A pontos ember az igazán értékes ember

2014. 01. 10. 13:00 - Átlátszó Oktatás

A piliscsabai, római katolikus Páduai Szent Antal Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola 2 kisdiákja reggelente elkésik a napkezdő miséről. A szülők egy fegyelemre nevelő levelet kaptak az intézménytől, melyben kiemelik: hogy aki késik, annál egy komoly jellemhiba rögzülhet.

A facebookon került megosztásra az alábbi cenzúrázott levél:

Kérdés kinek a hibájából késik a gyermek? A szülőkéből? Tulajdonképpen kinek szól ez a levél? A magától értetődő válasz már a nyelvünkön lenne, de ne ítéljünk elhamarkodottan, amíg fontos részleteket nem tudunk.

A levelet posztoló szülőt kérdeztük a kialakult szituációról:

"Minden reggel a gyerekek rettegnek, hogy elkésnek. Nem is a felírás miatt a kapuban, hanem mert a többiek majd csúfolják őket az osztályban érte. Nem tudom, ez megtörténik-e, de a gyerekek ezt mondják és reggel az a program, hogy az egyik gyerek nyafog, hogy ő már kész, hadd menjen külön a többiektől, mert elkésik és ebből baj lesz. Ennek semmi köze ahhoz, hogy ő veszít valamit azzal, hogy késik, hanem az adminisztráció és a csúfolás miatt lesz baj."

Arról, hogy általánosságban mi a véleménye arról, hogy a gyerekeket alsó tagozat első osztálytól felírják a késésért, azt felelte, hogy az iskola célja bűntudatot kifejleszteni bennük, amire a levél is szépen utal, és ha nem csak a katolikus iskolában csinálnák, azt mondaná, hogy keresztény programpontról van szó. "Szerintem mélyen megalázó, hogy a gyerek amikor az életben kb. először van olyan szituációban, hogy a nevét megkérdezik, akkor ezt mint a bűn bevallását teszi meg, és ezt nevezem úgy, hogy lealázzák a gyereket és a nevét, ráadásul úgy, hogy ő nem is tehet róla, azaz valaki más "bűnéért" vonják őt felelősségre." - teszi hozzá az édesapa.

A pontos ember az igazán értékes ember

Mint azt korábban írtam, a reggeli késések nem az óráról, hanem a reggeli kötelező miséről történnek.

Arról, hogy mit gondol a kialakult szituációról azt felelte:

"Az egész azért abszurd és elmebeteg, mert egyértelműen a szülők neveléséről van szó a módszerrel, amiből én nem kérek, hiszen a gyereknek (nálam a legnagyobb ötödikes) nincs karórájuk, telefonjuk, ébresztőórájuk, vagyis nincsenek is tudatában, hogy elkésnek-e (az ötödikes pl. még mindig nem tudja, de a többi sem, hogy pontosan hány órakor is kezdődik az első óra!), nem ők határozzák meg hogy mikor kelnek fel, őket ezért felelősségre vonni hát az fog jellemtorzulásokat okozni, ha ezt megtanulják."

A szülő szerint kérdés az is, hogy mit gondolnak a gyerekek a szülőről, aki helyett őket büntetik (akár a csúfolás, akár ez a levél, akár a magatartás jegy formájában).

Szerinte jó apropó a gyereket a szülővel összeugrasztani. "Nem mondom, hogy ez felsőben, és/vagy ha már önállóan kel fel a gyerek, nem lehet jogos, de alsóban nonszensz és pedagógiai katasztrófa" - teszi hozzá.

Fanó

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (2,1/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr285750431

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2014.01.11. 12:21:46

@k trout: Szerintem ez nem igazán nagyság, pláne nem az enyém. Egyébként én se késtem a suliból anno, ez persze nem az én érdemem, hanem a szüleimé. Ehhez képest most valamilyen szinten késős vagyok. Mondjuk fontos időpontokról nemigen szoktam, de amikor nem fontos, akkor sajnos előfordul.

A gyerekek 8-kor lefektetése meg egy baromi praktikus dolog sok szempontból.

k trout 2014.01.11. 12:27:41

@k trout: Nézd, én egész idáig azt próbáltam magyarázni, hogy nem attól függ, hogy milyen ember leszel, hogy elkéstél-e másodikban vagy sem. Az, hogy valakit lecsesznek ezért, az jogos. Nem tudom ezt most már egy huszadik módon megmagyarázni.
Erre jön mindig valaki, aki leírja, hogy ő sem késett, vagy neki nem jelentett gondot a felkelés.
Ezért úgy érzem, hogy ez a beszélgetés teljesen felesleges. Az a lényege, hogy jól belerúgjunk mindenkibe, aki nem úgy él, ahogy mi. Tudomásul kéne venni, hogy sokfélék vagyunk, különböző alvásigénnyel, különböző szokásokkal, és nem mindenki szemét, aki nem bír korán kelni. Az utolsó mondatodhoz még annyit, hogy nem minden gyerek tud elaludni, amikor lefekteted. 10-11-ig forgolódik, és aztán megint nehezen kel. Más a ritmusa egyszerűen.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 12:33:55

@magichorze: egyetértek. még ifjú koromban történtek dolgok, hogy más késők miatt lekéstem programokat, amik pedig nagyon érdekeltek volna. úgyhogy én már nem alkalmazkodom senkihez, én megyek, ha a másik nincs ott időben, az ő baja.

Gera 2014.01.11. 12:34:56

@k trout: Én ezt nem azért írtam, hogy jól megmutassam, mekkora király vagyok, csak arra reagáltam, hogy megterhelő a gyerekeknek a koránkelés. Egyébként azt is elfogadom, hogy lehet másképp is, csak tényleg ez a tapasztalatom, hogy a gyerek és a saját érdekében minden szülő, akit ismerek, ezt a nyolcórai lefekvést nyomatja és ahogy én látom, működik is, igen kevés gyerek van, aki a hatkor kelés után fenn akar maradni este tizenegyig.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 12:36:45

@vojtech: és azon nincs óra? sőt, azt be is állíthatja, hogy ne késsen el...amúgy meg mit vár, a munkahelyen tán el fogják tűrni, hogy folyton késik?

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 12:45:54

@Ne érdekeljen!: ja, gondolom, ha a busz is 8 helyett 9-re jön, mert hát kit érdekel a késés, biztos nagyon fogsz neki örülni. nem minden munkahely olyan, hogy lehet késni.

nickM 2014.01.11. 12:48:00

@k trout:
Tisztában vagyok vele. És igen, a gyereknek is lehet rossz napja. De ha ennyi van neki, akkor nem csak ő felelős érte. És igenis a szülő felelőssége, hogy megtanítsa neki, hogy vannak olyan dolgok, amikben máshoz kell igazodni. Azzal, ha ezt "kikéri magának" csak a saját gyerekének árt - nem is keveset. (Saját példa: hajnali 10 előtt nem működik az agyam, de ha a munkahelyem azt várja el, hogy 8-kor ott legyek, akkor 8-kor ott vagyok és punktum. Legfeljebb megbeszélem a kollégákkal, hogy nekem a második műszak "fekszik" - így ők korábban elmehetnek, én meg maradok tovább.)

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.01.11. 12:49:03

Kinek a hibájából késik a 7-8 éves gyerek? A szülőnek kötelessége reggel időben iskolába küldeni a gyereket és megtanítani arra, hogy tényleg az iskolába menjen. Ha pedig a szülő viszi, akkor teljesen egyértelmű a felelősség.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 12:49:45

@Gera: pontosan, nálunk is rugalmas munkaidő van, ergo nem tudsz késni, mert nincs meghatározva, hogy mikorra érj be. na de egy tanóra az kicsit más, van egy csomó egyéb ember, akihez alkalmazkodni kell. nem is beszélve a fent említett buszról, pl... bezzeg ha az (vagy a vonat) késik, hogy fel van háborodva mindenki. az ilyen notórius késők a leginkább...

domel 2014.01.11. 12:54:26

Csesztregen (Zala megye) a gyerek azért kapott beírást, mert előbb ment iskolába (kapunyitás előtt (7:45))

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 12:56:03

@k trout: hát izé, én tényleg nem késtem el egyszer sem suliból, sem munkahelyről. ja, utóbbiról igen, de az se saját hiba volt, hanem nem jött a helyi járat, ezért persze lekéstem a távolsági buszt. gimnáziumba alapban úgy jártam, hogy helyi járat, távolsági busz, tíz perc séta. ha lekések valamit, akkor lőttek az egésznek. szóval képzeld, vannak ilyen emberek.

Moan 2014.01.11. 13:04:54

Az biztosan jellemhiba, hogy az említett szülők nem viszik a gyerekeket időben be a suliba. De az is az, hogy emiatt megalázzák a nevelők ezeket a gyerkőcöket.
Fel kel kelni kicsit hamarabb és átalakítani a készülődés ritmusát...meg beszélni kell a nevelővel, hogy ha még egyszer megalázza a gyereket, akkor pofán lesz b... :)

wolfendrusz 2014.01.11. 13:10:01

A levél jogos !
A szülő dolga nevelni a kölkét ...
Amikor én voltam gyerek, sosem késtem !
Az ilyenek szülei megérdemlik az alázást !

