Ukrán egyetem mentené meg a Putyint lehitlerező orosz professzort

2014. 03. 23. 10:00 - Kálmán Mihály

Címkék: oroszország Ukrajna
  • Egy orosz professszor hasonlította elsőként Putyint Hitlerhez.
  • Ki is rúgták.
  • Volna.
  • De diákok és professzorok álltak ki mellette tömegével.
  • Egy ukrán egyetem azonnal állást is ajánlott neki.
  • Ezért az orosz egyetem meghátrálni látszik.
  • #tudományszabadság, #véleményszabadság

.

"Barátaim. A küszöbön állunk. Annak a küszöbén, hogy belefoglaljunk egy egy új szubjektumot az Orosz Föderációba. A nemzetközi szerződések teljes megsemmisítésének, káosznak és politikai diktatúrának a küszöbén. Küszöbén a háborúnak a mi legközelebbi és legrokonabb ukrán népünkkel, küszöbén a kapcsolatok drasztikus megromlásának Európával és Amerikával, és küszöbén a hideg- és talán melegháborúnak velük."

Ezekkel a sorokkal nyitotta Andrej Zubov március elsején, az orosz Vedomosztyi hírportálon megjelent „Ez már volt” című cikkét, melyben a Krím-félsziget két nappal korábban kezdődött orosz megszállását az Anschluss-szal és Hitler egyéb területi annexióival vetette össze. Noha azóta Hillary Clintontól kezdve orosz, ukrán, és nyugati politikusok, elemzők és újságírók sora használta ugyanezt hasonlatot, minden bizonnyal Zubov vetette fel azt elsőként. Mára Ukrajnában, illetve azon túl is közszájon forog a 'Putler' név.

Zubov a Moszkvai Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében (MGIMO), Oroszország talán legnagyobb presztízsű egyetemén tanított vallástörténetet, és az MGIMO Egyház és Nemzetközi Kapcsolatok Intézetét vezette, valamint a Szent János Orosz Ortodox Egyetem vallástörténeti tanszékének vezetője. Tudományos munkássága vallástörténetre, keleti parlamentáris és politikai hagyományokra fókuszált. Cikke megjelenését követően azonban MGIMO rektora értesítette a filozófia tanszék vezetőjét, hogy Zubovnak vagy alá kell írnia a felmondását, vagy kirúgják. A professzor nem volt hajlandó önként felmondani, így az egyetem rövid úton megpróbált megszabadulni tőle.

A botrányt kirobbantó cikkében Zubov rámutatott a német nemzetiségű kisebbségek „védelmével”, provokációkkal, megkérdőjelezhető legitimitású népszavazásokkal és katonai agresszióval induló hitleri terjeszkedés és az azt követő világháború pusztító következményeire, amelyek Németország bukásához vezettek. Figyelmeztetett a nyugati szankciók Oroszországra gyakorolt hatására is, valamint arra, hogy a krími tatárok védelmében Törökország is tevékenyen részt vehet egy esetleges konfliktusban, nem is beszélve a muszlim érdekek veszélyeztetése által mobilizált észak-kaukázusi radikálisokról.

A szerb-horvát kapcsolatok példájára hivatkozva a professzor kiemelte, hogy Oroszország, amely mindeddig a lehető legközelebbi szellemi rokonságban állt az ukránokkal, örökre tönkreteheti ezt a kapcsolatot a katonai beavatkozással, egymás ellen fordítva a két népet, és szakadást idézhet elő az ortodox egyház moszkvai és kijevi patriarkátusa közt is.

Végül, Zubov érzelmes szavakkal kérlelte olvasóit, hogy a történelmi tapasztalatok fényében gondolják át, miféle rettenetes kalandba hajtja őket a politika. „Nem viselkedhetünk úgy, ahogy annak idején a németek, Göbbels és Hitler ígéretei nyomán.” – írta, kiemelve, hogy a területi expanzió helyett az orosz nemzetépítésre lenne érdemes erőforrásokat áldozni, mert a véres huszadik század után Oroszországnak nincs szüksége több vérontásra és könnyekre, amelyek viszont a terjeszkedés elkerülhetetlen velejárói.

Az orosz New Times-nak adott interjújában Zubov elmondta, hogy az ominózus cikk megjelenése előtt nem érték retorziók nyilvánosan kifejtett közéleti megnyilatkozásaival kapcsolatban, bár az MGIMO rektora már korábban megkérte, hogy amikor olyan véleményeket hangoztat, amelyek nem felelnek meg a hatalom hivatalos vonalának, ne az MGIMO professzoraként tüntesse fel magát.

Arra a felvetésre, miszerint elbocsátásának körülményei a szovjet időket idézik, Zubov azt felelte, hogy noha valóban megfigyelhetőek ilyen párhuzamok, fontos különbségnek tartja, hogy elbocsátása után ezrével kapott támogató üzeneteket és hívásokat: az emberek már nem dugják homokba a fejüket. „Mondhatni, kísérleteztem – mondta Zubov – és meggyőződtem arról, hogy más nép lettünk, és ez nagyon egészséges. Ez azt jelenti, hogy kiváló kilátásaink vannak, és hogy nem űzhetnek vissza minket a szovjet hallgatásba.”

A hatalomkritika fontosságát hangsúlyozva Zubov kiemelte, hogy minden bizonnyal nem az általa szabadságszerető emberként megismert Anatolij Torkunov rektor kezdeményezte elbocsátását. Véleménye szerint a parancs felsőbb körökből, nevezetesen a külügyminisztertől, Szergej Lavrovtól, vagy az elnöki adminisztrációtól, esetleg annak korábbi vezetőjétől, a 2012-ben feloszlatott Történeti Igazság Elnöki Bizottságának volt és az Orosz Duma jelenlegi elnökétől, Szergej Nariskintól érkezhetett.

A Radio Free Europe / Radio Liberty (RFE/RL) oldalán megjelent interjúban Zubov azt is elmondta, hogy noha érdemes a politikusok cselekedeteinek elemzésekor abból kiindulni, hogy azok mögött némi racionalitás és intelligencia is rejlik, Putyin szerinte nyilvánvalóan elvesztette az eszét a jelen helyzetben.

