Frissítve - Megszállta a NAV a HÖK-közeli kocsmát?

2014. 01. 06. 19:47 - GSzD

Címkék: oknyom szeged

navtorpe_1.pngÚgy néz ki, ezekben a percekben a NAV vizsgálódik a szegedi egyetem hallgatói önkormányzatához kötődő szórakozóhelyeken, miután reggel megírtuk, hogy azok törölt adószámmal működnek. Kollégánk a Pöcike üvegfalán keresztül papírok felett görnyedő, hivatalnoknak tűnő embereket látott, a hely zárva van. A vele egy engedélyen lévő Törpe sörözőn "Technikai okok miatt zárva" felirattal találkoztunk.

Újabb fejlemény esetén cikkünket frissítjük.

A Pöcike és Törpe nevű vendéglátóhelyek több cégen és alapítványon keresztül az SZTE EHÖK-höz kötődnek. Az üzemeltető kft. adószámát még szeptemberben törölte az adóhatóság, ami egy sor kérdést felvet. Az adóhatóság arról tájékoztatott bennünket, hogy szeszesital forgalmazása ilyen esetben nem lehetséges, és az is kérdéses, hogy az alkalmazottak után hogyan fizetnek járulékokat.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (4,4/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr905740167

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Stabilo 2014.01.07. 14:12:28

Hát bravó! Éljen a Rákosi rendszer, nyomjuk fel egymást gyerekek, így van!
Hányok ettől.

WYW 2014.01.07. 14:13:29

Elkapták a Törpe Pöcikéjét. Megírom.

Szúnyog 2014.01.07. 14:15:23

Sok süketelés után kimagasló "eredményt" ért el ez a blog, sikeresen feljelentett valakit.

_most_ 2014.01.07. 14:17:41

@Stabilo: igaz, inkább ünnepeljük az adócsalókat, meg a mutyizókat, hányok ettől.

Stabilo 2014.01.07. 14:25:01

@_most_: Persze. És erre ez a megoldás, hogy rohanunk apuhoz meg anyuhoz, hogy a Feri így meg úgy csal. Most tényleg? Ez érdem?
Ez a fajta irigység mindig is jellemezte a magyart, de legalábbis a férgesebb felét. Na pont az ilyen emberek közül kerültek ki a legnagyobb besúgok és jelentők az elmúlt rendszerben is.
Fúj! Persze a nevét egyik sem meri leírni, sőt tovább megyek, ha névvel és arccal kéne vállalni az ilyen írásokat, alig lenne, mert az ilyen fajta ember gyáva és aljas, csak inkognitóban jön elő belőle az elfojtott állat.
Tipikus "kispolgár" lehet, átlagalatti intelligenciával és önbizalommal.

_most_ 2014.01.07. 14:29:52

@Stabilo: szerintem nincs gusztustalanabb, mint a bűnözők pártján állni, de te tudod, majd ha valaki kirabol, várhatod, hogy bárki is jelentkezzen szemtanúnak.

efi 2014.01.07. 14:30:57

@Stabilo:
Sajnos itt már az is kevés, hogy anyucihoz meg apucihoz rohanunk, manapság már legalább a pletykás Juci nénihez kell, hogy kürtölje szét az egész faluban, akkor talán történik is valami és nem sumákolják el, ha kellően sokan hallottak már róla.
Te is ott ittál amúgy, hogy ennyire fáj?

Stabilo 2014.01.07. 14:32:15

@_most_: Rosszul látod, mert ha valakit kirabolnak és jelentkezik egy szemtanú az sokszor önzetlenül teszi.
Ezt a fajta spicliskedést viszont az irigység hajtja, semmi több.

Stabilo 2014.01.07. 14:32:59

@efi: Miért, baj ha igen?

Indygoo 2014.01.07. 14:46:25

@Stabilo: A fél ország ki van akadva a Horváth-féle NAV botrány kapcsán az adóelkerülések miatt. Nem "álszentség", amit vállalsz ember?
Ha a haver kocsmája csal, az már oké?

Elképesztő...

gombosg 2014.01.07. 14:49:57

@Stabilo:
A blog senkit nem jelentett fel.