Csavarhúzós 2014.01.11. 13:13:32

Jogtalan a késések igazolatlan órára váltása ilyen módon. Össze kell adni a perceket, és ha eléri a 45-öt, az egy igazolatlan óra.
Nem jól van ez így, mert sok többlet adminisztrációt okoz, de jelenleg ez a törvény.
Az természetesen lehet, hogy ugyanazt a fegyelmi büntetést adja az iskola a házirendje alapján, mint ami amúgy egy igazolatlan óráért járna, de igazolatlan órának nem könyvelhet le 3*5 perc késést.

2014.01.11. 13:45:03

sajnálom a gyerekeket és sajnálom a szülőket is, nevetséges az iskola hozzáállása, de:

kötelező mise? KÖTELEZŐ mise? mi értelme van annak? miféle lelki elmélyülés vagy spirituális odafordulás várható egy olyan embertől, aki nem önként van ott? - még jó, hogy a gyónás előtt nincs tortúra, biztos ami biztos alapon, nehogy valaki elhallgasson valamit.

és ráadásul mindezt kicsi gyerekekkel csinálni? akik amúgy is, mondjuk így, kevésbé hajlamosak az elmélyülésre és nem tudnak sokáig egyfelé koncentrálni vagy egy helyben ülni? értelmetlen kínzás, semmi több.

egyáltalán: mit keres egy iskolában a napin mise? tanulni járatják oda a gyereket, vagy a szerzetesi életformára akarják felkészíteni őket? a napi mise ugyanis kizárólag az utóbbi esetben indokolt, de még ott is alapvető követelmény az önkéntesség.

szerintem ezeket a gyerekeket sürgősen át kéne vinni egy úgynevezett iskolába, ahol tanítási időben úgynevezett tanítás folyik.

daneeka 2014.01.11. 14:01:52

Késni nem szép dolog, de az a tény, hogy olyan emberek tanítják a gyerekeket, akiknek egy ilyen levél megírása gondokat okoz, az sokkal nagyobb gáz.

pilisianyuka 2014.01.11. 14:17:12

NINCS kötelező mise reggelenként. Ekkora csúsztatást! Kb. ötperces ima van reggel, az első óra előtt közvetlenül, amin, igen, kötelező a részvétel. Na de ennyi hadd férjen már bele a a katolikus iskola kereteibe!!!
A szülő pedig inkább magára vesse az első követ, mielőtt megpróbálja az iskolát besározni. Vajon feltette magának azt a kérdést, hogy mindent megteszek-e, hogy a gyerekem ne késsen el és emiatt ne kerüljön kellemetlen helyzetbe?... ?!

belgabela 2014.01.11. 14:22:08

@neoteny: Szerencsétlen hülye. Ez a szórakozásod? Nagyon szar életed lehet. Sajnállak.

belgabela 2014.01.11. 14:31:11

@Moan: Vagy a nevelő, vagy a kedves szülő. Tartanád te ott a pofád büdös paraszt, ha a karateoktató tornatanárhoz mennél megalázkodni!

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2014.01.11. 14:45:22

szánalmas szülő...két gyereke van, de képtelen szervezni az életét normálisan, hogy miatta ne késsen el a gyerek. és még neki áll feljebb....feljelent, hazudozik és toporzékol. szegény kölykök...

űrszelvény (törölt) 2014.01.11. 14:50:51

Magára kisit is adó ember ügyel arra, hogy lehetőleg időben ott legyen, ahol kell. És erre neveli a gyerekeit is. A mellékelt ábra alapján bizony itt nem egy-egy kivételes alkalomról van szó, hanem rendszeres késésekről. Az iskola egy idő után megunta a mise alatt beténfergő diákok hadát (ami enyhén szólva is illetlenség egy templomban), és a láthatóan semmit sem érő újabb és újabb figyelmeztetések után elkezdte komolyabban szankcionálni a dolgot.

Az érem másik oldala pedig az, hogy ha már egyszer egyházi iskolába adjuk a gyereket, akkor akár hiszünk Istenben, akár nem, tiszteletben tartjuk az iskola szabályait. Jelenleg az iskolában ezek a szabályok vannak érvényben, akár tetszik akár nem, de a jelenleg hatályos törvények szerint megteheti az iskola. El lehet menni olyan helyre, ahol nem kötelező templomba járni, vagy pedig kellő számú hasonló véleményen levő embert kell egy csoportba verbuválni, és olyan embereket választani vezető pozíciókba, akik majd hoznak másmilyen szabályokat. Legalábbis jobb helyeken ez így szok' menni, magára kicsit is adó demokrata nem önkényesen válogat a törvények/szabályok között.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy T. szülő elvárja, hogy az Ő szempontjait vegyék figyelembe, de ő ugyanakkor semennyire nincs tekintettel a vallásosokra, akiket bizonyára zavar az állandó mászkálás a templomban. Először talán a saját portán kellene sepregetni, és utána...

egysmás 2014.01.11. 15:06:15

@űrszelvény: Négy hónap alatt hatszor késni, az "rendszeres" dolog?

Magyarul, ha szeptembertől idáig hat alkalommal ittál sört, akkor rendszeres ivó, alkoholista vagy?

hahópihehh 2014.01.11. 15:18:31

@csepke: egyelekmeg, milyen szépen rátapintottál :) szépen látszik a párhuzam :)

Mária 2014.01.11. 15:30:46

Miért nem lehet időben odavinni a két gyereket arra a kurva misére?

Direkt szeretik megzavarni a szertartást azzal, hogy félidőben esnek be?

Netuddki. 2014.01.11. 15:44:02

Hö? Miért baj ha valaki elkésik valahonnan? A papok megmagyarázták nem? Valami gondod van a felfogásával?

neoteny · http://word.blog.hu 2014.01.11. 15:44:46

@belgabela:

Az első agyvérzésedet meg másodikos korodban kaptad? :)

neoteny · http://word.blog.hu 2014.01.11. 15:46:58

@nickM:

"És a komment többi részére egy szó sem?"

Egyetértek az általad írottakkal.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 16:19:16

@Nádasi Balázs: mert vannak helyek, ahola faluban csak1db iskola van, az meg katolikus, es annak meg van kotelezo miseje.

LEgkozelebbi telepules, es igy iskola 5-10 kilometerre, buszozas nem megoldott.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 16:20:58

@űrszelvény: "Az érem másik oldala pedig az, hogy ha már egyszer egyházi iskolába adjuk a gyereket, akkor akár hiszünk Istenben, akár nem, tiszteletben tartjuk az iskola szabályait."

Valahol nincs mas valasztasod. Mint irtam, nem egy helyen 1 db iskola van a faluban, az is egyhazi. Vagy megoldod, es cibalod reggel fel 5-kor, mikor mesz a gyarba, magaddal 30 kilometerrel arrebb, mint ahol laksz, vagy jaratod a helyi katolikus iskolaba, akkor is ha ateista vagy.
Mondd, te mit valasztanal?

Vu, de ja vu 2014.01.11. 16:34:44

Az egyházi iskola nem kötelező, de amikor valaki oda jelentkezik, bármi is motiválja, illendő elfogadni az elvárásokat éppúgy, mint a jogokat, várható előnyöket (aka: 1949. évi XX. tv az Alkotmányról, Állampolgárok jogai és Kötelezettségei)...

Az én gyermekeim önkormányzati suliban kezdtek, az átpolitizálódás miatt írattuk át őket a katolikus egyház által fenntartott iskolába, elfogadva az egyház jelenlétét és elvárásait.

Bizonyára vannak hasonló jó iszlám, izraelita vagy netán jehovás, szcientológus vagy neadjisten sátánista iskolák, ide sosem mentünk volna át, mivel ezek a hitvallások távolabb állnak tőlünk (a Korán és Mózes még hagyján), de tőlünk idegenek ezek a tanítások.

A pontosság mindemellett nem vallási kritérium, hanem alapvető emberi érték, mint az igazmondás vagy pl. a hűség, ennek nyilvánvaló hiányát felhánytorgatni PONT az értékrendjére kínosan vigyázó iskola dolga, ha a szülőnek ez magától nem egyértelmű... Tette mindezt olyan módon, hogy nem nyilvános szülői értekezleten, hanem magánlevélben közölte ezt a szülővel!

Én magam közel az 50-hez, a két kezem elég megszámolni azt, hogy hányszor késtem munkából, iskolából...

Hadd osszak meg egy megfigyelést: minél távolabbról jár be valaki az iskolába/munkahelyre, annál kisebb az esélye, hogy el fog késni:-)

Én mindig messziről jártam - a többiekhez képest - így sok idő ment el az utazással, de ha késtem, annak legtöbbször a közlekedési cég volt az oka (aki erről igazolást kell hogy kiállítson, kérésre), nem pedig én...

