Nem az Ecserin vették - Itt a nagy kamudiplomás lista

2014. 02. 11. 10:00 - Tóth Csaba Tibor

Tovább görgetjük az Econovum Akadémia-ügyet. Ezúttal tizennyolc, a magyar állami vagy az üzleti szférában bármikor vezető szerepet betöltő embert találtunk, aki az innen szerezhető, „MBA” diplomaként megjelölt képesítést nyilvános önéletrajzában, vagy más helyen feltüntette. Az Econovum iskola vezetője, Iványi Attila Szilárd azonban az oktatási szférán kívül is aktív, érdekes szereplő.

Az Econovum "Menedzser Klub" alakuló ülése, 2006. Középen Iványi Attila Szilárd. (Fotó: Econovum Akadémia)

 

Mint ahogy arról korábban beszámoltunk, a budai várban születésnapját látványos tűzijátékkal is megünneplő Horváth László közgazdasági MBA és PhD képesítést tüntetett fel életrajzában, amelyet egy magyar, felnőttképzési akkreditációval rendelkező oktató kft.-n (Econovum Professzorok Vezetőképző Akadémiája Kft.), keresztül egy, ottani akkreditációval nem rendelkező, és zűrös ügyei miatt ismert intézmény a Newport University igazolt le. Utóbbi egyetemre jellemző, hogy 2005-ben Kenya 200-féle diplomájukat vette ki a területükön elfogadott okmányok sorából. A magyar Econovum maga is jelzi, hogy a Newport által kiadott MBA és PhD fokozatok nem használhatóak Magyarországon.

Legalábbis egyik honlapján. Az „Econovum - Professzorok Vezetőképző Akadémiája” mellett ugyanis működik egy teljesen hasonló profilú, azonos, rózsadombi székhellyel rendelkező másik akkreditált felnőttképző hely is. Az Iványi Attila Szilárd, a Corvinus Egyetem tanára, akadémiai nagydoktor, által vezetett magánintézmény a rendszerváltás óta működik, és körülbelül 2004 és 2010 között foglalkozott olyan képzésekkel, amelyekre a kétes hátterű amerikai Newport International University igazolt MBA, illetve esetenként még közgazdasági PhD képesítést is.

Az MBA (Master of Business Administration), az angolszász oktatási rendszerben ismert olyan mesterdiploma, amelyet jellemzően már jelentős karrierrel rendelkező középvezetőknek kínálnak, és amelyek megléte egyfajta nem-hivatalos elvárás azok felé, akik vállalatvezetői posztra pályáznak. Mind a magyar állami, mind pedig az üzleti szférában ezekben az években vált szokványossá, hogy az ilyen diploma előnyt jelenthet egy kinevezésnél vagy akár pályázatok odaítélésénél vállalkozásoknak. Akkreditált keretek között, amerikai típusú MBA képzést itthon például a Soros György által alapított Közép-Európai Egyetem Üzleti Iskolája (CEU Business School) kínál. Itt a sikeres felvételi után fizetendő tandíj 13.000 euró, az egyéves angol nyelvű képzési program nyelvi követelményei (felsőfokú TOEFL nyelvvizsga vagy megelőző angol nyelvű diploma), és számonkérési rendszere azonban rendkívül szigorú. Mára ugyan a magyarországi MBA képzések köre jóval szélesebb, mint tíz éve, a kínálat azonban ezen a piacon még mindig nem akkora, mint a kereslet. Egy, megfelelő angol nyelvvizsga és különösebb tanulmányi követelmények nélkül megszerezhető üzleti MBA és PhD-képzés, mint amilyet az Econovum Akadémia kínált/kínál, ezért rengeteg okból igen vonzó, könnyebb utat jelentett a magyar elit egyes csoportjai számára.

