Na, miben áll az utolsó helyen Magyarország az EU-ban?

2014. 06. 17. 09:00 - Merker Iván

A jakubmarian.com-on jelent meg egy térkép az angol nyelvet beszélőkről, mely szerint Magyarország az előkelő utolsó helyen van, nálunk a lakosság egyötöde beszél angolul. Ez egyébként nem újdonság, a honlap a 2012-es Eurobarometer-adatokat dolgozta fel (melyekről mi is írtunk itt és itt), de azért ez így is megdöbbentő.

Ha attól a két országtól, ahol hivatalos nyelv az angol, eltekintünk, a legjobb számok Hollandiában, Dániában és Svédországban vannak. Mentségként felhozható esetleg, mint hogy az említett országok germán nyelvűek (tehát az anyanyelvük közelebb áll az angolhoz), vagy nálunk, ugye, nem mindig volt nyugatias szellem, de a volt KGST-országok között is öt százalékkal le vagyunk maradva a második legrosszabb számokat produkálótó Bulgáriától, valamint pl. Szlovénia nem csupán regionális, de EU-s szinten is elég erős. A finnugor-érvre is ellenpélda, hogy a másik két, többségében finnugor európai államban 70 illetve 50 százalék az angolul beszélők aránya.

Szerintünk: (0/5)
Török Márk-o-Meter: (0/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://atlatszooktatas.blog.hu/api/trackback/id/tr356293786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

emhem 2014.06.17. 09:41:26

"nálunk a lakosság egynegyede beszél angolul"

a 20% az nem egynegyed.

saci02 2014.06.17. 13:38:22

mar a matematikahoz sem ertunk :((

Netuddki. 2014.06.17. 13:49:37

És még mindig nem javította ki.
Fideszesnek tetszel lenni, hogy ennyire hadilábon tetszel állni a matekkal?

Bár ha fideszes lennél akkor arról szólna a poszt, hogy MÁR a lakosság 1/5-e beszél angolul. Mélyen hallgatva arról, hogy ebben (is) utolsók vagyunk az EU-ban.

ursus artos 2014.06.17. 13:52:31

Na, melyik tantárgynak az egyik legmagasabb a heti óraszáma? (Nem a tesire gondoltam!)
Na, melyik tantárgyat tanulják ebben a legmagasabb óraszámban minimum 4. osztálytól 12-ig?
Na, hogyan lehetne a nyelvoktatást megújítani?

barkaba 2014.06.17. 14:14:16

És magyarul mennyien beszélnek Angliában?:))

fifibá55 2014.06.17. 14:29:26

Egy autós lefékez két útszélen pipázó bácsika mellett.
"Bocsánat, megmondanák, milyen messze van a következő benzinkút?" - kérdezi angolul. A két bácsika kukkot se ért, csak néz, nem válaszol.
Az autós megismétli a kérdést németül, nincs válasz; franciául, nincs válasz; mérgesen a gázra lép és továbbhajt.
Meg kéne tanulni egy idegen nyelvet - mondja az egyik bácsika.
Minek - mondja a másik - ez hármat beszélt, oszt jutott vele valamire?

Sir Galahad 2014.06.17. 14:36:01

Nincs ebben akkora döbbenet: a volt posztkommunista országokban mindenütt 20-30 százalék az arány; nálunk valószínűleg azért 20 százalékos csak, mert itt a német is népszerű volt, amíg annó az orosz mellé lehetett egy nyelvet választani. Inkább arra lennék kíváncsi, hogy a spanyoloknál miért csak 22 százalék az arány?

randomuser1 2014.06.17. 15:03:32

ennyire hülyék vagyunk, evvan...

2014.06.17. 15:19:05

A románoknak még az az apróság is segit(ett), hogy ott feliratozták a filmeket. A Dallas-ból pl. egészen jól lehetett angolul tanulni (viszonlyg vontatott, érthető texasi beszéd, nem túl magasröptű mondanivalóval, kellően pontos fordítás)

♔batyu♔ 2014.06.17. 15:50:00

Szerencsére ez a bevándorlásnak sem kedvez. Egyébként nálunk a német volt (talán még ma is ) a favorit így a magyarozók megkérdezhetik, hányan beszélnek Angliába németül és hányan itt.

MAXELL birkaman buzizó \\http.birkafing.org 2014.06.17. 17:13:10

Tévedés! Bolgáriában sokkal kevesebben beszélnek angolul, ez a statisztika hamisított!

Saját magam által készített tanulmányban kimutattam, hogy mindössze 19,9% beszéli az angolt.

Viszont oroszul és németül 99%, tehát ebben jelentősen megelőzzük Magyarországot. A franciával gond van, de a spanyol és a német jól teljesít, ezt a lakosság 47,756%-a beszéli legalább középfokon. Az olasz elhanyagolható itt is, ott is, a lakosság alig 79,9%-a tudja legalább felsőfokon. Rosszabb a helyzet a holland nyelvvel, mert azt Magyaországon a lakosság alig 97,12%-a beszéli, míg a bulgárok 97,13%-a, azaz az angollal van egy szinten.

http:\maxell\statisztikak\nyelvek.doc

Sajnos csak oroszul van meg, de ha gondoljátok, lefordítom.

tobias2 2014.06.17. 17:19:03

Miért nem azt kérdezték, hányan beszélnek roma nyelven? Mindjárt szégyenkezhetne a nyugat!