Ha egyházi suliba "divatból" tetszik járatni a gyereket, vagy azért, mert talán ott nem lesz drogos vagy más káros hatásnak kitéve, akkor is tessék alkalmazkodni, vagy ha nem megy, "nem-egyházi" fenntartású intézményt választani (és megfizetni)!!!

Kedvencem az ateista házaspár gyerekeinek templomi esküvője, ha lehet minél nagyobb felhajtással, lehetőleg bazilikában(!), de: ne akarják már az egyházközségi díjat 20 évre visszamenőleg kifizettetni, mert milyen dolog már, hogy a szentségek kiszolgáltatásáért pénzet kérnek???

Hát ugye az olyan dolog, hogy aki egyháztag és rendesen fizeti évente a "pártbért", annak tényleg (majdnem) ingyenes...

Egyébként meg az egyház legyen önfenntartó, "ne az ÉN ADÓMBÓL"... stb-stb...

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 16:39:07

@Vu, de ja vu: oke, es ha nincs helyben nem egyhazi intezmeny? Azt mondod nem kotelezo. oke, akkor oldja meg az allam, vagy az onkormanyzat, hogy legyen helyben nem egyhazi oktatas vagy, oldja meg az iskolabuszt.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 16:41:11

@Vu, de ja vu: es megvalami, te jaratnal-e egyedul egy 7-10 evest 10-20-30-re arrebb iskolaba.
Egyedul, mert te dolgozol.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.11. 16:49:06

Teljesen igaza van az iskolának. De a mai liberális szemlélet ezt nehezen fogadja el, ma már mindent szabad a gyereknek, tanárt verni is.

annamanna 2014.01.11. 16:54:28

Aki késik, abból fantasztikusan jó, kiváló ember lehet. A pontosság nem erény, hanem szokás, semmi köze sincs az erkölcshöz. Az maximum a királyoknál erény, egy kisgyereknél nem. Ráadásul nem is a tanóráról késik, hanem a miséről, ami nem oktatás, meg nem is erény, hanem szintén csak szokás. Ahová szívesen megyek, oda időben érek; amit utálok, onnan elkések, ez így működik.

igazságos 2014.01.11. 16:55:09

Jellemző:

AHELYETT HOGY A SZÜLŐ ELGONDOLKODNA, ELBESZÉLGETNE a gyerekével, hogy de kicsim, ezért nem szabad késni, mindig MÁS A HIBÁS, és ugyebár szülő esetén a tanár.

Értem én, ha egyszer-kétszer előfordul, de

HATSZOR EGY ÉVBE???

Azért kell ehhez is szép teljesítmény, pláne ha belegondolunk abba:

Vajon hányszor ért be épp akkor a gyerkőc, amikor még lehetett, vagyis hányszor nem írt be a tanító néni, tanár bácsi késést, amikor pedig lehetett volna.

Persze, ez a drága szülőnek eszébe se jutott, mi?

Talán le kéne ülni a gyerkőccel, és megbeszélni vele a dolgot, hogy tényleg hol és miért is késtél.

Mert ezek szerint

NEM SZÁMOLT BE A KÉSÉSEKRŐL A GYERMEK IGAZ???

Merthogy a szülő ebből az ítéletből tájékozódott.

Szép.

2014.01.11. 17:02:21

Az apuka a tudádoksodás helyett inkább felkelhetne negyadórával korábban. Ma még csak felírják a gyermeke nevét, ha késik, holnapután páros lábbal rugják ki az állásából. Erre is gondolni kellene! Másrészt pedig a pontosság az osztálytársakkal szembeni tisztelet jele is (avagy nem tiszteli őket), mise esetében különösképpen. Ami a reggeli misét illeti: gondolom, tudta mire számíthat, amikor beíratta a gyerkemeket.

igazságos 2014.01.11. 17:07:38

A lényeget, aki nem értené:

Minden reggel a gyerekek rettegnek, hogy elkésnek. Nem is a felírás miatt a kapuban, hanem mert a többiek majd csúfolják őket az osztályban érte.

Ennyi.

Vagyis a gyerekek a nyilvános megaláztatástól félnek, attól, hogy

A TÖBBIEK MIT GONDOLNAK RÓLUK, nem attól, hogy a tanár vs. felelős leszidja, mert azt magasról letojnák.

A szülő pedig maga is erősíti őket ebben, hogy igenis, az a fontos, hogy a többiek mit gondolnak rólad, nem pedig az, hogy én mit gondolok, vagy hogy valaki megérdemelten büntetést ad, mert nem viselkedtél helyesen.

Azzal, hogy a szülő beleszól a nevelésbe, és ilyen módon fegyelmez, hergeli a nyilvánosságot, maga is bűnrészessé válik abban, hogy később a gyerek mivé fog válni.

Nem is arról van szó, hogy jaaj, most két igazolatlan, a fenébe vele, hanem a szülőnek is az fáj, hogy a gyerekét esetleg nyilvánosan megalázzák, amit meg mi jogon tűrne el a szülő.

Ezért lesz az később, hogy a tanárnak semmilyen fegyelmező eszköz nem marad már a kezében, és már most is az van, hogy a tanulók azt csinálnak, amit csak akarnak, ha felsősök.

Meg lehet nézni a mai nyolcadikosokat.

Meg lehet nézni, hogy középiskolába 1-2 ember nem dohányzik az egész osztályból, na ezek a kiközösítettek.

Meg lehet nézni, hogy a szülő már most alsóban is be akarja vezetni azt, hogy a gyerek azt csináljon lényegében, amit akar, hiszen ha késik, kit érdekel, ugye?

Értem én, hogy mindenkinek fáj, ha a gyerekét nyilvánosan legomborítják, és az nem tűrhető viselkedés egy tanártól.

De akkor ez a szülő feladata lenne, hogy TUDJON ARRÓL HA A GYEREK KÉSIK, TUDJON ARRÓL, hogy a gyerek mit csinál vajon akkor, amikor nem időbe megy pl. misére, és TUDJON ARRÓL, hogy már KÉTSZER KÉSETT A GYEREK, és nem várja meg a hatodik késést.

Felőlem Teljesen felesleges lehet az iskola, mert láthatóan a mai világban senki sem érti, minek van, és mindenki úgyis azt csinál, amit akar, ellenben felelős soha sem lesz.

Szomorú dolog ez, hogy itt már a tanárnak sincs tekintélye, és azt is nyugodtan fel lehet rúgni, ha valami nem tetszik, és őt nyilvánosan megszégyeníteni.

Merthogy erről van szó itt a történetben:
MIVEL A POSZTERT SÉRELEM ÉRTE, és úgy érezte, hogy a gyerekét nyilvánosan megszégyenítették,
AKKOR UGYANILYEN ESZKÖZZEL VÁG VISSZA, és áll egyfajta bosszút, a nyilvánosság segítségével.

Ez az igazolás, amit fent láthatunk, ugyanis személyes adatnak is tekinthető, amit nyilvánosságra hozott, a szülőnek tiszteletben kéne tartani azt, hogy

VAN AZ ISKOLA ÉS VAN A GYEREK.

A gyereknek vannak kötelességei.

Ne késsen. A szülő oldja meg hogy időben beérjen, AZ A DOLGA, hogy biztosítsa azt, hogy a gyerkőc időben bejusson oda, ahol lennie kell.

Legyen az akár egy mise, legyen az akár egy testnevelésóra, legyen az akár egy Fideszes nagy-gyűlés egy téren.

Pont.

Aki meg a pontosságot nem kezdi el időben megtanítani a gyereknek, és még fel van háborodva, ha ezért megintik, akkor abból a gyerekből sose lesz a pontosság erénye.

Megvesszőzni! :D

Ahhoz mit szólna a T. poszter. :DDDD

Vu, de ja vu 2014.01.11. 17:14:40

@tildy[UK]: Átérzem a helyzeted, a gyerekek 6-kor kelnek, sokszor este 10-ig tanulnak, miközben a helyi ált.isk. tőlünk 300 m-re van...

Átérzem, mert mi nem egyedül neveljük őket...

A mi családi életünk ugyanúgy megpecsételődött mint a Tiéd: Mi - apa és anya - nem számítunk, a lényeg az, hogy a gyerekek esélye megmaradjon... ezért nincs hétvégéje a nejemnek és a gyerekeknek, ezért nincs "rendes" családfő a családnak, mert ez nem ingyé' van: ezért minden lehetőséget meg kell ragadni, mert mondhat bármit bármelyik kormány, ÉN TUDOM, hogy mi mennyibe kerül, a rávalót ugyanis nekem kell összehajtani... mindegy milyen áron:-(((

Ne érdekeljen! 2014.01.11. 17:25:47

@Lovag Mihály: Miről beszélsz? Iskoláról van szó.

@pushup: a post nem megbeszélt időpontról szól, hanem arról, hogy szerencsétlen gyereket alázzák pár perc késés miatt. Vele azt senki sem beszélte meg, hogy akar-e pontosan 8-ra járni. Ha találkozok valakivel, akkor pontos vagyok, vagy szólok.

@eßemfaßom meg áll: na az orvosokat kihagyhatjuk...