Az Örülünk, Vincent? már egy 2011-es posztjában is utalt rá, sokak számára nyitott volt felelős pozíciókban a "Newport International University-n vásárolt MBA háromszáz dollárért". Hosszabb internetes kutatás után a különböző nyilvános életrajzok és cikkek alapján, Econovumon keresztül szerzett Newport University-s MBA-t és/vagy doktorit összesen 18, mai vagy egykori állami és üzleti vezető tüntetett föl (a név után a feltüntetett képesítések és az elfoglalt pozíció szerepel):

 

Az Econovum tehát az életrajzok tanúságai szerint, rendkívül vonzóvá kifejezetten az itt végzett különböző OKJ-s felnőttképzések által kiadott, Newport University-s MBA és PhD miatt vált. Az intézmény keresettségét jól jelzik a céginfó adatai is, az azt működtető kft-vel kapcsolatban. Legeredményesebb évében, 2008-ban például az Econovum Akadémia - Professzorok Vezetőképző Központja Kft." 522 millió Ft árbevételt könyvelhetett el. Ugyanez az össze 2007-ben 484 millió, 2009-ben 331 millió, 2010-ben 240 millió, 2011-ben már csak 102 millió volt. A legsikeresebb évben a vállalkozásból 122 millió forint osztalékot vettek ki. Ezek az összegek egy csupán felnőttképzési akkreditációval rendelkező oktatási kft esetében kifejezetten kiugróan magasak.

Az Econovum lelke, Dr. Iványi Attila Szilárd, a Corvinus Egyetem Vállalkozásfejlesztési Tanszékének docense. Több, két, azonos profillal, székhellyel és hasonló névvel rendelkező vállalkozás tulajdonosa is (Econovum Akadémia - Professzorok Vezetőképző Központja Kft., alapítva 1989-ben; VÁLLALATGAZDÁSZ AKADÉMIA Professzorok Felnőttképző és Coaching Intézete, alapítva 2008-ban), az előbbi kínálta oldalán a Newport University okleveleit. A Vállalatgazdász Akadémia honlapján viszont arról számol be, hogy az együttműködést már megszüntették, és csak felnőttképzéssel foglalkoznak.

Iványi nevén ezenkívül még egy cég van bejegyezve, ez az "Econovum - Iványi prof. és társai Gazdálkodó és Oktató Kft.", amely a heves megyei Kerekharaszton tartja székhelyét, és az econovum.hu webcímet is birtokolja. A sokoldalú Iványi Attila ebben a vállalkozásban a honlapja szerint agrárinnovációs tevékenységet folytat szántóföldi gazdálkodással és bérmunkaszervezéssel, és egy "Európai Uniós léptékkel mérve középméretű, 100% magyar tulajdonban lévő birtokon gazdálkodik". 2007-óta a Szent István Egyetem mintagazdasága, ez az az egyetem, amelynek Mezőgazdasági- és Környezettudományi Karát 2012 óta az Econovumon "diplomázott" Gyuricza Csaba vezeti. A Nemzeti Innovációs Hivatal pályázati archívuma szerint, az egyetem stratégiai partnerségével már ekkor nyert az Econovum 25 millió Ft. állami támogatást a Jedlik Ányos Program "Új fás szárú energiaültetvény technológiája és hasznosításának komplex kidolgozása teljes termékpálya mentén" alpályázatán, konzorciumban.

Nemrég ugyanez a gazdaság pedig a Vidékfejlesztési Minisztérium alá tartozó Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivataltól (MVH) nyert el 2013 első negyedévében 19 259 321 Ft-ot EU-EMGA területalapú támogatásaként. Az MVH az a hivatal, amelynek egyik vezetőjét 2013 októberében az uniós földalapú támogatások jogosulatlan igénylésének ügyében letartóztattak. Mint ismeretes, a Vidékfejlesztési Minisztérium egyik főtanácsadója, Horváth László tiszteletbeli kazah konzul ugyancsak az Econovumnál szerzett MBA-t és PhD-t tüntette föl életrajzában.