A motivációiról nyilatkozva Zubov kifejtette, hogy szerette volna figyelmeztetni az oroszokat a putyini politika következményeire, és megmutatni a világnak, hogy Oroszországban sem mindenki gondolkodik úgy, mint Putyin, hogy létezik egy másik Oroszország is. Elmondása szerint nem gondolta, hogy sikerülne megjelentetnie cikkét, és arra számított, hogy az csak közösségi oldalakon fog terjedni, de a Vedomosztyi szerkesztői azonnal beleegyeztek abba, hogy lehozzák a cikket.

Bár a történet szomorú példája az orosz civil társadalom és véleményszabadság egyre fokozódó elnyomásának, amely természetszerűleg a tudományos élet szabadságára is rányomja bélyegét, nem kizárt, hogy jó lesz a vége.

Március 4-én, Zubov elbocsátását követően pár órán belül a kijevi Tarasz Sevcsenko Egyetem Facebook-oldalán jelentette be, hogy professzori állást ajánlanak Zubovnak az egyetem Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében, az MGIMO partnerintézményében, hozzátéve, hogy „Boldogok leszünk sorainkban látni egy jelentős történészt, becsületes tudóst és embert!” Másnap hivatalos közleményben erősítették meg döntésüket.

Még ugyanazon a napon az Egyetemi Szoldaritás elnevezésű, orosz felsőoktatási dolgozókat tömörítő szakszervezet állt ki nyílt levélben Zubov politikailag motivált elbocsátása ellen, megjegyezve, hogy noha a szakszervezet tagjai eltérő véleménnyel viseltetnek a Krímmel kapcsolatos orosz politika iránt, Zubov közéleti véleményének kifejtését követő elbocsátása ellen fellépnek, csakúgy, ahogy minden olyan intézkedés ellen, amely megsemmisítéssel fenyegeti az ideológiai-politikai pluralizmust a felsőoktatási intézményekben, vagy megfosztja a professzorokat attól a lehetőségtől, hogy kritikai véleményt fejtsenek ki a politikával kapcsolatban.

Másnap az MGIMO rektora az orosz Interfaksz hírügynökségnek cáfolta a hírt, hogy Zubovot kirúgták volna, és az RFE/RL újra megkereste Zubovot, hogy megkérdezzék, valójában mi történt. Zubov elmondta, hogy aznap délelőtt Artyom Maljgin rektorhelyettes az irodájába kérette, és Zubov meg is jelent, egy ügyvéd kíséretében, akit kezdetben nem akartak beengedni, de végül Maljgin beadta a derekát. Maljgin elismerte, hogy az egyetem vezetését felháborította a cikk, de tagadta, hogy tudomásuk lenne Zubov elbocsátásáról, azt állítva, hogy erről csak a médiából értesültek, noha Zubovot előző nap az egyetemi vezetés értesítette az elbocsátás tényéről.

Zubov elmondta, hogy június 30-ig szerződése van az MGIMO-val, és szeretné meghosszabbítani, annak ellenére hogy temérdek ajánlatot kapott. Elmondása szerint már előző nap 250 diák jelezte, hogy tiltakoznak az elbocsátása ellen, és számuk tovább növekszik, illetve jelezték, hogy hajlandóak tüntetéseket is szervezni, ha az elbocsátásra valóban sor kerülne. Zubov szerint a mellette való kiállás bebizonyította, hogy  „A társadalom nem szovjet többé. Az állam szovjet maradt, de a fiatal generáció egészen másként, szabad társadalmi keretekben gondolkodik.”

Zubov az RFE/RL riporterétől tudta meg, hogy az Egyetemi Szolidaritás nyílt levélben állt ki mellette, és bár hallott a Tarasz Sevcsenko egyetem ajánlatáról, hivatalos bejelentést még nem látott aznap. Elmondta, hogy szeretne Moszkvában maradni, és korábban is azért utasított vissza hosszútávú külföldi szerződéseket, mert kötelességének tartja az orosz fiatalok oktatását. Ugyanakkor megjegyezte azt is, hogy szívesen tartana előadásokat Kijevben, és megtiszteltetésnek tartaná, ha meghívnák előadásokat tartani abba az Ukrajnába, amely oly sokak csodálatát vívta ki a hatalom elleni kiállásával.

Noha a Zubov MGIMO-s állását fenyegető intézkedésről azóta nem érkeztek újabb hírek, egy március 17-i cikk szerint a professzor továbbra is úgy sejti, hogy el fogják bocsátani az egyetemről.

 

Képek: knu.ua, Anders Östlund twitter

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr995873991

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

.Gordon Gekko. 2014.03.23. 11:39:27

Lehitlerezett volna egy zsidót, a nyugati világ egyetlen egyetemén se dolgozhatna.

Szemét Putttttyin..:)

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.23. 13:39:26

Jó-jó, Putyin olyan, mint Hitler, de melyik Hitler? Olyan, mint az előző Hitler, Ahmedinedzsád, aki végülis nem robbantott ki egyetlen háborút sem, vagy mint az azelőtti Hitler, Szaddám, akit el kellett távolítani, vagy mint az azt megelőző Hitler, Milosevics, akit szintén bombázni kellett, vagy mint az őt megelőző Hitler, aki szintén Szaddám volt, de első Hitlerként töltött hivatali idejében még nem volt olyan rossz, mint második Hitler-ciklusában, ezért még nem kellett leváltani... Aztán meg valahol azt is olvastam, hogy George W. Bush is Hitler.

Meg vagyok zavarodva. Ajánlanám a pontosítást.