@manonia: milyen másik emberről beszélsz te is? A post iskoláról szól. Ha a tanár késik, akkor kap intőt vagy miafasz?

@A Tyne folyó déli partja: majd ha lesz pontos tömegközlekedés, akkor térjünk vissza erre. Saját tapasztalatom alapján 15-20-50-111234938 perces késésnél sincs szankció.

@belekotyogok: igen csak te egy felnőtt ember vagy, itt meg gyerekekről van szó. Óriási különbség.

Szúnyog 2014.01.11. 17:48:01

@Mária: Marika: a mise nem kurva. A kurvát egészen másra mondjuk, s időnként más jelzőkkel együtt. pl hülye kurva.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.11. 18:20:16

Na ja..

A lusta disznó szülők gyerekei megszívják.

A másik alternatíva, hogy mindenki akkor jár be amikor akar, és nem lehet megtartani az első órát a suliban.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.11. 18:20:40

@egysmás: hát szerintem négy hónap alatt hatszor késni igenis sok. késni sok, inni nem, bár én sört egész életemben nem ittam hatszor...de pl. sportolni kevés ennyi, az nem rendszeres. attól függ, miről beszélünk, a késés igenis sok ennyiszer, ennyi idő alatt. @tildy[UK]: hát meg nem csak ez. a nem egyházi iskolában talán jó néven veszik, ha folyton elkésik a gyerek? köze nincs ennek az egyházi iskolához, csak a szülő/blog akar úgy csinálni, mintha csak ők ragaszkodnának a pontossághoz.

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.01.11. 18:21:55

@Ne érdekeljen!:

Rossz belegiondolni, mennyit késne a gyerek, ha nem lenne semmi retorzió.

EZ az egész iromány csupán a lusta disznó szülők önigazolásáról szól.

Ancilla 2014.01.11. 18:33:41

Utánanéztem, Piliscsabán nemcsak katolikus iskola van, hanem más általános iskolák is. Tény, hogy a katolikus iskola gyönyörű. De átviheti a szülő egy olyan iskolába is, ahol nem írnak neki ilyen levelet. (Ami egyébként egyáltalán nem fölháborító, inkább elgondolkodtatónak kellene lennie a szülő számára.)

Ha a kedves szülő élvezi az egyházi iskola előnyeit (most nem akarom felsorolni, mi mindent jelent ez anyagi háttérben és a gyerekek összetételében), akkor úgy lenne tisztességes, hogy a házirendjét is betartsa, illetve lehetővé tegye a gyerekeinek, hogy betarthassák. Nagyon neveletlen dolog a reggeli áhitatba belegyalogolni. Ezzel a többi gyerek imádságát zavarják meg, teszik tönkre a hangulatot.

Egyébként egyetlen iskolában sem nézik el a kését - ennek adminisztrálását már a törvény is megköveteli.

2014.01.11. 18:35:40

a rendszeres késés tényleg probléma, ezt jól látja az "iskola".

(persze csak akkor, ha a gyerek a tanításról késik, ha a napi százhuszonhárom szűzmária első tíz köréből marad ki az szerintem nem olyan nagy baj)

de hogy az lenne a megoldás, hogy lecseszős levelet küldünk az egész családnak, az azért elég 'unortodox' elképzelés.

egy tanár (ilyen a nevezett műintézményben nincs, ez a levél színvonalából, stílusából és a tartalmából kitűnik) ilyenkor meghívja a szülőt a gyerekekkel együtt, hogy üljenek le, beszéljék meg, mi a késések oka, ki mit tehet azért, hogy többet ne legyen ilyen, és találjanak együtt egy mindenki számára vállalható megoldást.

ezzel a hülyeséggel kb. annyit értek el, hogy most mindenki haragszik mindenkire a történetben- problémamegoldás felső fokon! gratulálunk!

egysmás 2014.01.11. 18:41:13

@A Tyne folyó déli partja: Magyarul, ha hatszor sörözöl négy hónap alatt, az nem sok, ha hatszor sportolsz, az kevés, ha hatszor késel, az meg sok.

A határozatlan számnevek gyönyörűsége...

Amúgy szerinted ez a kiosztó stílus ezzel a borzasztó helyesírással, az szakmai, vagy jellemhiba?

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !: Aki meg nem tanulja meg a helyesírást, abból a fidesz iskolaigazgatót meg "álamfőt" csinál.
Így lesz a jellemhibából karrier.

Ancilla 2014.01.11. 18:55:14

@egysmás: Milyen helyesírási hiba van a levélben? Én nem látok egyet sem. Még a vesszők is pontosan ki vannak téve.

Egy nyelvhelyességi hiba van benne: "időbe érkezzen" - az "időbeN érkezzen" helyett. Ez azonban nem annyira durva, hogy ezen fennakadjunk.

egysmás 2014.01.11. 19:03:42

@Ancilla: Szerinted, ha osztályozni kellene, akkor az nyelvhelyességi hibaként lenne elszámolva, vagy helyesírásiként?
Szerinted milyen írásjel kell egy felszólító mondat végére?

űrszelvény (törölt) 2014.01.11. 19:14:13

@egysmás: Az olvtárs pedig elég jól leírta a lényeget. Nem is véletlen, hogy foglalkozol itt mindennel (helyesírás, "határozatlan számnevek"), csak az érdemi választ meg lehessen spórolni :)

űrszelvény (törölt) 2014.01.11. 19:19:56

@Ancilla: "Ha a kedves szülő élvezi az egyházi iskola előnyeit (most nem akarom felsorolni, mi mindent jelent ez anyagi háttérben és a gyerekek összetételében), akkor úgy lenne tisztességes, hogy a házirendjét is betartsa, illetve lehetővé tegye a gyerekeinek, hogy betarthassák."
Ennyi. Ennél többet nem is érne a történet.

Az egyházi iskola egy lehetőség, amivel lehet élni és lehet nem élni.

A következő mi lesz? A gyerekem nem túl értelmes, de a faluban csak egy erős gimnázum is van, tessék szépen lerontani a szintet, mert különben naponta 20 kilométert... nem kívánhatják... Pár évvel később meg jön az, hogy nekem X diplomám van, de a faluban levő munkaadók Y-t várnak el, az állambácsi kötelezze csak a céget, hogy írják át a követelményeket, mert ... ?

Ancilla 2014.01.11. 19:23:45

@egysmás: Az iskolai dolgozatokban és az érettségin is nyelvhasználati hibának számítana, nem helyesírási hibának. Ez meglehetősen pontosan el van különítve a javítókulcsban.

A szövegben nincs felszólító mondat. A "Kérem, tegyenek meg mindent annak érdekében ..." kezdetű mondat nyelvtanilag nem felszólító. Az alárendelő összetett mondatok végére a főmondat írásjele kerül. Itt a főmondat a "Kérem", ami kijelentő. A mellékmondat felszólító, de nem ez dönti el az írásjelet.

Ne érdekeljen! 2014.01.11. 19:41:04

Tegye már fel a kezét, aki négy hónap alatt nem késik hatszor akárhonnan. (Egy perc is számít!)

Ancilla 2014.01.11. 19:46:01

@Ne érdekeljen!: Én nem négy hónap alatt, 40 év alatt sem késtem el sehonnan soha.

Outsider112 2014.01.11. 19:53:52

Wass Albert: Nagyapám tanítása
Marie_Marel• 2012. október 31. 10:51
– Idefigyelj – mondta komoran -, ha egyszer megígérted valakinek, hogy ekkor és ekkor itt vagy amott leszel, és nem vagy ott időben, csak két mentséged lehet: meghaltál, vagy olyan beteg vagy, hogy mozdulni se tudsz! Hogy nem haltál meg, azt látom. Nos, mi a betegség, hadd hívjam a doktort?!
Elmondtam neki szorongva ott a sötétben, hogy mi történt. Nagyapám szó nélkül végighallgatott. Mikor aztán kifogytam a szóból, megszólalt. Súlyos, lassú beszéddel.
– Idefigyelj – mondta. – Vannak emberek ezen a földön, akik úgy dobálják ide-oda a szavakat, meg az ígéreteket, hogy azoknak semmi értékük nincsen többé. Mi, Wassok nem ezek közé tartozunk. Ha mi mondunk valamit, az áll, mint a sziklakő. Ha mi a szavunkat adjuk, azt tartjuk is, ha belepusztulunk is! Érted?
– Értem – hebegtem megrendülve.
– Dehogyis érted – csapott le reám a szava -, de elmagyarázom úgy, hogy megértsed. Látod itt a mellényem zsebében az aranyórát? Nagyapámtól kaptam, amikor leérettségiztem. Amikor leérettségizel, a tied lesz. Ez az óra számomra minden csecsebecsénél értékesebb. De ellophatod. Visszaadhatod, vagy megtérítheted az árát. Ellophatod valakinek a lovát, a tehenét, ökrét, vadászpuskáját. Mindenét ellophatod és visszaadhatod megint, vagy megtérítheted az árát. Csak egy valamit, ha ellopsz valakitől, nem térítheted meg soha. S ez az idő! Ha valakinek az idejét lopod, azt úgy megloptad, hogy soha jóvá nem teheted. A várakozásban eltelt időt semmi hatalom a földön nem hozhatja vissza. Nincs, eltelt, vége. Örökre elveszett, és te voltál az, aki a jóvátehetetlen veszteséget okoztad. Érted?
Értettem. Úgy megértettem, hogy attól a naptól kezdve, ha valakinek szavamat adom, hogy ekkor és ekkor itt vagy amott leszek – akkor már ott vagyok öt perccel azelőtt, még ha vénasszonyok esnek is az égből, ahogy drága jó nagyapám szokta volt mondani. Erre neveltem gyermekeimet és unokáimat is. Nem azért, mert késni neveletlenség, hanem mert több annál. Aki öt percet késik, az öt percet ellop valakinek az életéből, amit nem tehet jóvá soha.
– A megbízható embert még ellensége is tiszteli – mondta volt nagyapám -, mert a megbízható ember a társadalom sziklaköve, amire országot lehet építeni. A többi szemét, amit elfú a szél…” (Wass Albert: Nagyapám tanítása)

Mária 2014.01.11. 20:14:45

@Szúnyog:

"Marika: a mise nem kurva. A kurvát egészen másra mondjuk, s időnként más jelzőkkel együtt. pl hülye kurva."