Iványi Attlia Szilárd professzor tehát igen sokoldalúan sikeres ember. Felnőttképzési intézményének anomáliáit ugyan 2010 után megpróbálta mérsékelni, először a honlapján közölte az Econovum Akadémia, hogy a Newport University képesítései hivatalos címként Magyarországon nem használhatóak, a Vállalatgazdász Akadémia honlapján ehhez még annyit tett hozzá:

A nem akkreditált külföldi oklevél és tantárgyi melléklete az elvégzett tanulmányok dokumentálására szolgál. Nem használható a hazai Bologna-i rendszer, pl. tudományos Ph.D., fokozataként. Ugyanakkor Magyarországon a munkáltatók szakmai szempontok alapján, honosítási kötelezettség nélkül is figyelembe vehetik közgazdasági jellegű munkakörök betöltésekor. Intézménycsoportunkban korábban végzett Résztvevőinknek is a Felnőttképzési Akkreditáló Testület (FAT) által akkreditált, a hazai Tanúsítványban megfogalmazott szóösszetétel szerinti programvégzettség, illetve képesítés használatát javasoljuk. Ez esetünkben a vezetői továbbképzés vállalatgazdász jellegét és szintjét, valamint sikeresen teljesített moduljait igazolja.

Tehát miközben Iványi és vállalkozása ma már csupán a felnőttképzés feltüntetését javasolja (nem volt ez mindig így, hét éve még PR-cikkben hirdette, hogy MBA-t nyújt), ezzel együtt azt állítja, a munkáltatók közgazdasági jellegű munkakör esetén, bármikor figyelembe vehetik képzéseit akár mint MBA, akár mint PhD-fokozatokat. A nyilvánosan feltüntetett, Newport University-s diplomák és doktorik meglepően nagy száma arra enged következtetni, ezt mind magáncégek, mind állami vállalatok előszeretettel teszik.

Ez pedig elég rossz hír mind azoknak, akik komoly, akkreditált MBA-t vagy közgazdasági PhD-t kínálnak, mind pedig azoknak akik komoly anyagi áldozatot és erőfeszítést hoztak egy ilyen fokozat megszerzéséért. Hiszen ezek szerint Magyarországon ennél jóval kevesebb is bőven elegendő ahhoz, hogy valaki döntéshozó pozícióba kerülhessen.

Tóth Csaba Tibor - Hava Nikita Vladimirovics

 

 

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr945801025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pocaklakó minimanó 2014.02.11. 15:45:51

Egy így szerzett diploma még mindig tisztességesebb (ha már lehet ezt a szót használni), mint az összekamuzott doktori címek (itthon és külföldön) vagy a borászatilag véletlenül eltűnt kamudiplomák. :)

toce 2014.02.11. 16:04:52

"522 millió Ft adózás utáni bevételt könyvelhetett el."

Most bevételt, vagy adózás után nyereséget?

"Ezek az összegek egy csupán felnőttképzési akkreditációval rendelkező oktatási kft esetében kifejezetten kiugróan magasak."

Mondjuk szeritem meg egyáltalán nem kiugróan magas számok, főleg ha bevételről és nem eredményről van szó.
(Az osztalék mértékéből erre lehet következtetni.)

2007-2008-ban egy közeoes nyelviskola még simán ment milliárdot elérő bevétellel. Aztán jött a válság...

Mindezen túl csunya dolog hamis diplomát adni. Kíváncsi lennék károsultnak érzik-e magukat a résztvevők? Mert ha nem, az is mond valamit a diploma értékéről...

altimus 2014.02.11. 17:07:16

@pocaklakó minimanó: "Egy így szerzett diploma még mindig tisztességesebb ..."

Ezek _nem diplomak_, hanem szines nyomtatott papirok, amikre ra van irva valami.

Megfelelo torvenyeket kellene hozni, hogy pl. az mba, phd, ... vegzettseget csak az irhatja be az oneletrajzaba aki ezeket a diplomakat mo-on elfogadott akkreditalt kepzes kereteben kapta. Aki nem az maganokirat hamisitast kovet el, ami x ev bortonnel jar.

Ezenkivul azonnal ellenorizni kell az osszes kozalkalmazott oneletrajzat, vegzettseget es azt, hogy rendelkezik-e a munkakore betoltesehez szukseges vegzettseggel.

Ideje lenne itt rendet tenni.