Noha a derék orosz professzor alaptalanul terjeszti azt a buta hiedelmet, hogy 1945 óta a történelem a második világháború szerepjáték formájában történő újrajátszásával egyezik meg, ennek ellenére helytelenítem a kirúgását. A szólásszabadság fontosabb.

tűz fal 2014.03.23. 16:06:28

Hú mekkora leleplezés! A "neves" történész, aki leleplezte, hogy Putyin olyan mint Hitler, és persze biztosan nem érdekből tette, gondolom meg sem fordult a fejében, hogy névtelen senkiből ennek a "bátor" tettnek a következtében ünnepelt "szabadságharcos" celeb lesz a "szabad világ"-ban, ahol szerencsére nem szokás helikopterről szórakozásból öldösni civileket, nőket, gyerekeket, újságírókat, ahol nem szokás embereket fogva tartani és kínozni, azután a szabadságért cserébe bérgyilkos droidokként alkalmazni. Biztosan azt is tudja a professzor, hogy Putyin éjszakánként átlopózik Ukrajnába és horogkereszteket fúj a zsinagógák falára, hiszen ki más tenne ilyet, amikor Ukrajnában épp most győztek a "demokraták". Biztosan azt is tudja ez a becsületes, derék professzor, hogy békenobeldíjas afroamerikai elnök a nemzetközi jog oszlopos őre, akinek eszébe nem jutna drónokkal bombázni idegen országokat, ahogyan elődei is mindig tiszteletben tartották a népek önrendelkezési jogát és az országhatárokat.

Azt persze el kell ismerni, hogy a Hitleres párhuzam nagyon találó, hiszen melyik történész ne tudná, hogy Hitlernek is mindenütt első dolga olt a nyugdíjak megemelése és visszaállítani a "demokraták" által eltörölt kisebbségi jogokat, mint például a nyelvhasználat.

Hogy félreértés ne legyen, nem gondolom, hogy ne lenne joga jó állásért és hírnévért letérdelni sliccmagasságba, csak azt nem értem, hogy mi ezen a hír.

Amocsok 2014.03.23. 17:33:40

@tűz fal:
Én magam is szoktam néha fantáziálni, de te ezt vérprofin teszed. Azért nyugtass meg, hogy részedről ez csak olyan játék féle!
Ugye nem hiszed el amit írsz?
"A "neves" történész, aki leleplezte, hogy Putyin olyan mint Hitler, és persze biztosan nem érdekből tette,..."
"Zubov Zubov a Moszkvai Nemzetközi Kapcsolatok Intézetében (MGIMO), Oroszország talán legnagyobb presztízsű egyetemén tanított vallástörténetet, és az MGIMO Egyház és Nemzetközi Kapcsolatok Intézetét vezette, valamint a Szent János Orosz Ortodox Egyetem vallástörténeti tanszékének vezetője."
"Neves" az, akit te név szerint ismersz, gondolom. A szomszéd, a házmester, bolti pénztáros...
Kihagytam valakit?

Amocsok 2014.03.23. 17:36:18

@tűz fal: "...visszaállítani a "demokraták" által eltörölt kisebbségi jogokat, mint például a nyelvhasználat."
Hol kellett visszaállítani az eltörölt nyelvhasználatot?

Amocsok 2014.03.23. 17:43:20

@Siri Keeton: Látványosan adod az együgyűt, teljesen feleslegesen. Ha az a véleményed, hogy az usa is egy fasiszta állam, akkor mondd azt! Ilyen egyszerű. Elvégre szólásszabadság van. Vagy attól félsz, hogy megró valaki a Putyin imádatod miatt?

Amocsok 2014.03.23. 17:46:13

@.Gordon Gekko.: "Lehitlerezett volna egy zsidót,..."
Arra ott vagy te, meg a hasonszőrűek. Vagytok éppen elegen. Úgy látszik, ő ennél egy kicsit eredetibb.

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.23. 18:06:22

@Amocsok: Elég primitív gondolkodásod van. A hozzászólásomban egy halvány utalást sem tettem az USA-ra, sőt tkp. még Putyinra sem. Egész másról volt szó, de nem kötelező a szövegértés.

_most_ 2014.03.23. 18:13:25

bezzeg ha itthon Hitlerezné le valaki Orbánt, már rég a felcsúti munkatárborokban építené közmunkásként a stadionokat, szomorú, hogy Oroszországban is nagyobb a demokrácia, mint Magyarországon. Amúgy teljesen igaza van, Putyin átlépett egy határt, megsértette egy majdnem európai ország szuverenitását, ennek nyilvánvalóan komoly következményei lesznek.

Amocsok 2014.03.23. 18:13:32

@Siri Keeton: "Aztán meg valahol azt is olvastam, hogy George W. Bush is Hitler."
Ne tetézd az együgyűséged hazugsággal!

Siri Keeton · http://thedarkenlightenment.blog.hu/ 2014.03.23. 18:15:49

@Amocsok: Na jól van, szerintem olvasgasd a Gőgös Gúnár Gedeont, mielőtt blogkomment bonyolultságú szövegek olvasására adod a fejed. :DDD

Amocsok 2014.03.23. 18:19:47

@_most_: Oroszországban sem véd mindenkit a hírneve. Legfeljebb szerencséje van, és az olimpia miatt amnesztiával szabadul.
"egy majdnem európai ország"
Ezt milyen értelemben?

Amocsok 2014.03.23. 18:26:45

@Siri Keeton: "Meg vagyok zavarodva. Ajánlanám a pontosítást."
Megkaptad a pontosítást, az Úr legyen veled!

tűz fal 2014.03.23. 21:19:08

@Amocsok:
Szerinted hány egyetem van a világon, hány tanszék, hány professzor, stb.? Kb. annyira volt "neves" ez az ember, mint a Pussy Riot, ami egy zenekar, tehát nyilván voltak akik korábban is ismerték őket, de világhírre kifejezetten a botrányuk révén tettek szert, és nyilvánvalóan ez is volt a céljuk.
Gondolom te is most hallottál életedben először erről a "neves" történészről, úgyhogy felesleges majomkodni, egyszerűen nem tetszik neked amit olvastál tőlem, és ezért belekapaszkodtál abba, amibe tudtál.

"Hol kellett visszaállítani az eltörölt nyelvhasználatot?"
A Krímben, mivel rájuk is vonatkoztak az ukrán forradalmárok "demokratikus" vívmányai, amíg el nem szakadtak.
Úgyhogy eme rendkívül értelmes kérdésedre vissza is dobom a labdát: "Azért nyugtass meg, hogy részedről ez csak olyan játék féle!".