Jazo 2014.06.17. 17:42:59

Nem tudom honnan vették azt a 20%-ot, mert attól biztos sokkal kevesebb, de nem csak nálunk, hanem máshol is. Majd pont hihető, hogy Ausztriában beleszámítva a csecsemőket és a idősebb generációkat a lakosság 73%-a beszél angolul, sőt képes egy párbeszédet is lefolytatni, amiben gondolom nem csak yes, meg no válaszokat kell adnia. Nálunk is teljesen hihetetlen, hiszen nagyjából a 40 év felettiek nem is találkoz(hat)tak az angol nyelvel iskolás korukban és kétlem, hogy pár százalékuknál több beszélne angolul. A tömeges általános iskolában kezdődő idegennyelv oktatás is a mai 30-35 év alattiaknál indult be.

A másik dolog, pedig az hogy jól mutatja az idei Angol érettségi listening-el kapcsolatos botrány, hogy milyen minőségű a nyelvoktatás, ami azt mutatta, hogy sokan 12 évnyi Angol tanulás után sem értették meg a közel BBC kiejtéssel beszélő tárlatvezetőt a hangfelvételen. Ha pedig nem érti meg, hogy mit mond a másik, akkor elég nehezen tud rá válaszolni.

Szerintem a teljes lakosságra vetítve 6-8% lenne képes beszélgetni angol nyelven itthon, tehát kb. ennyi embernek van társalgási szintű aktív angol nyelvtudása. A többinek biztos van alap, vagy középfokú nyelvvizsgája, csak épp sosem használta és a vizsgája után pár hónap alatt eltűnt a nyelvtudásának a fele, pár év után meg szinte csak némi szókincs maradt meg.

christophe 2014.06.17. 18:08:02

viszont erkolcstanban erosek vagyunk ....

Merker Iván 2014.06.17. 18:09:15

@emhem: Jogos, bocsi, csak most kerültem netközelbe.
@kovi1970: Így van, ha kilenc és kettő között nem nézem a kommenteket, akkor csak fideszes lehetek, hogy nem reagálok!

Girhes Joe 2014.06.17. 18:15:54

Nagy ügy. Ha arról csináltak volna statisztikát, hogy hol mennyien tudnak németül, akkor meg az első harmadban lennénk. Egyszerűen nálunk diverzifikáltabb a nyelvtudás, igaz, sajnos mi is az 'idegen nyelv = angol' felfogás irányába haladunk.

Girhes Joe 2014.06.17. 18:18:56

@ursus artos:

A magyar nyelv és irodalom határozottan a legmagasabb óraszámú tárgy. És igen, az irodalom rovására igenis lehetne idegen nyelvet tanulni. Nem lennénk szakbarbárok attól még, ha 8 éven keresztül "csak" heti 3 órában tanulnánk több száz évvel ezelőtt élt írókról meg költőkről és műveikről, nem pedig heti 5-ben.

anyadmajma 2014.06.17. 18:24:01

@maxell az okoskodó birka: Hja, a világon a legtöbben spanyolul beszélnek. EZ is tény.
@Girhes Joe: Pedig biza sajna hiába beszélnek a világon legtöbben spanyolul, sajnos az angol az, amivel a legnagyobb területen megérteted magad. Persze nem mindenhol, ez is igaz.

Merker Iván 2014.06.17. 18:25:18

@Girhes Joe: ec.europa.eu/public_opinion/archives/ebs/ebs_386_en.pdf Csak 35%-a beszél a magyaroknak legalább egy idegen nyelvet. (Ugyanez a kutatás.) Németül a lakosság 18%-a beszél. (Még egyszer mondom, a két kutatás ugyan az.)

Girhes Joe 2014.06.17. 18:27:53

@fagyospityóka:

Én nézni szoktam a filmet, nem olvasni. :) Egyébként tényleg jó az eredetiben nézett film a nyelvgyakorlásra, de az nem úgy működik, hogy nem tudsz egy kukkot se angolul, de olvasod a feliratokat, hallgatod a szöveget, megpróbálod felfogni a cselekményt, és akkor még külön a nyelvre is tudsz figyelni. Túróst. Ha már megvannak az alapok az iskolából/nyelviskolából, akkor minél nagyobb mennyiségben nézni kell a filmeket, és akkor filmről filmre egyre többet fogsz fel. De ehhez nem kell felirat (az csak elvonja a figyelmet), hanem a cselekményt kell figyelni, és nagyon fülelni. :)

Girhes Joe 2014.06.17. 18:35:29

@anyadmajma:

Lehet, de azt is figyelembe kell venni, melyik nyelvterülettel vannak egy országnak a legerősebb gazdasági kapcsolatai. Nálunk pedig ebben felülreprezentált a német nyelvterület (nem olyan régen meg az orosz nyelvterület is felülreprezentált volt).

shushu2 2014.06.17. 18:53:43

Mi az a "Svádország"? Kezd olyan lenni a blog, mint egy szakiskola a PISA felmérésen :P

randomuser1 2014.06.17. 18:58:29

@maxell az okoskodó birka: elég jól nyomod, bár a dokumentumod nagy csalódás, tőled elvárná az ember a szanszkrit vagy óbolgár nyelvű hexameter versformát :(

Merker Iván 2014.06.17. 19:03:28

@shushu2: Fun fact: az é és az á egymás mellett van. Elgépelés, tudod.

torró 2014.06.17. 19:24:41

Érdekes dolgok ezek a statisztikák, meg a nyelvekhez való viszonyunk.Ugye a Kádár rendszerben kötelező volt az orosz nyelv tanulása. Akkor is lehetett volna statisztikát készíteni, kicsit magasabban, mondjuk a gimisek közül hányan beszélték , valamennyire, az oroszt. Amúgy nem kell a tanárokon sem számon kérni az oktatási színvonalat, ugyanis sokan az oroszról kellett átállni más nyelvre, és azért egy gyors talpalóval nem igazán lehet profi nyelvtanár senki sem. Nem tudom, de én már akkor sejtettem, hogy a nyelvekre szükség lesz, így már a nyolcvanas évek elején elkezdtem angolra és németre, magán órákra hordani a lányaimat. Sokan csodálkoztak, pedig tudták, hogy én már 69-n tolmácsoltam németeknek, igaz, a keleti szektorból itt járó csoportnak. Így mindkét lányom könnyedén tette le nyelvvizsgáit a diplomához.

J.László 2014.06.17. 19:42:41

Jómagam azon röhögök, hogy Nagy-Britanniában 95% beszél angolul.

tisztapista 2014.06.17. 19:53:38

Nem a nyelvoktatásról kellene beszélgetni, hanem a nyelvórákon…

És mivel az osztály vagy a csoport előtt csak az extrovertáltabbak nyilvánulnak meg szabadon, az introvertáltabbak számára más tanítási módszert kell kidolgozni.

Nekem a magántanár jött be. Face to face. Másnak pedig elegendő a középiskolában emelt szinten leadott anyag. Nem minden ember oktatását kellene megreformálni, hanem csak azokét, akiknek nem jön be a mostani mainstream csoportos nyelvoktatás.

Jaffar 2014.06.17. 20:01:08

Bezzeg, ha az egy före esö bunkók számát hasonlítanák össze az EU-ban, akkor toronymagasan vezetnénk.

Netuddki. 2014.06.17. 20:46:13

@Merker Iván: "Így van, ha kilenc és kettő között nem nézem a kommenteket, akkor csak fideszes lehetek, hogy nem reagálok!"

Nem azért vagy fideszes, hanem mert nem tudsz számolni. Nagy különbség. ;)

Netuddki. 2014.06.17. 20:47:00

@Jaffar: "Bezzeg, ha az egy före esö bunkók számát hasonlítanák össze az EU-ban, akkor toronymagasan vezetnénk."

Te is fideszes vagy mert el akarod terelni az eredeti témáról a figyelmet. ;)

2014.06.17. 20:50:03

@J.László: A maradék 5% meg kelta :)

béla a görög (törölt) 2014.06.17. 21:12:43

Vannak kulturországok ahol megprobalnak haladni a korral es megprobalnak egy kozos nyelvet beszelni egymassal.
Magyarorszag is ilyen orszag csak itt az arany 20% - remelem nagyon PC - (Melle kene rakni a hazipalinka fozok aranyat is) es a maradek 80% magyarazza az okokat az orosz oktatason at a nemet befolyason at a balsorsig mindennel.
A teny, teny - 20%. az okot nem kerdezte senki es nem erdekel senkit.

75. Vladys 2014.06.18. 07:10:12

Viszont magyarul itt beszélnek a világon a legtöbben. A többi EU-s ország hogy is áll ez ügyben?

@maxell az okoskodó birka: Nem működik a link. :(

Sejk a derék katona 2014.06.18. 07:37:04

a fődakota és a dakotamafia szándékosan tartya butaságban elnyomásban a mogyorókat !

Sejk a derék katona 2014.06.18. 07:39:32

viszont abban a mogyorók állnak az élen, hogy ki áll legtöbb dologban a sor végén !

2014.06.18. 14:00:44

@Girhes Joe: Teljesen igazad van, filmnézés iskola nélkül nem sokat ér. A felirat nélküli változat már az emelt szint, a Ravasz, az Agy... pedig a mesterfokozat.

M. Péter 2014.06.19. 01:49:49

@J.László: Ha alaposan megnézed, több, mint 95% van a térképen.

Közösségek

süti beállítások módosítása