**

En amikor majdnem 20 eve akkreditaltattam mo-on az usa phd-mat, (amit az egyik legjobb amerikai egyetemen szereztem, ivy league, top 10), akkor a magyar akkreditacios bizonyitvany igen alaposan vegignezett minden papirt. be kellett adni a doktori dolgozatot, publikalt szakcikkeket, egyetemi transscript-et, elvegzett kurzusok listajat, ertekeleset ... fel borond anyagot neztek at es 3 honapig tartott a honositas. mindezt egy olyan egyetem altal kiadott phd-vel kapcsolatban csinaltak amit mindenki ismer. es ahol a phd kepzes _ot_ eves volt, baromi komoly vizsgakkal, es doktori munkaval.

ehhez kepest xy befizet 300$-t es kap egy nem akkreditalt "diplomat". amit utana van pofaja betenni egy oneletrajzba.

mondjuk az is erdekes, hogy "neves" magyar egyetemeken is talalhatok olyan tanarok, oktatok, akik ilyen nevenincs diplomakat fel mernek tuntetni az oneletrajzukban. remelhetoleg nem ezek a diplomak kellettek az adott allasokhoz.

**

Egeszeben veve felhaborito dolog ez, es ezen a teruleten, a pillanatnyi politikai kurzustol fuggetlenul, azonnal rendet kell tenni.

lüke 2014.02.11. 17:27:53

jaj istenem...
1950-88-ig kandidátus, gyárigazgató,államfö stb is lehetett valaki 4 elemivel
ez már csak hab a tortán:)- bár szintén keveset ér-

Gera 2014.02.11. 17:28:42

Úgy látom, a mávnál különösen népszerű ez a dolog.

Felőlem bárki olyan színes papírokat vehet magának, amilyet akar, de állami cégektől és intézményektől legyenek szívesek azonnali hatállyal kirugdosni ezeket a pofákat, akik egy ilyet képesek feltüntetni az önéletrajzukban. Arcpirító.

dr kíváncsivagyok 2014.02.11. 17:31:26

Rang és címkórságban szenvedo " vitéz " "Dr" "PhD " horthy-fan jellemtelen tolvaj szarjankók...

prfecó 2014.02.11. 17:31:58

Focihoz és MÁV üzemeltetéshez mindenki ért,ráadásul a MÁV ZRt esetén már egy diploma is komoly teljesítmény!

akinek ph.d is van , az már tuti :-)))

Don Quixote de la Ferko 2014.02.11. 17:32:00

Mi a fenének adták ki erre a pénzt? Magyarországon az előrejutás egyik alapfeltétele a takonygerinc. Második a nyelv hossza és csapásszáma. A tudás sehol nem szerepel a felvételi követelmények között.
Nem kicsit volt vicces, amikor nálunk egy középfokú végzettségű valami tanított a "főiskolai" szintet adó "iskolában".

Rodolfo63 2014.02.11. 17:38:19

téves a végkövetkeztetés

nem a papír miatt kapták a pozíciót, hanem a pozíció miatt volt szükségük papírra szerintem

sanyix 2014.02.11. 17:38:34

@altimus: "Ezek _nem diplomak_, hanem szines nyomtatott papirok, amikre ra van irva valami."

De hát a diploma is ilyen, színes nyomtatott papír amire rá van írva valami.

barsled 2014.02.11. 17:55:30

Emellett az oktatók között is van, aki szeret nagyot nondani.
Dr. Hoffer Ilona,az Econovum egyik vezető oktatója, a Corvinus docense a Corvinus honlapján azt állítja magáról évek óta, hogy az MTA rendes tagja 1993. óta. Ez azért az egyetemre nézve is szégyen. (mármint az, hogy évek óta hazudhat az egyetem honlapján.)

Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló ! · http://www.youtube.com/watch?v=Fe_6EavXIwA 2014.02.11. 18:23:00

Ki kell baszni az összeset rövid úton !

