Keleti nyitás a földrajzversenyen, és még hogyan!

2014. 04. 26. 10:00 - Merker Iván

Országaink [M.o. és Oroszország] közötti jó kapcsolat jeleként az Aeroflot állami légitársaság felajánlott a vendégek utaztatására egy Szuhoj Szuperjetet.

Ez a kiváló idézet nem az 1952-es Szabad Népből való, még csak nem is "Színházcsináló" Kerényi úr induló lapjából szivárgott ki, nem az MTVA és nem is a Magyar Nemzet terméke, hanem a Lóczy Lajos Földrajzverseny tizedikes résztvevőinek kellett a második fordulóban egy ezzel induló szöveget kiegészíteni. A kiegészítendő szöveg erős indítását megelőzte egy kerettörténet, mely szerint magyar üzletemberek látogatják meg Reguly Antal útvonalát, (most figyelj!) a keleti nyitás keretében, a finnugor rokonok (!) és az orosz-magyar üzleti kapcsolatok miatt, ám az ukrán forradalom hatására hackerek (a gonosz forradalmárok?) kitöröltek néhány szót. Ezeket kell helyettesíteni.

 föciverseny.png

A szöveg folytatása is tele van priceless pillanatokkal, illetve teljesen irreleváns kérdésekkel. Így rögtön az elején Tatárföld fővárosára kérdeznek rá, de előnyt élveztek azok is, akik a bevágásra ítélt "Európa és Ázsia határán" témakör jegyében orosz tagköztársaságokat (!) tanultak meg, megjegyzem, ez a birtokomban lévő, igaz, pre-Paksipaktum középiskolai atlaszban nem található meg. Voltak a földrajzhoz nem kapcsolódó kérdések, így az Izsevszki fegyvergyár neve (segítségként megtudjuk, hogy az AK-47-es tervezőjéről nevezték el), bár némely válasz leshető volt némi józan paraszti ésszel egy másik feladat térképéről.

Az oroszok által sem ismert orosz területek után következett "hazánk stratégiai szövetségese," legendary Kazahsztán, ahogy megtudhatjuk, hogy posztszocialista maradványkánt ma is dolgoznak magyarok az olajmezőkön. A történet szerint a két szakadár grúz terület, Dél-Oszétia és Abházia légtérellenőrzése kisebb riadalmat okoz. Nem tudom, milyen a dél-oszét légtérellenőrzés, de ezeket az államokat már a lefizetett óceániai államocskák sem ismerik el. A két terület szakadár mivoltáról nem esik szó.

Zárásként még egy volgai köztársaságot kell megnevezni. A feladatok között, ha ez nem lenne elég, további két kiváló feladat kapcsolódott az oroszokhoz. A feladatlap itt olvasható el, az említett feladat a VI.

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr616067123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kitiltott Hozzászóló 2014.04.26. 10:29:59

"ezeket az államokat már a lefizetett óceániai államocskák sem ismerik el"

Ez nem igaz.

Kitiltott Hozzászóló 2014.04.26. 10:32:03

S persze egy állam létezik függetlenül elismeréstől. Nme az elismeréstől lesz egy állam. Az elismerés csak politikai kérdés. Szóval pl. Abházia, Koszovó, Észak-Ciprus, Izrael, stb. létező államok, bármennyire is nem tetszik ez egyeseknek.

Žďárský 2014.04.26. 10:54:33

@Kitiltott Hozzászóló: Valóban, olyan komoly jelentőséggel bíró államok ismerik el őket, mint Vanuatu, Tuvalu és Nauru... No meg a nyugattal minden létező módon szembe menő Venezuela.
Abban persze igazad van, hogy ezek az államok attól még léteznek, feltéve, hogy állami létezésnek lehet nevezni az őket elismerő egyetlen komoly hatalomtól való 100%-os függést. Véleményem szerint inkább meghódított tartományokról van szó, mint bármilyen önállósággal rendelkező alakulatokról.

Kitiltott Hozzászóló 2014.04.26. 11:00:11

@Свобода:

Soroljak országokat, melyek 100 %-ban függnek egy nagyobb országtól? Hosszú lista lesz...

Trackers 2014.04.26. 11:21:01

Skandallum..

Éppen oroszországot..

Értitek ??

Oroszországot ...

Hogy merik ?

Hogy merészelnek Oroszországról egy földrajzversenyen egyáltalán kérdezni ???

Hogyan ???

Kész...

Vége..

Ez maga a diktatúra.

