, kedves bolsi barátaink, most akkor ezt azért annyira talán mégsem könnyű megmagyarázni, ugye? No, gyorsan találjatok ki valamit, forogjanak azok a kerekek!!

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.20. 08:31:44

"többek között azért, mert a zsidó származású Marxot – Rétvárihoz hasonlóan – azonosítják a leninizmus-sztálinizmussal, és egyéb kommunista gyökerű önkényuralmi rendszerekkel."

Milyen meglepő, hogy egyes alakok nem átallják az elméletet azonosítani a megvalósult gyakorlatával.

Fogadni mernék, hogy ezek képesek és Alfred Rosenberget is azonosítják a nácizmussal.

Takács Sándor hentes és mészáros (Hatvan) 2014.01.20. 08:36:29

Megjegyzem, Marx és Engels abszolút kiállt annak idején az 1848-as magyar forradalom és szabadságharc mellett.

citrix 2014.01.20. 08:39:54

@DFK: Azt a helyet meghagyom Neked,oda való vagy,az a Te Hazád.A Nemzeti P.csa.Szóval:ha valaki,hát én biztos nem voltam híve a szocialista rendszernek,ebből kisebb afférok voltak de sokat nem tettem a rendszer ellen.Érte se.Viszont ma annyi nemzeti érzelmű a Hazáért és a szocik ellen lobogó lelkű hazafi tépi a száját mekkora ellenálló volt a Kádár rendszer alatt.Remélem,Te valóban lelkes antikommunista harcos voltál már akkor is,amikor más valóban az életét és az egzisztenciáját kockáztatta vele.Ma mekkora Nemzeti Díszpinty vagy,ez igen nagy lélekre vall.

Zed4preZ 2014.01.20. 08:47:41

Rétvári államtitkár úr mostani választókerületében van egy iskola. Annak volt az igazgatója az államtitkár úr apja, aki véresszájú kommunistának tűnt még '89-ben is. Később azért kapcsolt, már a 90-es évek elején elindult a kereszténydemokrácia felé vezető rögös úton, pl. elkezdett a család templomba járni.

És most lehet csodálkozni, ha valakiben pártállami utóérzéseket kelt az államtitkár úr viselkedése.

turbocat 2014.01.20. 08:47:44

nem gondolom, hogy Rétvári komolyabban olvasta vona Marxot......, azt pedig aljas rágalomnak tartom, hogy meg is értette volna.....
itt tartunk......, agyarország 2014 !!

Hannibal ante portas 2014.01.20. 08:54:34

@csivava ellen dobócsillag nuncsaku: mit nem mondasz...Történetesen ide felvételiztem 1967 - ben...De már nem az.

DFK 2014.01.20. 09:08:58

@citrix: Hopp, én abban a rendszerben gyerek voltam. Viszont felnőttként böki a szemem egy komcsi relikvia.

Attitude Adjuster · http://atta.blog.hu 2014.01.20. 09:18:20

@Moin Moin:

"Marx a mélyen polgári mentalitású Németországban és Angliában elmélkedett a történelem, a társadalom, a gazdaság és az emberi haladás nagy kérdéseiről – Lenin és Sztálin pedig a mélyen bizáncias Orosz Birodalomban. A szovjet szocializmus éppen azért lett olyan (erőszakos, intoleráns), amilyen, mert ezt a bizáncias mentalitást és államhatalmi hagyományt vitte tovább (tulajdonképpen jórészt öntudatlanul is). "

Lószart, mama. Marx eleve konkrétan és félreérthetetlenül ilyen erőszakosnak és intoleránsnak alkotta meg a kommunista programot.