Végre az első korrekt poszt, ahol az MSZP-s geciket nem cenzúráztátok ki.

labove 2014.02.11. 18:33:23

...hogy komolyan vannak olyan kommentek, amik védik ezeket a geciket???!!!
Eszem-faszom megáll, bazdmeg!!

béla a görög (törölt) 2014.02.11. 18:41:04

@Gyurcsány egy mocskos közokirathamisító adócsaló !:Én nem tudom melyik MSZP-s és melyik fideszes. Azt viszont tudom, hogy szerintem meg kéne nézni, hogy a Newport Int. Univ.-ot nem véletlenül fideszesek alapították-e. Tudod az a fajta takonymagyar amelyiknek utál bármiért is megküzdeni, tanulni, fizetni az EGO a fellegekben az IQ a béka segge alatt - egyszóval egy semmirevaló buta agresszív falusi paraszt. Amelyik ugy akar játszani, hogy ő alakítja a játékszabályokat egyébként meg hisztizik és veri a seggét a földhöz.

Globetrotter2014 2014.02.11. 19:00:07

úúúúh, érdemes egy ilyen jó kapcsolatokkal rendelkező intézménnyel újat húzni? :)

Egyébként annak idején eléggé röhejesnek tartottam hogy mennyire lelkesen kikeltek Schmitt pál ellen, de a sok politikai jellegű kommentben egyszer sem tűnt fel senkinek hogy kis hazánkban már egy gyógyszerész alapdiplomára is két betűt adnak (ami egyébként egy orvosnak/jogászoknak sem járna), ahogy a "kisdoktorinak" nevezett viccet is PhDnak feleltették meg.

Mindfield 2014.02.11. 19:27:39

@dr kíváncsivagyok: Mondjuk ha legalább azokat nem skiccpalizták össze, akkor az még talán jelent is valamit. Az más más kérdés, hogy ez az "iskola" milyen papírokat ad.

borzimorzi 2014.02.11. 19:49:16

@altimus: Tökéletesen igazad van.
Üdv:
b

kalandozomagyar 2014.02.11. 21:22:35

"Az MBA (Master of Business Administration), az angolszász oktatási rendszerben ismert olyan mesterdiploma, amelyet jellemzően már jelentős karrierrel rendelkező középvezetőknek kínálnak, és amelyek megléte egyfajta nem-hivatalos elvárás azok felé, akik vállalatvezetői posztra pályáznak."

Ez így ebben a formában nem igaz. MBA képzést elvileg bárki tehet akinek van egy BA/BSc végzettsége. Amire te gondolsz az az EMBA. Lásd: en.wikipedia.org/wiki/Master_of_Business_Administration#Programs

almodhi 2014.02.11. 21:51:00

Nem értem, ha hiteles a dokumentum ez ugyanolyan diploma mint a többi. Legfeljebb nem valami felpumpált sztáregyetem (Yale, Harvard és társai...)

Most vettem egy 20000000 hektáros telket a Holdon (megvan minden ezt igazoló hivatalos dokumentumom), az ottani projektjeimbenen én szívesen alkalmaznám az ilyen végzettségú szakembereket is, ha rátermettek.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.02.12. 04:19:15

Na az egy nagy hazugság, hogy az MBA-t az jelentős karrierrel rendelkező középvezetőknek kínálnák... az USA egyetemei tele vannak mindenféle indiai, kínai, afrikai, akármilyen BA vagy BSc diplomás huszonévesekkel, friss diplomásokkal.
Tapasztalatból mondom.
Akármilyen BA és BSc diploma után mehetsz MBA-re (van ahol még diploma se kell hozzá), na most tessék elképzelni, hogy milyen komoly lehet. A felvételi eljárás sem egységes. GMAT sem kell mindenhova.
Ahány egyetem, annyi MBA program, illetve sok nem angol anyanyelvű országban működő egyetem együttműködik nagy angolszász egyetemekkel, onnan hív vendégelőadókat, de a diplomát nem az angol, amerikai egyetem adja ki.

Jó, ez a Newport University papír a legalja, de a normál MBA-k közt sem mind ér valamit.
Aki ilyenért fizet, az tipikusan cím és rangkórságban szenved.
Ma ez a menő, régen a foximaxi egyetem volt. Csak a foximaxit senki nem kamuzta be életrajzban, ma meg már inkább le is tagadják.