:DDDDD

Merker Iván 2014.04.26. 11:27:34

@Trackers: Nem Oroszországot, hanem
1. Oroszországnak olyan dolgait, amelyeket senki sem tud, nem képezi részét a középiskolai tananyagnak (és ez egy tanulmányi verseny), és ha abból indulsz ki, hogy amikor feladták a feladatot, akkor értelemszerű volt, hogy az atlaszt kell használni a felkészüléshez, ez pedig nem tartalmazta a kért városokat.
2. Keleti Nyitás? Stratégiai szövetséges? Tényleg muszáj kormánypropagandát vinni a kísérőszövegbe?

Trackers 2014.04.26. 11:28:46

Persze példálózni szeret a szerző.

A maga 20 évével már eleget tapasztalt Merker Iván, nem mást szeretne, mint lángba borítani az országot.

Ukrajna sorsát kívánja nekünk, magyaroknak, akik gyermekeinket nevelgetjük, adót fizetünk hogy iskolába járjon Merker Iván és tanuljon.
Hogy legyen ideje ilyen marhaságokat írogatni a Bajnai csapat szövetségeseként.

Íme:
"Három lehetőség van: vagy félni, és belenyugodni, vagy nem félni és kimenni az utcára, nem ezren, nem kétezren, sokezren. Talán az hatásosabb, hiszen Ukrajnában sem ezer ember van az utcán, és ott még történik is valami. Vagy, harmadik, legnehezebb útként ellenállni a félelem rendszerében is.”"

Merker Iván 2014.04.26. 11:32:59

@Trackers: A nevét bátran felvállalva kritizáló Trackers... Oh wait!

Merker Iván 2014.04.26. 11:34:29

@Trackers: Egyébként, ha lehet, nem kell forradalom, de inkább Ukrajna mint Fehéroroszország

Trackers 2014.04.26. 11:36:01

@Merker Iván:

Ivánka..

Annyit azért segítek, hogy nem az orszokkal van gond, most se és régen se.

Nem lett belőle bajom hogy tanultam Oroszországról az átkosban.

Hanem a rendszerrel volt gond.
Azzal a rendszerrel amelyben minden ellenzéki vezetőről jelentgettek azok, akiknek most hű társául szegődtél.

Merker Iván 2014.04.26. 11:38:50

@Trackers: Nem lett belőle bajod. Dehogy. Csak ez legalább annyira következménye volt a rendszernek, mint a besúgás... (Pontosabban, a besúgás a rendszer diktatórikus részéhez tartozott, az orosz erőltetése a megszálláshoz és függőséghez, de az előbbi is utóbbinak a következménye.)
(Egyébként, ha megnézzük a két nagy politikai pártot, nem lennék abban biztos, hogy a Fideszben nincsenek korábbi párttagok...)

Trackers 2014.04.26. 11:40:15

@Merker Iván:

Majd a szavazók eldöntik..

De várj csak...

Már eldöntötték.. :DDD

Merker Iván 2014.04.26. 11:44:59

@Trackers: Igaz is, állítottam, hogy a baloldali összefogás tagjai (elsősorban az MSZP) nem kellene, hogy menjenek a narancsok után a süllyesztőbe? Nem, sőt.
Megjegyzem, a választókorú lakosság hány százaléka szavazott a Fideszre? Vagy ha csak azokat nézzük, akik elmentek szavazni (tehát nem teljesen apolitikusak vagy legalább az egyik párttól nincs hányingerük), hát akkor sem beszélhetünk a legnagyobb kisebbségnél többről. De tényleg nyert a Fidesz, ez kétségtelen, ha nem is tisztán az ő érdemük.

Trackers 2014.04.26. 11:57:08

@Merker Iván:

Tehát a Jobbik szavazókat magadhoz közel álló ellenálóknak gondolod.
(Akik mindennap félnek, hogy jön értük a fekete autó)

Értem.

Merker Iván 2014.04.26. 12:01:51

@Trackers: Mondtam ilyet? Neked sikerült a magyar érettségi? (Megjegyzem, mintha Ukrajnában nem csak nyugatos középpártok lettek volna...)
A képlet egyszerű: akik a Jobbik listájára szavaztak, azok nem szavaztak a Fideszre listán. A választáson résztvevők 55,5%-a úgy gondolta, hogy (legalábbis listán) nem a Fideszre szavaz. Ez, tudtommal, a választáson résztvevők többsége.

Trackers 2014.04.26. 12:03:40

@Merker Iván:

Nem Iván, nem sikerült.
Mind hülyék vagyunk.

Te vagy az okos, és mi csak isszuk szavaidat.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.26. 12:11:05

@Merker Iván: "nem képezi részét a középiskolai tananyagnak (és ez egy tanulmányi verseny)"
Szimplán csak erre a részre reagálva, volt szerencsém részt venni egy-két tanulmányi versenyen és bizony rohadtul olyan dolgokat kérdeznek rajtuk, amik nincsenek benne a tankönyvekben, mivel pont ez a lényegük. Tekintve, hogy még előre meg is adták elég specifikusan, hogy melyik régióról van szó, én nem érzem olyan lehetetlen küldetésnek tudni Tatárföld fővárosát.