Anyádat marikázd. Azt a jó édeset.

Mária 2014.01.11. 20:22:31

@Ancilla:

"Egyébként egyetlen iskolában sem nézik el a kését - ennek adminisztrálását már a törvény is megköveteli."

Azon hogy fölszívná magát a posztoló, ha ezen túl az iskola kiemelten figyelné, hogy időben érkeznek-e a gyerekek, lepapírozná a legkisebb késést is, igazolatlan órák sorával jutalmazva, majd az önkori megvonatná tőle a családit az igazolatlan órák miatt :)

Lenne itt mocskospapozás, mert a levél miatti fenti vélemény valószínűleg csak a diszkrét kivonata volt mindannak, amit az egyházi suliról az apuka magában gondol.

Mária 2014.01.11. 20:36:27

@croc:

"ilyenkor meghívja a szülőt a gyerekekkel együtt, hogy üljenek le, beszéljék meg, mi a késések oka, ki mit tehet azért, hogy többet ne legyen ilyen, és találjanak együtt egy mindenki számára vállalható megoldást"

Hogy érted azt, hogy mindenki számára vállalható megoldást?

Én ebben az ügyben nem látok lehetőséget semmilyen kompromisszumra. Házirend van, amit be kell tartani. Órarend van, amihez igazodni kell.

Mit kellene az iskolának vállalnia annak érdekében, hogy az apuka hablelke ne sérüljön a nyilvánvaló érdekellentét rendezése miatt?

Az iskola érdeke az, hogy minden osztályban időben elkezdődhessen a reggeli első foglalkozás.

A gyerekek érdeke az, hogy ott legyenek az első foglalkozás kezdetére.

Az apuka érdeke az, hogy az iskola ne tegye szóvá, ha vasalt csizmában ugrándozva tiporja a saját két gyereke érdekeit.

Kinek kellene engednie az általad említett egyeztetés során?

butaliba 2014.01.11. 20:39:15

1. szerintem 6 késés egy félévben semmi. Ha jól számolok, kb. 70-75 tanítási nap van minimum egy félévben.
2. éppen ezért is - és egyébként is - nem kellene azt a következtetést levonni, hogy a gyerekből jellemhibás felnőtt lesz.
3. nekem nem tűnt úgy, hogy a szülő felháborodott. egész egyszerűen amikor megkérdezték mit gondol, elmondta hogy ő éppen azért van kiakadva, mert a gyereket vonják a késésért felelősségre, aki viszont nem tehet róla.

Szerintem az iskolának nem arra kellene kihegyezni ezt a szitut, hogy nem tudnak értékes embert nevelni akkor, ha a gyerek késik. Hanem inkább a szülővel elbeszélgetni, és elmondani, hogy ha későn viszi be a gyerekét, akkor azzal a többi gyereket és az oktatást zavarja...

Ancilla 2014.01.11. 21:29:06

@butaliba: A szülő nap mint nap végignézi, hogy "retteg" a gyereke amiatt, nehogy elkéssen, ennek ellenére mégsem viszi el időben (a decemberi 3 alkalom heti egy alkalmat jelent - ezt egy normális munkahelyen sem néznék el).

A válaszából kiderül, hogy a gyerek nem a beírástól fél, hanem az osztálytársai véleményétől, ami ebben az életkorban (de később is) nagyon számít a gyerekeknek. A kisebbek meg különösen nem szeretnek kilógni a többiek közül. Legalább erre lehetne tekintettel, és ne az iskolát állítsa pellengérre, ahonnan egy udvarias, ám figyelmeztető levelet kapott. Egyrészt azért, mert az igazolatlan hiányzásról az iskola írásban köteles értesíteni a szülőt (nem négyszemközti pszichológiai beszélgetést, alkudozást folytatni vele), másrészt - ez plusz jóindulat a részükről, finoman figyelmeztetik a szülőt (aki sajnos nem áll nevelői szerepének magaslatán), hogy ha a gyerekét arra szocializálja, hogy természetes, ha időnként elkésnek, az bizony a jellemén meg fog később látszani. (Azt én teszem hozzá, hogy megbízhatatlan lesz, ami a munkaerőpiacon igencsak hátrányt jelent majd). Szerintem köszönje meg az önzetlen tanácsot, és állítsa be a telefonját egy fél órával korábbra, a gyerekeit pedig fektesse le este időben, hogy ne legyen nehéz fölkelniük.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 21:35:54

@Ancilla: Viszont van, ahol csak egy iskola van , az is katolikus.
@űrszelvény: egy gimnaziumba altalaban 14 ev vagy afolotti tanulok jarnak tobbnyire.Az altalanos iskolaba viszont 6-14 ev kozott. Es amig giminel egy 14 eves siman tud 20-30 kilometert utazni, akar egyedul is, addig nem feltetlen hinnem, hogy ez lenne a megoldas a 6 evesnek. Szerinted igen?

Mindezek mellett hol marad a a szabad vallasgyakorlas joga? Ha egy teleplesen csak egyhazi iskola van ( mint a falu, ahonnet szarmazom) , miert nincs biztositva a nem kereszteny tanuloknak az etika ora?

@A Tyne folyó déli partja: szerintem sem kellene hogy ezzel fuggjon ossze, de szerintem senkit sem lehet kotelezni a misen valo kotelezo megjelenesre. Ez nem olyan ora, mint egy matek, vagy szamtech. Ertem en, hogy az iskolaval egyutt jarhat, de akkor sem.

Utalok kesni, de nem hinnem, hogy ez a modszer a megfelelo a gyerekek es szulok kordaban tartasara. Arrol nem is beszelve, hogy par helyen ugy van, hogy a korabbi 8 oras iskolakezdes a mise meg hittan miatt 7-7.30-ra csuszik, ami azert -szerintem- koran van.

igazságos 2014.01.11. 21:49:24

A szülő csak azért csinál ebből ügyet, mert pont az ő gyereke a példastatuáló. Ha nem az lenne, őt se érdekelné.

Nem kell ebből nagy ügyet csinálni, ellenben a kedves szülő TÖREKEDJEN A MEGOLDÁSRA:

1. negyed órával korábban felkelni (ha a gyerek késik, a szülő is elkésik ezek szerint?)

2. a személyes adat nyilvánosságra hozása kitörléssel együtt is eléggé szánalmas húzás, és ezzel nem fogja megoldani a problémát, hogy egy ember hanyagsága miatt minden gyereknél ugyanazt alkalmazzák. Itt pedig az a hangsúly, hogy MINDEN ALSÓS-nál vezessék be a dolgot csak azért, hogy az ő kis lelkecskéje is megnyugodjon.

3. Azért mert sérelem érte a gyereket, nem kell kiplakátolni és uszítani az iskola és a vallás ellen. Nem értem, MIÉRT TARTOZIK EZ AZ ÜGY RÁNK, mint blogolvasóra?

Ez a poszter egyéni saját gondja, baja, oldják meg az iskolával közösen konzultálva, gyerekkel elbeszélgetve. Ne takarózzunk már azzal, hogy jaaj, mer alsós, és akkor MÁS ALSÓS se kapjon büntit, mer akkor úgyis mindegy.

Ha meg ennyire fontos a gyereknek a TÖBBIEK VÉLEMÉNYE HÁT NE KÉSSEN EL, ugye itt nem lehet takarózni azzal, hogy de hát csak 1-2 alkalommal történt az eset. Továbbra is a szülőknek kell gondoskodni arról, hogy a gyerek időben beérjen az iskolába, és elbeszélgetni vele, hogy ha ennyire számít a többiek véleménye, akkor kapja össze magát.

A poszter szándékosan hegyezi ki a vallásra a dolgot, hogy miért vajon csak akkor késett el mindig? Talán a szülő sem tartotta olyan fontosnak, hogy egy reggeli misére időre beérjen a gyerek, és akkor ő is ráér jobban?