GodHeart001 2014.02.12. 08:55:34

Annyira felhozza már minden oldal ezt a témát, hogy figyeljétek meg, hónapokon belül akkreditált intézménynek fog számítani, mert párat valaki telefon és el lesz intézve..

dezsoke007 2014.02.12. 09:29:51

ezen vagytok felháborodva? Vállalatvezetők kamu papírokkal. Itt van Németh Lászlóné úrhölgy, tanulmányai:
"1976-ban középfokú végzettséget szerzett, ezen felül banki szak-tanfolyamokat végzett. Szakmai tapasztalatait magyarországi vállalatoknál bővítette vezető beosztásban. Korábban a Magyar Fejlesztési Bank vezérigazgató-helyettese és igazgatóságának belső tagja volt."
Azaz érettségije van + az ÉLET-tapasztalat, és lám miniszter!
Egy minisztériumban a valós diplomások aránya elég magas lehet. A nagyfőnöknek meg érettségije van:))

gabuscica 2014.02.12. 09:47:10

@dr kíváncsivagyok: Hárskuti Jankó, Draskovics és D-209 bizalmi embere is horthysta? Nem árt tudni.

Gera 2014.02.12. 09:49:27

@dezsoke007: Érzed ugye a különbséget: valakinek nincs diplomája vs valaki hazudik magának egyet, esetleg egy doktori címet...

Lászlónével nem az a baj, hogy nincs diplomája, hanem az, hogy Simicska csicskájaként lett miniszter.

kertib 2014.02.12. 10:24:14

Sajnálattal vettem tudomásul, hogy Dr. Gyuricza Csabát, a Szent István Egyetem, Mezőgazdaság és Környezettudományi Kar dékánját olyan színben próbálják meg feltüntetni, mint ha valami "diplomagyárban" vette/szerezte volna bármelyik tudományos fokozatát. Nem hiszem, hogy a kérdéses képzésben való részvétel bármiben is befolyásolta volna azt, hogy jelenleg a Kar dékánja. Írom ezt úgy, hogy anno megbuktam Nála Földműveléstan vizsgán...:-)

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 10:30:07

Hehe, jókat mosolyogtam, amikor egy ismerősöm helyett (családi okok miatti távollét) bementem jegyzetelni egy híres hazai egyetem, híres MBA-s szakán tartott naaaaagyszabású előadásra, ahol egy igen-igen híres bankár (MNB-s, IMF-es pályafutás, stb.) tartott teltházas előadást.

Nos, kis túlzással az itt lévők bármelyike jobbat tartott volna, öt percnyi felkészülés után.

MBA, én így szeretlek. :)

Gera 2014.02.12. 10:33:20

@kertib: Az illető saját magát "tüntette fel olyan színben" a saját dékáni pályázatában levő önéletrajzában.

kertib 2014.02.12. 10:43:53

@Gera: olvasd el a szakmai múltját, és az alapján próbáld megítélni rendben? Az, hogy milyen szakmai tudást lehet szerezni egy ilyen képzés keretében nem tudjuk megítélni. De, hogy nem emiatt a sor miatt lett a Karunk dékánja az 110%. És pont emiatt érzem úgy, hogy méltatlan, és szemét dolog volt megemlíteni. És illik odabiggyeszteni a "Dr."-t a neve elé, lévén ezt a címet nem az Ecserin szerezte. Bárki elolvashatja a disszertációját akár személyesen, akár digitális formában.