Szerintem inkább az ELTE-adatigénylés jellegű dolgokkal kéne foglalkoznotok, mert eléggé hiteltelenné teszi az oldalt, hogy minden olyan ügyre jut lassan legalább egy műbalhé, ilyen érveléssekkel, hogy miért kérdeznek olyat, ami nincs az atlaszban...

Merker Iván 2014.04.26. 12:16:04

@danialves: Tudod, az a baj, hogy ha meg is adták, nem mondták meg, hogy milyen részletesen kell tudni, és hogy Tatárföld fővárosa szinten kérdezik, ami egy atlaszban nincs benne. (Vesd össze az alpokos feladattal ugyanonnan.) De az igazi baj az, hogy ezt ideológiai bullshittel kell tálalni.
Jó, ez a nem része az anyagnak tényleg szar érv, de basszus, Udmurtföld kurva fővárosa?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.26. 12:34:53

@Merker Iván: Nem is igazán szokás megmondani, hogy milyen részletesen kell tudni, jó esetben van hozzá valami ajánlott irodalom, azt kész. De 2014-ben ne beszéljünk már ilyenekről, hogy nincs benne az atlaszban, 3 másodperc volt megnézni nekem Wikipedián.

De pl. arra kíváncsi lennék, hogy a teljesen az aktuálpolitikával foglalkozó első feladatnak, vagy a IV.-ben szereplő Prezinek milyen atlaszban meg tankönyvben kellett volna szerepelnie, ha már itt tartunk.
Ilyen szempontból azt sem igazán értem, hogy miért ne lenne reális a keletre utazókat úgy beállítani, mintha a "keleti nyitás" részeként mennének tárgyalni "stratégiai partnereink"-hez. Nem ez folyik éppen most?

Merker Iván 2014.04.26. 12:40:17

@danialves: Reálisnak reális, de egy tanulmányi (kvázi szakmai) versenyen ne egy Magyar Nemzetet alulmúló kormánypropaganda legyen a szöveg tartalma. Igen, wikipédiával könnyű, csak SENKI nem mondta, hogy ezt ilyen szinten kell tudni, csak annyit írtak, hogy "É. sz. 40 - É. sz. 70 és K. h. 30 - K. h. 90 - Európa és Ázsia határvidékén". Egyébként a földrajz-oktatásnak részét képezi valamilyen szinten a helyi cégek ismerete, most nem tudom, hogy a Prezi ide tartozik-e (szerintem szimplán szponzorok), az aktuálpolitika viszont tényleg szintén nonszensz, de az legalább tárgyilagos.

Kitiltott Hozzászóló 2014.04.26. 12:49:23

@Trackers:

Manapság minden demokrata szent kötelessége megtámadni az aljanép oroszokat.

Ezebkívül szintén kötelező minden igaz ballib számára az ukrén neonácik éljenzése.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.26. 12:56:31

@Merker Iván: Újra leírom, tanulmányi versenyeken általában nem szokták megmondani, hogy milyen szinten kell tudni. (Btw nekem a földrajztanárom azt vallotta, hogy az aktuális események követése nélkül nem ér semmit a földrajz, és ebben egyet is értek vele. Ha a tananyagban nincs is benne, egy versenyen legyen már képben az ember, hogy mégis mi a helyzet Krímmel.)

Tényleg megmondhatnád, hogy mi nem volt tárgyilagos ebben a szövegben. Az "orosz-magyar üzleti kapcsolatok" vagy a "stratégiai partner"? Mi lett volna a tárgyilagos, "az ELTE küldöttsége elindult a középkori diktatúra földjére, hogy jól kinyalja Putyin seggét egy kis olajért cserébe"?

Merker Iván 2014.04.26. 13:06:38

@danialves: Miért, mi nem volt tárgyilagos harminc éve a "baráti Szovjetunió" kifejezésben? Az, hogy ez egy undorító propagandaszöveg, az a baj vele. És ha nem állítják fel a sztenderdet, akkor ne várják el, hogy tudd...

2014.04.26. 13:20:35

Nem kell ezen kiakadni. Azt az elmúlt pár évet, amíg az oroszok nem tartózkodtak hazánkban és nem gyakoroltak felettünk uralmat, majd a történelemírók egy sötét kornak fogják nevezni. Nem lesz itt szó rendszerváltásról, csak egy átmeneti ellenforradalomról, amit bölcs vezérünk harc nélkül legyőzött és visszavezette népét az orosz(szovjet) Kánaánba.
Gyerekkoromban volt olyan verseny, hogy Ki tud többet a Szovjetunióról. Milyen gyorsan felejtenek egyesek, felesleges történelmet tanítani hazánkban, látszik, hogy kevesen tanulnak belőle.