Az, hogy aztán egy rakás szemforgató, szélsőséges komcsi (Marcuse-től Habermason át a "világhírű" Heller Ágnesig aztán a több évtizedes, több tízmilliós vérfürdőbe torkolló gyakorlati kísérletet megpróbálta eltávolítani az általuk tisztának és toleránsnak hazudott elmélettől, átírhatja a neomarxizmussal hülyíthető, faék egyszerűségű mai komcsik és komcsiivadékok agyát, de Marxot nem. Le lehet venni a polcról, bele lehet olvasni, feketén, fehéren, Marxot Lenin és Sztálin nem meghamisította, vagy eltorzította, hanem megvalósította, pontosan, kottából. A marxizmust senki nem torzította el, a marxizmus eleve is egy torz, embertelen, saját paradigmáján belül is illogikus, ateista eszkatológia volt. A kottától való eltérés (a megsemmisítő-táborok nem voltak azok) kizárólag ott történt, amikor a marxizmus valamelyik ostobaságáról éppen a gyakorlatban is kiderült, hogy megvalósíthatatlan ostobaság.

Rétvári ettől még egy gyökér, de Marx apologétájaként fellépni minden, csak nem demokrata.

Egy közel fél évszázad kommunista megszállással megvert országban pedig nagyjából annyira hányingerkeltő is, mint a neonácik handabandázása.

Remélem, a blog szerzőinek soha nem lesz semmiféle beleszólása a közoktatásba.

ZöldszemM2 2014.01.20. 09:23:51

És még vannak akik nosztalgiáznak a kommunizmus után.

Hogy fene esne beléjük.

Berzengő 2014.01.20. 09:24:17

@ Így járnak a beképzelt, félművelt csicskák.

Fikázza a Marx szobrot, miközben a vezére új barátja nem másnak mint SZTÁLINNAK állítana szobrot.

Nem baj, Retvary majd megelemzi azt is hogy miért kell neki szobor.
__________________

A milliók haláláért felelős kommunista diktátor történelmi szerepét meglehetősen unortodox módon értékelő Putyin kifejtette, hogy Sztálin éppúgy szobrokat érdemelne, mint a hajdani brit lordprotektor, aki „ravasz fickó” volt, és „nagyon kétes szerepet játszott” a brit történelemben.
Putyin mindezt egy Moszkvában építendő Sztálin-emlékmű kilátásaival kapcsolatos kérdésre válaszolta.

index.hu/kulfold/2014/01/15/sztalint_dicsoiti_magyarorszag_uj_baratja/

____________

♔batyu♔ 2014.01.20. 09:32:01

Szerintem inkább az a ciki, hogy Rétvárinak ebben az ügyben egyáltalán levelet kellett írni.

El tudom képzelni, mennyi "demokrata" lehet még a Corvinuson.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.20. 09:33:51

@FILTOL: Na, a másik az a rohadt Jézus, annak a nevében mennyit öltek meg.

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.20. 09:35:15

@Berzengő: Vsz kell a hely a Sztálin szobornak, azért akarják eltávolítani Marxot.

Fisk 2014.01.20. 09:41:22

@Hannibal ante portas: 67-ben felvételiztél? Akkor ezek szerint felvenni már nem vettek fel? Mert ezek igen egyszerű kérdések.
1. Azért, mert megpróbál beleugatni egy független intézmény működésébe hatalmi pozicíóból, egy csúsztatásokkal és sima hazugságokkal teli levélben.
2.Prohászka úgy kerül ide, hogy a KDNP-nél kettős mércze van antiszemitizmus/rasszizmus ügyben: a vélt baloldali rasszista Marx rossz. A jobboldali rasszista Prohászka jó. De legalábbis elfogadható.
3. A Veritas azért jön ide, mert jól mutatja ennek a szemforgató ál-anti-rasszizmusnak a példáját, amit a Fidesz követ: a nekik nem tetsző Marx ellen a rasszizmus vádjával harcolnak, míg a nekik tetsző Horthy-kurzus-beli politikusakat és tetteket, cselekedeteket mosdatják.
4. Azért van még mindig ott, mert Marxot Nyugaton továbbra is az egyik legmeghatározóbb közgazdásznak tartják és bezony tanítják is. @Zerwikaptur - Hármat egy csapásra!: Nem nagyon járhattál közgazdaságtanra, ha azt hiszed, hogy Marxot max. mint elrettentő példát tanítják manapság. Bár több, mint 10 éve volt, de egyik legelső szociológia és közgazdaságtan-elmélet órán már kizárólag Marxszal foglalkoztunk egyetemi tanulmányaim kezdetén, mivel az utána jövő közgazdaságtant lehetetlen nélküle megérteni. Azt pedig már nem is merem mondani, hogy kinti Erasmusos létem alatt egy nagynevű külföldi egyetemen lehetett marxizmus kurzusokat hallgatni, de az a hanyatló Nyugat, ugyebár...
Hogy valami konstruktívval is beszálljak a vitába: szerintem a Corvinus ott b-szta el, mikor átnevezte anno az egyetemet és nem egy magyar közgazdász nevét választotta. Lehetne Harsányi vagy Balassa egyetem, és lehetne ott az ő szobruk. Ez az esély elszállt, én meg örülök neki, hogy még egy gumicsontot lehet rágni 24 évvel a rendszerváltás után...