Gera 2014.02.12. 10:51:13

@kertib: Szerintem is abszolút méltatlan ilyen szakmai múlttal az életrajzába beleírni ezt az "MBA-t". Sőt, már az méltatlan, hogy egyáltalán felmerült benne, hogy kell neki egy ilyen papír. De mindenki úgy csinál hülyét magából, ahogy akar.

encir 2014.02.12. 11:20:19

Az egész felsőoktatás más cím- és rangkórságban szenved.
Olyan kiegészítő képzéseket hirdetnek meg az egyetemek is, amelyeket szerintem egy sima féléves tanfolyam keretében is el lehetne végezni.
Én mindig úgy hittem, hogy az egyetem a tudomány,a tudományos munka fellegvára, komoly kutatásokat végeznek.
Ehhez képest egyetemi rangot kapott a régi TF meg a Szímnűvészeti Főiskola.
Elég nehezen tudom elképzelni, ahogy a színészek (pl Hujber .-))komoly kutatásokat végeznek színháztörténelem témakörben. Nem kellene lebecsülni a főiskolákat sem, az lehetne a gyakorlatorientált felsőfokú képzés, a tudományos munkát hagyjuk meg az egyetemeknek.

brlv24 2014.02.12. 12:20:09

@almodhi: "Nem értem, ha hiteles a dokumentum ez ugyanolyan diploma mint a többi. "

Csak hát nem hiteles. Ennyi. :)

7esbusz 2014.02.12. 13:19:09

Én azok helyében, akik kurva sok pénzt, időt, tanulást feccöltek egy valódi MBA képzésbe, kicsit mérges lennék. Akkor főleg, ha ezek a szarháziak a wc papírjukkal mondjuk előlük csíptek megy egy jó kis zsíros pozíciót.
Az igazi probléma persze, hogy a szokásos magyar mentalitás miatt a válasz legtöbbször erre az, hogy "ügyes".

Globetrotter2014 2014.02.12. 13:27:25

@brlv24: hiteles csak nem akkreditált.
@7esbusz: Igen amikor ez a bohócintézet elkezdett "nem akkredtiált" diplomákat árulni, akkor kellett volna azonnal elejét venni, akár komolyabb presszióval is.

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.12. 14:13:56

@kalandozomagyar: A magyar MBA szakokon követelmény a munkatapasztalat és előny a vezetői tapasztalat. A Wikipedia is ezt írja 2 éves MBA-ről: "Students enter with a reasonable amount of prior real-world work experience"

viva.la.revolucion 2014.02.12. 14:15:35

szerintem csak a féltékenység meg a rosszindulat beszél azokból akiknek nem ilyen hanem valami bonyolultabban megszerzett diplomája van, kb ugyanannyit ér mindkettő

faszság az egész, ugyanolyan hülyék jönnek ki mindkét képzésről

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.12. 14:17:34

@7esbusz: Azok az igazán mérgesek, akik korábban csináltak a Corvinuson vagy a BME-n MBA-t, mert nemrégiben a központilag előírt tandíjak félévente 400 ezerre csökkentek, ők meg fizethettek 600 ezer és 1 millió közötti összegeket...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.12. 14:21:50

Egyébként a világ legjobb üzleti iskolája (Wharton Business School, University of Pennsylvania) a Courserán 4 MBA-s tantárgyat oktat teljesen ingyen.

kalandozomagyar 2014.02.12. 14:25:05

@Online Távmunkás: Sajnos míg Magyarországon feltétel a tapasztalat, külföldön a reasonable az lehet akármilyen kicsi és nem feltétlen vezetői beosztás, míg az EMBA vezetői pozíciót követel. Azért lényeges, ha nem x év akármilyen munka a feltétel, hanem x év management...

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2014.02.12. 14:28:47

@encir: Szerintem is komoly hiba, hogy a sok művészeti képzést egyetemi rangra emelték, az pedig pláne, hogy nem vonták össze őket.
A TF csak azért egyetem, mert az orvosihoz csatolták. Ugyanúgy, mint az ELTÉ-hez csatolt sok kis főiskola, ezeken a karokon PhD és nyelvvizsga nélkül mászkálnak a címzetes docensek, miközben ez már az adjunktusoknál is rég elvárás...

pocaklakó minimanó 2014.02.12. 14:34:28

@viva.la.revolucion:

Nekem is van három diplomával rendelkező ismerősöm, aki a Kávéfőzős Margitka szinten túl nem mutató intellektussal rendelkezik. De legalább szorgalmasan tud magolni. Ezért becsülöm. :)

brlv24 2014.02.12. 15:42:44

@viva.la.revolucion: "szerintem csak a féltékenység meg a rosszindulat beszél azokból akiknek nem ilyen hanem valami bonyolultabban megszerzett diplomája van, kb ugyanannyit ér mindkettő"

Nyilván neked nincs diplomád, ezért beszél belőled a "féltékenység".:)

Abban igazad van, hogy sok felsőoktatási intézményt rengeteg képzetlen ember hagyja el, de ezek főként az alapképzésre (BSc,BA) és kisebb vidéki intézményekre jellemző.