Sehogyse értem, hogy minek kellett ezt az ügyet kiplakátolni a facebookra, és miért kell cirkuszolni, megoldáskeresés helyett. Az nem megoldás, hogy eltereljük a problémát.

Ne érdekeljen! 2014.01.11. 21:54:01

@Ancilla: úgy érted, hogy egy percet sem késtél értekezletről, barátoddal megbeszélt találkozóról, családi hepajról stb?

Kicsit hihetetlen, de le a kalappal!

igazságos 2014.01.11. 22:00:52

@tildy[UK]: a misén való részvétel is ugyanolyan fontos, mint az, hogy táplálékot veszel magadhoz, és kimégy a wc-re elintézni a dolgodat.

Nem is magyarázom el, miért, mert látszik az írásból, hogy sosem fogod megérteni.

Naná, hogy olyan országban, ahol hírből sem ismerik a vallás fogalmát, meg úgy azt, hogy miért fontos elmenni egy misére, ne csodálkozzunk azon

HOGY A PROBLÉMÁK SZŐNYEG ALÁ SÖPRÉSE és a KÖNNYEBBIK ÚT VÁLASZTÁSA a normális és elvárt dolog.

Ugye te most azt mondod, hogy reggel 7:40-kor (de akárhol máshol) hülyeség misére menni.

Meg is látszik az angol gyerekeken a vallás és nevelés hiánya, és éppen ezt a hátrányos, nyugati mintát követed, hirdeted, hogy a gyerek csináljon azt amit akar, és pont.

Azon meg nem ártana elgondolkodni, hogy CSAK AZÉRT MERT TE NEM VAGY VALLÁSOS, vagy valamilyen okból idegenkedsz, miért vetíted ki ezt a MÁS GYEREKRE, SZÜLŐRE?

Ha meg nem tetszik a mise, írasd át erkölcstanra.

Ezen van a hangsúly, hogy KERESSÉL MEGOLDÁST úgy, hogy az iskolával közösen és a gyerekkel együtt!

Az nem megoldás, amit te javasolsz, hogy ne járjon reggel misére, mert minek és kész.

Szintén az se megoldás, hogy nyilvánosan sír-rí, és cirkuszt csinál hat késésből.

Ha ennyire fontos, hogy ne késsen el reggel, hát én feláldoznám a gyerekért azt a fél-egy órát és csak azért korábban felkelnék, hogy időben eljusson az iskolába, és akkor egy idő után nem fog stresszelni a gyerek meg én sem.

Vagy: bemenni az iskolába, és megbeszélni a dolgot az illetővel, aki kiadta az igazolást, vagy beírni egy ellenőrzőbe, hogy ha elkésett, a szülő hibájából, és ne érje a gyereket retorzió, mert a szülő vállalja emiatt a felelősséget.

Vagy: bemenni az iskolába és megbeszélni az ügyet a felelőssel, némi megbánást tanúsítva elbeszélgetni vele, és KÖZÖSEN megoldást keresni.

igazságos 2014.01.11. 22:02:59

@Ne érdekeljen!: ami nagyon fontos volt, arról sose késtem el egyébként

Ha még egyszer-kétszer is előfordult, hát bocsánatot kértem, felírták, oszt ennyi

Itt nem erről van szó, hanem arról, hogy

MILYEN MÓDSZER(EKE)T VÁLASZTUNK EGY PROBLÉMA KEZELÉSÉRE, MEGOLDÁSÁRA.

Szülőként.

Az nem módszer, hogy most beköpünk x-t, y-t, mert ezt csinálta, és pont, és mással se tegyék.

kisQtya 2014.01.11. 22:04:21

Nálunk is volt ebből probléma. Engem feljelentgetett az iskola, megbírságolgatott a segghülye önkormányzat, én meg magántanulót csináltam a gyerekeimből, akiknek egyébként is olyan kevés volt az iskola a penészesagyú tanári karral együtt, mint elefántnak a normál tampon.

Szerintem nem kell a kölyköket basztatni olyan iskolával, ahova utálnak bejárni a légkör miatt. Ez már kimeríti a kiskorú veszélyeztetésének fogalmát.

Így aztán az állam is, meg az egyház is kinyalhatná a seggem, de azt akárkinek nem engedem meg.

Most már egyetemisták a gyerekeim, szerencsére ott nincsenek ilyen baromságok, ráadásul ott azt tanulják ami érdekli őket, SIKERÉLMÉNYÜK van és MOTIVÁLTAK, tehát eszük ágában sincs elkésni, vagy egyéb módon linkelni.

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 22:07:09

@igazságos: Nem lehet atiratni erkolcstanra, mert nincs erkolcstan abban az iskolaban. Nincs ra tanar, vagy mano tudja, de nincs lehetoseg masra beiratni.

Teny hogy nem vagyok vallasos, bar bermalkoztam , gyerekkent.

Felesleges UK-t belevinni a beszelgetesbe, ugyanis amirol en beszeltem, az a a szabad valasztas, a szabad dontes hianya. Az nem szabad dontes, hogy jarasd 1-2 faluval arrebb a gyereked. Az sem szabad dontes, hogy kotelezo megjelenni a misen, akkor is, ha nem vagy vallasos. MErt nincs tanar, kulon tanterem etika orara, vagy egyeb okok miatt .

Ugy gondolom, ha korabban 8 orai iskolakezdes volt evekig, evtizedekig, akkor igen, hulyeseg a KOTELEZO 7.30-as mise.

"Vagy: bemenni az iskolába, és megbeszélni a dolgot az illetővel, aki kiadta az igazolást, vagy beírni egy ellenőrzőbe, hogy ha elkésett, a szülő hibájából, és ne érje a gyereket retorzió, mert a szülő vállalja emiatt a felelősséget.
"

na ezzel tortenetesen egyetertek.

kisQtya 2014.01.11. 22:11:19

A posthoz: Én a szülők helyében visszaírnék ennek a féreg oktatási intézménynek és megkérném őket, hogy tegyenek meg mindent annak érdekében, hogy a gyerekeim számára vonzó legyen az iskola, biztosítsák számukra a motivációt és a sikerélményt, egyébként pedig a tetves kurva anyjuknak írogassanak kioktató leveleket.

igazságos 2014.01.11. 22:12:14

Egyébként én azt hittem, hogy a reggeli mise előtt is gyülekezés van, hogy összeterelik a gyerkőcöket, és KÖZÖSEN mennek el arra a misére.

?

@Ancilla: A másik, régen az ilyen leveleket ráadásul az ELLENŐRZŐBE ÍRTÁK. ?

Nem külön értesítették a szülőt, az osztályfőnöki órán volt.

Ancilla 2014.01.11. 22:17:28

@Ne érdekeljen!: Igen, így értem. Bármennyire is hihetetlen, így volt. Inkább hamarabb voltam ott mindenütt (legfeljebb toporogtam egy kicsit a ház előtt, ha túl korán érkeztem pl. vendégségbe).

Mindenkinek van valamilyen kényszeressége, nekem a pontosság. (De ezt másoktól is elvárom.)

kisQtya 2014.01.11. 22:21:44

@tildy[UK]: A kötelező misen tényleg nagy baromság. Ha kifejezetten ateistának akarom nevelni a gyerekemet, mert nem akarom, hogy frusztrált, gyöpösagyú, jellemtelen szentfazék legyen belőle, akkor azért.
Ha vallásosan nevelem ugyan, de református, evangélikus, unitárius, vagy éppen izraelita vallásúak vagyunk, akkor azért.
Mert a hit, a lelki élet belső választás kérdése és a család magánügye.
A misére belső indíttatásból, önként és örömmel kell elmenni, nem pedig azért, mert kötelező.

Ancilla 2014.01.11. 22:22:58

@kisQtya: Ennél rosszindulatúbb és felületesebb kommentet régen olvastam.

El kellene olvasni a posztot.

A gyerek nem azért késik, mert az iskola nem vonzó számára, hanem, mert a szülei nem viszik időben. a gyerek ELŐBB AKAR ELINDULNI, mint a család többi része - ez van az apa válaszában is.

Hogy ítélkezhet ilyen felületesen és rosszindulatúan egy olyan intézményről, melynek munkáját egyáltalán nem ismeri???????

A levél nem kioktató!! Az iskola szeretne zavartalanul működni, ehhez azonban be kell(ene) tartani a házirendet a tisztelt szülőknek, akik mellesleg az iskolai dokumentumok (pedagógiai program, házirend)ismeretében szoktak iskolát választani. S ha választottak, kutya kötelességük ahhoz tartani magukat.

egysmás 2014.01.11. 22:24:55

@Ancilla: Az egy felszólító mondat.
A nyelvhelyességi hiba pedig rosszabb talán rosszabb, mintha csak írni nem tudna.

Az igénytelenség csimborasszója, aki jellemhibáról papol...