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.26. 13:54:44

@Merker Iván: Sajnos a rossz párhuzamon kívül még mindig nem tudtad megindokolni, hogy ez miért "undorító propagandaszöveg".

Van keleti nyitás? Az elmúlt években Orbánék Kínától Putyinig elrohangáltak mindenhova, de még Vona is a törökökhöz megy. Szerintem ezt nehéz lenne letagadni.
Jók az orosz-magyar kapcsolatok? Végül is most toltak alánk egy kurva nagy hitelt.
Van stratégiai partnerség? Ld. fent.

Innentől kezdve nem tudom, miről beszélünk. Attól még, hogy egyikünknek sem tetszik, ez jelen pillanatban tökéletesen így van.

Merker Iván 2014.04.26. 13:59:40

@danialves: Azért propaganda, mert a nyugati országokat nem jellemzik mondjuk "hazánk katonai szövetségese" jellegű jelzőkkel, pedig ez legalább annyira igaz lenne, és akkor a gazdaságról nem is beszéltünk. Igen, igazak az állítások, de ez attól még propaganda. (Mj., a baráti Csehszlovákia is igaz volt, ha a Szovjetunió nem is...)

tűz fal 2014.04.26. 14:01:29

A következő leleplezés mi lesz? Hogy matematikaórán arab számokat tanítanak?

esefe 2014.04.26. 14:21:25

Idióta, ki ilyet szóvá tesz. Egy végletekig átpolitizált idióta. Szar lehet az életed.

septem 2014.04.26. 14:45:45

kedves iván, aztán megkérdezted-e már anyudékat, hogy miért vagy te iván?

danialves · http://smokingbarrels.blog.hu 2014.04.26. 14:48:35

@Merker Iván: Értem, azért propaganda egy oroszországi útról szóló szöveg, mert nem szerepel benne az, hogy a NATO-országok hazánk katonai szövetségesei...

Ne erőltessük ezt inkább...

HargitaIhenrIK 2014.04.26. 22:16:58

A prezi-reklám problémásabb, mert semmilyen módon nem kapcsolódik, de hasonlóan szégyen, hogy még mindig a ritkaföldfém-termelés országonkénti sorrendjét tekinti valaki a földrajztudás netovábbjának. Hasonlóan tudománytalan a "Mely város függetlenedési törekvése találhat még esetleg a jövőben orosz támogatásra?" mert értem hogy miért kérdeznek rá, de a jövőre és főleg politikára vonatkozó kérdést feltenni nem lenne szabad. Ha azt kérdezik, hogy hol nagyobb az oroszok aránya, az OK, de egy ilyen kérdésre nem is lenne szabad válaszolni. Egyébként fura, hogy amint belépek Fb-al az átlátszóra, ugyanaz a link a cinkre visz át, ahol a kommentek nem láthatóak.

Merker Iván 2014.04.26. 22:51:35

@Hiik: A Cinkes oldalunk valójában egy ettől az oldaltól teljesen független felület, az egy kinja.com-os blog, ami (mivel a Cink is kvázi a Kinján nyomja, ha nagyon leegyszerűsítő akarok lenni, akkor olyan, mint az Indexnek a blog.hu) valahogy a cink.hu domain alá került, míg ez a blog a blog.hu-n üzemel. A kommentrendszer pedig mindkét felületen más (ott Kinja account, itt Indapass kell), így értelemszerűen az itteni kommentek nem jelennek meg ott. :)

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.05. 23:03:27

Csak most olvastam. Szerintem az nem durva, hogy ennyi minden obskúrusnak tűnő dolgot kérdeznek (végül is ez egy VERSENY, a legjobbak szűrésére!), de a kerettörténet valóban durván szervilis. Egészen a szocialista időkre hajaz.

Elisztánál megemlítik a sakk-készleteket - látszik, hogy aki a feladatsort készítette, felkészült ember. Csak éppen Larisza Jugyinát hagyta ki. Például. Meg az ufókat.

Van ennek felelőse?

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.05. 23:08:09

Körülnéztem a weboldalukon. A kiemelt témák közt előre meg volt adva

"É. sz. 40 - É. sz. 70 és K. h. 30 - K. h. 90 - Európa és Ázsia határvidékén"

és

"150 éve jelent meg Reguly Antal könyve legközelebbi nyelvrokonainkról".

loczyverseny.sulinet.hu/felkesz/kiemelt14.html

Utánanézhettél volna.

Én viszont azt szeretném tudni, ki(k) felel(nek) a valóban arcpirító kerettörténetért.

Holger Hartland · http://hartland.blog.hu 2014.05.05. 23:21:16

Oké, nagyjából az is megvan. 13 perc. :)

Közösségek

süti beállítások módosítása