Úgy látszik, hogy lemaradtál a legutóbbi megmondóember eligazításról, mert már az ATV-n is azt írják, hogy a nácikok a másik oldalon vannak, idesüss csak:
www.atv.hu/kulfold/20140321-ukrajna-egyre-jobban-fasizalodik

Bónusznak meg van egy jó kis blog a témában:
bekialtas.blog.hu/2014/03/20/elore_bespajzoltak_a_hadizsakmanyt#more5870519

Jó olvasgatást. Ha nem értesz valamit, nyugodtan kérdezzél.

Amocsok 2014.03.24. 09:00:56

@tűz fal:
A "névtelen senki" és a "világhírű" között vannak fokozatok. Gondolom, te sem ismerted a profot, de bátran feltételezted, hogy érdekből tette, talán még bombázni is bombázna. Valóban nem tetszett az írásod (miért is tagadnám), mert az színtiszta majomkodás.
A nyelvhasználatról szóló tervezetet (a szigorítást) elkaszálták. Nem változott. Érted? "Úgy látszik, hogy lemaradtál a legutóbbi megmondóember eligazításról,..."
"...az ATV-n is azt írják,..."
Olvass figyelmesebben, és ne terelj! Egyetlen mondatot sem írtam az ukrán szélsőségesekről, az ATV cikkében meg ott van, hogy Putyint és a kozákjait sem tekinti jobbnak. Minimum figyelmetlenül olvastál.
Bocs, de az olvasásra szánt blogban már itt elakadtam: "A kilátásba helyezett hitelek fedezeteként állítólag páratlan értékű szkíta kincseket vitt magával az USA-ba.". Viszont rájöttem, hogy már volt szerencsém Kabai Domokos Lajoshoz, minimum egy írása erejéig. Annyi elég volt.
Más?

tűz fal 2014.03.24. 13:00:33

@Amocsok:
Az én írásom a majomkodás? Persze hogy nem tetszett neked amit írtam, mert a hozzád hasonló agymosottaknak rögtön habzik a szája, ha valaki rámutat, hogy a nekik kedves propagandát tolók sem különbek, mint akiket jaj de nagyon pellengérre állítanak, de természetesen nem azt cáfolod amik ott vanak leírva, hanem belakapaszkodsz abba, hogy a professzort minősítettem. Semmivel sem nagyobb túlzás egy ilyet névtelen nullának minősíteni, mint az ő részéről érvek helyett ész nélkül Hitlerezni.

Ha nem tetszik a "majomkodás", akkor arról írj, hogy mi nem tetszik azon, ha valaki leírja, hogy azok rugóznak álszent módon nemzetközi jogokon, akik naponta sértik meg azt jobban mint Oroszország. De ezzel (meg a kognitív diszonanciáddal) természetesen nem tudsz mit kezdeni, ezért maradt, hogy jaj istenem mit nem mondtak arra a professzorra.

"Bocs, de az olvasásra szánt blogban már itt elakadtam: "A kilátásba helyezett hitelek fedezeteként állítólag páratlan értékű szkíta kincseket vitt magával az USA-ba.". Viszont rájöttem, hogy már volt szerencsém Kabai Domokos Lajoshoz, minimum egy írása erejéig. Annyi elég volt."
Akkor próbáld meg elfogulatlanul. Abban az írásban is gyorsan meg kerested azt, ami ugyan csak mellékszál, de beleköthetsz és így ignorálhatod az egészet.

Azt egyébként nem tudtam, hogy a nyelvtörvényt érvénytelenítették, úgyhogy ebben a dologban igazad van, de ettől még látszik a hozzáállás (ahogyan az ATV cikkben is leírják), és ettől még igaz marad, hogy az ott élő emberek nagy többsége éppenhogy nem Hitlerként, hanem felszabadítóként tekint Putyinra, és valószínűleg az sem szomorítja el őket, hogy jobban fognak élni.

Amocsok 2014.03.24. 14:57:34

@tűz fal: Te gutaütést fogsz kapni. Csak szólok.
10-12 sort fantáziáltál a proffal kapcsolatban, akinek nem ismered az ukrán szélsőségesekkel, az afroamerikai elnökkel kapcsolatos véleményét. Azt a véleményét ismered, hogy Putyin hajaz Hitlerre, de ez neked pontosan elegendő volt, hogy egy szép kis történetet kerekíts belőle. Ennyi.
"Ha nem tetszik a "majomkodás", akkor arról írj,[...] hogy jaj istenem mit nem mondtak arra a professzorra."
Ezen a blogon az a téma, hogy egy professzor szerint Putyin hajaz-e Hitlerre. Te nyugodtan terelhetsz, hogy ki mindenki hasonlíthat még Hitlerre, de írj már elő nekem házi feladatot!
"Abban az írásban is gyorsan meg kerested..."
Nem kellett keresni, az elején van. Egyébként (bevallom), átfutottam a cikket. Feltételezések, összeesküvés elméletek, dohos dolgok. Pont, mint amire emlékeztem.
Van két szélsőséges erő Ukrajnában, max. 10-20 %-os támogatottsággal. És? Várjuk meg a választásokat mielőtt az ukrán népet lenáciznánk! A felszabadítók elől menekülnek azok a tatárok, akiket egyszer már majdnem sikerült kiirtaniuk a felszabadítóknak. Észak-Oszétiát is felszabadították öt éve. Volt egy jó cikk arról, mennyire jól élnek azóta is. De ne keverjük a kettőt! A Krím valóban a kirakatban van. Lehet, hogy ott még a Moszkvainál is jobb lesz az élet.

tűz fal 2014.03.24. 17:04:52

@Amocsok:
"Te gutaütést fogsz kapni. Csak szólok."
Ne cirkuszolj már, láthatod, hogy milyen türelmesen válaszolgatok neked. Remélem nem felejtetted el, hogy te írtál nekem.