Ancilla 2014.01.11. 22:42:33

@egysmás: Az összetett mondat valóban felszólítást tartalmaz, de a végére pont kerül, mert a főmondat nem felszólító tartalmú. A "Kérem" kijelentő módú ige, s ez a főmondat. Ez egy magyar helyesírási szabály, nyolcadikban tanulnak az iskolások az összetett mondatok mondatvégi írásjeleiről. De bármelyik helyesírási szabályzatban utánanézhet.

Ancilla 2014.01.11. 22:47:51

@tildy[UK]: " Viszont van, ahol csak egy iskola van , az is katolikus."

Tudomásom szerint az adott vallás hittanóráját nem kötelezik ezekben az egyházi iskolákban. Mindenki a saját vallásának megfelelő hittanra járhat, s aki egyikre sem akar, az etikát tanul.

Piliscsabán viszont van két másik - nem egyházi - általános iskola. Ott nem kötelező katolikus iskolába járni. Ha viszont ezt választottak, vállalnia kell az ottani házirendben előírtak betartását.

Ancilla 2014.01.11. 22:56:15

@kisQtya: Megkerestem a fentiekben emlegetett iskola honlapján a házirendet, melyből kiderül, hogy ez egy egyházi fenntartású, egyházi iskola. Bemásolok egy passzust a házirendből (ezt az oda jelentkezők isn olvashatják, mielőtt beiratkoznak):

"Intézményünk vallási, világnézeti tekintetben elkötelezett intézményként működik. Ennek
megfelelően a dolgozók, tanulók felvételének előfeltételeként kikötjük a keresztény vallás
elfogadását, s ezt felvételi eljárás keretében vizsgáljuk.
Amennyiben az iskolai dolgozóról, tanulóról a tanév során bizonyossá válik, hogy nem fogadja
el a kereszténység tanításait, a hit előírásait, kivonja magát az egyházi fenntartásból eredő
tevékenységekből, feladatok végrehajtásából, fegyelmi eljárás indítható, méltatlanná válás címen a
munkavállalói, tanulói jogviszony megszüntethető." (6. o.)
www.paduai.hu/images/sampledata/Dokument/SZMSZ%202013.pdf

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.11. 23:06:37

@Ancilla: Egy dolog aminek lennie kene, egy masik meg ami van.
A falumban tudomasom szerint nincs "valaszthato" etika ora. Hogy tanarhiany, vagy helyhiany maitt nem tudom, de bizony kotelezo a hittanora minden gyereknek.

Szoval etikat tanulHAT. Ha van ra lehetosege. Van ahol nincs.

Ancilla 2014.01.11. 23:22:35

@tildy[UK]: Valószínűleg, még nem kaptak képzett etikatanárt. Egyébként, ha nem is vagytok vallásosak, a hittan senkinek sem árt. Ha mást nem, az általános műveltséget fejleszti, hiszen sok bibliai történtet megismernek. A Biblia az egyetemes kultúra alapja, nélküle nehéz lenne az irodalmat, a képzőművészetet megérteni.

Rosszra semmiképpen nem tanít.
Mint ahogyan annak idején az úttörők 12 pontja sem, noha nem volt mindenki kommunista, aki részt vett az úttörő-foglalkozásokon.

igazságos 2014.01.11. 23:40:33

@tildy[UK]: nem is erről van szó

hanem arról, hogy SZÜLŐKÉNT NEKED KÖTELESSÉGED IDŐBEN ISKOLÁBA ELJUTTATNI A GYEREKED

Amennyiben nem teszel eleget, ne hőbörögj, ha számon kérik rajtad.

Ez olyan, hogy akkor ne járasd a gyereked suliba, mert minek, akkor menjen be, amikor akarjon.

Azért hat késést sehogy se lehet elszámolni.

Mert 1-2 után már levonnám a tanulságot, vagy valamit tennék a helyzet megoldására.

A gyerkőc most már el lett könyvelve nutórikus későnek, a szülő miatt.

igazságos 2014.01.11. 23:42:05

@Ancilla: ejha!

azért ez meg kemény

igazságos 2014.01.11. 23:44:14

@kisQtya: akkor mindenki induljon el 10 perccel előbb

asszem ebbe senki se fog belehalni

se a gyerekek, se a szülők

AKI AKAR AZ MINDENT MEG TUD OLDANI, azt is, hogy a gyerekre való tekintettel a többiek is hozzanak egy kis áldozatot.

Az a 10 perc korábban indulás nem áldozat.

Vagy már ez is az????

tildy[UK] · http://tildy.blog.hu 2014.01.12. 00:18:33

@Ancilla: az egy dolog, de konyorgom, szabad vallasvalasztas es szabadsag van. Ne legyen mar kotelezo. Foleg akkor ne, ha nincs mas iskola az adott telepulesen. Es kerlek ne, ne kelljen mar hittant tanulnia a geyrekemnek, vagya keresztfiamnak, ha nem vallasos amugy.

Hadd legyen mar szabad dontes, egyreszt ha hittanra iratoma geyrekem, akkor melyik felekezethez, masrestz ha nem akarom vallasosan nevelni akkor ahhoz.
Tanitsanak vallastortnelmet, banomisen, de a romai katolikus egyhaz amit tanit, az az "igaz es egyetlen hit". Szerintuk. Bocsanat, ha azt mondom erre, hogy ne.

2014.01.12. 00:35:21

@Mária: úgy értem hogy nem mindig az a legjobb ha vasszigorral betartatjuk a szabályokat. tényleg olyan fontos az a napi zsolozsma(jut eszembe irtózatos erkölcsi fertőben élhetnek ezek a gyerekek hogy ennyi idősen àllandóan imádkozniuk kell) hogy mondjuk ötkor kelljen kelni az anyjának aki este hétig dolgozik utnána? és ha azért késnek mert a másik gyereket orvoshoz kell vinni reggelenként? és ha a gyerek a kocsiban elmondja azt a plusz három szűzmáriát? a kocsiban talán nem hallja a jóisten az imát?
és az mennyire ėpeszű dolog, hogy meg sem próbálják kideríteni, ki miatt van a késés? helyette küldenek egy levelet hogy "az ön gyereke hibás termék, garanciálisan azonnal javítsa" mikot nem is tudják hogy miėrt késik- ez vėgtelen nagy butaság

2014.01.12. 00:50:18

még valami: éppen azért kell ilyenkor megbeszélni a dolgot mert előre senki nem tudja, hogy kinek lesz igaza, amíg nem hallgatta meg a másik felet- az csak katolikuséknál és Máriánál fordul elő, hogy ilyesmire nem tartanak igényt mert már előre tudják kinek kell engedni- nyilván azért ilyen magabiztosak mert személyesen a jóisten faxolta át nekik az iskola házirendjét odaföntről és pirossal alá volt húzva benne hogy az iskola területén kívüli imádkozás lófüttyöt sem ér

Ancilla 2014.01.12. 10:23:22

@croc: Nem illik mások vallási meggyőződésével gúnyolódni. Én nem vagyok katolikus, nagyon távol állnak tőlem a szokásaik, de tiszteletben tartom őket. Itt arról van szó, hogy a piliscsabai szülő egy katolikus egyházi iskolába íratta be mindkét gyerekét (noha van állami iskola is a településen). Ennek az iskolának a házirendjében benne van a fentebb idézett passzus, illetve az is, hogy minden reggel 7.40-kor közös imával kezdenek. A tanítás 7.55-kor kezdődik, tehát a tanítás előtt 15 perccel korábban kell csak ott lenni (s ez más iskolák házirendjében is benne van). Itt azonban ahelyett, hogy a folyosón vagy a termekben vergődnének a gyerekek, imádkoznak tanári felügyelettel.

De joga van ezt a helyzetet nem elfogadni a szülőnek és más iskolába átíratni a gyerekét. Nem korrekt fölháborodva kirakni a Facebookra az iskola értesítését, melyen a házirend betartására figyelmezteti. Úgy gondolja netán az apuka, hogy az egyház által fenntartott intézményben JÁR neki minden előny a hátrányok nélkül??

egysmás 2014.01.12. 10:30:24

@Ancilla: A főmondat, az, ami az elsődleges jelentése a mondatnak, az a felszólítás.
Kérlek, csinálj valamit, hogy ne legyen tejhiány!
Ez pl. felszólító mondat, ami szerkezetileg követi a fenti mondatot.
Nem kijelentem, hogy tejhiány van, nem kijelentem, hogy csinálj valamit, és nem kijelentem, hogy kérek valamit, hanem felszólítalak, megkérlek.

Ancilla 2014.01.12. 10:51:42

@egysmás:

Abban igazad van, hogy a levél ominózus mondata logikailag felszólító a mondat, de én arról beszéltem, hogy grammatikai szempontból nem az. Tehát nem indokolt a felkiáltójel a végére. (S ilyen esetben azért is szokták elhagyni, hogy ne tűnjön parancsnak. Ha kitették volna a felkiáltójelet, arról kommentelnének, hogy milyen utasító hangnemet használtak.)

ekat 2014.01.12. 11:02:27

Hogyan érkezzen a gyerek időbe, időgéppel?

nevergone 2014.01.12. 11:15:27

„hiszen a gyereknek (nálam a legnagyobb ötödikes) nincs karórájuk, telefonjuk, ébresztőórájuk, vagyis nincsenek is tudatában, hogy elkésnek-e (az ötödikes pl. még mindig nem tudja, de a többi sem, hogy pontosan hány órakor is kezdődik az első óra!)”