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.20. 09:43:24

@Attitude Adjuster: Marx a közgazdaságtan máig megkerülhetetlen alakja, társadalmi elméletei totális baromságok, de mivel roppant leegyszerűsítők, máig nagyon népszerűek, meglepő módon, a jobboldalon is (majdnem kizárólag), csak ők antimarxizmusnak szokták hívni, pedig nem az.
(érdemes megfigyelni, h pl minél jobbosabb 1 töritankönyv, annál marxistább).

Nyers Fa 2014.01.20. 09:53:46

Azért van ott a Marx szobor, mert közgazdász volt. Olyan jól írta le a tõkés világ mûködését, hogy a világ minden közgazdasági egyetemén ezt oktatják a mai napig. Ugyanis az nem változott. Egyébként angliában és németországban nagy tiszteletnek örvend. Ja, az a fejlett nyugat, mit tudnak õk errõl.

Hannibal ante portas 2014.01.20. 09:53:51

@Fisk: A válasz igen egyszerű.
1. Két egyetemre jelentkeztem, és a másikra (BME) mentem, ott is végeztem.
2.A felsorolásod ellenére sincs - szerintem - semmi köze a témához az említett személyeknek, szervezetnek.
3. Nem Marx elismertségét és tanainak tartalmát vontam kétségbe, hanem a szobor ottlétének szükségességét vagy okát. Ezen az sem változtatna, ha magyar közgazdászról nevezték volna el az egyetemet.
4. Ez szerintem is gumicsont, egy ilyen dolgot nem így kell megoldani. ehhez nem kell államtitkároknak leveleket irogatniuk, de ha nem így lenne, akkor az ilyen pártirodában megírt blogok nem jöhetnének létre, mi meg a többi széleslátókörű és nagytudású kommentelő mivel szórakozna hétfőn reggel?

MolnarErik · http://heraldika.blog.hu/ 2014.01.20. 09:54:23

@Hannibal ante portas: A közgazdaságtudomány egyik máig legmeghatározóbb alakjának a szobra, mit keres egy közgazdaságtudományi egyetemen?
Nekem van 1 tippem: talán mert ez 1 közgazdaságtudományi egyetem és Marx máig a közgazdaságtudomáy egyik legmeghatározóbb alakja.

Vatai Szabolcs 2014.01.20. 09:59:11

Az, hogy ilyen Marx szobrokon rugózunk kiváló példája annak, ahogyan mi, magyarok a saját múltunkat kezeljük. lenyelni, megemészteni nem tudjuk, így inkább kiköpjük. A világ boldogabbik felében fel sem merül, hogy utcákat, tereket nevezzenek át, csak mert épp új vezetése van az országnak/városnak. Tudják, hogy a közterek nevei, az azokon elhelyezett emléktáblák, emlékművek, szobrok mind-mind a múlt részei - egy város, egy ország vagy egy nép közel- vagy régmúltjának mementói. Ahogyan a Marx szobor is elidegeníthetetlen része a Corvinus/Közgáz történetének.
Persze mondhatnám, hogy a múlt ilyetén eltörlése kommunista hagyomány ("végképp eltörölni", ugyebár), azonban mifelénk már 45 előtt is így mentek a dolgok.