E felett már (az esetek jelentős többségében) nem igaz, ilyen az MSc, MBA, PhD képzés. Ezeknél a képzéseknél elég jelentős követelmény rendszer van világszerte (szakmai tevékenység, publikációs tevékenység stb..), és nem véletlenül.

Namármost egy 300 dolláros rövid OKJ szintű képzés össze sem hasonlítható a fentiekkel. Sajnálom őket, mert első sorban magukat csapják be. Kíváncsi lennék kellett-e diplomatervet vagy disszertációt írni:) Nyilván nem...

brlv24 2014.02.12. 15:57:54

@ZF2: "hiteles csak nem akkreditált. "

Attól nem lesz hiteles, hogy kiállít valaki egy papírt. Ha te nem vagy közjegyző, de azt állítod magadról és "hitelesítesz" egy papírt, attól még nem lesz az.

Nem állítom, hogy az, de ez nagyon hasonlít a zugírászathoz (Btk. 286. §) :)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2014.02.12. 17:45:39

Aprosag, de nem 200 fele, hanem 200 db. diplomat vontak vissza Kenyaban. (Forras: http://en.wikipedia.org/wiki/Newport_International_University‎ , www.obhe.ac.uk/documents/download?id=367 ) Egyebkent gondolom nem veletlen, hogy az egyetem roviditett neve (NIU) kiejtve elegge hasonlit a patinas New York University-ere.

Vágási Matyi 2014.02.13. 12:39:29

Ennyi tapasztalattal tudniuk kellett, hogy kamu az egész.

Gerő Péter 8 évig volt a CEU cégvezető igazgatója, mégis máshova ment MBA-t tanulni.

nuttmeg 2014.03.01. 05:48:09

y @altimus: Engem roppant mod zavar, hogy egy vilagszerte ismert es elismert egyetemen "vegigszoptam" egy normalis PhD-kepzest, rengeteg energiat fektettem a dolgozatomba, azt gondolom, hogy objektiv mertekkel is tisztesseges munkaval, masok meg valami papirokkal igazolt ocska kepzesek utan ugyanannak vannak elismerve, aminek en meg nem. (En nem honosittattam a doktorimat...ugy voltam vele, hogy kapjak be, en nem fizetek meg 100 ezer forintot, hogy nyammogjanak olyanok a PhD-m erteke felett, akik maguk meg egy normalis cikket nem publikaltak peer-reviewed folyoiratban.) A magyar egyetemeken meg sorra vegeznek 100%-os minositessel a "kivalo" doktorok. Nem akarom megserteni azokat, akik tisztesseges munkaval PhD fokozatot szereztek otthon (vagy mashol), remelem tobbsegben vannak, de van egy rakat ember akik, ugyanazokon az egyetemeken, ugyanazokban a programokban fing teljesitmennyel szinten 100%-os ra ertekelt teljesitmennyel ugyanugy megkaptak a papirt. Mindenhol akadhatnak visszasagok, de osszessegeben nagyon orulok, hogy egy sikertelen BME-s PhD felveteli utan ugy iranyitottam az eletemet, hogy egy elismert nyugati egyetemre keruljek es ne a magyar felsooktatasba. Sajnalom, hogy ezt kell mondanom, de igy erzek.

Juli mama 2015.08.16. 18:07:33

Minek kellett nekünk törni magunkat..

Géza Fispán 2018.05.16. 08:39:38

@pocaklakó minimanó: Kovács Zoltán nevét nem látom..az Udvari Táskahordozó miért nem került fel a listára...nagy ellenreklám lehetett volna a CEU-nak... :)

Közösségek

süti beállítások módosítása