Ez mosdt vicc? Karóra azért nincs, mert ciki? Mifelénk annyi van a boltokban, hogy árulják. Az órakezdés meg egyszerűen vicc, másodikas-harmadikas koromban már a teljes csengetési rendet ismertem, sok már gyerekkel egyetemben. Pedig csak egy sima falusi iskolába jártam.
A levél körüli felháborodás nem más, mint vihar a biliben, amúgy meg igen, felnőttként is kell bizonyos időbeosztáshoz alkalmazkodnia (még a Való Világban is), nem árt, ha ezt időben megtanulja. Ezzel a hozzászólással teljesen egyetértek:
atlatszooktatas.blog.hu/2014/01/10/a_pontos_ember_az_igazan_ertekes_ember/fullcommentlist/1#c21396863

2014.01.12. 11:32:52

@Ancilla: azon gúnyolódtam, hogy nem hallgatja meg a másik felet, mielőtt ítélkezik - ezt az eljárást egy bizonyos Jézus Krisztus egyébként szintén helyteleníti.

nem a vallásukon gúnyolódom, hanem azon, hogy a vallásukat sajnos nem gyakorolják. (ha gyakorolnák, feltűnt volna nekik, hogy van ott valami a szerénységről meg a könyörületességről is, sőt, többször szóba kerül a megbocsátás is)

Vu, de ja vu 2014.01.12. 12:37:55

@croc: Az Ó- és Újszövetség, az Evangéliumok nem a szavakon lovagolás kedvéért születtek, Jézus az ilyen "belemagyarázókat" - a farizeusokat - álszenteknek és megvetendőnek tartotta, nemegyszer le is oltotta őket, saját kifacsart szövegükkel...

Gondolom, hogy Te ezeket az írásokat nemigen olvastad vagy nem kellő figyelemmel, ha a szerénység és könyörületesség jut elsőként eszedbe egy rendszeresen elkéső gyermek szüleinek írt iskolai levélről.

MINDENHOL van valamilyen "jogok és Kötelezettségek" gyűjteménye, kollégiumi házirend, társasházi rendtartás, munkaszerződés vagy kollektív szerződés, szolgálati törvény stb-stb.

Valaki már beidézte a katolikus iskola házirendjéből azt a részt, hogy a hitgyakorlat, a hittel való azonosulás ELVÁRÁS az iskola részéről. Innentől kezdve miután szülőként valahol ezt tudomásul kellett venned, ha konkrétan ez nem szerepelt az aláírt okmányban, a Házirendre 100 % hogy volt utalás!

Innentől kezdve a poszt a megmagyarázhatatlan mentegetőzése, "legjobb védekezés a támadás" nemtelen alkalmazása.

A pontatlan, rendszeresen elkéső embert a köznyelv "link", megbízhatatlan emberként könyveli el. Az iskola helyesen járt el, amikor erre idejében rámutatott, "aki érti, hallja meg" - mondta volt Jézus, tudva hogy a PÉLDABESZÉD a legalkalmasabb illusztrálásra, olyan emberek között, akik másként nemigen tudták volna megérteni, mire akar kilyukadni a Mester.

Zanzásítva: a késés rossz emberi tulajdonság, kéretik nagyobb figyelmet fordítani erre, akár gyerek, akár a notórius késő gyerek szülője a megszólított...

Ancilla 2014.01.12. 13:23:13

Csatlakozva az előttem szólóhoz (@Vu, de ja vu) még annyit tennék hozzá újra, hogy ma már minden iskolának van honlapja (ennek is), ezen szerepel valamennyi iskolai dokumentum - köztük a házirend és a pedagógiai program. Amikor a szülő iskolát választ, ezeket a dokumentumokat elolvassa, s eldönti, be tudja-e tartani, tartatni az azokban foglalt szabályokat.

Ha nem tartotta be, akkor vegye tudomásul a szankciókat, ne pedig másokat (az iskolát) hibáztassa, mert rendet, fegyelmet szeretne (amit viszont annyira hiányolunk a mai iskolákból).

Ez olyan, mintha az ittas vezetés miatt kirótt büntetésről szóló cédulát rakná föl valaki, hogy milyen szemetek voltak a rendőrök, mert szóvá tették...

A Tyne folyó déli partja 2014.01.12. 13:23:39

@Ne érdekeljen!: miért olyan hihetetlen? képzeld, vagyunk páran, akik alapból pontosak. és nem mindegy, hogy mi a szituáció, mert nyilván, ha megbeszéled a barátoddal, hogy ötkor találkoztok, akkor az öt óra 10 perc nem nagy cucc. de mondjuk egy állásinterjúra, munkakezdésre illik odaérni...
anno rendszeres vasárnapi program volt, hogy a barátnőmmel uszodába mentünk, reggel tízkor. én kb. tíz perc sétára laktam onnan, ő öt percre. én mindig megjelentem pontosan, ő soha. ezért már direkt későn indultam el, mivel tudtam, hogy tuti nem lesz ott tízkor. s sose sikerült megelőznie így se.

amúgy, a későkről még pár sztori: még jó régen, megbeszéltük egy csajjal, hogy megyünk be a városba (szokásos szórakozóhelyre). utolsó busszal. csaj buszmegállóval szemben lakott, kilépett a ház ajtaján, tett két lépést és ott volt. mi ott voltunk időben, ő nem. ismétlem, utolsó busz befele a városba. elég idegesítő, hogy ÉN ott vagyok pontosan, de mégis gyalogolnom kell(ene, mert bunkó voltam, és bizony felszálltam-tunk a tesómmal), mert őnagysága nem képes időre odaérni?
s sok ilyen sztorim van, mikor én ott vagyok időben, s a másik miatt kések le buszt, programot, akármit, mert ők képtelenek időben indulni. igenis tessék megtanulni a pontosságot, ne az én időmmel játszanak.

nevergone 2014.01.12. 14:00:59

„Mint azt korábban írtam, a reggeli késések nem az óráról, hanem a reggeli kötelező miséről történnek.”

Ezt megint nem értem. Nem vagyok katolikus, de bigott vallásos, de ha egyszer ilyen intézménybe iratja be a gyermekét, akkor miért nem fogadja el, hogy ez is az iskolai program része? Ha nem tetszik, bőven van más iskola is a környéken. Alkalmanként eljárok templomba és engem is nagyon zavar, ha a szertartás megkezdése után negyed órával csattognak be emberek. Mert akármennyire próbálnak csendben bejönni (más aki törekszik erre), mindenképpen zajjal jár és megtöri a pillanatot.

Próbáljon meg a kedves szülő egy céges értekezletre minden alkalommal késve érkezni, biztos szeretni fogják érte.

Más téma: Szerintem ez a blog elég szar, amit a fenti poszt is szépen mutat.

A Tyne folyó déli partja 2014.01.12. 14:04:15

ja, s még egy. a jelek szerint a gyerekeknek több eszük van, mint a szülőnek, ők képesek időben elkészülni, könyörög, hadd menjen (egyébként nem tudom, mekkora a település, de miért nem mehet egyedül? ha nincs messze az az iskola? akkor nem késne el).csak a drágalátos szülő képtelen elkészülni.

mellesleg, mise, vagy nem mise, de emlékeim szerint nekünk is meg volt határozva, hogy bár 8-kor kezdődik a tanítás, 7.45-re bizony ott kellett lenni.

nevergone 2014.01.12. 14:06:07

@nevergone: „Nem vagyok katolikus, de bigott vallásos _sem_”

Ezen a szar blog.hu-n miért nem lehet hozzászólást javítani, legalább egy ideig?

hollókő 2014.01.13. 17:10:09

Piliscsabán mindenkit elképesztett Csillagász Apuka beírása, reagálása.
Nálunk köztudott, hogy ő egészen más szférákban él, mint a normális emberek.

Felidézik a szülőtársak azt az első szülői értekezletet, amikor Apuka unalmában egy könyvet vett le polcról és azt olvasgatta. Nem érdekelte, hogy az elsős gyereknek milyen felszerelés kell.
Másnap persze szegény gyerek nem tudott együtt dolgozni a többiekkel.
Ekkor vajon ki szégyenítette meg a gyermekét?
Természetesen azokkal értek egyet, akik szerint önmagát járatja le Apuci, mert SZÜLŐKÉNT AZ A KÖTELESSÉGE, hogy IDŐBEN iskolába érjen a gyermeke.
A többi csak mellébeszélés, ostoba libbantság!

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2014.01.14. 13:51:29

Később a munkahelyén is le fogják baszni, ha késik. Ha meg többször, tök jogosan kibasszák.

Liberális rinyagépek.

Szúnyog 2014.01.16. 11:37:03

@Mária: Drága Marika!
A kurvázást elkezdted, s folytatod. Nem szép dolog egy ilyen csacska-csacsogótól.

Közösségek

süti beállítások módosítása