"Ezt a fajta spicliskedést viszont az irigység hajtja, semmi több."
Meg az, hogy a kocsmák részben közpénzből működnek.

eßemfaßom meg áll 2014.01.07. 14:55:35

Ez felháborító, az adóhatóság vizsgál egy adócsaló kocsmát. Ez akkora nácizmus, hogy innen már csak egy lépés a dunábalövés

♔batyu♔ 2014.01.07. 14:58:37

Ez miért gond? Gond inkább az, hogy a belvárosi libsitanya évekig működhetett, mert senki nem mert, vagy akart Tarlósék előtt ellenőrizni ott.

Stabilo 2014.01.07. 15:00:22

@Indygoo: Azért a fél ország túlzás, ha csak nem arról a 1500 emberről beszélünk akik elmentek "tüntetni", és gondolom azért te sem ismered a fél országot személyesen.
Én úgy mondanám, hogy az ország naivabb fele van kiakadva, mert eddig azt hitte, hogy azért mert valaki multi, az fizet. Na ja.
Ettől függetlenül egyet értek a céllal - a NAV botrányban - bár azért azt is le kell írni, hogy nem nagyon jönnek a konkrétumok...
Persze, hogy csalnak az biztos, mint ahogy az is, hogy bentről is segítenek nekik. De azért ne emeljük már egy szintre egy kocsma felnyomását egy NAV botránnyal.
Jövőhéten a tökmagárus vagy petrezselyem árus nénit fogjátok feljelenteni? Mert, hogy eddig még egyiktől sem kaptam blokkot, sőt szerintem adószámuk sincsen, de valahogy mégsem jutott eszembe a NAV-ig rohanni...

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.07. 15:07:36

Járulékfizetés? Biztos szívességből dolgoznak ott a HÖK-ösök cimborái és ha véletlenül pénzt kapnak a zsebükbe, az borravaló vagy kis valami kisértékű ingóságú adásvétele miatt történik :)

Indygoo 2014.01.07. 15:11:50

@Stabilo:
A eredeti cikkben ez áll:
atlatszooktatas.blog.hu/2014/01/06/zugkocsma_50_meterre_a_nav-tol

"Az FR 1968 Kft.-t 100%-os tulajdonosa a HM Vagyonkezelő Kft (HM Kft.). A HM Kft.-ben pedig tulajdonos a Szegedi Tudományegyetem Hallgatóiért Közhasznú Alapitvány (SZTEHA), amelynek kuratóriumi elnöke Török Márk, az SZTE EHÖK elnöke. Szerettük volna tőle is megtudni, [...] kezdeményezett-e bármilyen vizsgálatot, mint tulajdonos, illetve milyen bevételei számaztak a SZTEHA-nak a HM Kft. és az FR 1968 Kft. vállalkozási tevékenységéből. Mivel a bíróság társadalmi szervezeteket nyilvántartó honlapján csak az egyszerűsített beszámoló érhető el (ez csak pénzügyi adatokat tartalmaz), egyúttal kíváncsiak lettünk volna arra a közhasznúsági jelentésre is, amely az alapítvány pénzügyei mögött meghúzódó tevékenységet bemutatja, de sem erre, sem az előbbi kérdéseinkre nem érkezett reakció a cikkünk megjelenéséig."

Nekem úgy tűnik, hogy közpénzeket forgatnak kocsmákba. Nem egy szotyiárus Mari néniről van szó.

kisQtya 2014.01.07. 15:12:08

@♔batyu♔: Már Szegeden is Tarlós Pista a főpolgi? Lemaradtam valamiről?....

Elstron 2014.01.07. 15:13:08

@Stabilo: Nem igazán értem az érvelésedet. Itt nyilvánvaló törvénysértésről van szó, ilyen esetben pedig állampolgári kötelesség azt jelenteni az illetékes hatóságnál. Vagy szerinted mi mást kéne tenni? Odamenni egy vadászpuskával, és igazságot tenni?

Esetleg szemet hunyni? Ebben az esetben pont a hozzád hasonlók üvöltenék torkuk szakadtából, hogy ne velük fizettessék meg az állami kiadásokat. Ok, de akkor kivel?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.01.07. 15:27:42

A törvénysértés bizony törvénysértés, az adócsalás meg adócsalás. Az alapítványi pénzek üzleti vagy magáncélokra való felhasználása pedig hűtlen kezelés (vagy valami hasonló bűncselekmény, a jogászok tudják).