"Azt a véleményét ismered, hogy Putyin hajaz Hitlerre, de ez neked pontosan elegendő volt, hogy egy szép kis történetet kerekíts belőle."
Erre írtam neked azt a párhuzamot, hogy ez semmivel sem nagyob túlzás, mint az, hogy ez a professzor, aki miatt telemenstruálod a világhálót, párhuzamot von Putyin és Hitler közt. Látod milyen türelmes vagyok? Ismétlem magam a kedvedért, hogy fejlődj, pedig csak visszább kellene lapoznod.

"Ezen a blogon az a téma, hogy egy professzor szerint Putyin hajaz-e Hitlerre. Te nyugodtan terelhetsz, hogy ki mindenki hasonlíthat még Hitlerre, de írj már elő nekem házi feladatot!"
Nem írtam neked elő házi feladatot. Leírtam egy kommentben a véleményemet a bejegyzésről, neked ez nem tetszett, és ezért írtál nekem, de érvek helyett csak cirkuszolsz. Tehát: igen, ezen a blogon a professzor véleménye a téma, amivel én nem értek egyet, és ezt leírtam. Amit te "terelésnek" szeretnél beállítani, mert nem tetszik, az nem terelés, hanem érvek, amik alátámasztják a véleményemet, tehát nagyon is kapcsolódik a témához. Próbálj te is hiszti helyett érvelni.

"Egyébként (bevallom), átfutottam a cikket."
LOL :))))))))))))))))
Persze hogy elolvastad, csak nem tetszett, ezért belekapaszkodtál valamibe, hogy lefikázhasd az egészet.

"Feltételezések, összeesküvés elméletek, dohos dolgok."
Összeesküvés elmélettel nem találkoztam az írásában, a feltételezéshez korrektól odaírta hogy az (abban a szövegben is benne van az "állítólag" amelyikbe belekapaszkodtál), amit "dohos dolgok"-nak látsz, az meg kognitív diszonancia. Ha nincs érv, marad a fikázás.

"Van két szélsőséges erő Ukrajnában, max. 10-20 %-os támogatottsággal. És? Várjuk meg a választásokat mielőtt az ukrán népet lenáciznánk!"
Senki sem nácizza az ukrán népet, se az a blog, se én. Éppen elég azoknak a náciknak az agresszivitása azoknak, akik kénytelenek tűrni. Ja és fontos körülmény még, hogy az a "két szélsőséges erő Ukrajnában, max. 10-20 %-os támogatottsággal" tény, a professzor véleménye Putyinról meg vélemény, ráadásul meglehetősen egyoldalú. Ezért egészítettem ki néhány olyan dologgal, ami valamiért nem érte el ennek a derék embernek az ingerküszöbét, pedig nagyon odakívánkozik a mérleg másik oldalára.

"A felszabadítók elől menekülnek azok a tatárok, akiket egyszer már majdnem sikerült kiirtaniuk a felszabadítóknak."
Én nem hallottam még erről. Ez elég súlyos állítás, úgyhogy illene alátámasztani valamivel. De remélem nem valami régi történelmi sérelemről beszélsz, mert a történelem során a tatárok sem voltak kifejezetten emberbarátok, ezt mi magyarok tudjuk csak igazán.

tűz fal 2014.03.24. 17:27:50

@Amocsok:
Az utolsó részt kicsit korrigálom, mert közben eszembe jutott, hogy lehet hogy ezt félreértettem.

"A felszabadítók elől menekülnek azok a tatárok, akiket egyszer már majdnem sikerült kiirtaniuk a felszabadítóknak."

Igen, én is tudok róla, hogy sokan elmennek onnan, de arról nem tudok, hogy fenyegették, vagy bántották volna őket (attól persze még lehet hogy történt ilyen). Kiirtási szándékra utaló jelekről meg végképp nem tudok.

Amocsok 2014.03.24. 17:46:18

@tűz fal:
Te követelsz érveket? Tőlem? Mire? Nem neked kellene esetleg érvelned a proff véleményével szemben (mese helyett), ha már nem tetszik a véleménye?

Átfutottam, a cikket. Nem olvastam, átfutottam. Mondjuk úgy, bele-bele olvasgattam. És leírtam, hogy nem tetszett, ez sem, meg valamelyik előző cikke sem, amit viszont elolvastam, talán még írtam is hozzá. Felesleges ismételgetned a nyilvánvalót.

"...max. 10-20 %-os támogatottsággal" tény, a professzor véleménye Putyinról meg vélemény, ráadásul meglehetősen egyoldalú."
Nem tény, csak az én tippem.
Akkor én is ismétlem magam. Attól, hogy te hogyan értékeled a proff véleményét Putyinról, még egyáltalán nem tudod bírálni mással kapcsolatos véleményét, mert nincsenek ismereteid róluk.

"De remélem nem valami régi történelmi sérelemről beszélsz,..."
De! Azt írtam, "..akiket egyszer már...". Mit jelentene ez, ha nem valami régi sérelmet?
"krími tatárok kitelepítése" - gugli!

"...ezt mi magyarok tudjuk csak igazán."
Igen? És csak a tatárokkal kapcsolatban tudjuk? Az oroszokkal minden ok? Nem, nem akarom én összemosni a 49-es, 44-45-ös, 56-os dolgokat a mai Oroszországgal, ahogyan azt sem gondolom, hogy a mai tatárokat századokkal előtti cselekedeteik alapján kellene megítélnem.

Amocsok 2014.03.24. 17:54:02

@tűz fal: Miközben a krími tatár származású katonák 1944-ben a szovjet hadsereggel nyomultak nyugat felé, családjaikat áttelepítették. A háborúból hazatérő katonákat meg egyenesen gulágokba küldték. Csak 1986 után vált lehetővé a hazatérésük. Beilleszkedésük viszont nem egyszerű, mivel más nációk már elfoglalták földjeiket, házaikat. Jelentős számban oroszok.

tűz fal 2014.03.24. 19:24:33

"Te követelsz érveket? Tőlem? Mire?"
Nem követelek. Arra se kértelek, hogy írjál nekem. A motiváció benned van.

"Nem neked kellene esetleg érvelned a proff véleményével szemben (mese helyett), ha már nem tetszik a véleménye?"
Érveltem. Ott vannak az érveim most is, hasznosabb lenne azokra reagálni fröcsögés helyett. Ez az ami szemmel láthatóan nem megy, csak a hiszti.