Fisk 2014.01.20. 10:00:46

@Hannibal ante portas:
1. Ez hiányos tudásom számlájára írható, nem tudtam, hogy régen (az átkosban) is lehetett-e több egyetemre jelentkezni.
2. Ebben nem értünk egyet.
3. Ha akkor átnevezik bárki magyarra az egyetemet (és nem a nevetségesen semmitmondó Corvinusra), akkor el lehetett volna vinni kisebb arculatveszteség és "balhé" mellett a Marx szobrot onnan. Most nagyon kilóg a lóláb, hogy pártutasításra a frissen kinevezett rektor elviszi onnan a szobrot a választások előtt pár hónappal. Félretéve Marxot, az egésznek nem így kéne zajlania 2013-ban Magyarországon. Nekem ez a bajom. Marx-ról meg vitatkozzanak a Corvinuson belül a ráérő professzorok és egyetemi szervezetek és döntsek el a sorsát maguktól.
4. :) Akkor én megyek is a GDP-t termelni és a kapitalisták extraprofitját gyarapítani a következő, ingerküszöbömön átérő pártközpontos bejegyzésig.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2014.01.20. 10:11:10

A paksi paktum után valamivel demonstrálni kellett, hogy azért ők komcsifalók maradtak. Ennyi.

belekotty 2014.01.20. 10:17:09

@MolnarErik: De rohadt zsidókomcsi volt, most meg hogy putyincsicskák lettünk, kompenzálni kell ezt valamivel, hogy mi milyen kemény antikomcsik vunk.

belekotty 2014.01.20. 10:19:45

@Hoppácska: "Megjegyzem, Marx és Engels abszolút kiállt annak idején az 1848-as magyar forradalom és szabadságharc mellett. " - mert nem akartak oroszoktól függő atomerőművet!

belekotty 2014.01.20. 10:21:11

@DFK: Hmmm... akkor Jézus minek van a templomokban? Milliókat gyilkoltak le a nevében.

Hannibal ante portas 2014.01.20. 10:21:30

@Fisk: OK, legyen szép napod!
Azért ez akkoriban nem volt olyan egyszerű: ugye, a Közgázra nem vettek föl "osztályidegent", azaz egyházi gimnáziumban érettségizetteket, általában "helyhiány" volt az ok vagy az, hogy "az ön felvétele nem szolgálja a Magyar Népköztársaság érdekeit." Ezért jelentkeztem aztán a BME - re, ahol ez nem számított annyira.
A szoborhoz visszatérve: a Marx túlméretezezzségénél fogva bántó, nem belső térbe való. A hülye is tudja, hogy 1951 - ben nem a közgazdaságtudományok okán került oda, hanem a marxizmusén - amihez Marxnak csak annyi a köze, hogy személyét és némely tanításait felhasználták a kommunizmus nagyobb dicsőségére. Lehetne egy szoborcsarnok az egyetemen, ahol a legjelesebb közgazdászok normál méretű szobrai kapnak helyet, köztük pl. Marxé is.

belekotty 2014.01.20. 10:21:57

@DFK: Ja és Hitler mióta neves közgazdász?

belekotty 2014.01.20. 10:23:04

@Hannibal ante portas: Máig nem bírtad feldolgozni hogy ne vettek fel?

Fisk 2014.01.20. 10:30:45

@Hannibal ante portas: igen, a szoborpark jó ötlet. De ha jól értettem, most valami egységes identitást kell képezni a szintén Corvinusos kertészetivel, szóval akkor híres kertészeknek is ott kéne lenniük köztük vagy valami hasonló (ha Rostoványi indoklását elfogadjuk).
Amúgy meg az egészben az a legszomorúbb, hogy nekem már teljesen idegennek hangzik az a világ, ahol osztályidegenként nem vehettek fel embereket, de az ilyen Rétvári-féle ifjútörökök gondolkodása még itt tart...felülről eldönteni minden részletkérdést és irányítani a társadalom minden szegmensét, érdemi vita nélkül. Pedig a fickó kb. velem egyidős...ez az igazi tragédia...