Miért is baj, ha valaki - bármilyen okból - feldobja a csalókat a hatóságoknál?

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.01.07. 15:30:34

@Stabilo: Van egy határ, ameddig az adócsalásnál szemet lehet hunyni. Aki nagyban csinálja, azt minden tisztességes embernek kötelessége feljelenteni. Gondolom érzed, hogy nem ugyanaz a kategória az egyébként adómentességet élvező őstermelő a napi pár ezres bevétellel, mint az állami pénzből gazdálkodó HÖK napi több tízezres vagy több százezres bevételt felmutató kocsmái, ráadásul a vendéglátóhelyek üzemeltetésére kicsit több szabály vonatkozik.
Bár lehet, hogy ez téged csak akkor érdekel majd, ha egyszer egy ilyen törölt cég metil-alkoholos pálinkát ad el neked vagy romlott ételt szolgál fel és sehova se tudsz fordulni, mert ők ott se voltak...

@gombosg: Olvasd el a reggeli posztot, a blog feljelentette őket a NAV kék számán.

Indygoo 2014.01.07. 15:36:39

@Étteremkritikus: A korábbi cikk szövegében nem bejelentés/feljelentés áll, hanem hogy a NAV-ot kérdezték. A cikk megjelenése után gyak. bárki bejelenthette őket, de a NAV is kimehetett magától a hírverésre. Ez nem fog kiderülni.

A többi mondandóddal meg csak egyetérteni tudok...

NemNick 2014.01.07. 15:59:54

@kisQtya: Persze: arról, hogy jóképességű batyu barátunkat kommentszámért fizetik, és, hát nem mindig sikerül el is olvasnia, amihez hozzászól.
A szövegértelmezés meg amúgysem volt soha az erőssége...

szakáll 2014.01.07. 16:09:29

@Stabilo: "Fúj! Persze a nevét egyik sem meri leírni...."

Gondolom, téged sem Stabilo néven anyakönyveztek!
Akkor meg miért puffogsz itt, te troll?

dr Smittpálelnökúr 2014.01.07. 16:27:15

@Stabilo: Ugye milyen szemetek ezek a libsibolsik? Engem is hogy felnyomtak mindeféle szemét váddal, hogy másoltam a doktorimat, meg ilyesmik.
Mind gerinctelen féreg! Bezzeg a magunkfajta becsületes fideszes mélyen hallgat ilyenkor!

OkoskaTo:rp 2014.01.07. 16:48:15

Aki védi ezeket az adócsalókat, az nyilván szeretné helyettük fizetni a költségvetésből hiányzó adót. Láthatnám a befizetési bizonylatokat?
Gyurcsányék alatt még védekezhetett azzal a tisztelt nemzeti érzelmű zember, hogy "ezeknek" ő nem fizet adót, node a Vezérnek, a Nemzeti Együttműködés Rendszerében?

Szelid sunmalac 2014.01.07. 17:14:13

@Stabilo: Na jol figyelj hulyegyerek! Amig az adozott fizetesbol vesznek sort ott, ahol nem fizetnek adot, addig az olyanoknak, mint te, kuss van!
Nem a feljelentes a lenyeg, hanem hogy a hely es tulajai engem, mint adofizetot huznak le es basznak at!
Azt pedig mar ne is haragudj, de a te viraglelkedert nem viselem el senkitol. Menj, sirasd meg oket, esetleg hivd meg oket egy adomentes sorre te pocs!

komplikato 2014.01.07. 18:15:26

@Stabilo: "Persze. És erre ez a megoldás, hogy rohanunk apuhoz meg anyuhoz, hogy a Feri így meg úgy csal. Most tényleg? Ez érdem?"

Normális országban? Hogy a viharba ne. Egy osztrák simán felnyomja a szomszédját ha annak olyan új kocsija van amit több évi béréből sem futná ... és nincs semmi baj, ha emberünk benézte nincs következménye, ha meg adócsaló, akkor a törvény teljes szigorával halál jogosan lesújt rá. Ez csak a haza fél-anarchiában tűnik olyan csúnya dolognak.

Amibe bele lehet kötni szerintem, az az, hogy ha ez NEM egy HÖK kocsma, akkor is felnyomják? Mert ha a válasz nem, akkor elég szomorú.

Közösségek

süti beállítások módosítása