""...max. 10-20 %-os támogatottsággal" tény, a professzor véleménye Putyinról meg vélemény, ráadásul meglehetősen egyoldalú."
Nem tény, csak az én tippem."
A százalékokon lehet vitatkozni, de hogy jelen vannak szép számmal, az tény.

"De! Azt írtam, "..akiket egyszer már...". Mit jelentene ez, ha nem valami régi sérelmet?
"krími tatárok kitelepítése" - gugli!
"...ezt mi magyarok tudjuk csak igazán."
Igen? És csak a tatárokkal kapcsolatban tudjuk? Az oroszokkal minden ok? Nem, nem akarom én összemosni a 49-es, 44-45-ös, 56-os dolgokat a mai Oroszországgal, ahogyan azt sem gondolom, hogy a mai tatárokat századokkal előtti cselekedeteik alapján kellene megítélnem."
Ebben a részben kivételesen egyezik a véleményünk, úgyhogy most már csak annyit nem értek, hogy ha nem akarod összemosni a régi történelmi sérelmeket, akkor minek hozakodsz elő vele. Én sem akarom összemosni, csak példaként hoztam fel a tatárjárást, hogy ennyi erővel a másik oldalra is mutogathatnánk.

"Miközben a krími tatár származású katonák 1944-ben a szovjet hadsereggel nyomultak nyugat felé, családjaikat áttelepítették. A háborúból hazatérő katonákat meg egyenesen gulágokba küldték. Csak 1986 után vált lehetővé a hazatérésük. Beilleszkedésük viszont nem egyszerű, mivel más nációk már elfoglalták földjeiket, házaikat. Jelentős számban oroszok."
1944-45-46 tájékáról rengeteg ilyen áttelepítős-kitelepítős példát tudnánk hozni nemcsak abból a térségből, hanem magyarokkal, svábokkal, németekkel, szlovákokkal stb. kapcsolatban is, de éppen az előbb hívtad fel a figyelmet - nagyon helyesen! - hogy nem mossuk össze ezeket a dolgokat. Úgyhogy megint csak azt nem értem, hogy minek jössz ezekkel, ha nem akarod összemosni.

A krímiek nagy többsége örül hogy Ukrajna helyett újra Oroszországhoz fognak tartozni. Egyrészt mert nem tetszik nekik hogy Ukrajna egyre jobban fasizálódik (már az ATV szerint is), másrészt mert többségükben maguk is oroszok vagy orosz nyelvűek, harmadrészt mert jobban fognak élni. A professzor Hitler hasonlata tehát nagyon szar duma, arra viszont nagyon jó, hogy a nemzetközi jogra kényes békebobeldíjas népirtó, szövetségeseit is lehallgató, emberkínzó "demokrata" sliccgombja feltáruljon előtte.

És a végén még egyszer felhívom a figyelmedet, hogy el ne felejtődjön: nem baj ha írsz nekem, csak ne gyere azzal, hogy én követeltem volna bármit tőled, mert a fene se kérdezett. Te írtál nekem, én meg válaszoltam. Ha nem akarsz választ, akkor ne írj.

Amocsok 2014.03.25. 07:35:48

@tűz fal:

"Ha nincs érv, marad a fikázás.", "...érvek helyett csak cirkuszolsz.", "Ha nincs érv, marad a fikázás."
Itt akár be is fejezhetném, a sánta kutyára nincs semmi szükségem.

Az "érveid" arról szólnak, hogy bezzeg mások... Nem érvek.

"Én sem akarom összemosni, csak példaként hoztam fel a tatárjárást, hogy ennyi erővel a másik oldalra is mutogathatnánk."
Én meg csak azért hoztam fel, hogy ne mutogass, mert mutogatni én is tudok.

"1944-45-46 tájékáról rengeteg ilyen áttelepítős-kitelepítős példát..."
Te írtad, hogy nem tudsz ilyesmiről a krími tatárokkal kapcsolatban. Segíteni próbáltam. Itt egy friss: index.hu/kulfold/2014/03/25/krimi_tatarok_a_fenevadat_kiengedtek_a_ketrecebol/
Beszélhetnénk a magyarok, svábok, akárkik telepítgetéséről is, de ebben a blogban most ez az ide illő. Mosogatási szándék tehát részedről van.

"...Ukrajna egyre jobban fasizálódik (már az ATV szerint is),..."
Magyarország egyre jobban fasizálódik (sok nyugati média és politikus szerint is). Gondolom, te is így érzed.
"...mert jobban fognak élni."
Az oroszok. Nem is értem, miért megy a rinya a határon túli magyarokért? A románok, szlovákok, szerbek jobban fognak élni (ha már most nem).
"...arra viszont nagyon jó,..." blablabla, még egy kicsi előítélet, terelés.

"Ha nem akarsz választ, akkor ne írj."
Nem akarok választ, de írni vagyok kénytelen, mert ha nem tenném, még azt hinnéd, elfogadom a majomkodásod.

De! Téged az semmiben ne zavarjon, hogy én írogatok! Ha gondolod, nyugodtan lépj át rajta. Már így is ismétlésre kényszerítettél, és így már nem olyan érdekes.

tűz fal 2014.03.25. 08:41:23

@Amocsok:
"Az "érveid" arról szólnak, hogy bezzeg mások... Nem érvek."

Na ehhez már tényleg vastag bőr kell, hogy azt is letagadd, amit az előbb írtam. Leírom még egyszer:
1. nem tetszik nekik hogy Ukrajna egyre jobban fasizálódik (már az ATV szerint is)
2. többségükben maguk is oroszok vagy orosz nyelvűek
3. jobban fognak élni
ez róluk szól, ebben sehol sincsenek mások, úgyhogy már megint csak a hazugság maradt neked.