Merker Iván 2014.01.20. 10:46:38

en.wikipedia.org/wiki/Karl-Marx-Allee Khm, a hanyatló nyugaton bezzeg. (Az analógia annyiban hibás, hogy Marx is német volt.) De számomra mindig is a "kommunizmus" utcanév- és szoborbeli emlékeinek legbutább, legagyatlanabb, gondolkodás nélküli pusztításának legszebb példája a Marx tér átnevezése Nyugati térre. _Nyugati_ térre, basszus.
Egyébként nem releváns a véleményetek, ha nem tudjátok azt sem, hogy Magyarországon soha sem volt, még elvileg sem kommunizmus. ÉS másutt se.

Gyorgy Nagy 2014.01.20. 13:35:10

TEHETSÉGTELEN KARIJELISTA !

Ómacicka Bábó 2014.01.20. 19:18:22

Szerintem ez is ,meg az a barom idegenrendész történész is terelés!!! Sőt ez a kampány sikeres is lehet véletlenül ezzel megmutatva hogy mi nem engedünk a 48-ból!! Meg nem leszünk gyirmót meg az összes többi cöfös panel.

vrana 2014.01.21. 02:24:37

@belgabela: Marx zsidó származású volt.

DFK 2014.01.28. 14:47:14

@belekotty: Speciel elég nagyot fejlődött alatta Németország...
Tudom, hogy kínos a szembesítés, miszerint a marxizmus és a nácizmus egy tőről fakadó testvérek, továbbá a balliberalizmus hívei nem különbek a náciknál.

DFK 2014.01.28. 14:51:17

Fodor Gábor nagyon liberális, az összefosás lista 4. helyezetje, valahogy még mindég nem szerepel a fejléc képében, pedig ő is oktatási miniszter volt.Feltételezem, ő érinthetetlen.

Prinz Dániel · http://prinzdani.tk 2014.01.28. 17:13:43

@DFK: Igen, ahogy peldaul nem szerepel Madl Ferenc, Andrasfalvy Bertalan a jobboldalrol.

Gregegy 2014.05.21. 09:26:20

A mai viszonyok közötti kötelező szardobálás közben kérdezném a sok okostól, hogy olvasta-e Marxot?

Tudja-e hogy mit mondott? A kapitalizmusról, arról a gazdaságról, ami akkor létezett, amikor ő a könyveit írta?

Vagy csak azt tudja, hogy utána egy teljesen más rendszer (kommunizmus), hogyan használta fel a nevét, az elveitől, a közgazdaságtani téziseitől TELJESEN eltérő módon, a kiinduló alapok nélkül.

Csak azt tudja, amit mások mondtak neki Marxról, hogy antiszemita, meg komcsi, meg ballibsi (úristen, Marx mint liberális).

Hogy maga Marx mit mondott, mire jutott az akkori monopolista kapitalizmus láttán, azt ezek a féleszűek nem tudják, nem is akarják tudni.
Amit írt, azt ma is tanítják, ma is a közgazdaságtörténet alapja, amiből el lehet ágaztatni, hogy a többiek mit találtak ki a kapitalizmusra utána, és hogy még MINDIG a Marx által felvetett, lassan 100 éve megoldatlan problémáknál tartunk!

Le Orme 2 2014.06.10. 23:08:41

"Amit írt, azt ma is tanítják, ma is a közgazdaságtörténet alapja"

Nem. Tendenciózus hazugságokat írt Marx az akkori kapitalizmusról. Persze népszerű lett a tényekkel nem törődők és az irodalmárok körében.

Közösségek

süti beállítások módosítása