"Én meg csak azért hoztam fel, hogy ne mutogass, mert mutogatni én is tudok."
Hát ez megint kritikán aluli. Ha még ahhoz is hülye vagy, hogy nem emlékszel, hogy nem az én válaszomra reagáltál, hanem te hoztad fel a történelmi sérelmeket, amikre én reagáltam, akkor olvasd vissza, itt van előtted a teljes kommentfolyam. Innen indult az egész, te szellemi fogyatékos:
"A felszabadítók elől menekülnek azok a tatárok, akiket egyszer már majdnem sikerült kiirtaniuk a felszabadítóknak."
Ezt te írtad, én erre reagáltam. És még van pofád olyan mondani, hogy te reagáltál. Szánalmasan primkó vagy.

index.hu/kulfold/2014/03/25/krimi_tatarok_a_fenevadat_kiengedtek_a_ketrecebol/
Elolvastam. Ez is visszafele mutogatás, meg összemosás, semmi jelenlegi attrocitás nincs benne. Ja, és ezt persze nyilván megint nem azzal a céllal mutattad, hogy összemossál dolgokat, hanem csak úgy, értjük.

"Beszélhetnénk a magyarok, svábok, akárkik telepítgetéséről is, de ebben a blogban most ez az ide illő. Mosogatási szándék tehát részedről van."
Nem mosogatási szándékkal írtam, hanem pontosan én voltam az aki reagáltam. Mond neked az valamit, hogy idősorrend?

"Magyarország egyre jobban fasizálódik (sok nyugati média és politikus szerint is)."
Már meg sem lepődöm, hogy feljebb kioktattál, hogy ne a másikra mutogassunk, aztán azzal jössz, hogy Magyarországra mit mondanak.

"Gondolom, te is így érzed."
Itt van néhány gondolat azzal kapcsolatban, hogy mit érzek én meg még sokan a hozzád hasonlók kettős mércéjéről. Azt majd ne felejtsd el te kétszínű agymosott majom, hogy nem terelek, hanem válaszolok a primitív hülyeségedre:
1. ugye emlékszel, hogy ki az a náci, aki egy népet kompletten genetikai alattvalónak nevezett?
2. Itt elolvashatod, mit mond Kertész Imre azokról, akik holokausz-bohócot csináltak belőle:
www.origo.hu/itthon/20130913-kertesz-imre-holokauszt-bohoc-voltam.html
"Az ilyesmi ellen "nemigen van mit tenni", az ember kiszolgáltatott "ezekkel a hatalmakkal szemben" - mondta Kertész Imre."
3. Itt meg egy jó kis cikk arról, hogy milyen bensőséges viszonyt ápoltak a dicsőséges antifasiszták a titkosszolgálatokon keresztül a cigánygyilkosokkal:
nol.hu/belfold/20120822-biztos__hogy_csak_negyen_voltak_-1326905
De te gondolom nem ezekre a dolgokra gondoltál, hanem arra, amivel például Göncz Kinga, a cigánygyilkos kormány tagja telekürtüli a nyugati médiát.

""...mert jobban fognak élni."
Az oroszok. Nem is értem, miért megy a rinya a határon túli magyarokért? A románok, szlovákok, szerbek jobban fognak élni (ha már most nem)."
Tényleg ennyire elborult az agyad? Én konkrétan a Krímre írtam, ami Oroszországhoz fog tartozni, a magyaroknak ehhez semmi köze. Ja, és persze én vagyok aki terel.

""...arra viszont nagyon jó,..." blablabla, még egy kicsi előítélet, terelés."
Terelés? Miről terelte el a figyelmedet ez a vélemény? És nem előítélet, hanem utóítélet, mert a megnyilvánulása alapján alkottam ezt a véleményt, nem a pofája alapján. És természetesen szubjektív, de tényleg az a véleményem, hogy a professzor érdekből Hitlerezik.

"Nem akarok választ, de írni vagyok kénytelen, mert ha nem tenném, még azt hinnéd, elfogadom a majomkodásod."
Ez is rendben van, de akkor ne gyere pont te azzal, hogy én követelek valamit tőled.

Nyugodtan írogassál, bár sokat már nem tudsz hozzátenni, mert ennyiből is látszik, hogy kritikus gondolkodásra képtelen, szánalmas, primkó agymosott droid vagy, aki mindent beszop, amit a propaganda hirdet. Terelésről beszélsz, miközben visszamutogatsz régi történelmi sérelmekre, összekavarod hogy ki reagált a másik állítására, előbb azt írod hogy el se olvastál valamit, aztán mégis "átfutottad".
Azt se tudod mit beszélsz, csak hisztizel, mert nem tetszik ha a kritika azokra irányul, akiknek fanatikus, agymosott híve vagy.

Amocsok 2014.03.25. 09:53:24

@tűz fal:
Most nincs sok időm.
Az érvek terén félreértés történt.
Én Zubov állításainak cáfolatát vártam tőled. Fent a cikkben.
De majd jövök. Addig higgadj le! Én is tudom fokozni a jelzőket, de nincs sok értelme.

tűz fal 2014.03.25. 12:00:59

Két részben küldöm el, mert hosszú.

Nincs miért "lehiggadni", ez az első olyan hozzám intézett írásod, aminek értelme is van, és úgy néz ki, mintha valóban véleménycsere lenne a célod. Ezzel kellett volna kezdeni.

1. "A botrányt kirobbantó cikkében Zubov rámutatott a német nemzetiségű kisebbségek „védelmével”, provokációkkal, megkérdőjelezhető legitimitású népszavazásokkal és katonai agresszióval induló hitleri terjeszkedés és az azt követő világháború pusztító következményeire, amelyek Németország bukásához vezettek."
Amikor hasonlatot veszünk alapul, akkor nem elég azt néznünk, hogy a két dologra mennyire tudunk átfedést ráerőltetni, hanem azt is, hogy hány más dologra lehetne még ráhúzni a párhuzamot. Az olyan "hasonlat" ugyanis semmit sem ér, ami mindenre jó. Ezt azért fogalmaztam meg ilyen precízen, nehogy azt mondd, hogy terelés, ami következik: Nagy-Britannia is megvédte a Falkland szigeteki "őshonos" polgárait, Irakban és Afganisztánban is amerikai csapatok mellett szavaztak (erre egyébként az argentin miniszterelnök hívta fel a figyelmet), a katonai agresszió csak azok számára agresszió akik nem ismerik el a krímiek döntését, a krímiek számára védelem (ők kérték), az orosz csapatok ott tartózkodása ráadásul teljesen jogszerű. Ennyi erővel téged vagy engem is Hitelerezhetne, mert nekünk is két kezünk van meg két lábunk, ugye mennyire hasonlítunk.
2. "induló hitleri terjeszkedés és az azt követő világháború pusztító következményeire". Eddig arról volt szó, hogy történészként mond véleményt, most meg átment Nostradamusba?
Az egyik oldalon megtörtént dolog áll, a másikon az ő feltételezése a jövőről. Ez nem párhuzam.
3. "Figyelmeztetett a nyugati szankciók Oroszországra gyakorolt hatására is, valamint arra, hogy a krími tatárok védelmében Törökország is tevékenyen részt vehet egy esetleges konfliktusban, nem is beszélve a muszlim érdekek veszélyeztetése által mobilizált észak-kaukázusi radikálisokról."
Na ez meg aztán végképp semmit nem bizonyít, maximum azt, hogy ez a professzor annyira annyira elszakadt a valóságtól, hogy azt hiszi, majd pont Törökország meri megtámadni azt az országot, amit Amerika sem. Hát ennyi ésszel aztán tényleg óvatosabban kellene odamondogatni. Ráadásul ez is csak vízió, attól nem lesz Putyin Hitler, hogy valakik azért szankcionálják, mert ráfogják, hogy az.
4. "A szerb-horvát kapcsolatok példájára hivatkozva a professzor kiemelte, hogy Oroszország, amely mindeddig a lehető legközelebbi szellemi rokonságban állt az ukránokkal"
Már meg szerb-horvát kapcsolatok ugye. Azokat is lehet Hitlerezni, és onnan tranzíven átvinni Putyinra.

tűz fal 2014.03.25. 12:01:31

5. "örökre tönkreteheti ezt a kapcsolatot a katonai beavatkozással, egymás ellen fordítva a két népet, és szakadást idézhet elő az ortodox egyház moszkvai és kijevi patriarkátusa közt is"
Ebben is csak a következményekre vonatkozó részben van igazság, de azt történéészként tudnia kellene, hogy a Krím hovatartozása minimum vitatható, de inkább Oroszország felé billen. Hruscsov kedveskedett a saját népének azzal, hogy Ukrajnához csatolta a Krímet, abann az időben, amikor a belső határoknak egyébként semmi jelentősége sem volt. A szátváláskor lett jelentősége, amikor a naív liberális Jelcin alatt szét lehetett lopni Oroszországot, és lenyomni a torkukon, hogy a Krím maradjon Ukrajna része az atompotenciálért cserébe. De még így is hiába erőlködik, mert a krímiek népszavazással döntöttek a sorsukról (a katonai jelenlétre vonatkozóan pedig visszautalok az argentin elnök által mondottakra), így akármennyire nem tetszik, nem történt nemzetközi jogsértés. Hiába tolja a propagandát a nobelbékedíjas háborús bűnöző demokrata elnök, akinek az elődeivel együtt ott kellene ülnie a vádlottak padján, ahova másokat citáltak. Attól, hogy sokszor mondják és hangosan, nem lesz igaz. Amerika és Izrael jogsértései ennél sokkal egyértelműbbek.
6. "Végül, Zubov érzelmes szavakkal kérlelte olvasóit"
Inkább a tényekre és a hitelességre kellene alapozni a meggyőzést kedves professzor. Érzelmes szavai természetesen meghallgatásra találtak, csak az a baj, hogy olyanoknál, akik maguk is meglehetősen kétes értékeket képviselnek, és így akár őket is lehetne Hitlerezni.
7. "Nem viselkedhetünk úgy, ahogy annak idején a németek, Göbbels és Hitler ígéretei nyomán."
Miért, mit ígért Putyin? Orosz felsőbbrendőséget? Egy ország egy nyelv egy Putyint?
8. "a területi expanzió helyett az orosz nemzetépítésre lenne érdemes erőforrásokat áldozni"
Tények teljes figyelmen kívül hagyása mellett erkölcsi kioktatás. 1. a Krím inkább orosz területként került a Szovjetunióba mint ukránként 2. Hruscsov joga az ajándékozására viszont erősen megkérdőjelezhető 3. a krímben többségében oroszok élnek, és maguk akarták a csatlakozást (persze olyanok is vannak akik nem örülnek, de nincs olyan közösség, ahol mindenki eléégedett lenne, a többség akaratának érvényesítése pedig pont a többségi demokrácia ismérve)
9. "mert a véres huszadik század után Oroszországnak nincs szüksége több vérontásra és könnyekre, amelyek viszont a terjeszkedés elkerülhetetlen velejárói"
Ami "vérontás" eddig orosz részről történt, azt jóval felülmúlja az, ami a fasizálódó ukrajnában történt, jóval felülmúlja a demokratikus Amerika "nem civil lakosság" ellen irányuló terririzmus ellenes háborúja (ez sem terelés, hanem ha párhuzamot akar alkotni, akkor tegye tisztességesen, ahogy az elején írtam), Amerika, Irael, Nagy-Britannia és Franciaország mondvacsinált ürüggyel indított háborúi, meg még egy csomó dolog. Katonai szempontból ami eddig történt, azt az amerikaiak is megirígyelhetik, mert nekik a "nem civilek ellen folytatott" háborúik valahogy mindig többszázezres vérontásra sikerültek, Assange-nak köszönhetően pedig már azt is tudjuk, hogy nem is érdekelte őket, sőt kifejezetten jól szórakoztak. A visszamutogatás pedig az a dolog, amiben kivételesen egyetértettünk. Én is azt gondolom, hogy Oroszországnak nincs szüksége vérontásra, de kétes párhuzamokkal és látomással érvelő kioktatásra se.

Igazából többet nem nagyon találtam a professzor "érveiből", és sajnos ezeket is csak idézőjelben tudom annak nevezni, fentebb bőven kifejtettem, hogy miért.

Közösségek

süti beállítások módosítása